• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza płatne Mevo. 29 zł miesięcznie lub 259 zł rocznie

Maciej Korolczuk
16 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (270)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
4 tys. rowerów pozostanie na ulicach Trójmiasta do końca listopada. W zimowej przerwie użytkownicy będą korzystać z połowy floty. Pełna pula rowerów wróci z początkiem marca. 4 tys. rowerów pozostanie na ulicach Trójmiasta do końca listopada. W zimowej przerwie użytkownicy będą korzystać z połowy floty. Pełna pula rowerów wróci z początkiem marca.

Po czterech latach przerwy ponownie rusza system roweru metropolitalnego Mevo. Od dziś na ulicach Trójmiasta i pozostałych gmin zrzeszonych w Obszarze Metropolitalnym mieszkańcy mają do dyspozycji 4 tys. rowerów. System w pełnym wymiarze będzie działać od czwartku 16 listopada (od godz. 14:00) tylko do początku grudnia. Później - do końca lutego - korzystać będzie można z połowy floty. Miesięczny abonament kosztuje 29,99 zł, a roczny - 259 zł.



Opłaty za Mevo są:

Lekko, łatwo i przyjemnie nie było, ale udało się. Tak w największym skrócie można opisać nie tylko zakończone kilkutygodniowe testy, ale i ostatnie cztery lata, podczas których Obszar Metropolitalny pracował nad reaktywacją systemu Mevo.

Ten - w pełnym wymiarze - wreszcie rusza. Wraz z nim także opłaty za korzystanie z rowerów.

Przypomnijmy. Do dyspozycji mieszkańców będzie w sumie 4099 rowerów. Tysiąc z nich to tradycyjne rowery bez napędu elektrycznego. Ponad 3 tys. to rowery elektryczne.



29 zł miesięcznie lub 259 zł rocznie



Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł. W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać ze 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym lub 60 minut na rowerze elektrycznym. Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować: 20 gr na rowerze elektrycznym i 10 gr na rowerze tradycyjnym.

Przygotowano też ofertę dla osób, które będą chciały korzystać z rowerów, nie wykupując opłaty miesięcznej lub rocznej. W taryfie minutowej zapłaci wówczas 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym lub 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym.

Jest też trzecia opcja - taryfa 48-godzinna. Dostęp do rowerów kosztuje w niej 59 zł, a użytkownik w ramach opłaty do wykorzystania ma 480 minut jazdy dziennie na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym. Warto jednak pamiętać, że w ramach jednego konta można wypożyczyć jeden rower.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

Sześcioletnia umowa z operatorem za 159 mln zł



Obszar Metropolitalny związał się z hiszpańskim operatorem City Bike Global sześcioletnią umową. Jej wartość to 159 mln zł.

Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły też Kolbudy i Kosakowo.

System będzie działać przez cały rok. Do końca listopada, a więc przez najbliższe dwa tygodnie, w pełnym wymiarze z całą pulą rowerów, a od 1 grudnia do końca lutego - z połową floty.

Miejsca

Opinie (270) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • ankieta. co jest wiekszym marnotrawstwem (16)

    FALA czy MEVO ?

    • 66 13

    • Mevo, Fala ....

      Nie wiadomo co jest większa niegospodarnoscia

      • 19 3

    • Uuu trudne się wylosowało

      • 13 1

    • (8)

      A może palmiarnia w Oliwie? Stadion? ECS? Warsztaty z "darcia ryja"? Zloty influencerek? Rydwan? Tęczowe światełka? Portal Gdańska? Owce? Wszystko razem?

      • 18 1

      • Ale gawiedź ich wybiera, więc rydwan jedzie dalej w bladku tęczowych światełek do nieba.

        • 13 2

      • zapomniales o plazy na skrzyzowaniu i dofinansowaniu parady rownosci

        • 7 1

      • No tak jest jeszcze portal Gdańska :) Co roku kupa kasy w błoto. (2)

        Natomiast palmiarnia w Oliwie to jednorazowy wypadek przy pracy. Jak każda zresztą jednorazowa inwestycja urzędników z Gdańska.

        • 6 1

        • (1)

          Inwestycja, która staje się kosztem a nie źródłem dochodów. Tylko takie są wspomagane przez Unię. Dla Polaków.

          • 1 1

          • Racja, starczy tych lewackich ekspresówek!

            • 0 1

      • (1)

        Zapomniałeś o kunszcie wodnym, i elektrycznych autobusach od szkopów i plaży na środku skrzyżowania na Dolnym Mieście

        • 8 1

        • Dobijamy do 0.05 nowego sasina.

          Jeszcze trochę musisz pozbierać.

          • 1 2

      • Dodałbym jedną kolację za 280 tysięcy złotych...

        • 1 1

    • Fala, mevo jeszcze się nie zmarnowało. Wymaga około roku.

      • 11 1

    • "Przecież się nie rozerwę" powiedziała żaba... Znacie tą historyjkę...

      • 1 1

    • 2 najwieksze afery po 200 mln ale fala tu wygrywa bo mevo to z tego sa rowery z fali niema zupełnie nic poza stołkami dla

      • 5 1

    • Czemu bawisz się w popierdółki zamiast zapytać, czy większym marnotrawstwem jest Sasin, czy TVP?

      • 1 2

    • na pytania z tezą nie odpowiadamy

      cyklofobię i autoholizm warto leczyć. Warto stanąć w prawdzie i przyznać się do tych przypadłości i rozpocząć terapię. Bez działań na rzecz zwiększenia roli przejazdów rowerowych w zaspokajaniu codziennych potrzeb mobilności mieszkańców nie ma szans na utrzymanie lub podniesienie jakości życia w miastach.

      • 0 0

  • Idealna pora na rozruch roweru. (7)

    Połowa listopada, przymrozki.
    Gorzej tylko uruchomić to by było w styczniu przy 20cm śniegu

    • 142 17

    • (1)

      Gdańsk jest upośledzony pod tym względem. Zawsze wygląda to tak samo.

      • 23 5

      • Dzięki temu taki wielki sukces rozruchu.

        • 13 1

    • malkontentyzm stosowany

      • 3 15

    • (2)

      Ale to wlasnie jest dobra pora zeby uruchomic - mniejsze zainteresowanie pozwoli im latwiej poradzic sobie z potencjalnymi problemami ktore nie zostaly wykryte w testach(na przyklad zwiazanymi z platnosciami).
      Skok na gleboka wode w szczycie sezonu to dopiero bylby i**otyzm.

      • 10 5

      • Już mieliśmy taki skok na wiosnę 2019 (1)

        I dobrze wiemy jak to się skończyło :)

        • 4 2

        • To był skok na kasę. Teraz będzie lepiej i uczciwej :)

          • 1 2

    • zahartują się lepiej użytkownicy jak i operator rowerów ;)

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    (19)

    Korzystam każdego dnia i polecam wszystkim.

    • 101 129

    • Korzystam codziennie z mojej hondy (9)

      Polecam!

      • 28 27

      • Gdzie stoi ta honda? Chętnie skorzystam (3)

        • 49 5

        • Jak zapłacisz mi abonament 10k to 1h dziennie mogę użyczyć (2)

          Accord 2.0, 2004

          • 10 22

          • (1)

            Za 10k to takie 2 szroty kupię

            • 25 5

            • przepłacisz....

              • 5 1

      • jest elektryczna? (3)

        • 9 4

        • eeelektryczna (1)

          poszła z dymem

          • 9 4

          • A co, znowu spalinówka się zapaliła i przeszło na nią?

            • 2 4

        • Napęd na chomiki.

          • 0 1

      • korzystanie z hondy generuje tzw. koszty zewnętrzne nie pokrywane z wpływów podatkowych ani z opłat za paliwo

        z jazdy rowerem korzyści odnoszą nie tylko sami rowerzyści, ale także wszyscy inni mieszkańcy aglomeracji, również kierowcy. (rowery nie generują kongestii).

        • 0 1

    • Kup sobie własny rower (2)

      i nie pajacuj

      • 12 16

      • A co mam np. zrobić ze swoim rowerem, jeśli jadę się gdzieś z kimś spotkać, a potem jedziemy dalej jego samochodem?

        ps. swój rower juz mam.

        • 9 1

      • Kup sobie własne miejsce parkingowe i nie pajacuj o jakieś na mieście.

        Tyle samo to ma sensu.

        • 3 4

    • Tak wiemy premia bedzie za wpis dobrze pracujesz w UMG (1)

      • 2 7

      • Albo w stowarzyszeniu SUM.

        • 2 2

    • Dla kogo za wysokie?!

      Powinny być wyższe żeby patologia nie korzystała z rowerów.

      • 6 1

    • i super, ale ja poczekam do wiosny

      i jak cena się nie zmieni, to oczywiście będzie abonament

      • 5 1

    • a ja nie korzystam w ogóle i też polecam wszystkim

      • 5 2

    • Na zimę jak znalazl

      • 1 1

  • Dzisiejszy dzień był dobrym testem (5)

    Przymrozek, Mevo bezpłatne jeszcze do 14:00, niestety pełne koła wpadają w poślizg na czerwonej farbie na przejazdach rowerowych czy mokrym asfalcie

    • 39 3

    • dokładnie - rano widziałem jedną glebę (2)

      i przed jedną sam się z trudem wybroniłem.
      Te rowery się nie nadają na śliską nawierzchnię, już widzę co się stanie jak pojawi się śnieg czy pierwszy mróz.

      • 13 2

      • Żaden jednoślad nie nadaje się na śliską nawierzchnię. A jak widać po raporcie - dwuślady również (1)

        • 2 2

        • Pamiętam początki Mevo 1.0 w marcu 2019

          Były przymrozki, a nawet miejscami śnieg, a rower dzięki swojemu ciężarowi i pompowanym oponom lepiej trzymał się drogi. Za to czasem zdażały się flaki na stacjach. Coś za coś

          • 1 1

    • Można zwolnić i nie przejeżdżać z pełną prędkością niezależnie od koloru światła na przejeździe (1)

      Często rowerzyści przejeżdżają na czerwonym świetle i po pasach, niestety.

      • 2 4

      • większym problemem jest to, że niekiedy piesi i rowerzyści przejeżdżają na zielonym

        ale padają ofiarą kierowców nie znających znaczenia tzw. zielonych strzałek na skrzyżowaniach.

        • 0 0

  • Co jest, mega tanio (3)

    Sprobuje bo czemu nie. A Wy Trojmieszczanie? Dolaczcie do mnie, pokazmy ze Gdansk da sie lubic!

    • 5 60

    • nie da sie...

      nie da...

      • 10 1

    • Spadaj na drzewo tani agitatorze. Zorganizuj pochód 1 maja.

      • 8 1

    • Agitator.

      • 2 1

  • Multum rowerów (17)

    Dziś rano jadąc do roboty patrzę kątem oka a tu na każdych stacjach multum rowerów i już teraz wiem dlaczego... Bo jak trzeba płacić to chętnych już nie ma w takiej ilości

    • 47 7

    • Dlatego takie biznesy się kręci (5)

      publiczną kasą. 160 mln zł wydane na mniej niż 1 tys mieszkańców.

      • 9 4

      • 1000? (1)

        Widziales statystyki użycia Mevo?

        • 4 3

        • a już są przygotowane? pierwszego dnia startu odpłatnego korzystania z rowerów?

          • 9 1

      • (2)

        N8e wiem, ale skorzystałem z darmowych testów, chociaż z dłuższą zabawę jednego dnia zapłaciłem 6 zł bo przekroczyłem godzinny limit. Raz mnie skasowali za parkowanie poza stacją a miała być przerwa w jeździe. Oddali pieniądze bo był błąd systemu. W pewnych sytuacjach Mevo może korzystnie zaspokajać potrzeby komunikacyjne określonej grupy osób, jest to zgodne z lewicową ideologią sharingu, nowoczesnego niewolnictwa, skierowaną głównie do młodych, którzy z komunizmem jeszcze się nie zetknęli i ma na celu pozyskać ich sympatię i głosy w wyborach, a te będą na wiosnę przyszłego roku. M9ment uruchomienia mevo nie jest więc przypadkowy. Potem może być porzucony jak poprzedni. Choć tym razem abonament jest trzykrotnie wyższy a operatorem jest firma z doświadczeniem, to może przetrwa.

        • 8 3

        • Aleś poleciał z tym komunizmem

          Przecież tu nie ma żadnej własności wspólnej, gdzie tu komunizm? Jak coś jest do publicznego płatnego użytku, to komunizm? Czy uważasz że tramwaj to też komunizm? Przecież płacisz parę zł za bilet, albo miesięczny abonament, i siadasz na publicznie dostępnym siedzeniu, wcześniej czekając na publicznie dostępnej ławce na publicznie dostępnym przystanku.

          • 6 0

        • potomek członka nomenklatury czy co?

          zwykle tacy pomstują na działania poprawiające komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów przy pomocy argumentów, że są to działania dyskryminujące kierowców. Za komuny w środowisku nomenklatury komunistycznej było bardzo wielu autoholików - teraz w tym środowisku często pojawiają się teksty cyklofobiczne, takie jak ten powyższy. Autoholik chce korzystać z darmowych parkingów dla swoich samochodów a każda próba obciążenia go kosztami, które sam generuje wywołuje sprzeciw. Przy okazji krytykuje wydawanie publicznych funduszy na poprawę jakichkolwiek innych rodzajów transportu w mieście.

          • 0 0

    • jeszcze nie trzeba - więc zonk

      • 2 1

    • (3)

      Dokładnie, jedynie przy konieczności codziennych dojazdów na niewielką odległość do 10 km to się kalkuluje. Przy sporadycznej potrzebie abonament jest bez sensu a jednorazowy przejazd taniej wyjdzie samochodem, gdy się ma albo tramwajem. Przykładowo 15 km to około 50 minut jazdy rowerem., opłata 15 zł. Samochodem ten dystans pokonam w 15 do 30 minut, spalę 1,5 l benzyny za 9 zł. Nowsze samochody spalą mnie ale z utratą wartosci samochodu wyjdzie na to samo. Tramwaj, bujać się będzie godzinę, gdy dojedzie, ile kosztuje nie wiem ale chyba ponad 4 zl.

      • 5 0

      • Zgadzam się co do kosztów.

        Ale uwzględnij jeszcze, że np. dla mnie mega korzyścią z roweru jest czas dojazdu z górnego tarasu do Wrzeszcza czy Oliwy (w godzinach szczytu) + brak konieczności zapewnienia miejsca do parkowania w tych miejscówkach. Minus - pogoda. Ale przynajmniej te rowery w miarę dobrze chronią przed syfem spod kół.

        • 4 0

      • Gorzej jak utkniesz w korku. Ja na swoim prywatnym 18km pokonuje w 50 min że wszystkimi światłami. Trasa gdansk-gdynia. Samochodem tylko minimalnie szybciej prawdę mowiac

        • 2 0

      • No tak, ten jednorazowy przejazd autem na pewno wyjdzie taniej: poza paliwem trzeba też uwzględnić koszt zakupu/kredytu i

        niedzielnie, czy 500km dziennie. Nadal z tymi kosztami okazjonalne wypozyczenie jest drożśze? Bo mi się wydaje, że jednak okazjonalnie taniej jest wypożyczyć (czy to rower czy samochód, np Traficar).

        • 3 0

    • A dlaczego miały by być bezpłatne? (2)

      Za usługę należy płacić. Co darmowe, można niszczyć, czego dowiodły już testy.

      • 3 1

      • Oczywiście usługa udostępnienia miejsca parkingowego już się nie liczy do tych, które powinny być płatne? (1)

        • 0 0

        • miejsca do parkowania terenochłonnych pojazdów (samochodów prywatnych) w mieście powinny być płatne

          Inwestowanie w parkingi dla rowerów, które najbardziej potrzebne są przy klatkach schodowych wielorodzinnych budynków mieszkalnych i stacjach kolejowych ma bardzo wysokie wskaźniki produktywności - wspiera proces przesiadania się z samochodów prywatnych na mniej terenochłonne alternatywy.

          • 0 0

    • Potwierdzam. W mojej okolicy zwykle były na stacji 2-3 rowery, z czego 1 elekryczny. Dziś są to 4- 8 rowerów, połowa elektrycznych. Mówię o pięciu stacjach. A dziś nie pada.

      • 0 0

    • Jest po prostu zimno (1)

      Tylko narwańcy będą jeździć o tej porze roku

      • 0 1

      • Mój znajomy wrócił w zimie z krótkiego wyjazdu do Kopenhagi w latach 1980-tych

        Powiedział, że tam nawet psy są spokojne. Teraz przypuszczalnie powiedziałby, że traktowanie masowo korzystających z rowerów w zimie za narwańców za przejaw jałowej cyklofobii. Jazda rowerem odstresowuje - warto sprawdzić samemu.

        • 0 0

  • Po co to komu? (3)

    Zbędna fanaberia i kolejne pieniądze po "Fali" wyrzucone w błoto. Taka prawda!

    • 61 20

    • To pytasz czy odpowiadasz?

      • 2 1

    • Nie w błoto tylko kupuje się głosy młodych, bez samochodu, pracujących w pobliżu wynajętego mieszkania.

      • 4 2

    • Oj tak, zdecydowanie!

      Samochód jest jedynym właściwym środkiem transportu. Kto korzysta z tych głupich rowerów? Nikt. System absolutnie nie potrzebny. Każde pieniądze wykorzystane na komunikację miejską, rowery i inne badziewia to pieniądze wyrzucone w błoto!

      • 2 1

  • Jak wydać bez sensu 160 mln publicznej kasy (9)

    Kolejny odcinek po Mevo 1.0, Fali i Tristarze. Brawo gdańskie władze! Brawo partycypanci!

    • 63 16

    • Fala i Tristar to marszałkowskie programy

      • 1 2

    • nie 160 ale 200 mln wymiana rowerów na drozsze wkontracie bedzie trzeba doplacic a kasa wydana na łapówki (4)

      Gdańsk ma obecnie najdrozszy rower miejski na swiecie nigdzie nie jest drozej i nigdzie nie zmarnowano na niego wiecej!!
      Niegospodarność Powców w gdańsku jest tylko wtedy gdy bokiem moga natym zarobic!

      • 3 3

      • Udowodnij (3)

        Podaj przykłady udokumentowane jakoś,że Gdańsk ma najdroższy rower miejski na świecie. Czekam. Oraz czekam na ewentualną korektę,że jednak gdzieś taniej

        • 4 1

        • Dalej czekam

          Udowodnij swoją tezę

          • 2 0

        • Dzbanku udowodnili juz inni organizacje pozarzadowe rowerowe jednoczesnie te informacje POkemon sa w necie! (1)

          ale niema sprawy zaplacisz kilka set złotych na konto to dostaniesz informacje

          • 1 3

          • Standard. Źródło? Bredzę :D

            • 1 0

    • (1)

      To jest super system, szczególnie dla osób które czasem chcą wrócić nocą do domu a z komunikacją nocną w Trójmieście jest super biednie. Już nieraz mnie uratowało Mevo od zapłacenia chorych pieniędzy Uberowcom. Polecam. :)

      • 3 1

      • Trzeba było iść z buta. Taksówką taniej i pod sam dom.

        • 0 2

    • Jeśli ktoś jeżdżąc samochodem po mieście kwestionuje sens funkcjonowania tristara

      to po prostu świadczy o jego głębokim autoholizmie i braku wiedzy, na temat faktycznych źródeł trudności w poruszaniu się po mieście.

      • 0 0

  • Niech sobie jeżdżą. (10)

    Byle nie po chodnikach przeznaczonych wyłącznie dla pieszych.

    • 54 11

    • Złap mnie jeśli potrafisz

      • 4 13

    • ludzie działają racjonalnie (4)

      na chodniku grozi mandat
      na ulicy grozi śmierć

      O ile jazda rowerem po ulicy nie będzie bezpieczna to dalej będą jeździć po chodniku.

      • 10 2

      • Racjonalni (3)

        Ludzie nie jeżdżą a chodzą po chodniku ot co..

        • 0 2

        • Racjonalni ludzie by się zebrali i zaczęli jeździć po ulicy, dużymi grupami i nie za szybko. (1)

          Dopóki problem nie dotyka kierowców, polskie władze na każdym szczeblu mają go gdzieś.

          • 2 1

          • Zbierają się, zbierają kilka razy w roku

            Jak jest triathlon lub inny uliczny wyścig rowerowy, to jadą szybko. Raz w roku w naszej metropolii odbywa się Metropolitalny Masowy Przejazd Rowerowy - zwykle w jeden z weekendów czerwca. Zapraszamy do udziału

            • 0 0

        • ciekawe jak wprowadzają na chodnik swoje samochody, by móc je tam zaparkować

          jak widać nie wjeżdżają na chodniki, tylko wpychają je przy pomocy doraźnie tworzonych form pomocy sąsiedzkiej. Dzięki takiemu odpowiedzialnemu działaniu nie zdarzają się jakiekolwiek przypadki "potrącenia pieszego" przez samochód parkujący na chodniku.

          • 0 0

    • (2)

      Korzystanie przez rowerzystę z chodnika jest dozwolone gdy szerokość chodnika znajdującego się wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością powyżej 50 km/h, wynosi co najmniej 2 metry. I jednocześnie brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.

      • 6 1

      • Masz prawo jechac tam gdzie jest bezpiecznie jesli jazda ulica jest niebezpieczna masz prawo jechac chodnikiem

        jazda ulica jesienia jest niebezpieczna pobocza sa w opłakanym stanie z kałużami i dziurami jesli sie poślizgniesz wpadniesz pod koła auta !!wiec tak beda jechac chodnikami lub wydzielonymi drogami rowerowymi.

        • 4 3

      • Problem z niedozwolonym ruchem pojazdów, które poruszają się po 80-90km/h na teoretycznym "50".

        • 4 1

    • napisał promotor działań prowadzących do pozbawienia kierowców prawa do parkowania samochodów na chodnikach

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane