• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozpada się bruk na nowych drogach Sopotu

Maciej Naskręt
3 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Ubytki w jezdni na ul. Fiszera, przy budynku nr 7. Ubytki w jezdni na ul. Fiszera, przy budynku nr 7.

Rozlatuje się brukowa nawierzchnia na wyremontowanych w ostatnich pięciu latach ulicach w centrum Sopotu. Dla większości wygasła niedawno gwarancja powykonawcza. Miasto zapewnia, że usuwa usterki jezdni, robią to też firmy prowadzące budowy w centrum miasta.



Uszkodzenie nawierzchni na ul. Bema w Sopocie. Uszkodzenie nawierzchni na ul. Bema w Sopocie.
Nie jest najlepiej z wybrukowanymi ulicami w centrum Sopotu. - Spacerując ostatnio po Sopocie, zauważyłam, że niedawno remontowane ulice: Fiszera zobacz na mapie Sopotu, Bema zobacz na mapie Sopotu, Królowej Jadwigi zobacz na mapie SopotuMorska zobacz na mapie Sopotu są w fatalnym stanie i straszą dziurami. W wielu miejscach brakuje kostki brukowej. Wydaje mi się, że firmy wymieniające nawierzchnie dały miastu gwarancje. Okiem laika widać, że "robota" została, delikatnie mówiąc, niewłaściwie wykonana - opowiada Marzena Moder, nasza czytelniczka.

Naprawa wspomnianych ulic w ostatnich pięciu latach pochłonęła sumę 2,2 mln zł z budżetu miasta. Przedsięwzięcia obejmowały m.in. remont chodników, nawierzchni jezdni, wykonanie kanalizacji deszczowej czy przebudowę sieci podziemnych. Po zakończonych pracach ulice zostały objęte trzyletnią gwarancją powykonawczą. W tej chwili jest nią objęta jeszcze tylko ul. Fiszera.

Czy brukowane drogi są wytrzymałe?

Drogowcy z Sopotu uspokajają. - Na bieżąco monitorujemy stan nawierzchni. Usterki były zgłaszane wykonawcy i usuwane w ramach udzielonej gwarancji, w tym na ulicach Fiszera, Bema, Morskiej, Królowej Jadwigi i Majkowskiego - tłumaczy Wojciech Ogint, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie.

Zobacz: na Podwalu Grodzkim w Gdańsku odkryto dawny bruk

Drogowcy zapewniają, że w przypadku zakończenia okresu gwarancji usterki nawierzchni są usuwane przez służby drogowe ZDiZ lub przez zewnętrznego wykonawcę. Tak jest chociażby na podjeździe do hotelu Sheraton.

- W przypadku inwestycji niedrogowej, wymagającej przejazdu wspomnianymi ulicami dużej ilości pojazdów ciężarowych, mogących spowodować liczne uszkodzenia nawierzchni, tak jak w przypadku toczącej się przebudowy Kina Polonia, zawierana jest umowa określająca zakres odpowiedzialności wykonawcy, obligująca do wykonania napraw - tłumaczy Ogint.

Drogowcy obiecali nam, że dokładnie sprawdzą stan nawierzchni wybrukowanych ulic w centrum Sopotu.

Kłopoty na drodze, a urzędnicy nie reagują? Napisz do nas e-mail. Spróbujemy zaradzić problemom.

Miejsca

Opinie (124) ponad 10 zablokowanych

  • oj tam oj tam

    ale wygrała najniższa oferta i to się liczy :-)

    • 1 1

  • Bo drogi robią drogowcy a nie bukarze

    Domorośli drogowcy nie mają zielonego pojęcia o układaniu bruku. Choć muszę przyznać, że nie wszyscy. Świetnie jest położona kostka w Gdańsku na Piwnej. Większość prac brukarskich jest wykonywana przez nagrobkarzy którzy gdzieś kiedyś układali kostki przy nagrobku i pojęcia zielonego nie mają o układaniu bruku. Ciekawostką jest to, że np trasa na Królewiec od Czarlina do Malborka ma już przeszło osiemdziesiąt lat i nadal odbywa się po niej niemały ruch samochodów ciężarowych. Wprawdzie jest już nieźle pofałdowana ale która droga wytrzymała tyle lat bez remontów? Po pierwsze podbudowa. Musi być "elastyczna" a nie jak wszędzie dziś się stosuje sztywną płytę betonową. Po drugie Sposób ułożenia. Wspomniana trasa na Malbork jest układana dwuwarstwowo.
    Pierwsza warstwa kostka gładką powierzchnią do dołu oddzielona warstwą kruszywa i druga warstwa płaską powierzchnią do góry. Po trzecie Wzór ułożenia. Bruk kładzie się półkoliście. Wzór przypomina nakładające na siebie liście. Układanie w linii powoduje, że kostki nie klinują się i są narażone na wyrwanie. Także panowie drogowcy- do książek.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane