• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozstrzygnięto konkurs na nowy przystanek SKM Żabianka AWFiS

Michał Sielski
16 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Zwycięski projekt przystanku na Żabiance autorstwa warszawskiego Biura Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB. Zwycięski projekt przystanku na Żabiance autorstwa warszawskiego Biura Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB.

Klinkier, stal i przeszklone powierzchnie - tak ma wyglądać przystanek SKM Żabianka AWFiS po modernizacji. Władze SKM po raz pierwszy zorganizowały konkurs architektoniczny, ale zapowiadają już kolejne.



Zwycięski projekt wykonało Biuro Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB z Warszawy, które pokonało Biuro Projektów Kolejowych w Gdańsku.

Według jury warszawska firma wygrała głównie dzięki walorom architektonicznym.

- To pierwszy, ale na pewno nie ostatni taki konkurs architektoniczny. Żeby projekt spełniał oczekiwania jak największej grupy pasażerów, wolimy posłuchać głosu profesjonalistów - stąd idea tego współzawodnictwa. Wiekowe budynki kolejowe to często przepiękne obiekty. Poprzez ideę konkursu mamy nadzieję, że historia zatoczy koło i kolej - jak dawniej - nie będzie się musiała wstydzić swojej infrastruktury - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zwycięska firma nie projektowała jeszcze przystanków w Trójmieście, ale ma za sobą tworzenie infrastruktury w Warszawie: niektórych stacji metra czy węzła Młociny. Na Żabiance zaproponowała tunel obłożony klinkierem oraz przeszkloną wiatę.

BPK, które projektowało przystanki w Gdańsku Oliwie i Sopocie Wyścigach, proponowało podobną do nich koncepcję, wzbogaconą m.in. o sylwetki sportowców.

Teraz zwycięzca konkursu zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na sporządzenie dokumentacji projektowej.

Remont przystanku ma się rozpocząć w połowie 2011 roku, potrwać pół roku i kosztować 6 mln zł.

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • Powinni wybudować oba przystanki

    i zobaczyć z którego korzysta więcej osób. Następnie ten bardziej popularny zburzyć.

    • 10 0

  • A kto o tym zdecydował?

    Ci którzy nie wysiadaja na tym przystanku tak...hehe. Jak konkurs to trzeba było podac projekty w internecie, sami bysmy wybrali.

    • 6 0

  • ale gnioty!!!!!

    Poziom konkursu jest żenujący, zwycięska praca to jakaś pomyłka, drugie miejsce zresztą też! wstyd!! a młodzi, zdolni architekci nie mogą się wybić, bo zgniata ich taka konkurencja (jak widać na załączonych obrazkach). Masakratorzy polskiej architektury wstydzcie się!!!

    • 7 0

  • Jeśli dobrze kojarzę BPK Gdańsk... (1)

    ... projektowało Sopot, Sopot Wyścigi, Gdynię Główną SKM i są to przystanki udane. Jedynie Wzgórze... no cóż, projekt mierny. Ale projekt Żabianki to znów kawał dobrej roboty. Proszę zwrócić uwagę na wizualizacje - są umieszczone w rzeczywistości a nie zawieszone w kosmosie. Do tego dochodzi dbałość o szczegóły i detale które nadają charakter przystankowi. Projekt AiB mógłby równie dobrze ozostać wybudowany w Pcimiu lub Proszkowie. A jeszcze jedno - żabianka jest na łuku a na wizce AiB tory proste...

    • 13 2

    • ...

      Pomijając ostatnie zdanie... o czym człowieku piszesz???..." dobra robota"???, "dbałość o szczegóły i detale"???

      • 2 2

  • "Według jury warszawska firma wygrała głównie dzięki walorom architektonicznym."

    oczywiste, że nie dzięki walorom estetycznym :D

    • 11 0

  • Lepszy projekt nr 2 ponieważ: (2)

    W wygranym projekcie zastosowano szkło, sprawdza się ono w biurowcach ale nie na przystankach. Powodów jest kilka a jednym z nich jest to że może ulec ono szybkiej dewastacji np . jakiś wandal pseudograficiarz kwasem poleje szkło żeby zaznaczyć swoje terytorium. Druga sprawa to że ktoś musi myć to szkło, chyba że chcemy mieć zgniło zielone przeszklenie.

    • 24 3

    • jeżeli jest tak, jak piszesz, to szkoda

      bo to przeszklenie to jedyne światełko w tunelu - w przenośni i dosłownie.

      • 7 0

    • a trzecia sprawa,

      że wszystko w okolicy przystanków jest brązowe od pyłu z klocków hamulcowych. klocki są żeliwne, pył osiada i rdzewieje. Do tego "wdziera się" w szkło i jest nieusuwalny...

      • 12 0

  • Za dużo szkła. Nie przetrzyma na tej dzielnicy.

    Przcież wracająca nocą pijana młodzież nie odpuści..

    • 8 2

  • Panie Gluszek skoncz Pan w koncu belkotac, ilez mozna? Jacy niby profesjonalisci co maja decydowac o naszych gustach??

    "Żeby projekt spełniał oczekiwania jak największej grupy pasażerów, wolimy posłuchać głosu profesjonalistów"

    LOL

    • 1 1

  • hm

    drugi projekt bardziej funkcjonalny-bez szkła tródnego do czyszczenia.
    pozatym klinkier pasuje do Żabianki jak pięść do nosa:/
    konkursy

    • 11 0

  • Po pierwsze, wżadnym z projektów nie widzę maszynerii

    wtłaczajacej podróznych do kolejek. Po ostatnich zmianach w rozzkładzie to powazne niedopatrzenie!

    Po drugie - tym razem na serio - może by ktoś wpadł w końcu na pomysł, że nie wystarczy perony tylko zadaszyć. Kiedy wieje, leje, wali w twarze śniegiem, ludzie znów bedą kulić się na schodach, a nie stać nieosłonięci pod tymi pieknymi, nowymi daszkami.

    • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane