- 1 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (57 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (223 opinie)
- 3 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (91 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (260 opinii)
- 5 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (90 opinii)
- 6 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (87 opinii)
Rozstrzygnięto konkurs na nowy przystanek SKM Żabianka AWFiS
Klinkier, stal i przeszklone powierzchnie - tak ma wyglądać przystanek SKM Żabianka AWFiS po modernizacji. Władze SKM po raz pierwszy zorganizowały konkurs architektoniczny, ale zapowiadają już kolejne.
Według jury warszawska firma wygrała głównie dzięki walorom architektonicznym.
- To pierwszy, ale na pewno nie ostatni taki konkurs architektoniczny. Żeby projekt spełniał oczekiwania jak największej grupy pasażerów, wolimy posłuchać głosu profesjonalistów - stąd idea tego współzawodnictwa. Wiekowe budynki kolejowe to często przepiękne obiekty. Poprzez ideę konkursu mamy nadzieję, że historia zatoczy koło i kolej - jak dawniej - nie będzie się musiała wstydzić swojej infrastruktury - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Zwycięska firma nie projektowała jeszcze przystanków w Trójmieście, ale ma za sobą tworzenie infrastruktury w Warszawie: niektórych stacji metra czy węzła Młociny. Na Żabiance zaproponowała tunel obłożony klinkierem oraz przeszkloną wiatę.
BPK, które projektowało przystanki w Gdańsku Oliwie i Sopocie Wyścigach, proponowało podobną do nich koncepcję, wzbogaconą m.in. o sylwetki sportowców.
Teraz zwycięzca konkursu zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na sporządzenie dokumentacji projektowej.
Remont przystanku ma się rozpocząć w połowie 2011 roku, potrwać pół roku i kosztować 6 mln zł.
Opinie (209) ponad 10 zablokowanych
-
2010-12-16 13:40
Powinni wybudować oba przystanki
i zobaczyć z którego korzysta więcej osób. Następnie ten bardziej popularny zburzyć.
- 10 0
-
2010-12-16 13:33
A kto o tym zdecydował?
Ci którzy nie wysiadaja na tym przystanku tak...hehe. Jak konkurs to trzeba było podac projekty w internecie, sami bysmy wybrali.
- 6 0
-
2010-12-16 13:33
ale gnioty!!!!!
Poziom konkursu jest żenujący, zwycięska praca to jakaś pomyłka, drugie miejsce zresztą też! wstyd!! a młodzi, zdolni architekci nie mogą się wybić, bo zgniata ich taka konkurencja (jak widać na załączonych obrazkach). Masakratorzy polskiej architektury wstydzcie się!!!
- 7 0
-
2010-12-16 12:52
Jeśli dobrze kojarzę BPK Gdańsk... (1)
... projektowało Sopot, Sopot Wyścigi, Gdynię Główną SKM i są to przystanki udane. Jedynie Wzgórze... no cóż, projekt mierny. Ale projekt Żabianki to znów kawał dobrej roboty. Proszę zwrócić uwagę na wizualizacje - są umieszczone w rzeczywistości a nie zawieszone w kosmosie. Do tego dochodzi dbałość o szczegóły i detale które nadają charakter przystankowi. Projekt AiB mógłby równie dobrze ozostać wybudowany w Pcimiu lub Proszkowie. A jeszcze jedno - żabianka jest na łuku a na wizce AiB tory proste...
- 13 2
-
2010-12-16 13:18
...
Pomijając ostatnie zdanie... o czym człowieku piszesz???..." dobra robota"???, "dbałość o szczegóły i detale"???
- 2 2
-
2010-12-16 13:16
"Według jury warszawska firma wygrała głównie dzięki walorom architektonicznym."
oczywiste, że nie dzięki walorom estetycznym :D
- 11 0
-
2010-12-16 12:46
Lepszy projekt nr 2 ponieważ: (2)
W wygranym projekcie zastosowano szkło, sprawdza się ono w biurowcach ale nie na przystankach. Powodów jest kilka a jednym z nich jest to że może ulec ono szybkiej dewastacji np . jakiś wandal pseudograficiarz kwasem poleje szkło żeby zaznaczyć swoje terytorium. Druga sprawa to że ktoś musi myć to szkło, chyba że chcemy mieć zgniło zielone przeszklenie.
- 24 3
-
2010-12-16 13:15
jeżeli jest tak, jak piszesz, to szkoda
bo to przeszklenie to jedyne światełko w tunelu - w przenośni i dosłownie.
- 7 0
-
2010-12-16 12:56
a trzecia sprawa,
że wszystko w okolicy przystanków jest brązowe od pyłu z klocków hamulcowych. klocki są żeliwne, pył osiada i rdzewieje. Do tego "wdziera się" w szkło i jest nieusuwalny...
- 12 0
-
2010-12-16 13:10
Za dużo szkła. Nie przetrzyma na tej dzielnicy.
Przcież wracająca nocą pijana młodzież nie odpuści..
- 8 2
-
2010-12-16 13:10
Panie Gluszek skoncz Pan w koncu belkotac, ilez mozna? Jacy niby profesjonalisci co maja decydowac o naszych gustach??
"Żeby projekt spełniał oczekiwania jak największej grupy pasażerów, wolimy posłuchać głosu profesjonalistów"
LOL- 1 1
-
2010-12-16 12:57
hm
drugi projekt bardziej funkcjonalny-bez szkła tródnego do czyszczenia.
pozatym klinkier pasuje do Żabianki jak pięść do nosa:/
konkursy- 11 0
-
2010-12-16 12:49
Po pierwsze, wżadnym z projektów nie widzę maszynerii
wtłaczajacej podróznych do kolejek. Po ostatnich zmianach w rozzkładzie to powazne niedopatrzenie!
Po drugie - tym razem na serio - może by ktoś wpadł w końcu na pomysł, że nie wystarczy perony tylko zadaszyć. Kiedy wieje, leje, wali w twarze śniegiem, ludzie znów bedą kulić się na schodach, a nie stać nieosłonięci pod tymi pieknymi, nowymi daszkami.- 16 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.