- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (108 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (55 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (320 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (60 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (191 opinii)
Rusza budowa gigantycznego skrzyżowania w Letnicy
W poniedziałek rusza budowa jednego z największych miejskich skrzyżowań w Polsce - węzła drogowego, który połączy ul. Marynarki Polskiej z Trasą Słowackiego w Gdańsku. Szykują się spore zmiany w ruchu.
- Na węźle możemy wyróżnić trzy poziomy. Na poziomie terenu znajdzie się rondo i ul. Marynarki Polskiej. Na poziomie -1 znajdą się bezkolizyjne przejścia dla pieszych. Najniżej, bo na poziomie -2, pobiegnie Trasa Słowackiego - opisuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek z miejskiej spółki GIK.
Ponieważ z założeń wynika, że węzeł będzie przyjmować wyjątkowo duży ruch aut, szczególnie z uwzględnieniem jadących i wracających z portu TIR-ów, obie główne drogi, czyli Trasa Słowackiego i ul. Marynarki Polskiej skrzyżują się bezkolizyjnie. Zmierzająca do węzła od zachodu Trasa Słowackiego prowadzona jest w głębokiej wannie żelbetowej. Prostopadła do niej ul. Marynarki Polskiej pobiegnie na nasypie wyniesionym ok. 1 m nad okolicę.
Na tym najwyższym poziomie skrzyżowanie zostało zaprojektowane w formie ronda. Taki typ (i imponujący rozmiar - średnica zewnętrzna wyniesie bowiem 130 m!) został wymuszony koniecznością podłączenia do ronda ulic Wielopole i Uczniowskiej.
Na nowym węźle powstanie siedem obiektów inżynierskich: dwa tunele pieszo-rowerowe w ciągu ul. Marynarki Polskiej nad Trasą Słowackiego, dwa wiadukty drogowe, dwa wiadukty techniczne dla instalacji, jeden wiadukt tramwajowy.
Tuż przy węźle powstaną nowe, w pełni zadaszone, przystanki tramwajowe o łącznej długości 90 m. Na tle innych gdańskich przystanków będą wyróżniały się wyjątkową konstrukcją i urodą. Ich wygląd nawiązuje do najważniejszego budynku w okolicy, czyli stadionu piłkarskiego PGE Arena Gdańsk. Podpora przystanku wzorowana jest na dźwigarach trzymających dach stadionu, a jego zadaszenie nawiązuje do faktury i koloru fasady stadionu. Przystanki zaprojektowali architekci Katarzyna Schulz i Błażej Bącalski, którzy w 2009 r, jeszcze jako studenci PG, wygrali konkurs organizowany przez miasto.
Budowa węzła potrwa półtora roku i będzie on gotowy dopiero pod koniec 2013 roku.
- ulica Marynarki Polskiej w miejscu prac zostanie zawężona do jednego pasa ruchu;
- zamknięty zostanie wlot z ulicy Marynarki Polskiej w ulicę Uczniowską i Starowiejską. Dojazd do ulicy Uczniowskiej i Starowiejskiej możliwy będzie ulicami Marynarki Polskiej - Wyzwolenia -Letnicką - Starowiejską lub ulicą Szklana Hutą do ul. Marynarki Polskiej;
- wyjazd z ulicy Wielopole w kierunku centrum możliwy będzie objazdem poprzez Marynarki Polskiej.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., ale mogą być opóźnienia. Wykonawca: po wycofaniu się Hydrobudowy Polska, prawdopodobnie OHL. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Opinie (152) 1 zablokowana
-
2012-07-22 15:38
Kominukacja ? To zobaczmy jakie dziadostwo jest w PKP w 2014 mamy jechac 2 godziny do Warszawy
naturalnie to kolejna obiecanka jak podaja experci opóznienie juz teraz wynosi 4 lata! Pociagi zamówili nietakie co trzeba wersja bez przechylania na zakretach,trzeba cała trakcje wymienic bo nie jest w stanie dostarczyc takiej mocy!! Tory nadal nie pozwalaja na taka szybkosc jak wymagana.za PRLu jechał 3,5 godziny do Warszawki teraz 6 godzin
- 2 3
-
2012-07-22 13:05
Oby sie wszystko udało :) (2)
- 83 5
-
2012-07-22 15:23
ja sie tylko zastanawiam czy wystarczajaco zaprojektowali odplyw na deszczowke !
oby nie bylo tak, ze po kazdej wiekszej ulewie poziom -1 i -2 beda zalane !
- 8 2
-
2012-07-22 13:41
oby wszystko się ładnie udało, trzymam kciuki
ale gdzie wizualizacja, filmi itp, co sie dzieje...
- 5 4
-
2012-07-22 13:33
"Bezkolizyjne przejścia dla pieszych" (2)
a projektuje się kolizyjne przejscia dla pieszych?
- 11 8
-
2012-07-22 13:43
(1)
no i nie blysnales/as a koniecznie trzebabylo "madry" komentarz napisac. Tak, projektuje sie kolizyjne przejscia dla pieszych. Zwykle przejscie pasami z sygnalizacja to jest wlasnie takie przejscie.
- 10 0
-
2012-07-22 14:50
Nie tłumacz jemu/jej. Pewnie jest po politologii.
- 2 4
-
2012-07-22 14:19
ahaha,to ta pani dowaliła z tym tekstem
Jak będziemy chcieli przejść to zostaniemy wysłani pod ziemię czyli nas zabiją a jak będziemy chcieli wyjść to tak jak Jezus po trzech dniach Zmartwychwstaniemy :D :D:D
- 2 2
-
2012-07-22 13:57
zapomnieli dopisać że po rozpoczęciu budowy tramwaje nie będą jeździć i wprowadzą zastępcze busy
- 5 3
-
2012-07-22 13:48
i co z tego
skoro EURO juz sie skonczylo....wstyd dla Polski
- 1 8
-
2012-07-22 13:07
Letnica ... (2)
Jest Letnica - jest impreza !!!
- 36 16
-
2012-07-22 13:43
no wiatki piękne już są pod piwko po żeźni będzie gdzie posiedzieć i komu w...ć,
i pomalować co będzie:)
- 7 7
-
2012-07-22 13:32
Tym razem nie trafiles..tam jest rzeznia nia impreza.
Lapiesz minusa za pajacowanie :)- 6 11
-
2012-07-22 13:27
e, tam gigantyczne. GALAKTYCZNE
wprost ko(s)miczne. Takie usprawnienia, że polecimy w KOSMOS.
- 4 4
-
2012-07-22 13:23
Tu przechodnie zostaną wysłani pod ziemię
Fantastyczna składnia! Gratuluję polonistycznego talentu...
Prawie jak podziemne ludziki z "Fraglesów".- 47 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.