• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza płatne Mevo. 29 zł miesięcznie lub 259 zł rocznie

Maciej Korolczuk
16 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (270)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
4 tys. rowerów pozostanie na ulicach Trójmiasta do końca listopada. W zimowej przerwie użytkownicy będą korzystać z połowy floty. Pełna pula rowerów wróci z początkiem marca. 4 tys. rowerów pozostanie na ulicach Trójmiasta do końca listopada. W zimowej przerwie użytkownicy będą korzystać z połowy floty. Pełna pula rowerów wróci z początkiem marca.

Po czterech latach przerwy ponownie rusza system roweru metropolitalnego Mevo. Od dziś na ulicach Trójmiasta i pozostałych gmin zrzeszonych w Obszarze Metropolitalnym mieszkańcy mają do dyspozycji 4 tys. rowerów. System w pełnym wymiarze będzie działać od czwartku 16 listopada (od godz. 14:00) tylko do początku grudnia. Później - do końca lutego - korzystać będzie można z połowy floty. Miesięczny abonament kosztuje 29,99 zł, a roczny - 259 zł.



Opłaty za Mevo są:

Lekko, łatwo i przyjemnie nie było, ale udało się. Tak w największym skrócie można opisać nie tylko zakończone kilkutygodniowe testy, ale i ostatnie cztery lata, podczas których Obszar Metropolitalny pracował nad reaktywacją systemu Mevo.

Ten - w pełnym wymiarze - wreszcie rusza. Wraz z nim także opłaty za korzystanie z rowerów.

Przypomnijmy. Do dyspozycji mieszkańców będzie w sumie 4099 rowerów. Tysiąc z nich to tradycyjne rowery bez napędu elektrycznego. Ponad 3 tys. to rowery elektryczne.



29 zł miesięcznie lub 259 zł rocznie



Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł. W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać ze 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym lub 60 minut na rowerze elektrycznym. Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować: 20 gr na rowerze elektrycznym i 10 gr na rowerze tradycyjnym.

Przygotowano też ofertę dla osób, które będą chciały korzystać z rowerów, nie wykupując opłaty miesięcznej lub rocznej. W taryfie minutowej zapłaci wówczas 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym lub 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym.

Jest też trzecia opcja - taryfa 48-godzinna. Dostęp do rowerów kosztuje w niej 59 zł, a użytkownik w ramach opłaty do wykorzystania ma 480 minut jazdy dziennie na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym. Warto jednak pamiętać, że w ramach jednego konta można wypożyczyć jeden rower.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

Sześcioletnia umowa z operatorem za 159 mln zł



Obszar Metropolitalny związał się z hiszpańskim operatorem City Bike Global sześcioletnią umową. Jej wartość to 159 mln zł.

Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły też Kolbudy i Kosakowo.

System będzie działać przez cały rok. Do końca listopada, a więc przez najbliższe dwa tygodnie, w pełnym wymiarze z całą pulą rowerów, a od 1 grudnia do końca lutego - z połową floty.

Miejsca

Opinie (270) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Szkoda, że wspomaganie takie słabe (17)

    W elektrykach wspomaganie jest tak słabe, że po przejechaniu kilku kilometrów bolą uda. Tak samo jazda pod górę to mordęga. Jazda podczas wietrznej pogody też jest ciężka. Wspomaganie jest tak słabe, że nie potrafi zniwelować wiatru.

    • 32 44

    • Nie kumacie czegoś

      Pedałując ładujecie baterie w tych czołgach... i jeszcze za to płacicie.

      • 0 0

    • Mam te same odczucia

      Ludzue starsi tym badziewiem nie pojada. Te niebieskie Mevo byly sto razy lepsze

      • 1 2

    • (4)

      Ustaw sobie siodełko poprawnie albo zadbaj o lepszą kondycję- zrobiłem podczas testów blisko 500 kilometrów na mevo, z trasami dłuższymi, krótszymi i nigdy mnie uda nie bolały. Wspomaganie nie może być mocniejsze, bo rowery wytrzymałyby po 50km na jednym ładowaniu. Co do stromych podjazdów- to prawda, trzeba się mocniej wysilić żeby podjechać pod np Jaśkową

      • 9 3

      • co znaczy ustaw sobie poprawnie siodełko ? (3)

        osoby o wzroście 180cm+ nie ustawią siodełka na tyle na ile im wygodnie bo sztyca za krótka

        • 7 6

        • mam nieco ponad 180 i jest w porządku (1)

          • 4 1

          • nie chcę wchodzić w zbędną polemikę ale nie jeździsz rozwerem na codzień, co nie ?

            też mam trochę ponad 180 i nie jestem w stanie tak komfortowo ustawić siodełka jak w moim góralu czy szosie.
            Nie wiem - może to kwestia przyzwyczajenia

            • 1 0

        • Na 2 wystarczy, chyba że masz wyjatkowo dlugie nogi, to nie wiem co taka laska robi na rowerze. Powinien cię wszędzie podwozić jakiś gośc w maserati.

          • 1 1

    • pojezdzisz i przestana, wzmocnisz sie i przestaniesz marudzic (5)

      • 21 7

      • codziennie jeżdzę do pracy rowerem (4)

        wypróbowałem mevo z myslą o tym by w biurze każdorazowo z rana nie brać prysznica jak przyjeżdzałem spocony.
        Nic z tego - pokonanie nim tych kilku wzniesień nie jest lekkie i przyjemne jak innymi elektrykami jakie miałem okazję testować.
        Człowiek swoje musi się spocić

        • 16 5

        • jak utrzymujesz prednosc w okolicach 20 km/h i nie forsujesz to jedzie się jak po płaskim (3)

          • 7 0

          • przejeździłem wiele i zupełnie się z tym nie zgodzę

            może to kwestia mojej wagi ale lżej mi się podjeżdża moim gravelem na wysokim biegu niż mevo

            • 2 1

          • 20km prędkości, to jaka średnia brutto? Z 17km/h?

            Trochę wolno:(

            • 0 2

          • Potwierdzam. Optymalna jazda to 22-23 km, przy mocniejszym naciskaniu wspomaganie nie rośnie a rosną opory jazdy. 25 to jak jazfa normalnym rowerem z prędkością 20. Czyli trzeba trochę wysiłku ale o to chodzi aby młodym i zdtowym być.

            • 3 1

    • wspomoaganie (2)

      dziala do predkosci 15 km, po tym to ty jego wspomagasz :)

      • 4 10

      • 15 to zmiana biegu na 2.

        Wspomaga do 25 kmh

        • 10 0

      • 15km pod górę Ci starczy

        • 5 0

    • Nie wiem o czym piszesz. Ja na Havla pod górę nie miałem nawet zadyszki. Co gorsza zmarzłem bo nie było jak się rozgrzać. Ostatnio nie jeżdżę codziennie.

      • 6 4

  • Zainteresowanie przechodzi ludzkie pojęcie

    Dziś w południe - 34 podróżujących na 4000 dostępnych rowerów :)

    • 0 0

  • (5)

    Ile milionów to nas wszystkich już kosztowalo

    • 3 2

    • sprawdź koszty budowy infrastruktury dla samochodów lub też koszty budowy PKM (1)

      Weź pod uwagę także "korzyści" zdrowotne siedzącego trybu życia w korkach, które nie znikają mimo inwestowania kolejnych setek milionów złotych w kolejne "bezkolizyjne" rozwiązania drogowe,

      • 0 1

      • Zwłaszcza w zimie są to wyjątkowe korzyści, np. odmrożone jaja. Albo z dwójką dzieci i z zakupami po pracy przez cały rok. To są wynalazki dla znudzonych singli jeśli już, a nie sposób na komunikację miejską. Prawdziwa komunikacja powinna śmigać na wodór i być darmowa. Wystarczająco dużo danin miejskich płacimy.

        • 0 0

    • Na razie jeszcze nic. Okrągłe "zero" (1)

      • 0 1

      • Kłamczuszek.

        • 0 0

    • Jakieś 200 baniek. I jeszcze drugie tyle Fala, która już 10x miała wystartować. Ale dotacja już wzięta, oddawać nie trzeba, więc i pośpiech zbyteczny.

      • 0 0

  • W centrum Gdyni jest zbyt mało stacji

    Niektóre ustawione w i**otycznych wręcz miejscach, kosztem miejsc gdzie stanąć powinny. Dlaczego w rejonie np. Świętojańskiej stacja jest tylko przy Empiku i dawnym Infoboxie? Zwłaszcza ten Empik jest dziwny, czy to dlatego, że tam jest Empik? Dlaczego akurat tam? A co z lokalizacją na Władysława? A po co dwie stacje w rejonie parku przy Piłsudskiego? Naprawdę tak tam potrzebne te rowery? A co z innymi miejscówkami? Co np. z Kilińskiego i Bema? Przecież tam jest pustynia jeśli chodzi o zaparkowanie takiego roweru. Tak jak i większość Świętojańskiej, ani przy Lidlu ani przy Biedronkach stacji nie uświadczysz.

    Także jak mam płacić 30zł/mc, żeby z buta cisnąć z zakupami przez pół centrum to wolę płacić za hulajnogę i jechać punkt-punkt.

    • 0 0

  • Tymczasem w Warszawie (2)

    Pierwsze 20 minut - za darmo.
    Pierwsza godizna - 1 zł
    Druga - 3 zł , Trzecia - 5, Kolejne 7.

    Rowery miejskie mają służyć do szybkiej krótkiej komunikacji. Pierwsze odcinki powinny być za darmo! Wtedy ludzie będą z tego korzystać i odciążać komunikację miejską / drogi. Chyba nikt o tym nie pomyślał :(

    • 8 0

    • (1)

      Tam nie ma elektrycznych, po za tym teren jest plaski

      • 0 0

      • Są elektryczne i kosztują znacznie więcej.

        • 0 0

  • Malo stacji (2)

    A dlaczego skoro hulajnoga parkują wszędzie to rowery nie mogą tak samo? Każda stacje mam.pk 10 min z buta od domu? To dla mnie żadna podwózka. Ani do sklepu nie podjadę. Po co mi rower jak muszę dylac z siatami do stacji jakies 7 min, plus kolejne by oddac rower. Vide ck klif w orlowie. Jakby można było stawiać wszędzie beż opłaty 10pln albo chociaż parkować na 30 min to coś załatwię. przeciez na głupiej poczcie się stoi dłużej niż kwadrans.

    • 2 0

    • Po co poczta Marudo?

      Naprawde, korzystasz jeszcze z poczty???Obłęd!!!

      • 0 0

    • Przecież można parkować wszędzie.

      • 0 0

  • Mevo

    Hiszpania sama ze sobą nie może dać rady 20 procent bezrobocia a tu mevo z podpięciem karty płatniczej obsługiwane z Hiszpanii czas pokaże

    • 2 0

  • dlaczego od 1 grudnia z polowa floty? (3)

    ktos kupi abonament a bedzie mial ograniczony dostep do jednosladow

    • 12 4

    • (1)

      Człowieku. Już dziś większość rowerów stała w miejscu a co będzie zimą.

      • 1 1

      • prywatny samochód przeciętnie spędza 23 godziny na dobę stojąc i zajmując miejsce do parkowania

        przy domu lub w innym rejonie miasta

        • 0 0

    • Aby na wiosnę choć 2k było sprawnych....

      • 4 0

  • czerwony potworek (1)

    • 17 3

    • przedstawiłeś się?

      • 0 0

  • Mevo pokazuje stosunek władz do mieszkańców części dzielnic. (3)

    Orunia, Ujeścisko, Jasień....ani jednej stacji. Kolejny raz władze miasta pokazują gdzie mają mieszkańców tych dzielnic.

    • 9 6

    • Co Ty gadasz za bzdury. (2)

      Mieszkam na Ujeścisku i mam może z 50-60m do najbliższej stacji.

      Na Jasieniu też jest pełno, na Oruni Górnej też sporo. Na Dolnej gorzej ale też się znajdą.

      • 2 1

      • lawendowe wzgórze i okolice - 0 stacji!! (1)

        • 2 2

        • to się da naprawić do wiosny

          zgłoś taką potrzebę

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane