• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa dwujezdniowej Chwarznieńskiej

Maciej Naskręt
7 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa

Odcinek ul. Chwarznieńskiej z już wykarczowanym terenem pod drugą jezdnię.



Już niebawem ruszy największa w tym momencie nowa inwestycja drogowa w Trójmieście. Właśnie wycięto nieco ponad 2 hektary lasu, by poszerzyć do dwóch jezdni ul. Chwarznieńską zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Budowa 1,5-kilometrowej drogi między Chwarznem a Witominem ma ruszyć pod koniec tego roku. Prace mają zakończyć się w połowie 2014 r.



1,5-kilometrowy odcinek ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy. 1,5-kilometrowy odcinek ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy.
Pilarze pracowali przez ostatni tydzień. Po "odzyskanym" przez nich terenie pobiegnie dwujezdniowa ul. Chwarznieńska. Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa ma usprawnić komunikację górnego tarasu Gdyni z jej centrum.

Każda z nowych jezdni ma mieć po dwa pasy ruchu. Dodatkowo zostanie wykonana ścieżka dla rowerów i chodnik. Pojawi się też oświetlenie. W stosunku do dzisiejszego przebiegu, droga zostanie też wyprostowana. Projekt przewiduje, że jej łuki będą bardziej łagodne.

Podczas przebudowy ul. Chwarznieńskiej powstaną dwa obiekty inżynierskie. Pierwszy to kładka dla pieszych na wysokości Domu Seniora w Witominie. O tej sprawie pisaliśmy więcej w osobnym artykule. Druga konstrukcja to wiadukt, który pojawi się mniej więcej na środku planowanego do przebudowy odcinka. Pod drogą będą przechodzić zwierzęta i przejeżdżać pojazdy m.in. Straży Leśnej.

Czy lasy muszą ustępować miejskim drogom?

- Wycinka drzew, która była złem koniecznym, na szczęście nie jest duża. Mamy w zarządzie jeszcze 20 tys. ha lasów. Wycinany odcinek stanowi promil spośród wszystkich lasów przez nas zarządzanych - mówi Witold Ciechanowicz, rzecznik prasowy z Nadleśnictwa Gdańsk.

Wśród wyciętych drzew są brzozy, sosny, buki i kilka dębów. W świetle przyszłej drogi nie występowały rośliny i zwierzęta, które mogłyby podlegać prawnej ochronie. Co najważniejsze, w ściętych drzewach nie było też ptasich dziupli.

Wycinka dała w sumie 500 m sześc. drewna. Co się z nim stanie? - Zostanie sprzedane w aukcjach internetowych. Drewno nadaje się na meble. Nie wykluczone też, że jego część trafi do fabryki celulozy - mówi Witold Ciechanowicz.

Drzewa już ścięto, ale przetargu wciąż nie ogłoszono. - W ciągu tygodnia ruszy zamówienie. Wtedy firmy budowlane będą miały 40 dni na złożenie oferty. Jeśli wszystko wokół przetargu pójdzie zgodnie z planem, przewidujemy, że roboty zaczną się jeszcze grudniu. Całość ma być gotowa najszybciej w czerwcu 2014 r. - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.

Dla mieszkańców i kierowców z Chwarzna termin zakończenia budowy to pewnie wieczność. By jednak przyspieszyć prace budowlane należałoby zamknąć leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej, a to oczywiście nie wchodzi w grę.

- Z tego powodu ruch będzie utrzymany. Projekt budowy zakłada wykonanie dróg dodatkowych, tylko na czas rozbudowy, które zapewnią ciągłość połączenia komunikacyjnego między Witominem, a Chwarznem - zapewnia Marek Stępa.

Warto też wspomnieć, że kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty w ogłoszonym przetargu, oprócz ceny, będzie termin realizacji. Istnieje więc cień szansy, że przedsięwzięcie zakończy się nieco wcześniej, niż planuje miasto.

Trojmiasto.pl ma swoją redakcję w Gdyni!
Dzięki temu będziemy jeszcze bliżej mieszkańców Gdyni i ich problemów.
Pracujemy na trzecim piętrze Transatlantyka, przy
Placu Kaszubskim 17/307 zobacz na mapie Gdyni.
Piszcie do nas na adres
gdynia@trojmiasto.pl, dzwońcie pod nr 58 321 95 50 lub po prostu przychodźcie.

Miejsca

Opinie (161) 7 zablokowanych

  • 1 km drogi (2)

    i 19 miesięcy budowy ? Przecież to się w dzisiejszych czasach nadaje do księgi rekordów. I jeszcze wiadukt w środku lasku, który kosztuje połowę kosztów inwestycji. Komu w UM zależy na wydawaniu ogromnych pieniędzy na idiotyzmy? Kotara, INFOBOX Propagandy a teraz wiadukt.

    • 4 2

    • Gdynia jest bogata.

      Najwidoczniej.

      • 1 0

    • Wiadukt jest potrzebny!

      Co cię to obchodzi czy pod drogą jest wiadukt czy nie? Stój sobie w korku i nie marudź.

      • 0 1

  • A szlaki piesze i rowerowe? Ktoś pomyślał? (2)

    Nie wszyscy podążają wzdłuż Chwarznieńskiej. Czy będzie jakieś inne przejście pod drogą oprócz tego planowanego wiaduktu "dla zwierząt" ?
    Chwarznieńską przecinają dwa szlaki piesze PTTK (czerwony i żółty) i rowerowy (niebieski). Czy teraz żeby przekroczyć czetropasmówkę to będę musiał objeżdżać 3 km, żeby się przedostać na drugą stornę?
    Nie mam nic przeciwko budowie dróg, ale dajcie je bezkolizyjnie przekraczać. Niedługo to już wcale nie będzie można po TPK po chodzić bo będzie poszatkowany co 2 km.

    • 5 2

    • (1)

      może i pan Naskręt napisał trochę pokrętnie, ale jak się dobrze wczytać to jasno stoi napisane, że wiaduktem będą jeździć samochody. Zwierzęta, turyści, leśnicy i wszyscy inni pójdą dołem, pod wiaduktem.

      • 1 0

      • Lepsze to niż nic

        Chociaż z drugiej strony maksymalnie mnie to wq..... Na budowę tej drogi idą miliony, a na to żeby zrobić w lesie jedno czy dwa przejścia więcej (bezkolizyjne) to już kasy nie ma.

        • 0 0

  • a gdzie 3 obiekt inzynierski????

    zatoczka dla autobusu naprzeciwko domu seniora???

    • 0 1

  • zobaczymy!

    Co z tego że poszerzą drogę w lesie skoro na witominie i tak wszystko stanie bo tam już nie ma gdzie poszerzyć chyba, że domy wyburzą.

    • 2 0

  • Znowu przyroda obrywa-

    -Za to będzie droga dwujezdniowa - więc zjeżdzamy z obwodnicy, kierujemy się w stronę Witomina i już przy Domu Starców mamy standard czyli poj...baną, krzywą i połataną obecną drogę.

    • 1 1

  • kładka dla emerytów (1)

    kładka dla emerytów - gratuluje fantazji, ciekawe który staruszek będzie się wspinał po schodach

    • 4 1

    • Mało staruszków w życiu widziałeś.

      Dziś w aptece widziałem takiego co mógłby ograć Cię w kosza. A z twarzy na oko 7 dych.

      • 2 2

  • jaki jest sens

    budować drogę dwupasmową tylko do witomina? przesunie to tylko korek w miejsce zwężenia. dwa pasy muszą być aż do redłowa (zwycięstwa). albo 3 pasy łącznie i rano ruch w stronę gdyni na dwóch pasach a po południu odwrotnie.

    • 1 0

  • Chwarznieńska jak Słowackiego?

    Obawiam się że dalsze pchanie się z dwupasmówką w stronę miasta spowoduje dokładnie to co się stało w Gdańsku na Słowackiego. Chodzi o to jak mają się włączać do ruchu mieszkańcy Witomina z ulic Sosnowej, Nauczycielskiej, Widnej? Albo trzeba będzie zrobić skrzyżowania ze światłami (co oczywiście znowu spowolni ruch) albo ludzie aby wyjechać w stronę Gdyni będą musieli kierować się najpierw w stronę Chwarzna i zawracać. Trzeba być ślepym żeby nie zauważyć że 3 etap to będzie identyczna porażka.

    • 4 1

  • ...

    A właśnie a kiedy na morskiej w Gdyni powstanie więcej przejść nad/pod ziemnych? Niepotrzebnie jest tyle przejść dla pieszych i ruch jest uciążliwy. Jestem i kierowcą i pieszym i uważam, że tych przejść przez morską jest za dużo. Podczas jazdy do pracy (tu już autobusem) co chwilę czerwone światło albo korek :/

    • 1 0

  • jak kilometr drogi

    buduje się w Gdyni 2 lata - to gdzie jest lądowisko dla Szczurka? Stępa jeździ autobusem - KASA SIĘ ZGADZA

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane