• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa dwujezdniowej Chwarznieńskiej

Maciej Naskręt
7 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Odcinek ul. Chwarznieńskiej z już wykarczowanym terenem pod drugą jezdnię.



Już niebawem ruszy największa w tym momencie nowa inwestycja drogowa w Trójmieście. Właśnie wycięto nieco ponad 2 hektary lasu, by poszerzyć do dwóch jezdni ul. Chwarznieńską zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Budowa 1,5-kilometrowej drogi między Chwarznem a Witominem ma ruszyć pod koniec tego roku. Prace mają zakończyć się w połowie 2014 r.



1,5-kilometrowy odcinek ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy. 1,5-kilometrowy odcinek ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy.
Pilarze pracowali przez ostatni tydzień. Po "odzyskanym" przez nich terenie pobiegnie dwujezdniowa ul. Chwarznieńska. Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa ma usprawnić komunikację górnego tarasu Gdyni z jej centrum.

Każda z nowych jezdni ma mieć po dwa pasy ruchu. Dodatkowo zostanie wykonana ścieżka dla rowerów i chodnik. Pojawi się też oświetlenie. W stosunku do dzisiejszego przebiegu, droga zostanie też wyprostowana. Projekt przewiduje, że jej łuki będą bardziej łagodne.

Podczas przebudowy ul. Chwarznieńskiej powstaną dwa obiekty inżynierskie. Pierwszy to kładka dla pieszych na wysokości Domu Seniora w Witominie. O tej sprawie pisaliśmy więcej w osobnym artykule. Druga konstrukcja to wiadukt, który pojawi się mniej więcej na środku planowanego do przebudowy odcinka. Pod drogą będą przechodzić zwierzęta i przejeżdżać pojazdy m.in. Straży Leśnej.

Czy lasy muszą ustępować miejskim drogom?

- Wycinka drzew, która była złem koniecznym, na szczęście nie jest duża. Mamy w zarządzie jeszcze 20 tys. ha lasów. Wycinany odcinek stanowi promil spośród wszystkich lasów przez nas zarządzanych - mówi Witold Ciechanowicz, rzecznik prasowy z Nadleśnictwa Gdańsk.

Wśród wyciętych drzew są brzozy, sosny, buki i kilka dębów. W świetle przyszłej drogi nie występowały rośliny i zwierzęta, które mogłyby podlegać prawnej ochronie. Co najważniejsze, w ściętych drzewach nie było też ptasich dziupli.

Wycinka dała w sumie 500 m sześc. drewna. Co się z nim stanie? - Zostanie sprzedane w aukcjach internetowych. Drewno nadaje się na meble. Nie wykluczone też, że jego część trafi do fabryki celulozy - mówi Witold Ciechanowicz.

Drzewa już ścięto, ale przetargu wciąż nie ogłoszono. - W ciągu tygodnia ruszy zamówienie. Wtedy firmy budowlane będą miały 40 dni na złożenie oferty. Jeśli wszystko wokół przetargu pójdzie zgodnie z planem, przewidujemy, że roboty zaczną się jeszcze grudniu. Całość ma być gotowa najszybciej w czerwcu 2014 r. - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.

Dla mieszkańców i kierowców z Chwarzna termin zakończenia budowy to pewnie wieczność. By jednak przyspieszyć prace budowlane należałoby zamknąć leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej, a to oczywiście nie wchodzi w grę.

- Z tego powodu ruch będzie utrzymany. Projekt budowy zakłada wykonanie dróg dodatkowych, tylko na czas rozbudowy, które zapewnią ciągłość połączenia komunikacyjnego między Witominem, a Chwarznem - zapewnia Marek Stępa.

Warto też wspomnieć, że kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty w ogłoszonym przetargu, oprócz ceny, będzie termin realizacji. Istnieje więc cień szansy, że przedsięwzięcie zakończy się nieco wcześniej, niż planuje miasto.

Trojmiasto.pl ma swoją redakcję w Gdyni!
Dzięki temu będziemy jeszcze bliżej mieszkańców Gdyni i ich problemów.
Pracujemy na trzecim piętrze Transatlantyka, przy
Placu Kaszubskim 17/307 zobacz na mapie Gdyni.
Piszcie do nas na adres
gdynia@trojmiasto.pl, dzwońcie pod nr 58 321 95 50 lub po prostu przychodźcie.

Miejsca

Opinie (161) 7 zablokowanych

  • Najwieksza ?! (2)

    Napewno najwieksza ? A Słowackiego zadanie 2, zadanie 3 i przedewszystkim tunel pod Martwa Wisłą ?? A trasa Sucharskiego ??

    • 2 1

    • ruszy...

      Ta ma ruszyć, tamte już są w takim czy innym stopniu w realizacji...

      • 0 0

    • ma ruszyć nowa inwestycja! czytać nie umiemy?!

      • 0 0

  • trudno zeby zwierzeta rosly!!!:P

    • 4 0

  • (4)

    półtora roku na budowę kilkuset metrów drogi - dramat. w takim tempie w cywilizowanych krajach buduje się 100 km autostrady

    • 6 3

    • autostrady buduje się w krajach dopiero cywilizujących się (1)

      w cywilizowanych miastach likwiduje się drogi szybkiego ruchu i autostrady

      • 0 3

      • Szczególnie intensywnie takie likwidacje widać w Niemczech. Gdzie ty mieszkasz bezmózgu? W lesie?

        • 2 0

    • oczywiście, z kumplami po 2 browcach byś taką dróżkę machnął w tydzień (1)

      zupełnie jak ci ze "stowarzyszenia" ścieżki rowerowe..

      • 2 1

      • nic dziwnego skoro rzucacie łopaty o 16.00 bo trzeba iśc na piwo.

        • 0 0

  • Ta kładka dla pieszych , to będzie największe utrudnienie komunikacyjne dla inwalidów i kierowców . .

    • 5 1

  • Tak. Ale czy nie lepszym rozwiązaniem

    byłby plan zbudowania drogi omijającej Witomino i włączenia jej np do "Różowej"czy Wlkp. Przeież Wtomino zawsze będzie wąskim gardłem paraliżującym ruch w i z kierunku obwodnicy. Założywszy , że docelowo Gdynia Zachód ma mieć 60 tys mieszkańców,(plus wszyscy jadący z obwodnicy i okolicznych miejscowości), a korki robią się już obecnie na wysokości całego Chwarzna i Sokólki, może warto przeanalizować jeszcze raz , czy takie półśrodki jakim jest poszerzanie Chwarznieńskiej nie okażą się w niedługiej przyszłości bublem typu "Spacerowa"

    • 9 2

  • Fajnie!

    żeby tylko zakrętów nie wyprostowali, bo fajnie motocyklem tam się "lata"

    • 2 1

  • kolejne wydatki na działania, które nie poprawią sytuacji komunikacyjnej trójmiasta (1)

    tylko przesuną korki gdzie indziej (do centrum) i miasto nadal się będzie dusić coraz bardziej, a podatnicy wyprowadzać na przedmieścia i kląć na brak miejsc do parkowania w centrum. Takie działanie to droga do nikąd: pozorne rozwiązywanie problemów. Gdynia musi zacząć zdecydowanie stawiać na inne rozwiązania, a nie dopasowywać miasto i jego otoczenie głównie lub wyłącznie pod amatorów jeżdżenia samochodami.

    • 5 6

    • Idea obwodnicy polega na tym, abyś nie musiał korzystać z dróg miejskich, jeśli cel podróży

      nie znajduje się w danym mieście.

      Droga prowadząca do obwodnicy nie ma prawa wyglądać jak ucho igielne. Wtedy obwodnica nie spełnia swojej roli.

      • 2 0

  • Wow! (2)

    Szok,na budowę 1,5km drogi potrzeba ponad rok?Totalna żenada, w takim tempie, szybciej samochody zaczną latać nad Gdynią, niż udrożni się zapchane drogi,czy też je rozbuduje.Oczywiście należy chwalić,że wogóle cokolwiek się robi,ale tempo ..."imponujące"

    • 9 0

    • Przetargi, odwoływanie się od wyniku przetargów, pozwolenia, podpisy, stempelki, akty notarialne,

      pensje dla urzędników, kawior, kopi luwak... To wymaga czasu. Droga będzie skutkiem ubocznym tego wszystkiego...

      • 0 0

    • to jest 'polskie tempo pracy'. cos co mozesz zrobic w pół roku, zrób w półtora. a po 3 miesiącach pierwsze poprawki

      • 0 0

  • HAHAHAHAHAHAHA

    wiecie dlaczego się śmieję? Śmieję się, bo wczoraj wieczorem, w deszczu, przejeżdżałem przez skrzyżowanie Rakoczego-Piecewska w stronę MacDonalds w tym obeXXsrXXanym Gdańsku i mało nierozXXXpieXrXXXXiłem zawieszenia, mając na zegarku 50km/h. Śmieję się tym bardziej, że ostatni raz jechałem tamtędy CZTERY lata temu. HAHAHAHAHA Gdańsk to kupa gXXXwna o konsystencji budyniu.

    • 4 5

  • Super (1)

    Ludzie wy nie kumacie,ten nowy pas to bedzie bus pass dla szczurka zeby do domu szybko z pracy wrocil

    • 5 4

    • Gdynianin

      smucisz farmazony. Ogarnij się .

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane