• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza płatne Mevo. 29 zł miesięcznie lub 259 zł rocznie

Maciej Korolczuk
16 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (270)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
4 tys. rowerów pozostanie na ulicach Trójmiasta do końca listopada. W zimowej przerwie użytkownicy będą korzystać z połowy floty. Pełna pula rowerów wróci z początkiem marca. 4 tys. rowerów pozostanie na ulicach Trójmiasta do końca listopada. W zimowej przerwie użytkownicy będą korzystać z połowy floty. Pełna pula rowerów wróci z początkiem marca.

Po czterech latach przerwy ponownie rusza system roweru metropolitalnego Mevo. Od dziś na ulicach Trójmiasta i pozostałych gmin zrzeszonych w Obszarze Metropolitalnym mieszkańcy mają do dyspozycji 4 tys. rowerów. System w pełnym wymiarze będzie działać od czwartku 16 listopada (od godz. 14:00) tylko do początku grudnia. Później - do końca lutego - korzystać będzie można z połowy floty. Miesięczny abonament kosztuje 29,99 zł, a roczny - 259 zł.



Opłaty za Mevo są:

Lekko, łatwo i przyjemnie nie było, ale udało się. Tak w największym skrócie można opisać nie tylko zakończone kilkutygodniowe testy, ale i ostatnie cztery lata, podczas których Obszar Metropolitalny pracował nad reaktywacją systemu Mevo.

Ten - w pełnym wymiarze - wreszcie rusza. Wraz z nim także opłaty za korzystanie z rowerów.

Przypomnijmy. Do dyspozycji mieszkańców będzie w sumie 4099 rowerów. Tysiąc z nich to tradycyjne rowery bez napędu elektrycznego. Ponad 3 tys. to rowery elektryczne.



29 zł miesięcznie lub 259 zł rocznie



Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł. W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać ze 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym lub 60 minut na rowerze elektrycznym. Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować: 20 gr na rowerze elektrycznym i 10 gr na rowerze tradycyjnym.

Przygotowano też ofertę dla osób, które będą chciały korzystać z rowerów, nie wykupując opłaty miesięcznej lub rocznej. W taryfie minutowej zapłaci wówczas 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym lub 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym.

Jest też trzecia opcja - taryfa 48-godzinna. Dostęp do rowerów kosztuje w niej 59 zł, a użytkownik w ramach opłaty do wykorzystania ma 480 minut jazdy dziennie na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym. Warto jednak pamiętać, że w ramach jednego konta można wypożyczyć jeden rower.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

Sześcioletnia umowa z operatorem za 159 mln zł



Obszar Metropolitalny związał się z hiszpańskim operatorem City Bike Global sześcioletnią umową. Jej wartość to 159 mln zł.

Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły też Kolbudy i Kosakowo.

System będzie działać przez cały rok. Do końca listopada, a więc przez najbliższe dwa tygodnie, w pełnym wymiarze z całą pulą rowerów, a od 1 grudnia do końca lutego - z połową floty.

Miejsca

Opinie (270) 10 zablokowanych

  • dlaczego od 1 grudnia z polowa floty? (3)

    ktos kupi abonament a bedzie mial ograniczony dostep do jednosladow

    • 12 4

    • Aby na wiosnę choć 2k było sprawnych....

      • 4 0

    • (1)

      Człowieku. Już dziś większość rowerów stała w miejscu a co będzie zimą.

      • 1 1

      • prywatny samochód przeciętnie spędza 23 godziny na dobę stojąc i zajmując miejsce do parkowania

        przy domu lub w innym rejonie miasta

        • 0 0

  • czerwony potworek (1)

    • 17 3

    • przedstawiłeś się?

      • 0 0

  • Super (5)

    Bardzo fajne rowery elektryczne. Nawet pod strome górki człowiek się nie zmęczy. Będę korzystał

    • 8 26

    • jechałeś nim wogóle ? (4)

      a co dopiero pod góre nie mówiąc już że stromą ?

      • 11 2

      • Ja jechałem pod górkę ul.Bytowską, przy wysiłku porównywalnym z jazdą normalnym rowerem po płaskiej, prędkość 20-22 , na płaskiej mevo jedzie 24-26 w zależności od wiatru. Ale nie będę korzystal z abonamentu bo finansowo mi się to nie kalkuluje. Po pierwsze na dojazd potrzebuję ponad 30 minut, czyli w dwie strony zacząlbym nabijać płatne minuty. Po drugie tam gdzie chcę dojechać nie ma stacji, to dodatkowe 10 zł bez gwarancji, że rower będzie na mnie czekał do powrotu. Najbliższa stacja jest za daleko. Wybieram więc samochód. Ale być może skorzystam, gdy w strefie docelowej są trudności z zaparkowaniem a czas spędzony przekracza parę godzin, np Stare Miasto latem.

        • 0 1

      • Owszem, rower jedzie wtedy 10km/h ale jedzie bez wysiłku ze strony rowerzysty. (2)

        • 0 0

        • Z górki.

          • 0 0

        • nie ściemniaj kolego

          kogo nie pytam (bo myślałem że to może była wina wypożyczonych przeze mnie rowerów albo mojej wagi) to się skarżą że pod górę wcale lekko nie jest

          • 3 0

  • MEVO darmowe do dziś do godz. 14:00 (3)

    Korzystałem parę razy w tygodniu i liczę na jakąś promocję na zachętę, aby wykupić abonament miesięczny/roczny. 199 zł za rok, to byłaby cena do zaakceptowania bez dwóch zdań lub 19,99 zł miesięcznie

    • 10 6

    • Za pół roku obniżą do 10 zl (2)

      Z braku klientów.

      • 6 2

      • Brak klientów działa na ich korzyść.

        Mają płacone od dostępnego roweru. A częste ładowanie kosztuje.

        • 4 1

      • Ty chyba nie rozumiesz jak to działa...

        • 5 0

  • Szkoda, że wspomaganie takie słabe (17)

    W elektrykach wspomaganie jest tak słabe, że po przejechaniu kilku kilometrów bolą uda. Tak samo jazda pod górę to mordęga. Jazda podczas wietrznej pogody też jest ciężka. Wspomaganie jest tak słabe, że nie potrafi zniwelować wiatru.

    • 32 44

    • pojezdzisz i przestana, wzmocnisz sie i przestaniesz marudzic (5)

      • 21 7

      • codziennie jeżdzę do pracy rowerem (4)

        wypróbowałem mevo z myslą o tym by w biurze każdorazowo z rana nie brać prysznica jak przyjeżdzałem spocony.
        Nic z tego - pokonanie nim tych kilku wzniesień nie jest lekkie i przyjemne jak innymi elektrykami jakie miałem okazję testować.
        Człowiek swoje musi się spocić

        • 16 5

        • jak utrzymujesz prednosc w okolicach 20 km/h i nie forsujesz to jedzie się jak po płaskim (3)

          • 7 0

          • Potwierdzam. Optymalna jazda to 22-23 km, przy mocniejszym naciskaniu wspomaganie nie rośnie a rosną opory jazdy. 25 to jak jazfa normalnym rowerem z prędkością 20. Czyli trzeba trochę wysiłku ale o to chodzi aby młodym i zdtowym być.

            • 3 1

          • 20km prędkości, to jaka średnia brutto? Z 17km/h?

            Trochę wolno:(

            • 0 2

          • przejeździłem wiele i zupełnie się z tym nie zgodzę

            może to kwestia mojej wagi ale lżej mi się podjeżdża moim gravelem na wysokim biegu niż mevo

            • 2 1

    • wspomoaganie (2)

      dziala do predkosci 15 km, po tym to ty jego wspomagasz :)

      • 4 10

      • 15km pod górę Ci starczy

        • 5 0

      • 15 to zmiana biegu na 2.

        Wspomaga do 25 kmh

        • 10 0

    • Nie wiem o czym piszesz. Ja na Havla pod górę nie miałem nawet zadyszki. Co gorsza zmarzłem bo nie było jak się rozgrzać. Ostatnio nie jeżdżę codziennie.

      • 6 4

    • (4)

      Ustaw sobie siodełko poprawnie albo zadbaj o lepszą kondycję- zrobiłem podczas testów blisko 500 kilometrów na mevo, z trasami dłuższymi, krótszymi i nigdy mnie uda nie bolały. Wspomaganie nie może być mocniejsze, bo rowery wytrzymałyby po 50km na jednym ładowaniu. Co do stromych podjazdów- to prawda, trzeba się mocniej wysilić żeby podjechać pod np Jaśkową

      • 9 3

      • co znaczy ustaw sobie poprawnie siodełko ? (3)

        osoby o wzroście 180cm+ nie ustawią siodełka na tyle na ile im wygodnie bo sztyca za krótka

        • 7 6

        • mam nieco ponad 180 i jest w porządku (1)

          • 4 1

          • nie chcę wchodzić w zbędną polemikę ale nie jeździsz rozwerem na codzień, co nie ?

            też mam trochę ponad 180 i nie jestem w stanie tak komfortowo ustawić siodełka jak w moim góralu czy szosie.
            Nie wiem - może to kwestia przyzwyczajenia

            • 1 0

        • Na 2 wystarczy, chyba że masz wyjatkowo dlugie nogi, to nie wiem co taka laska robi na rowerze. Powinien cię wszędzie podwozić jakiś gośc w maserati.

          • 1 1

    • Mam te same odczucia

      Ludzue starsi tym badziewiem nie pojada. Te niebieskie Mevo byly sto razy lepsze

      • 1 2

    • Nie kumacie czegoś

      Pedałując ładujecie baterie w tych czołgach... i jeszcze za to płacicie.

      • 0 0

  • (2)

    Jechałem dzisiaj podczas pierwszych przymrozków i na pomalowanych powierzchniach wpada się w poślizg!

    • 21 2

    • Ciekawe czy MEVO ma NNW i OC

      Zgaduję, że w regulaminie podpisujesz, że sam sobie kupisz...

      • 6 2

    • na większości nawierzchni wpadałem dziś w poślizg

      byłem najwolniejszym rowerzystą na całej trasie do biura.
      Na zwykły rower taka pogoda znacząco nie wpływa - tu jest tragicznie

      • 4 1

  • a co z staniem na dlugich swiatlach?

    jadac rowerem i zblizajac sie do skrzyzowania na ktorym musze przejechac przez nie 2 etapowo lub przez 2,3 zmiany swiatel, a czas leci......

    • 15 7

  • Dzięki testom które właśnie się zakończyły już wiem, ze N I E skorzystam z Mevo (3)

    • 25 8

    • (2)

      Czemu? Przy lepszej pogodzie i pełnej dostępność 30pln to nie jest wcale dużo.

      • 3 6

      • bo to smerfowy maruda

        • 1 3

      • Zależy jakie masz potrzeby. Jeśli doraźne to się nie opłaca. Zwłaszcza gdy płacisz za postój i dojazd zajmuje połowę limitu.

        • 1 0

  • Uchwyty do kierownicy w hulajnogach są obrzydliwie brudne to samo będzie z rowerami co 5 nie myje rąk po wyjsciu z toalety. (2)

    • 16 6

    • Bo ludzie dzielą się na tych, co (1)

      myją ręce wychodząc z toalety i na tych, co mają czyste genitalia.

      • 2 5

      • Ja myję ręce wchodząc i wychodząc, ale nie mam genitaliów bo jestem niebinarnya. Nie wiem więc po co to robię. Ale nie śmiej się bo zgłoszę mowę nienawiści.

        • 1 3

  • Pierwsze 20 minut za darmo (3)

    Aby faktycznie było to dla mieszkańców i służyło miasto pierwsze 20 minut powinno być za darmo.
    Sporo miast ma tak, i jest to wtedy idealny sposób na podjechanie do pracy czy szkoły.

    • 21 12

    • a kto pracuje lub uczy sie w tak malej odleglosci od miejsca zamieszkania??! (1)

      Tworzenie "campusow" i grodzonego "getta" spowodowalo, ze przecietny czlowiek robi dziennie dziesiatki kilometrow...

      • 1 5

      • Pobudzało by to właśnie lokalny transport a nie wycieczki Gdańsk - Gdynia

        • 1 0

    • Żeby znowu dzieciarnia co nie szanuje tego co ma za darmo

      niszczyła rowery?

      • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane