• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza płatne Mevo. 29 zł miesięcznie lub 259 zł rocznie

Maciej Korolczuk
16 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (270)
4 tys. rowerów pozostanie na ulicach Trójmiasta do końca listopada. W zimowej przerwie użytkownicy będą korzystać z połowy floty. Pełna pula rowerów wróci z początkiem marca. 4 tys. rowerów pozostanie na ulicach Trójmiasta do końca listopada. W zimowej przerwie użytkownicy będą korzystać z połowy floty. Pełna pula rowerów wróci z początkiem marca.

Po czterech latach przerwy ponownie rusza system roweru metropolitalnego Mevo. Od dziś na ulicach Trójmiasta i pozostałych gmin zrzeszonych w Obszarze Metropolitalnym mieszkańcy mają do dyspozycji 4 tys. rowerów. System w pełnym wymiarze będzie działać od czwartku 16 listopada (od godz. 14:00) tylko do początku grudnia. Później - do końca lutego - korzystać będzie można z połowy floty. Miesięczny abonament kosztuje 29,99 zł, a roczny - 259 zł.



Opłaty za Mevo są:

Lekko, łatwo i przyjemnie nie było, ale udało się. Tak w największym skrócie można opisać nie tylko zakończone kilkutygodniowe testy, ale i ostatnie cztery lata, podczas których Obszar Metropolitalny pracował nad reaktywacją systemu Mevo.

Ten - w pełnym wymiarze - wreszcie rusza. Wraz z nim także opłaty za korzystanie z rowerów.

Przypomnijmy. Do dyspozycji mieszkańców będzie w sumie 4099 rowerów. Tysiąc z nich to tradycyjne rowery bez napędu elektrycznego. Ponad 3 tys. to rowery elektryczne.



29 zł miesięcznie lub 259 zł rocznie



Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł. W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać ze 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym lub 60 minut na rowerze elektrycznym. Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować: 20 gr na rowerze elektrycznym i 10 gr na rowerze tradycyjnym.

Przygotowano też ofertę dla osób, które będą chciały korzystać z rowerów, nie wykupując opłaty miesięcznej lub rocznej. W taryfie minutowej zapłaci wówczas 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym lub 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym.

Jest też trzecia opcja - taryfa 48-godzinna. Dostęp do rowerów kosztuje w niej 59 zł, a użytkownik w ramach opłaty do wykorzystania ma 480 minut jazdy dziennie na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym. Warto jednak pamiętać, że w ramach jednego konta można wypożyczyć jeden rower.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

Sześcioletnia umowa z operatorem za 159 mln zł



Obszar Metropolitalny związał się z hiszpańskim operatorem City Bike Global sześcioletnią umową. Jej wartość to 159 mln zł.

Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły też Kolbudy i Kosakowo.

System będzie działać przez cały rok. Do końca listopada, a więc przez najbliższe dwa tygodnie, w pełnym wymiarze z całą pulą rowerów, a od 1 grudnia do końca lutego - z połową floty.

Miejsca

Opinie (270) 10 zablokowanych

  • Korzystam często.

    I srodnio co 3 wynajem jest jakiś problem. Blokada się nie chce odblokować, blokada się nie chce zablokować, rower no widzi stacji i trwa ustalanie pozycji, ostatnio poszedłem po rower którego nie było... No i ta infolinia do 21. Jak jest jakiś problem po tej godzinie to wynajem trwa aż do rana lub do przyjazdu serwisu od wymiany baterii. Całość określam na 3. Jedyny plus jest taki, że faktycznie jest tych rowerów dużo. Powinno być więcej zwykłych rowerów te elektryczne wcale nie są takie "cacy" jak je opisują.

    • 3 3

  • Pewnie kolejne mewo na drzewo !!!!!

    • 3 2

  • (1)

    Teraz się okaże ile to warte jak trzeba będzie zapłacić i ile dokładać do tego biznesu

    • 1 2

    • Dołożą wszyscy tak jak dokłada się do stadionów. Ale ponieważ u władzy są ludzie praworządni i odpowiedzialni, pieniądze znajdą się automatycznie, jak mówił Führer.

      • 1 1

  • Juz teraz widac ze parkingi z rowerami sa zapełnione i niema chętnych wiec gdzie ci co w ankiecie głosowali ze beda korzystac!! (2)

    kolejny mis by zyskała hiszpańska firma i kolesie władzy POwskiej n w Gdańsku

    • 5 3

    • (1)

      W deszczu mam jezdzic?

      • 0 1

      • a co myslałes ze dla ciebie beda pogode zmieniać? :) jesien ma byc bezdeszczu a zima bez sniegu co :)

        • 1 0

  • Wybieram mój rower. 0 złotych

    Dostępność całodobowa.

    • 4 0

  • Akurat odpalili rowery na zimę. Jeszcze miesiąc i schowają je w magazynach a pensje będą płacić. Te rowery może i by były przydatne w aglomeracjach wielkich gdzie jest metro węzły przesiadkowe a u nas po prostu spełniają rolę zabawowa

    • 3 0

  • Teoretyzujac moj dojazd do pracy (29)

    Mam 13 km z hakiem.

    Dojazd w jedną stronę że światłami zajmie ~40 min, powrót rowniez. Czyli łącznie 80 min.

    W abo mam 60min, za kolejne 20 dopłacam 20x0.2 =4zl. Przy dojeździe 4x na msc nie opłaca mi się niestety. SKM jest tańsza.

    • 30 25

    • (9)

      13km w 40 minut? To wychodzi prędkość około 17km na godzinę. Ile tych skrzyżowań ze światłami mijasz?

      • 7 3

      • licząc ze światłami (4)

        to przecież normalne statystyczne tempo rowerowe jest max 15km/h

        • 12 3

        • (3)

          Na tym elektryku mevo mam srednia ciagle ponad 21

          • 5 1

          • (2)

            A ta średnia to jest liczona z postojami czy wyłącznie podczas jazdy? Bo tak można się łatwo zrobić - kiedyś nie mogłem dojść czemu się spóźniam na zajęcia, skoro ze średniej wynikało że powinienem mieć zapas. Okazało się że to średnia z jazdy, licznik pauzował na światłach, a tych świateł jadąc przez całe miasto trochę jest.

            • 7 0

            • Na Mevo, jadąc z pełną prędkością, wpasowujesz się w zieloną falę, więc świateł nie jest tak dużo. (1)

              A tu w przeciwieństwie do kierowców, nikt Ci nie zajeżdża drogi żeby załapać się na końcówkę czerwonego.

              • 3 8

              • Bzdura

                • 3 2

      • Normalne tempo rowerowe to 15km/h

        • 5 0

      • Moj czas (1)

        To 7km w 30min wczoraj, trasa z moreny do Intela, przez matemblewo, w suchy słoneczny dzień to 29min. Sporo się czeka na skrzyżowaniach, a pod górkę jedziesz, 7km/h, jest taka jedna w lesie. Na płaskim pędzisz 25km/h , przy większej górce trzeba nieźle się nameczyc

        • 5 1

        • Wow!

          Gratuluję, ale moja córka studiuje prawo.

          • 4 1

      • Policze do grabowka. Jeździć co tydzien:

        W gdansku: 5 lub 6
        Sopot 4( w tym jedno gdzie czekasz doslownie 5-6 min jak zle trafisz)
        Gdynia do grabowka: okolo 9 I zawsze stoje na kazdym niemal.

        Predkosc jazdy 25-30km/h. Wychodzi mi 50 min brutto za 18.5km.

        Liczba swiatel jest zatrwazajaca, bo wiele jest wieloetapowych

        • 0 0

    • (10)

      Ty masz dojechać tym rowerem na SKM a nie korzystać z roweru jako zamiennika SKM

      • 13 3

      • czyli dwa koszty (3)

        miesięcznego za skm, i abonament na mevo? świetna rada...

        • 8 3

        • Dalej jest o wiele taniej niż samochodem. (2)

          A do tego znacznie szybciej, bo omijasz korki.

          • 3 5

          • Taniej? (1)

            Dopłacili z podatków.

            • 7 1

            • naprawdę jesteś taki altruistyczny i nie widzisz korzyści dla siebie?

              • 0 0

      • (1)

        Acha, czyli płacić dwa razy za dojazd rowerem i za dojazd skmką? Pozwól że sam będę decydował jak mam korzystać z czegoś, za co płacę.

        • 7 3

        • przecież nikt cię do niczego nie zmusza

          zauważ jedynie, że korzystając z samochodu generujesz koszty, które pokrywasz z własnej kieszeni (paliwo i opłaty), ale także także generujesz koszty pokrywane z kieszeni podatnika (np. darmowe miejsca do parkowania, nie mówiąc o kosztach budowy i utrzymania sieci drogowej).

          • 0 0

      • A jak czyjaś trasa nie przewiduje korzystania z SKM? (1)

        • 0 1

        • To dalej są tramwaje, PKM i autobusy.

          • 1 2

      • XD (1)

        I po co?

        • 0 1

        • między innymi po to, byś nie cierpiał na choroby wynikające z siedzącego trybu życia jeśli uznasz samochód za jedyny

          sensowny środek poruszania się po mieście.

          • 0 0

    • załóż sobie prędkość 25 km/h i będzie lepiej (2)

      to rowery elektryczne, spokojnie tyle wyciągniesz bez większego zmęczenia :)

      • 2 6

      • fajnie

        a światła?

        • 3 1

      • Podjeżdżając na górny taras?

        • 2 1

    • Nie jesteś reprezentatywnym przykładem. Typowy człowiek ma 5-7 km.

      Dla ciebie nie warto, dla typowego człowieka tak.

      • 4 3

    • Trochę liczb. (1)

      Jadąc 25 na godzinę pokonuję kilometr w 2 minuty 24 sekundy. Załóżmy, że ruszam ze skrzyżowania, przyspieszam, jadę, zwalniam, czekam minutę na światłach. Przy częstych układach rowerowych takich, że trzeba zmienić stronę ulicy (Grunwaldzka/Wojska Polskiego na przykłąd) minuta to mało. Czasem jest lepiej. Założyłem, że prędkość przelotową 25 na godzinę, czyli około 7m/s osiągam po 7 sekundach, co daje przyspieszenie 0.1g. (W ten sposób równomiernie przyspieszając osiągnęłoby się setkę po 27 sekundach, oczywiście na rowerze się nie da, ale dla porównania piszę). Zakłądając równomierne przyspieszanie i opóźnienie wychodzi, że średnia prędkość na pierwszych i ostatnich 25 metrach to 12.5 na godzinę. To tak, jakby dodać sobie jeszze 7 sekund, plus minutę. To daje średnią 17. Tak to mniej więcej wygląda. Jadę ciągle 25, ale po godzinie przemieszczę się o 17, Da się szybciej, ale wtedy z urzędu ląduje się na czarnej liście tego portalu.

      • 0 2

      • o jakiej czarnej liście piszesz?

        to, że tutaj jest wiele wpisów autoholików i cyklofobów, nie jest podstawą do tezy, że tutaj tworzona jest jakaś czarna lista.

        • 0 0

    • Elektryczny, ale samochod.. (1)

      I wychodzi taniej szybciej i wygodniej

      • 0 1

      • na dystans do 7 km w mieście rower elektryczny jest szybszy niż samochód elektryczny

        więc samochodem elektrycznym nie jest szybciej

        • 0 0

  • To już lepiej wziąć rower na raty i spłacać co miesiąc i mieć swoj

    • 9 1

  • (5)

    Ile milionów to nas wszystkich już kosztowalo

    • 3 2

    • sprawdź koszty budowy infrastruktury dla samochodów lub też koszty budowy PKM (1)

      Weź pod uwagę także "korzyści" zdrowotne siedzącego trybu życia w korkach, które nie znikają mimo inwestowania kolejnych setek milionów złotych w kolejne "bezkolizyjne" rozwiązania drogowe,

      • 0 1

      • Zwłaszcza w zimie są to wyjątkowe korzyści, np. odmrożone jaja. Albo z dwójką dzieci i z zakupami po pracy przez cały rok. To są wynalazki dla znudzonych singli jeśli już, a nie sposób na komunikację miejską. Prawdziwa komunikacja powinna śmigać na wodór i być darmowa. Wystarczająco dużo danin miejskich płacimy.

        • 0 0

    • Na razie jeszcze nic. Okrągłe "zero" (1)

      • 0 1

      • Kłamczuszek.

        • 0 0

    • Jakieś 200 baniek. I jeszcze drugie tyle Fala, która już 10x miała wystartować. Ale dotacja już wzięta, oddawać nie trzeba, więc i pośpiech zbyteczny.

      • 0 0

  • Rower miejski to jak czlowiek co sobie sprawil ladny niepraktyczny ciuch ale nie ma zębów zrobionych.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane