• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozstrzygnięto konkurs na nowy przystanek SKM Żabianka AWFiS

Michał Sielski
16 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Zwycięski projekt przystanku na Żabiance autorstwa warszawskiego Biura Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB. Zwycięski projekt przystanku na Żabiance autorstwa warszawskiego Biura Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB.

Klinkier, stal i przeszklone powierzchnie - tak ma wyglądać przystanek SKM Żabianka AWFiS po modernizacji. Władze SKM po raz pierwszy zorganizowały konkurs architektoniczny, ale zapowiadają już kolejne.



Zwycięski projekt wykonało Biuro Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB z Warszawy, które pokonało Biuro Projektów Kolejowych w Gdańsku.

Według jury warszawska firma wygrała głównie dzięki walorom architektonicznym.

- To pierwszy, ale na pewno nie ostatni taki konkurs architektoniczny. Żeby projekt spełniał oczekiwania jak największej grupy pasażerów, wolimy posłuchać głosu profesjonalistów - stąd idea tego współzawodnictwa. Wiekowe budynki kolejowe to często przepiękne obiekty. Poprzez ideę konkursu mamy nadzieję, że historia zatoczy koło i kolej - jak dawniej - nie będzie się musiała wstydzić swojej infrastruktury - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zwycięska firma nie projektowała jeszcze przystanków w Trójmieście, ale ma za sobą tworzenie infrastruktury w Warszawie: niektórych stacji metra czy węzła Młociny. Na Żabiance zaproponowała tunel obłożony klinkierem oraz przeszkloną wiatę.

BPK, które projektowało przystanki w Gdańsku Oliwie i Sopocie Wyścigach, proponowało podobną do nich koncepcję, wzbogaconą m.in. o sylwetki sportowców.

Teraz zwycięzca konkursu zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na sporządzenie dokumentacji projektowej.

Remont przystanku ma się rozpocząć w połowie 2011 roku, potrwać pół roku i kosztować 6 mln zł.

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • zróbcie przystanek na wzór z WSZ

    z dziurawą ścianą

    • 0 0

  • Dworzec Gł. Gdańsk

    Może by tak za ten nasz dworzec się wzięli bo wygląda jak z 19 XIX, o Stoczni już nie wspomnę bo by go rozmontowali :(
    A Wrzeszcz, Zaspę zrobią przy okazji kolei metropolitalnej.

    • 0 1

  • szkoda

    że nie nawiązuje trochę do dzielnicy czy pobliskiej uczelni
    żabianka = sport, ergo arena, plaża, pobliski SKŻ
    można byłoby zrobić przystanki tematyczne dla zabawy :)

    btw...wczoraj skm przyjechały o 23 na przymorze dwie w jednym kierunku
    nie wiadomo skąd? po co? według jakiego rozkładu :/

    wstydzić się przystanków nie bedziemy ale trakcji i rozkładów tak!

    • 0 0

  • SŁABY TEN PROJEKT

    Nic specjalnego jako obiekt użyteczności publicznej powinien być taki że widząc go pierwszy raz zatrzymam się przy nim choć na chwilę.
    Przy tym projekcje przejdę obojętnie proste bryły i linie nic wyszukanego ktoś się tutaj nie napracował i zrobił to na odpierdziel

    • 2 0

  • 30-sto letni przystanek kolejki SKM -Gdańsk AWFiS

    Być może studenci muszą się na kimś po wyżywać, aby im ulżyło, tylko dlaczego nie robią tego na własnych obiektach matach, ringach czy boiskach lecz na publicznym przystanku?. Pan prezes SKM powinien za to ponieś odpowiedzialność, ale ryba jak wiadomo psuje się od góry widzimy co jest z PKP i SKM-ką.
    Studencki widać zapominają, czym jest czysty trening na macie/w ringu, a na ulicy, przystanku wymaga ich obecność już obycia.

    Chłopy a często i dziewczyny jak macie trochę jeszcze jakiegoś honoru to dajcie spokój i nie demolujcie więcej, nas nie stać na ciągłe remonty bo i tam w konsekwencji wszyscy za to zapłacimy.

    • 1 0

  • Stary w latach 70tych budował mój dziadek. (2)

    Stary w latach 70tych budował mój dziadek. Przetrwał te 30-kilka lat. Ten nowy powstanie pewnie szybko i równie szybko chołota w dresach do zepsuje spayami.

    • 4 0

    • (1)

      Projekt p.t. "Przystanek osobowy Gdańsk-Żabianka" z budynkiem kas i wyjść tunelowych wykonało Biuro Projektów Kolejowych w Gdańsku w roku 1975 dla DOKP Gdańsk.

      • 0 0

      • więc należałoby odwołać Prezesa SKM za brak właściwego nadzoru nieruchomości

        Dlaczego 30-sto kilku letni przystanek idzie do remontu generalnego, gdy tymczasem większość przystanków pamięta lata powojenne lub nawet wcześniejsze.

        • 0 0

  • Dachy....

    Dlaczego projektuje się w naszym klimacie dachy płaskie?Snieg,usuwanie,zagrożenie.
    Gdzie bezpieczeństwo podróżnych?!!!!!!
    Mało mieliśmy,a w tym roku mamy z tego powodu tragedii ,wypadków śmiertelnych.

    • 2 0

  • PRZYSTANEK SOPOT WYŚCIGI POWINIEN BYĆ WZOREM DLA INNYCH PRZYSTNKÓW (2)

    A PLECHĘ TRAPEZOWĄ TO NIECH SOBIE PROJEKTANCI Z WARSZAWY U SIEBIE ROBIĄ .
    PROJEKT Z 3MIASTA MIAŁ WIELE CECH WSPÓLNYCH Z PROJEKTEM NA SOPOT WYŚCIGI I WYGLĄDAŁ SUPER !

    • 9 0

    • czyli Biura Projektów Kolejowych w Gdańsku, o czym można się przekonać wchodząc na stronę biura

      • 0 0

    • prócz cech wspólnych

      miał to samo pochodzenie :)

      • 1 0

  • buuuuu (1)

    wiata na peronie nie roozni sie niczym od wiaty na peronie kazdego przecietnego zaszczanego i smierdzacego dworca kolejowego..., mam nadzieje ze projektowany dw we wrzeszczu bedzie odbiegal od takich 'standardow'

    • 3 1

    • We wrzeszczu, jak to wynika z niodawno rozstrzygniętego konkursu ma być ogród zimowy na najwyższej kondygnacji a na poziomie peronów chyba (nie były publikowane wizualizacje tego poziomu) płyta żelbetowa nad głowami czyli taki duży garaż podziemny jak w Krakowie.

      • 0 0

  • Ogłaszam wielką społecfznościową kampanię na przystosowanie przystanków skm na potrzeby niepełnosprawnych i wózków (7)

    dziecięcych!!! czy ktoś pomyślał o wózkach dziecięcych? Mam ogromną prośbę w imieniu wszystkich opiekunów maleńkich dzieci, by pomyśleć o podjazdach z boku schodów, by można było wprowadzić wózek dziecięcy. Jeśliby Państwo pomyśleli o odpowiednich platformach przy których zatrzymywałby się pociąg - to w końcu będzie można bez przeszkód jeździec z dzieciaczkami :) I niepełnosprawni też by się na pewno ucieszyli.

    • 24 3

    • Jeżdżę kolejką całe życie i góra raz w roku widzę kogoś kto ma problem z pokonaniem (3)

      kilkunastu centymetrów. Wniosek? SKM nie cierpi na nadmiar gotówki. Wprost przeciwnie. Zatem, pocałunek.

      • 1 2

      • (2)

        Satyrze, satyrze wprowadzasz zamęt. Jeszcze ktoś pomyśli, że serio mówisz :)

        • 0 2

        • Nawet jako pięciolatek, wchodziłem do SKM bez pomocy dorosłych. A miałem mikre nóżki. (1)

          A pojazdów kołowych daj Bóg, w pociągach tyle co zomowiec napłakał.

          • 0 1

          • Czyżby kangurek Hip-Hop?

            • 2 0

    • Podjazdy z boku schdów to wymysł minionej epoki, a jazdę po takich podjazdach wózkiem można zaliczyć do sportów ekstremalnych. Do transportu wózków pomiędzy peronem a przejściem pod torami najbardziej nadają się dźwigi osobowe.
      Platformy, po których można bez przeszkód przejeżdżać wózkiem pomiędzy peronem i wagonem są montowane od pięciu lat w pociągach produkowanych w Birmingham (model "Juniper"). Jeżdźą takie w Szkocji na linii Glasgow - Preswick Airport. Platformy znajdują się we wszystkich drzwiach pociągu i wysuwają się w kierunku peronu po zatrzymaniu pociągu a przed otwarciem drzwi. Szczelina pomiędzy wagonem a peronem zmniejsza się w ten sposób do 5 cm. Drzwi wykładają się podobnie jak w autobusach - na zewnętrz zasłąniając szczelinę po bokach. Służę dodatkowi informacjami na temat tych rozwiązań pod adresem: architektura@bpk.gda.pl

      • 1 1

    • Jeżeli będziemy równać do najsłabszych,

      będziemy stawać się coraz słabsi.

      Większość niepełnosprawnych nie korzysta z tego typu udogodnień. I to nie dlatego, że tych ludzi jest mało. Pomyślcie dlaczego.

      • 3 2

    • projekt BPK Gdańsk zakłada windy - widać na wizualizacjach.

      Na wizkach AiB natomiast windy nie uświadczysz. Czyli albo wybudują coś zupełnie innego (a to już zaczyna być podejrzane w świetle konkursu) albo projekt nie zakłada "takiej fanaberii" (uwaga sarkazm!) jak podjazdy dla niepełnosprawnych

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane