• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa ul. Budowlanych ma kolejne opóźnienie

Szymon Zięba
29 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Ul. Budowlanych ma zostać poszerzona. Inwestycja jest jednak wciąż przekładana. Ul. Budowlanych ma zostać poszerzona. Inwestycja jest jednak wciąż przekładana.

Zapowiadana od kilku lat rozbudowa ul. Budowlanych znowu przesunęła się w czasie, tym razem o kilka miesięcy. Według wstępnych planów prace przy wartej ponad 20 mln zł inwestycji mogą rozpocząć się w drugiej połowie tego roku i zakończyć w 2022 roku.



Czekasz na rozbudowę ul. Budowlanych?

Przypomnijmy: rozbudowa ul. Budowlanych zakłada stworzenie przekroju ulicy o charakterze "2 plus 1". Oznacza to, że na trasie powstać mają dwa pasy ruchu w kierunku ronda turbinowego i jeden w kierunku ul. Słowackiego. Wyczekiwana przez kierowców inwestycja ma jednak pecha: jej realizacja przekładana jest na kolejne lata od 2016 roku.

Tym razem również nie udało się uniknąć opóźnienia. W styczniu informowaliśmy, że rozbudowa trasy ma ruszyć latem i zakończyć się pod koniec 2021 roku. Plany drogowców pokrzyżowała jednak pandemia koronawiursa. W gdańskim magistracie usłyszeliśmy, że urzędnicy czekają na wydanie tzw. decyzji ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej).

- Wydział Urbanistyki i Architektury UMG zgłosił uwagi do złożonego wniosku, które są obecnie uwzględniane w dokumentacji projektowej - mówi Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Dłuższe postępowania administracyjne przez koronawirusa



Tymczasem z uwagi na sytuację epidemiologiczną i trudności związane z pozyskaniem uzgodnień od niektórych spółek oraz jednostek postępowania administracyjne wydłużane są o trzy miesiące.

- Wobec tego pozyskanie decyzji ZRID planowane jest w drugiej połowie 2020 roku. Ponieważ wydłużone zostaną terminy pozyskania niezbędnych zezwoleń, termin realizacji inwestycji przypuszczalnie ulegnie zmianie. Rozpoczęcie inwestycji nastąpić może w drugiej połowie 2020 roku i wydłuży się do 2022 roku - podsumowuje Izabela Kozicka-Prus

Miejsca

Opinie (76) 7 zablokowanych

  • I jak z tą rozbudową? (3)

    Bedzie?

    • 5 0

    • (2)

      Pewnie będzie. Ale kiedy? :(

      • 1 0

      • Jutro (1)

        :)))

        • 0 0

        • Chyba raczej pojutrze. :(

          • 0 0

  • I jak z tą rozbudową? (1)

    Będzie?

    • 0 0

    • Chyba...

      ...nie będzie?

      • 0 0

  • Wiadomo już jakie to opóźnienie ???

    Wiadomo już jakie to opóźnienie ???
    5-10 LAT?

    • 0 0

  • Głupota (5)

    Chcą rozbudować ulicę w przeciwnym kierunku niż się korkuje na podstawie obliczeń ruchu z 2016. Jak skończą inwestycję w 2022 gdzie ruch w stronę Gdańska będzie jeszcze większy to dopiero wtedy stwierdzą, że to założenie było złe? Dopiero wtedy stwierdzą, że zmarnowali pieniądze? Redaktorzy mogliby zając się tą sprawą bo zrobienie nowego projektu jest dużo tańsze na tym etapie.

    • 68 8

    • Rozbudowują ulicę w tą stronę, w którą to coś da (3)

      Zauważ, że przez zespół skrzyżowań na końcówce Budowlanych do Słowackiego masz dwa pasy w każdym kierunku. Masz rację, są zatory, ale one nie są spowodowane przekrojem jezdni (czyli tym czy są 2 pasy czy 1), ale przypustowością skrzyżowań - której już nie zwiększymy, bo mamy 2 pasy do skrętu w prawo, w 2-pasową jezdnię Słowackiego. Poszerzanie nic tu nie da, będziemy tyle samo stali na światłach.

      Natomiast w stronę ronda też jak najbardziej robią się korki, ale one przed samym rondem z reguły ustępują - wbrew intenetowej bece ma ono naprawdę dużą przepustowość i spełnia swoje zadanie, przynajmniej w porównaniu do typowego skrzyżowania lub klasycznego ronda. Korek tworzący się na odcinku poza skrzyżowaniami i ustępujący tuż przed skrzyżowaniem to typowy przykład zbyt małego przekroju - czyli zbyt małej liczby pasów.

      Jest jeszcze 3 aspekt. Czyli pojazdy skręcające w lewo pomiędzy rondem a PKM, do położnych przy budowlanych firm. One również w dużym stopniu odpowiadają za pojawiające się tam korki. W ramach tej przebudowy powstaną lewoskręty do tych wszystkich posesji, więc ten problem też będzie z głowy.

      Mam nadzieję, że rozjaśniłem Tobie wszelkie aspekty tej sprawy. Jeśli naprawdę myślisz, że ktoś sobie wybiera strony drogi do poszerzenia od czapy, to źle myślisz. Nikt się tak nie podłoży.

      • 16 3

      • dojazd do lotniska

        niektórzy dojezdzają do lotniska z kierunku kokoszek, nie wszyscy do miasta.

        • 0 0

      • prawie się zgodzę

        Częściowo masz rację, natomiast tak jak napisałem bazuje się na badaniu natężenia ruchu z 2016 roku (lub nawet wcześniej). W między czasie przybyło mieszkańców w Banine i okolicach niemalże dwukrotnie. Strefa ekonomiczna też się rozrosła. Piszesz, że niby od czapy nikt nie decyduje ale właśnie tak to wygląda.

        • 2 0

      • Problem w tym, że samo skrzyżowanie ze Słowackiego jest wręcz niedociążone, a korek tworzy się przed wjazdem na rondo od strony Nowatorów jak i nieraz na samym rondzie. problemem jest jeden pas od ronda w stronę skrzyżowania ze Słowackiego. To wygląda tak, jakby dojazdy do firm zlokalizowanych przy Nowatorów/ Budowlanych rozkładały się w miarę równomiernie między 6 a 9, natomiast powroty z jakichś względów komasowały.

        • 0 0

    • A jak zbudujesz 5 pasów to coś zmieni? Nie, tyle samo samochodów przejedzie przez skrzyOwanie na koncu

      • 3 2

  • Niech poczekają jeszcze rok, dozbierają kasę i wybudują 2x2.

    Taki układ 1x2 jest bez sensu.

    • 6 0

  • ss

    No to teraz czekam na rozpoczęcie działań w roku 2032 po drugim kwartale tak koło południa.

    • 3 0

  • 1,5 km ponad rok?

    100 metrów miesięcznie?

    • 4 0

  • droga rowerowa

    Czy wzdłuż drogi planowane jest wybudowanie drogi dla rowerów czy budujemy teraz i rok po zakończeniu inwestycji rozpoczynamy kolejną rundę o nazwie "droga dla rowerów"? Jeśli komuś z pomiarów wyszło że rowerem mało kto tam jeździ to zgadza się. Problem jest tylko taki że droga jest bardzo niebezpieczna. Matarnia nie jest połączona sensowną drogą rowerową z Kokoszkami ani nawet Jasieniem i Kiełpinkiem (Sąsiedzka na wysokości ogrodów działkowych to porażka).

    Również brakuje połączenia Matarni z Rębiechowo (wieś) - jest elegancka droga dla rowerów wzdłuż Nowatorów, ale z niczym nie połączona.

    • 3 0

  • Dlaczego na tym zad*piu jest urząd pocztowy, do którego ciężko dotrzeć.

    • 3 0

  • Są ważniejsze inwestycje dla mieszkańców - nowa Świętokrzyska, SKM na południe, nowa Warszawska, trasa GP-W

    • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane