• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa systemu Tristar. Na razie tylko w Gdańsku

Maciej Naskręt
30 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz, na ktorych skrzyżowaniach pojawi się system Tristar.



Miejska spółka GIK rozpoczyna budowę systemu Tristar w Trójmieście. Prawdopodobnie jesienią prace nad systemem ruszą w Sopocie i Gdyni.



System Tristar w Gdańsku. System Tristar w Gdańsku.
Władze Gdańskich Inwestycji Komunalnych podpisały umowę na przebudowę dawnej stołówki studenckiej przy ul. Wyspiańskiego zobacz na mapie Gdańska w Centrum Zarządzania Ruchem dla systemu Tristar - inteligentnego systemu zarządzania ruchem drogowym. W budynku powstanie też Centrum Bezpieczeństwa Miasta dla Miejskiego Zespołu Reagowania Kryzysowego.

Po przebudowie zostaną utworzone pomieszczenia dla obsługi, serwerownia. W budynku zaprojektowane zostały obszerne sale operatorskie oraz pomieszczenia do pracy dla Miejskiego Sztabu Kryzysowego. W celu zapewnienia ciągłości działania centrum budynek będzie wyposażony w spalinowy agregat zasilania awaryjnego.

Inwestycja pochłonie z kasy miasta 9,2 mln zł i potrwa do końca lutego przyszłego roku. Prace wykona Starogardzkie Przedsiębiorstwo Budowlane S-BUD.

O ile skróci czas podróży po Trójmieście system Tristar?

Podobne Centrum Zarządzania Ruchem będzie funkcjonowało też w Gdyni w budynku Urzędu Miasta, należącym niegdyś do Polskich Linii Oceanicznych przy ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni. Trwa przetarg na jego budowę, który obejmuje też rozbudowę Tristara na głównych odcinkach i skrzyżowaniach dróg nie tylko w Gdyni, ale też w Gdańsku i Sopocie.

Jego wyniki poznamy prawdopodobnie pod koniec września tego roku. Możliwe, że jesienią rozpocznie się jego budowa. Realizacja inwestycji podzielona jest na cztery etapy. Zakończenie przedsięwzięcia zaplanowano na styczeń 2014 r.

Do maja tego roku urzędnicy Gdyni w imieniu całej metropolii zabiegali o dofinansowanie budowy systemu z budżetu Unii Europejskiej. Na inwestycję przyznano kwotę w wysokości 85 proc. kosztów kwalifikowanych, o czym pisaliśmy pod koniec maja. Cała inwestycja pochłonie 186 mln zł.

System Tristar będzie batem na kierowców. Wykonawca umieści nad trójmiejskimi drogami 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Do tego drogowcy zamontują 61 kamer i 14 stacji meteorologicznych przy głównych arteriach. O skutkach jego wprowadzenia można przeczytać w naszym artykule z lutego.

Miejsca

Opinie (131) ponad 10 zablokowanych

  • regulacja ruchu na sciezkach rowerowych??

    bardzo potrzebna jest kontrola ruchu na nowo otwarej scieżce rowerowej do lotniska w Rebiechowie - awraca uwagę fakt brak parkingu wielodobowego dla rowerów.

    • 0 0

  • ALE NA PEWNO SIĘ OPŁACI !!!

    Bo chyba nikt się nie łudzi, że chodzi tu o cokolwiek innego niż dojenie kasy raz przy budowaniu, drugi raz za obsługę (tak, tak będzie kolejna spółeczka), a trzeci raz przy ładowaniu nam mandatów _________ do tego pełna kontrola, gdzie i kiedy kto jeździ !!!

    • 1 0

  • podpisanie umowy to nie rozpoczecie prac

    kiedy sie nauczycie ze jak robociarze zaczna prace to jest rozpoczecie prac , podpisywac mozna nawet rolki papieru toaletowego , teoretyzowac tez mozna na temat tego i tamtego

    • 0 0

  • To jakiś bełkot...

    ... na sprawniejszy ruch wpływają rozwiązania o charakterze mechanicznym - ilość pasów i poprawność rozwiązań skrzyżowań, a nie "elektroniczna kontrola". Coś mi się wydaje, że pod płaszczykiem usprawnienia ruchu chcą nam zainstalować nowoczesną dojarkę portfeli.

    • 1 0

  • (11)

    Narzekacie na fotorejestratory, bo nie bedzie mozna szybciej jezdzic i wjezdzac na czerwonym ale zapominacie, ze jesli system bedzie dzialal jak nalezy to szybsza jazda bedzie bezsensu, bo zielone swiatla beda zapalac sie toz przed samochodami, tworzac zielona fale ALE tylko pod warunkiem jazdy przepisowej... Bez sensu bedzie ejchac 80kmh i czekac 10sekund na swiatlach, jak bedzie mozna jechac 50kmh i przejechac skyzowanie bez zatrzymania

    • 31 9

    • tak, a teraz wytłumacz to wszystkim tym, którzy lecą 80 km/h

      potem musza się zatrzymać i nim ruszą, tamują ruch tym którzy jadą za nimi 50-60 km/h.Wytłumaczysz wszystkim?Bo do zatrzymania ruchu wystarczy 2-3 auta.

      • 0 0

    • (6)

      jak jestes taki madry, to jedz na Morskiej 50km/h i zobacz czy trafisz. Z mojego doswiadczenia wynika, ze na zielonym "dasz rade" jak jedziesz okolo 90km/h inaczej przed maską masz czerwone i stoisz na kazdych swiatlach od estakady do obwodnicy.

      • 8 4

      • (5)

        Nie trafie.I wlasnie po to POWSTAJE Tristar, zeby bylo normalnie??....

        • 3 2

        • (4)

          jasne baranie powstaje żeby napychac kabzy forsą z mandatów bo fotoradary postawią np na odcinku Sopot Gdynia gdzie jakiś idiota nie pomyslał np o podniesieniu prędkości.Kto tam jedzie 50?Tristar powstaje po to żeby rowerzyści mieli czerwoną falę a pieszy żeby przejść przez wąską poprzeczną drogę musiał stać i kwitnąć jak głupek kiedy obok będą śmigać samochody

          • 5 1

          • (3)

            Jak masz "baranie" problem z trzymaniem cisnienia to zadna droga ci nie pomoze...

            • 0 0

            • (2)

              słuchaj kołku poruszam się po trójmieście głównie na rowerze i nie mogę zrozumieć jednej rzeczy dlaczego jakiś bezmózg wymyślił sobie że na każdej poprzecznej drodze jaką przejeżdżam po wyznaczonej drodze rowerowej wita mnie czerwone światło i mam tracić czas na wciskanie jakiegoś guziczka i czekać nie wiem ile aż łaskawie zapali się zielone światło czy tych idiotów urzędasów nikt nie uczył logiki?Kiedy na ulicy jest zielona fala nikt normalny nie będzie stał i kwitł ludzie będą przejeżdżać i przechodzić na czerwonych światłach tak jak to jest w Gdyni na Grabówku efekt odwrotny od zamierzonego zamiast większego bezpieczeństwa większe ryzyko wypadków inny cymesik pętle indukcyjne niewykrywające rowerów i motocykli ile czasu trzeba czekac żeby się wydostać z drogi poprzecznej na główną?15 minut? i co idioto dalej chcesz się kłócić z kimś kto wie o co chodzi ty odmóżdżony medialnymi bzdurami kmiocie?Czy może jesteś jednym z tych przygłupów z urzędu miasta gdynia?

              • 1 2

              • Zaplules cala klawiature, czy moze zostal jakis suchy fragment?

                • 0 0

              • Czemu trafisz na czerwone, bo po prostu światłą ze sobą nie współpracują. A najśmieszniejsze kołku, że nie masz zielonego pojęcia jak działa zielona fala. Ale jakie to Polskie wejść na internet psy powieszać i odrazu jest mi lepiej.

                • 1 0

    • Ja jestem przekonany, że system będzie działał jak należy! (1)

      Czyli : zielona fala na 80 - 130 hm/h, i po drodze las fotoradarów! Ale będzie zarobek!!

      • 9 2

      • Zanim ktoś się przyczepi:

        oczywista literówka, miało być km/h, a nie hm/h :)

        • 0 0

    • No to kto będzie stał teraz na światłach?Komu ja gazetkę dam?

      • 19 0

  • niech se bata na siebei ukreca, mam dosc placenia (2)

    niech zrobia drogi i wyreguluja switla i bedzie git a nie mi tu jakies fotorady i inne badziewie za moje pieniadze stawiaja + 100 etatow ehhh

    • 83 27

    • oni to stawiają za moje pieniądze (1)

      jeździj zgodnie z przepisami, to rzade badziewie nie będzie mogło się do ciebie przyczepić.

      • 1 1

      • Polska to piękna kraj ...

        ale zgodnie z durnymi przepisami nie da się tu żyć i przeżyć.

        • 0 0

  • Czy to coś da ?? trzeba ścierzki budować budować i budować!!!!! (9)

    • 12 101

    • ja proponuję budowę ścieżek! (5)

      • 18 4

      • a po jaką cholere? (4)

        Po co te ścieżki...jak mnie to drażni...kilkuset rowerzystów jest ważniejszych niż cały transport i logistyka..zrozumcie nareszcie że nie jesteście pępkami tego świata..wystarczy wam pół metrowy pas wydzielony z jezdni i byłoby okej..wszyscy zadowoleni...

        • 18 15

        • (1)

          byłeś kiedyś w Kopenhadze? Widziałeś w jaki sposób porusza się większość ludzi?

          • 11 3

          • byłęm kolego w kopenhadze..i

            nie wiem jak możesz porównywać te dwa miasta..po 1 kopenhaga jest płaska i zbita w kupę jak WWA, Gdansk jest szeroki i ma duże różnice wysokości co automatycznie blokuje możliwośc poruszania się rowerem..po drugie odległości pomiędzy dzielnicami są w nieporównywalne...po 3 komunikacja miejska w kopenhadze jest o 4 poziomy wyżej niż nasza w Gdansku czy w Gdyni..więc co tu właściwie porównywać??

            • 0 0

        • Szerokość pasa ruchu rowerowego

          Owszem pasy rowerowe są też fajne (jeśli kierowcy jadą zgodnie z przepisami), ale ich minimalna szerokość to 1,5 m. Pomyliłeś się tylko o metr ;-).

          • 5 1

        • możne i tak, ale znając mentalność naszych kierowców, pas ten byłby notorycznie zablokowany przez samochody. Czy to stojące w korku, czy parkujące "na chwile".

          • 17 5

    • Dróg nie budują tylko systemy stawiają ;] (1)

      • 3 2

      • ?

        Kiedy ostatnio byłeś w Gdańsku? Mi się wydaje, że dużo budują.

        • 4 1

    • widac, zes głąb! nawet pisac po polsku nie umiesz!

      pisze sie ścieŻki! wracaj do szkoly, cieniasie!

      • 5 2

  • Permanentna inwigilacja! (4)

    • 56 15

    • ---zgadza sie---

      ....zwykla inwigilacja........panstwo to hydra ktora z dobrego pozytecznego pomysłu zrobi swoje narzedzie....nie ma sprawiedliwosci ani uczciwossci itd.......erch brak słow.........uj im w pupe

      • 3 0

    • mamy swoje USA (2)

      W stanach to jest na porządku dziennym i za każde wykroczenie dostajesz mandacik do domu. Kierowcy naprawdę szybko się uczą, że jazda nie zgodnie z przepisami nie popłaca. Do tego jeszcze fajny przepis, że na skrzyżowaniu do skrętu w lewo mogą stać nie więcej niż dwa auta. Dzięki czemu nie ma problemów z opuszczeniem skrzyżowania i czystym przejazdem dla reszty aut. Wjeżdżasz na 3 mandacik ze zdjęciem do domu :).

      • 16 7

      • Widzę sporo minusujących, pewnie lubią stać w korkach lub są tymi co je powodują.

        • 4 2

      • super

        • 2 1

  • Po co Tristar? (2)

    Problem korków w mieście tanio i szybko mozna rozwiązać za pomocą buspasów - najlepiej po trzy buspasy w obydwu kierunkach na Grumwaldzkiej i jeden na chodniku!

    • 2 1

    • eee.. tam.. lepiej od razu wyburzyć ulice, domy i na nowo pobudować wszystkie drogi i domy przy ulicach

      • 0 0

    • i wszyscy stańmy na przystankach na 8 godzin dziennie bez wsiadania...

      • 0 0

  • W ankiecie brakuje opcji...

    W ankiecie brakuje opcji "system wydłuży czas przejazdu, ale za to szybko się zwróci". 50km/h i fotoradary, czyli niektórzy będą jeździć 30km/h, a że ciąg samochodów zawsze porusza się z prędkością najwolniejszego, szybciej będzie przesiąść się na rower. Do momentu, kiedy podczas przejazdu przez niektóre dzielnice nagle zniknie spod tyłka.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane