• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza płatne Mevo. 29 zł miesięcznie lub 259 zł rocznie

Maciej Korolczuk
16 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (270)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
4 tys. rowerów pozostanie na ulicach Trójmiasta do końca listopada. W zimowej przerwie użytkownicy będą korzystać z połowy floty. Pełna pula rowerów wróci z początkiem marca. 4 tys. rowerów pozostanie na ulicach Trójmiasta do końca listopada. W zimowej przerwie użytkownicy będą korzystać z połowy floty. Pełna pula rowerów wróci z początkiem marca.

Po czterech latach przerwy ponownie rusza system roweru metropolitalnego Mevo. Od dziś na ulicach Trójmiasta i pozostałych gmin zrzeszonych w Obszarze Metropolitalnym mieszkańcy mają do dyspozycji 4 tys. rowerów. System w pełnym wymiarze będzie działać od czwartku 16 listopada (od godz. 14:00) tylko do początku grudnia. Później - do końca lutego - korzystać będzie można z połowy floty. Miesięczny abonament kosztuje 29,99 zł, a roczny - 259 zł.



Opłaty za Mevo są:

Lekko, łatwo i przyjemnie nie było, ale udało się. Tak w największym skrócie można opisać nie tylko zakończone kilkutygodniowe testy, ale i ostatnie cztery lata, podczas których Obszar Metropolitalny pracował nad reaktywacją systemu Mevo.

Ten - w pełnym wymiarze - wreszcie rusza. Wraz z nim także opłaty za korzystanie z rowerów.

Przypomnijmy. Do dyspozycji mieszkańców będzie w sumie 4099 rowerów. Tysiąc z nich to tradycyjne rowery bez napędu elektrycznego. Ponad 3 tys. to rowery elektryczne.



29 zł miesięcznie lub 259 zł rocznie



Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł. W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać ze 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym lub 60 minut na rowerze elektrycznym. Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować: 20 gr na rowerze elektrycznym i 10 gr na rowerze tradycyjnym.

Przygotowano też ofertę dla osób, które będą chciały korzystać z rowerów, nie wykupując opłaty miesięcznej lub rocznej. W taryfie minutowej zapłaci wówczas 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym lub 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym.

Jest też trzecia opcja - taryfa 48-godzinna. Dostęp do rowerów kosztuje w niej 59 zł, a użytkownik w ramach opłaty do wykorzystania ma 480 minut jazdy dziennie na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym. Warto jednak pamiętać, że w ramach jednego konta można wypożyczyć jeden rower.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

Sześcioletnia umowa z operatorem za 159 mln zł



Obszar Metropolitalny związał się z hiszpańskim operatorem City Bike Global sześcioletnią umową. Jej wartość to 159 mln zł.

Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły też Kolbudy i Kosakowo.

System będzie działać przez cały rok. Do końca listopada, a więc przez najbliższe dwa tygodnie, w pełnym wymiarze z całą pulą rowerów, a od 1 grudnia do końca lutego - z połową floty.

Miejsca

Opinie (270) 10 zablokowanych

  • Taryfa 48h - 59zł a miesięczna 39zł (1)

    • 3 3

    • Inna jest ilość minut jazdy dziennie.

      • 4 0

  • Na zimę jak znalazl

    • 11 1

  • ruszylo platne Mevo...

    I parkingi pelne mokrych rowerow...

    • 10 1

  • fajnie, ze mamy miejski rower, jak kazda wieksza aglomeracja, to juz standard (6)

    moze czas na wiaty dla rowerow, sa miejsca gdzie moglyby powstac bezproblemowo

    • 74 33

    • wiaty (3)

      powinny być standardem na każdym osiedlu, przed każdym budynkiem, żeby ludzie nie musieli swoich rowerów trzymać na balkonach i w piwnicach. Chętniej by wówczas korzystali.

      • 12 5

      • To sobie zrób za pieniądze wspólnoty lub spółdzielni. (1)

        • 9 7

        • darmowe miejsca parkingowe dla samochodów są tworzone z funduszy publicznych

          dlaczego z tych funduszy nie miałyby powstawać miejsca do parkowania rowerów? (te ostatnie są dużo tańsze i nie powodują betonowania miasta)

          • 1 0

      • U mnie zaczęli robić stanowiska dla rowerów. Ale bez wiaty. Mam jednego starego rupiecia to może postawię, choć aluminiowe felgi , sztyca, szczęki nadal są łakomym kąskiem dla zbieraczy puszek po piwie. Ktoś inny ustawił rower przy latarni. Nie ma siodełka ale może właściciel przezornie sam zabrał? Przy innych stoi więcej rowerów więc teoretycznie złodziej ma duży wybór i prawdopodobieństwo, że wyoadnie na twój się zmniejsza. Droższego roweru nie postawię bo ciągla wilgoć nie działa dobrze na łańcuch i zębatki.

        • 1 1

    • O tak, i wiaty żeby były ogrzewane tak żeby kierownica i siodełko były od razu już cieplutkie :)

      • 0 1

    • W Sierakowicach widziałam wiatę dla rowerów Mevo

      • 1 0

  • Super, kolejny sukces Pani Prezydent. (1)

    Kupiłem dzisiaj abonament na cały rok, niech się kręci.

    Jarek

    • 6 13

    • Sukces to można odtrąbić po wyborach na wiosnę a tyle system wytrzyma.

      • 1 1

  • Pytanie. (3)

    Skoro wydano tyle kasy, to ile rocznie miasto zarobi na Mevo?

    • 14 2

    • :) ROTFL

      • 2 0

    • Nic, jeszcze straci.

      • 1 1

    • na promowaniu korzystania z rowerów zyskują przede wszystkim mieszkańcy miasta

      miasto także korzysta, bo oszczędza na wydatkach na infrastrukturę drogową - ta przeznaczona na samochody jest dużo bardziej kosztowna i bardziej terenochłonna niż infrastruktura przeznaczona na ruch pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji zbiorowej.

      • 0 0

  • no i co z tego?? mnie to nie obchodzi (1)

    • 4 6

    • Gościa, który żyje z wychwalania Pani Prezydent. Powinien napisać Prezydentki, widać kursu nie skończył.

      • 1 1

  • Drogo bez abonamentu.

    18 PLN żeby raz godzinkę podjechać elektrykiem gdy są korki lub awaria tramwaju.

    • 10 2

  • Mevo pokazuje stosunek władz do mieszkańców części dzielnic. (3)

    Orunia, Ujeścisko, Jasień....ani jednej stacji. Kolejny raz władze miasta pokazują gdzie mają mieszkańców tych dzielnic.

    • 9 6

    • Co Ty gadasz za bzdury. (2)

      Mieszkam na Ujeścisku i mam może z 50-60m do najbliższej stacji.

      Na Jasieniu też jest pełno, na Oruni Górnej też sporo. Na Dolnej gorzej ale też się znajdą.

      • 2 1

      • lawendowe wzgórze i okolice - 0 stacji!! (1)

        • 2 2

        • to się da naprawić do wiosny

          zgłoś taką potrzebę

          • 0 0

  • brakuje możliwości wypożyczenia dwóch rowerów (4)

    "Warto jednak pamiętać, że w ramach jednego konta można wypożyczyć jeden rower."
    Możliwości wypożyczenia dwóch rowerów- To bardzo wygodne rozwiązanie i zachęca do korzystania. Szkoda, ze tu nie zostało uwzględnione.

    • 44 20

    • (2)

      Jak na dwuch będziesz jechał? Może na 10 odrazu? Ogarnij sie

      • 7 8

      • czemu zawsze "ogarnij się" piszą zwykle ci co widzą dalej niż czubek własnego nosa ? (1)

        • 0 2

        • To są ludzi typu "A ja wolę w trójmieście wsiąść w taksówkę i za pół godziny być na lotnisku." Wiesz kto to powiedział i na jaki temat? Polska będzie wkrótce skansenem dla myśliwych z Niemiec, gdzie po torfowiskach będą biegali przebrani za Słowian byli leśnicy i wypłaszali kaczki lub dziki na odstrzał.

          • 0 2

    • no, bo na dwóch rowerach jedzie się szybciej.

      rozwiązanie zupełnie niepotrzebne i bez wpływu na korzystanie.

      • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane