• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozkopane południe Gdańska irytuje kierowców. DRMG tłumaczy

Maciej Korolczuk
17 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Rozkopana Jabłoniowa w rejonie skrzyżowania z Trasą WZ to obok powstającej Nowej Bulońskiej największy plac budowy na południu Gdańska. Rozkopana Jabłoniowa w rejonie skrzyżowania z Trasą WZ to obok powstającej Nowej Bulońskiej największy plac budowy na południu Gdańska.

Na placu budowy nic się nie dzieje, remonty zaczynają się z opóźnieniem i trwają za długo, a prace na różnych odcinkach prowadzone są jednocześnie, przez co kierowcy tkwią w coraz większych korkach - tak wygląda wiosna na drogach na południu Gdańska. W imieniu naszych czytelników zapytaliśmy Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, dlaczego rozpoczyna prace w kilku miejscach naraz.



Remonty na południu Gdańska są prowadzone:

Rozkopana Niepołomicka zobacz na mapie Gdańska, rozkopana w dwóch miejscach Jabłoniowa zobacz na mapie Gdańska (od przyszłego tygodnia także jednokierunkowa), zamknięty wjazd na Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska i brak możliwości zjazdu z Trasy WZ na Okopową zobacz na mapie Gdańska.

Tak wyglądać będzie od przyszłego tygodnia smutna rzeczywistość kierowców próbujących się wydostać każdego ranka z południowych dzielnic Gdańska.

Nasi czytelnicy już teraz dopytują, dlaczego inwestycje realizowane przez DRMG prowadzone są w kilku miejscach w jednym czasie, co skutecznie utrudnia jazdę na południu miasta i negatywnie wpływa na funkcjonowanie komunikacji miejskiej.

Utrudnienia i remonty na południu Gdańska. Utrudnienia i remonty na południu Gdańska.

Stanęły prace na Niepołomickiej


Jako pierwszy w tej sprawie napisał do nas pan Łukasz.

- Chciałbym zwrócić uwagę na problem związany z remontem ul. Niepołomickiej. Przebudowa ok. 200-metrowego odcinka miała potrwać 6 tygodni. Pomijam fakt, że prace ruszyły tydzień później od pierwotnie zaplanowanej daty. Niemniej, jako mieszkaniec tamtejszej okolicy, jestem zaniepokojony postępem prac, a właściwie jej brakiem. Wszystko dobrze rokowało, kiedy drogowcy w tempie niemalże ekspresowym ułożyli nowy chodnik - pierwotnie pomyślałem, że panowie uporają się ze wszystkimi pracami w ciągu 6 tygodni... Niestety, "żarło, żarło i zdechło". Od dłuższego czasu, oprócz częściowo zerwania asfaltu, nie widać postępu prac. Na potrzeby remontu ulicy Niepołomickiej został wyznaczony objazd przez dziurawą ul. Kampinoską, co znacznie wydłuża czas dojazdu do ul. Świętokrzyskiej, przy okazji niszcząc zawieszenie samochodów i autobusów - pisze nasz czytelnik.
Na pusty plac budowy uwagę zwrócili też czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

- Jestem raczej osobą wyrozumiałą i wiem, że najpierw musi być źle, aby później było dobrze, jednak ludzka cierpliwość też ma swoje granice. Zwłaszcza, że podaje się do wiadomości krótkie (i nierealne) terminy realizacji prac drogowych, mydląc oczy mieszkańcom i dając im nadzieje, że wreszcie jedyna dojazdowa ulica do osiedli będzie spełniała jakiekolwiek standardy. Przypomnę tylko, że ul. Niepołomicka do skrzyżowania z ul. Świętokrzyską w godzinach szczytu jest zawsze zakorkowana i mieszkańcy z niecierpliwością czekają na budowę Nowej Świętokrzyskiej - dodaje.
  • Po wstrzymaniu prac na kilka dni przy Niepołomickiej robotnicy powrócili. Droga ma być gotowa w lipcu.

Wyjaśniamy.

Prace na Niepołomickiej rozpoczęły się w połowie marca, ale przed tygodniem stanęły na kilka dni. Jak informują nasi czytelnicy, z placu budowy zniknął ciężki sprzęt, przestali się na niej pojawiać pracownicy. Jak ustaliliśmy, wstrzymanie robót miało związek z koniecznością przeprowadzenia dodatkowych prac ziemnych.

- Weszliśmy na plac budowy z rocznym opóźnieniem. Pierwotnie prace prowadził tam deweloper, ingerując w infrastrukturę podziemną. Po zakończonych pracach przykryto to płytami, które my teraz musimy zdemontować i wykonać nową nawierzchnię. Prace rzeczywiście stanęły na kilka dni, bo trzeba było sprawdzić jakość i wytrzymałość podbudowy. Zrobiliśmy badania i prace znów ruszyły - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która prowadzi inwestycje drogowe na południu Gdańska.
Zgodnie z założeniem, organizacja ruchu ma obowiązywać do końca kwietnia. Później rozpocznie się drugi etap robót. Cała inwestycja, którą prowadzi firma ASPERGO ma być gotowa do końca lipca 2019 roku. Koszt - 1,2 mln zł.

Zalecany objazd utrudnień na Niepołomickiej wytyczono przez Kampinoską, której stan techniczny (nawierzchnia z betonowych płyt) także pozostawia wiele do życzenia. Zalecany objazd utrudnień na Niepołomickiej wytyczono przez Kampinoską, której stan techniczny (nawierzchnia z betonowych płyt) także pozostawia wiele do życzenia.

Bałagan na Jabłoniowej i Warszawskiej


Z kolei pan Bartosz zwraca uwagę na prowadzone prace przy Jabłoniowej. Jego zdaniem wiele do życzenia pozostawia nie tylko przeładowany "kalendarz robót", ale też alternatywa zaproponowana mieszkańcom os. Lawendowe Wzgórze.

- Jak się puszcza cały ruch w kierunku centrum przez Warszawską i na dodatek przez drogę techniczną, przez którą jeżdżą codziennie ciężarówki i inny ciężki sprzęt z budowy, to nie trzeba być Einsteinem, żeby przewidzieć, że taka tymczasowa droga będzie zaraz się rozpadać. Już teraz braki uzupełnione są płytami yomb, ale co z tego, skoro ten odcinek drogi to jedna wielka koleina i dziura, na dodatek posypana piaskiem z budowy. Czy nikt nie kontroluje tego wykonawcy? Inwestor się nie interesuje, jak wygląda przejazd przez ten odcinek drogi? Czy w tym zakresie są spełnione standardy bezpieczeństwa? Wreszcie, gdzie są jakieś tymczasowe chodniki? Czy wykonawca nie miał obowiązku stworzyć wzdłuż tymczasowej Warszawskiej choćby prowizorycznego chodnika? Czy to za wysokie wymagania? Rozumiem, że spacerek po głębokim piachu, żeby przedostać się piechotą na Ujeścisko, jak najbardziej mieści się w standardach?
  • Mieszkańcy Jasienia muszą uzbroić się w cierpliwość jeszcze na kilka tygodni.

Wyjaśniamy.

Prac na Jabłoniowej nie dało się przesunąć np. na czas wakacji, bo są one częścią realizowanej Nowej Bulońskiej. Drogowcom sprzyja jednak i pogoda i zbliżająca się Wielkanoc, majówka oraz związana z nimi przerwa w szkołach.

- Najtrudniejszy moment jest przy wyjeździe z osiedla Lawendowe Wzgórze. Wybraliśmy termin świąteczno-majówkowy, bo w tym czasie jest mniejszy ruch, także ze względu na przerwę w zajęciach szkolnych. Przy tym nie przewidzieliśmy strajku w edukacji, który też nam trochę sprzyja. Jabłoniowa jest związana z dużym kontraktem na budowę Nowej Bulońskiej. Tutaj prace muszą być gotowe na 1 września, nie mogliśmy czekać z przebudową tego fragmentu do wakacji.
Bartosiewicz zwraca uwagę, że w rejonie ul. Jabłoniowej skupiło się w ostatnim czasie wiele innych inwestycji. Poza dwoma zadaniami drogowymi prowadzonymi przez DRMG, dyrektor wymienia budowę Centrum Edukacyjnego na 800 uczniów, trwa też budowa kilku osiedli przez deweloperów.

Zakres prac na węźle Jabłoniowa. Zakres prac na węźle Jabłoniowa.
Ale to nie koniec.

Od kilku tygodni mieszkańców południa podzieliły też szlabany na Hokejowej. A gdy już wreszcie kierowcy uporają się z dojazdem do centrum, to i tam muszą stanąć w korku, bo - głównie w porannym szczycie - korkuje się dolny odcinek Trasy WZ przez zamknięty zjazd na Okopową i Trakt św. Wojciecha.

  • Zamknięty odcinek Okopowej od węzła Unii Europejskiej do Toruńskiej w porannym szczycie korkuje zjazd z Armii Krajowej w kierunku centrum.

- Każde zadanie inwestycyjne żyje trochę własnym życiem i o tym, że prace prowadzone są w jednym czasie czasem decyduje zwykły zbieg okoliczności. Jednak w przypadku takich prac, jak te na Jabłoniowej, Niepołomickiej czy Okopowej zawsze decydujący głos ma komisja bezpieczeństwa, w skład której wchodzą inżynierowie ruchu, a także przedstawiciele policji czy straży miejskiej. To ona zatwierdza organizację ruchu i tak też było w każdym z tych przypadków. Zastanawiamy się i analizujemy, jak można udrożnić tę część miasta, ale trzeba pamiętać, że możliwości wytyczenia objazdu są mocno ograniczone - dodaje Bartosiewicz.
  • Od poniedziałku kolejne utrudnienia czekają kierowców na Jabłoniowej.

Priorytet dla autobusów


Trudną sytuację na południu Gdańska obserwuje i stara się na nią reagować Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak przyznaje Sebastian Zomkowski, p.o. dyrektora ZTM, zwężenie oznacza spowolnienie ruchu autobusów i w sposób bezpośredni przekłada się na regularność i ich punktualność. Utrudnień mogą spodziewać się pasażerowie korzystający z linii: 115, 155, 156, 174 i 574.

- Wspólnie z Tomaszem Wawrzonkiem, Miejskim Inżynierem Ruchu w Gdańsku, intensywnie opracowujemy warianty dotyczące kursowania autobusów komunikacji miejskiej w tym rejonie, by nadać im priorytety przejazdu. Chodzi o linie 115, 155, 156, 174, 574 oraz linię nocną N4. Naszym celem jest najszybsze unormowanie sytuacji w tym trudnym okresie. Zapewniam, że ze wszystkimi służbami miejskimi pracujemy nad wprowadzeniem rozwiązań minimalizujących te niedogodności - podkreśla Zomkowski.
Od poniedziałku Jabłoniową od ul. Przywidzkiej pojedziemy tylko w jednym kierunku. Od poniedziałku Jabłoniową od ul. Przywidzkiej pojedziemy tylko w jednym kierunku.
Czy wprowadzenie od 22 kwietnia do końca maja na ul. Jabłoniowej między Przywidzką i Oliwkową jednego kierunku ruchu przełoży się na zmiany tras?

- Ta zmiana organizacji ruchu nie wpłynie na zmianę tras autobusów komunikacji miejskiej. Trasy linii autobusowych 115, 155, 156, 174, 574 oraz linii nocnej N4 pozostaną niezmienione, ruch pojazdów będzie odbywał się wahadłowo, przy czym autobusom ma być nadany większy priorytet - dodaje.

Opinie (362) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • I jak tu zyc? (10)

    Zeby bylo lepiej, musi byc gorzej ;-)

    • 63 46

    • Zgadza się ,ale kampinoska to jest ponury żart !!!

      • 8 7

    • "mądrzy inaczej" (4)

      woleli by ,by roboty były prowadzone w porze nocnej....bo potem "ONI" jadą....

      • 12 4

      • Anglia 2019 (3)

        Na miesiąc przed remontem drogi pojawia się informacja o dacie utrudnień i zamknięciu danego odcinka. Kilometr drogi jest naprawiamy przez weekend, praca trwa 24 godziny na dobę wykonywana przez ok 100 osób. W poniedziałek wszystko wraca do normy. Jeżeli coś trudniejszego jak np tunel, wiadukt, most itp to potrafią zbudować tymczasowa drogę objazdowa.
        Gdyby prace wyglądały jak w Polsce to burmistrz by wylecial na kopach z urzędu. No ale to przecież "gupi" Anglicy jak wy to powiadacie.

        • 9 1

        • DRMG na szkolenie do Anglii

          Byłem tam kilka razy , oni to robią na sile a Ty jesteś wrogiem . Po wszystkim to jest Beka z nich ale ile nerwów napsują

          • 3 1

        • (1)

          Yup, bo wymiana warstwy ścieralnej to to samo, co modernizacja "od gruntu".

          • 2 1

          • Już to slyszalem

            Ty sam jesteś warstwa ścierna.

            • 0 0

    • Opinia wyróżniona

      Najpierw deweloper a następnie...może układ drogowy w dalekiej przyszłości (2)

      Deweloperzy budują kolejne osiedla ,a Nowej Świętokrzyskiej jak nie ma tak nie ma ...Oczywiście w planach jest już kilkanaście lat. Zmiany operatów były robione w roku 2001 gdzie wydzielano pas drogowy .Od tego czasu miasto położyło "rękę" na terenach właścicieli do czego przyczyniła się specustawa z 2003r .Dziś mamy rok 2019....Ani wiaduktu AK-Havla-Łostowicka , ani Nowej Świętokrzyskiej.Biorąc pod uwagę rozwój mieszkaniowy to są duże zaniedbania ,które skutkują potężnymi korkami .Cóż włodarze miasta mają swoje wizje prowadzenia rozwoju miasta ,niestety rzeczywistość pokazuje błędy...celowe lub niecelowe.

      • 99 11

      • ciężko żeby prowadzić dwupasmówkę między polami... o losie, znawcy rozbudowy aglomeracji od 6ciu boleści.

        • 1 3

      • Wszystkich nie da się uszczęśliwić

        • 2 0

    • Bartosiewicz i brak kompetencji

      Ten człowiek żyje w innym świecie

      • 1 0

  • Niech remontują, budują - chwila korków, utrudnień. (14)

    A potem będzie lepiej :)

    • 118 46

    • (1)

      Budują non stop od 2008 (na Euro 2012). Trakt czy grunwaldzka co roku stoi bo remontują 300m odcinek zamiast zrobić raz a dobrze całość. Tak więc nie jest to chwila tylko 11 lat w korkach.

      • 18 8

      • Jeszcze się nie przyzwyczaiłes?

        Leming tak będzie do starości powtarzał, będzie dobrze, będzie dobrze, byle nic nie zmieniać a będzie kiedyś dobrze. Jak to było w misiu ? Czy Ja palę? Pani kierowniczko ja palę na okrągło. Jest remont to musza być utrudnienia

        • 2 0

    • W warmińsko-bagiennym drogi się otwierało a potem tylko (5)

      zalewało dziury lepikiem, także mieszkańcy Południa mogą być zdezorientowani.

      • 10 13

      • (4)

        Tak Ci zalewali ubytki w mózgownicy?

        • 10 7

        • O, jest pierwszy (3)

          Z kulturą wypowiedzi spod GSu

          • 7 8

          • (1)

            Nie tylko warmińsko mazurskie tu mieszka cieciu pie****ny.

            • 3 2

            • Kaszub pominięty

              Łoooo widzsz to *#*@? jakżesz mogłeś kaszubów pominąć, to wredna i zaciekła część narodu

              • 4 0

          • Mam nadzieję prostaku że nie jesteś z Gdańska bo byłoby mi wstyd.

            • 2 1

    • Opinia wyróżniona

      Jestem absolutnie ZA inwestycjami (5)

      Ale jako mieszkaniec Ujeściska (od niemal 20 lat, a wcześniej niedaleko mieszkali znajomi - wiec obserwuję ten rejon miasta od ok 30 lat) muszę niestety stwierdzić, że nie jest dobrze. gęstość zaludnienia tego rejonu wzrosła od 5 krów na km2 do 2-3 tys ludzi na km2 i ciągle rośnie. Niegdyś korkowała się Łostowicka. Poszerzono i było OK. przez rok - 2 lata. Potem Havla - podobnie. Skrzyżowanie Hvala/Łostowicka/AK - pomsta do nieba. Tam zawsze jest korek, no może poza godzinami nocnymi.Jedyny wyjazd z Ujeściska na Havla przez Łódzką. Teraz dochodzi ruch z Szadółek i łatwo można było się domyślić, że będzie niewesoło. Doraźnie proponuje zamknąć fragment Warszawskiej przy budowie pętli i skierować ruch z Szadółek przez obwodnicę i AK.No i aż się prosi cała Nowa Warszawska - jest potrzebna jak diabli. Obecny układ Warszawska/Łódzka ze słynnym dual rondo jest kompletnie niewydolny.. Zamknięcie Warszawskiej - j.w. pisałem - uspokoiłoby przynajmniej ruch na Ujeścisku. Do przemyślenia...

      • 36 11

      • (3)

        Tylko podatek od posiadania samochodu. Np 10 tys zł rocznie l korków nie będzie.

        • 8 17

        • Mało Ci podatków??? (1)

          Chętnie oddam Ci swoje zobowiązania :) A tak poważnie, nie podatki - bo te pieniądze w dużej części giną zżarte przez biurokrację, ale raczej decentralizacja kraju. I to co zarabiają dani mieszkańcy zostaje na miejscu. Myślę, że nie byłoby większych problemów z sfinansowaniem wtedy inwestycji czy usług społecznych. A tak wszystko leci przez Wawkę i dostajemy ochłapy - część konsumują politycy, biurokracja, Janosikowe etc.

          • 12 3

          • Ale ten podatek bardzo łatwo ominąć, - nie posiadać samochodu i podatku się nie płaci

            • 5 3

        • Nic nie bedzie

          • 4 0

      • ciebie myslenie boli jak widac bo nie rozumiesz co ludzie pisza i mówią. kazdy chce inwestycji tylko przemyslanych, rozumiesz? czy ameba w mózgu?

        • 0 2

  • Wielka rzecz (6)

    Niech robią, przemęczycie się przez pół roku ale potem jak będzie się śmigać!

    • 79 39

    • Ważne że robią!

      a nie rozgrzebali Niepołomicką i zostawili plac zabaw

      • 7 3

    • Pewnie a jak, kolejny sukces

      Wczoraj na Trakcie pracowało kilkunastu robotników, wszystko rozkopane, robota stoi, brak ludzi. Żenada. W dodatku może w końcu ktoś w Gdańsku weźmie się do roboty i właściwie oznaczy miejsca robót drogowych bo mam wrażenie, że robi to pan Heniek pracujący po 7 piwach. Weźcie przykład z Niemców i Anglików.

      • 6 1

    • Czy to ta sama Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska która torpeduje SKM na Południe Gdańska a kiedyś PKM??? (1)

      Ta sama dyrekcja wyliczy sobie na papierze, że tramwaj wszystko załatwi, że tramwaj z Południa Gdańska do Wrzeszcza w 15-20 minut co jest niemożliwe.

      Tramwaj na południu Gdańska sprawdza się jak się chce jechać max. do wysokości Politechniki dalej całość przejazdu jest strasznie wolna.

      • 7 0

      • BRG

        Pomyliłeś z BRG

        • 1 0

    • Będę śmigał zwłaszcza zakorkowaną niepolomicka haha !!!!! Nowe budynki wyrastają co roku jak grzyby a nowej jakiejkolwiek drogi alternatywnej nie widać! Porażka! Niech zrobią tam bus pas ;) wincej ludzi zacznie korzystać z komunikacji by stać w korku na świętokrzyskiej;) I płacić 3.8zl za bilet na 3 przystanki

      • 3 0

    • moge się założyć że nie będzie wcale dużo lepiej

      • 0 0

  • Jest pieknie, bedzie Pan zadowolony (6)

    Problem?
    Zaraz wymyslimy wytlumaczenie

    • 59 18

    • (2)

      Nie ma ludzi do pracy, przy trójce dzieci nie opłaca mi się z domu wychodzić za mniej niż 4000 złoty, a jak na rozmowach mówię że chcę 4000-5000 na początek to robią wielkie oczy, moja małżonka dostaje ponad 2000 za pracę w sklepie, dostajemy 1500 na dzieciaki, mieszkamy z rodzicami w domu, dorzucamy się im tylko do węgla na zimę, dodatkowo mamy 500 złoty dodatków z mopsu co miesiąc.

      • 4 6

      • już sie popisałeś. to wracaj pod swój kamień. (1)

        Niech szef pracuje.

        • 2 2

        • Ludzie godzą się na niewolnicze warunki pracy, a potem narzekają, właściciele firm napychają sobie kieszenie wyzyskując innych za 3000 miesięcznie, na szczęscie niektórzy potrafią myślec i te czasy już sie powoli kończą.

          • 6 1

    • Odpowiem wam dlaczego tak? (2)

      Bo Paweł tak chciał.

      I to wam powinno wystarczyc. Teraz mozecie wyróznic moja wypowiedź żeby każdy zobaczył i już nie pytał.

      • 3 3

      • Mowa nienawisci w czystej oistac!! (1)

        Nigdy, przenigdy nie uzywaj imienia Pawel, bo to mowa nienawisci. Pamietaj.

        • 1 3

        • ha ha ha

          Paweł d*pa Pawel d*pa

          • 0 0

  • To jest pikuś (13)

    Co tam z MEVO i grożeniem uczniom w szkołach brakiem matur czy powtarzaniem roku? Jabłoniowa nie ma po co jechać bo broniarze nadal POlityczny cyrk odstawiaja

    • 70 101

    • Idź popracować za byle jakie pieniądze. (8)

      A jak się upomnisz o swoje, to się okaże, że robisz polityczny cyrk. Rząd wszystko, co mu nie jest na rękę nazywa politycznym cyrkiem i taranuje propogandowo.

      • 21 14

      • (5)

        Te bajki to wciskaj swoim tępym dzieciom. Jest to polityczny strajk i Twoje brednie tego nie zmienią.

        • 16 23

        • (2)

          Szkoda, że większość biorących w nim udział nauczycieli nie należy do ZNP. Wielu jest niezrzeszonych, wielu również z Solidarności - wbrew własnej, sprzedajnej centrali, która ich wystawiła.

          • 13 8

          • Podniesiemy podatki (1)

            Oddasz więcej kasy z wypłaty by dogodzić nierobom od przywilejów?

            • 2 2

            • 500+, wyborcza trzynastka dla emerytów - dobrze
              płaca za pracę - źle

              • 2 2

        • Tak, tak (1)

          Wszystko co jest nie w smak obecnie rządzącym jest winą totalnej opozycji, a każdy kto ma jakiekolwiek zastrzeżenia do czegokolwiek w stosunku do władz jest politykiem tejże opozycji, postkomunistą itd.
          Trudno o bardziej prostackie wytłumaczenie swojej niekompetencji, nie liczenia się z niczym i nikim.

          • 8 8

          • Tak, a jak się nie zgadzam z totalną to od razu łatkę pisiora przypisujecie. Skrajni wyborcy po są tak samo szkodliwi jak skrajni z pisu

            • 7 4

      • komorowski powiedział wyraźnie: zmień prace , weź kredyt.

        • 16 1

      • moga zmienic prace na lepszą? czy niewolnicy szkół? odezwał sie ynteligent z pod budy z piwem, rozumowanie na poziomie 2 latka

        • 3 1

    • Cyrk i to polityczny mamy już ponad (1)

      3 lata.Ostatni występ Mateuszka odnośnie OFE to majstersztyk fałszu i obłudy.Pieniążki na wyborcze obiecanki cacanki "wyskoczyły" jak królik z kapelusza....

      • 18 6

      • Chcesz o tym pogadać?

        • 1 1

    • Nie broniarze tylko Pinokio, baba co z worka wyszła i dama z szelmowskim uśmiechem

      Nawarzyli piwa - niech piją. A najlepiej na śmietnik historii - MARSZ!!!

      • 14 5

    • Co mają nauczyciele do Mevo i Jabłoniowej ?...

      ...zmień telewizję

      • 0 0

  • ma trwać długo żeby wyborca widział że pracujemy (1)

    pozorowanie pracy przez jednego Pana z łopatą.

    • 57 20

    • „Chodzi o to żeby zbierać ,a nie uzbierać i zakończyć zbiórkę „

      • 14 3

  • (4)

    Korki dopiero się zaczną... Jak ruszy centrum logistyczne...

    • 91 5

    • Ktoś na to pozwolił, nie mając dróg dojazdowych (2)

      Teraz cierpią mieszkańcy. Chcąc mieć takie centrum logistyczne, budujący powinien we własnym zakresie zrobić zjazd i wyjazd bezpośrednio na obwodnicę, a nie wąskimi uliczkami przez miasto się pchać, gdzie i tak wszystko stoi.

      • 13 0

      • Dokładnie z obwodnicy prosto na ich teren!

        • 10 0

      • A na obwodnicy dzwony

        • 0 0

    • ale co nie irytuje kierowców?

      przecież większość z nich powinna być leczona psychiatrycznie.

      • 4 3

  • Nie podobają się inwestycje? chciałbyś tylko rozrywki i igrzysk? (6)

    To wyprowadz się do Szczurka :)!

    • 63 50

    • 153 metry drogi dla rowerów szczurek buduje 52 tygodnie:)))))

      • 11 6

    • Tam komplet porządnych dojazdów do obwodnicy jest od wielu lat (3)

      • 7 2

      • (2)

        Jechałeś kiedyś Chwarznienską albo remontowaną co roku rozpadającą się Kwiatkowskiego? A może Drogą Czerwoną do portu?

        • 3 4

        • Jeżdżę codziennie i co w związku z tym? Gorzej jak mam jechać do Gdańska, a w godzinach szczytu to dostaję delirki.

          • 7 0

        • A Kwiatkowskiego owszem, do Rewy ze dwa razy w roku jeżdżę

          W życiu bym nie kupił mieszkania w Kosakowie (który nie jest nawet dzielnicą Gdyni), tak samo jak nie wybudowałbym domku za Chwaszczynem czy nie mieszkał na Zakoniczynie. Cenię swój czas. Chwarznieńska jeżdżę nawet relatywnie często, zapewniam, że jest tam radykalnie lepiej niż w kolejce (bo korkiem to trudno nazwać) na Osowę lub Świętokrzyskiej. Trzeba w końcu zrozumieć, że robienie miasta pod kierowców (co się u nas robi od początku transformacji, wystarczy porównać liczbę pojazdów na 1000 mieszkańców z miastami zachodnimi podobnej wielkości) szkodzi wszystkim. W pierwszej kolejności mieszkańcom "interioru", w drugiej samym dojeżdżającym. Po prostu taka filozofia nie działa, nawet Amerykanie po dekadach demolki tkanki miejskiej autostradami się z tego wycofali.

          • 1 0

    • bo tam farbę załatwili i buspasy malujook

      • 1 1

  • (10)

    zaraz geniusze napisza cos ze mieszkania byly tansze bla bla bla :)

    • 69 13

    • I ta "bryza" z Szadółek...

      • 11 8

    • (7)

      Mieszkania były tańsze to się teraz ma..

      • 16 6

      • Co więcej (6)

        Trzeba mieć naprawdę niski iloraz inteligencji, by kupować mieszkanie bez infrastruktury na polu i nie przewidzieć, że będą korki. A niewiele wyższy, by założyć, że inwestycje o nieważne jak wielkiej skali te korki zlikwiują. Bo mieszkaniec południa i miejscowości za obwodnicą w korkach będzie stał, póki się nie przeprowadzi i nic tego nie zmieni.

        • 16 14

        • (5)

          Halo ale my za swoje mieszkanie zapłaciliśmy grubo ponad 3000 za metr! Także mam chyba prawo się czegoś domagać!

          • 8 3

          • (2)

            Jeżeli mieszkasz w Gdańsku i płacisz tu podatki masz pełne prawo do domagania się aby rejony, które miasto sprzedało pod zabudowę ekstensywną mieszkaniową posiadały infrastrukturę.

            • 12 0

            • to nie miasto sprzedawalo - a prawo jest takie, że niespecjalnie mogło postrzymywać..

              • 3 1

            • Coś w tym jest, jednak dość dziwne jest domagać się tego z dnia na dzień. Ponadto jako ktoś kto od dziecka mieszka i płaci tu podatki nie godzę się aby każdy przyjezdny kto kupi tu mieszkanie oczekiwał więcej niż ja co mieszkam w Gdańsku całe życie.

              • 1 3

          • (1)

            No widzisz. Ja dałem 4500/M2 i do tego do generalnego remontu, ale mieszkanie na starej dzielnicy. Całe zaplecze (szkoła, przedszkole, ośrodek zdrowia, poczta, sklepy, kościół, dobrze skomunikowane) i na korki nie narzekam. Mogę jedynie przyczepić się do stanu chodników i dróg oraz zaniedbaną zieleń.

            • 2 2

            • i nie masz gdzie pod domem zaparkować

              bo wszędzie dookoła SPP, zawalone tak, że o 16 krążysz w kółko 4 razy, żeby znaleźć miejsce w okolicy swojej kamienicy (bynajmniej nie przy samych drzwiach klatki), słyszysz łomot tramwajów i pociągów, odbijający się od ściany lasu, mimo, że nie mieszkasz przy głównej arterii, wdychasz smród spalin z wiecznego korka pod oknami, wdychasz syf z pieców, bo nie dość, że w XXI wieku są jeszcze piece, to jeszcze biedota pali czym popadnie, fundując wszystkim dookoła raka. Tak miałam we Wrzeszczu. Także tego...żeby te plusy nie przesłoniły nam minusów ;)

              • 2 0

    • No bo były

      • 3 1

  • Tomasz Einstein Wawrzonek (7)

    Najpierw wszędzie ogłasza że objazd jest Cedrową żeby chwilę potem mówić żeby jeździć Jabloniową do obwodnicy żeby po chwili odciąć Jabloniową robiąc z niej jednokierunkową. Niech wyjdzie ten urzędas zza biurka.

    • 94 7

    • Proponuję ankietę (3)

      Miejski Inżynier Ruchu w Gdańsku powinien znać lokalne realia. Na to stanowisko jest zatrudniony mieszkaniec
      • Gdańska
      • Sopotu
      • Gdyni
      Wyniki zaskoczą.

      • 25 1

      • Jeszcze jedno pytanie-

        czy ma prawo jazdy ? Wszystko wskazuje, że nie. Chłopina zarządza czymś, o czym nie ma zielonego pojęcia.

        • 18 5

      • (1)

        Ktoś zna prawidłową odpowiedź?

        • 0 0

        • Dynia

          Gdynia :/

          • 5 0

    • Niekompetencja osób na kluczowych stanowiskach, brak planowania oraz znajomości realnego obciążenia dróg. Poza tym pomysły Wawrzonka nigdy nie były mądre/skuteczne a raczej generują większe problemy.

      • 20 0

    • Zawsze będzie pier....głupoty (1)

      Sam mieszka tam, gdzie koreczków nie ma, więc jemu to lotto. A że ludzie będą stać po 2h w korkach aby wyjechać z dzielnicy, co to typa obchodzi. Ważne, że deweloperzy zarobili i inwestor centrum logistycznego ...

      • 18 2

      • Opinia wyróżniona

        Najgorsze że nie ma jakiejkolwiek koordynacji działań służb odpowiedzialnych za transport samochodowy i transport publiczny. W sytuacji takich remontów powinien co 5 min być puszczony autobus omijający korek i dowożący ludzi do/ z centrum. Nawet Jabloniową trzeba by zamknac na ten czas dla samochodów osobowych zostawiając ją tylko dla autobusów dowożących ludzi na pętle tramwajową. No ale to trzeba by pomyśleć a nie zatrudniać Wawrzonka.

        • 26 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane