• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza projektowanie nowej linii tramwajowej

Michał Brancewicz
19 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Projektowany odcinek Drogi Zielonej z linią tramwajową nazywany Zielonym Bulwarem. Projektowany odcinek Drogi Zielonej z linią tramwajową nazywany Zielonym Bulwarem.

Wiosną 2024 r. gotowy ma być projekt Zielonego Bulwaru. Przewiduje on powstanie nowej linii tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej oraz rozbudowę układu drogowego. Koszt prac to 3 mln zł.



W przyszłości, na tym odcinku, powinien powstać najpierw:

Umowa na zaprojektowanie tzw. Zielonego Bulwaru (Drogi Zielonej) została podpisana w czwartek, 18 sierpnia.

Projekt przewiduje:

  • budowę linii tramwajowej między al. Hallera a ul. Chłopską przez Czarny Dwór po stronie parku Reagana i i Obrońców Wybrzeża
  • trasę rowerową z parkingami na rowery przy każdym przystanku tramwajowym
  • powstanie na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór, od al. Hallera do al. Jana Pawła II dwóch jezdni po dwa pasy ruchu,
  • powstanie na 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża jednej jezdni z dwoma pasami ruchu,

Wykonawcą projektu jest spółka Green Cities Infrastructure. Umowa opiewa na ponad 3 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r.

Droga Zielona: od tunelu pod Martwą Wisłą do Trasy Kaszubskiej



Tak w założeniu miałaby wyglądać cała Droga Zielona. Tak w założeniu miałaby wyglądać cała Droga Zielona.
Na tym Droga Zielona się jednak nie kończy. Docelowo miałaby ona połączyć ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno, gdzie spotka się Trasa Kaszubska z Obwodnicą Metropolitalną.

Opinie (305) ponad 10 zablokowanych

  • Mieszkancy przymorza sa przeciwko ,rada dzielnicy jest przeciwko a oni maja mieszkanców gdzies!!Zablokujemy te zniszczenie

    Zablokujemy te zniszczenie parku Reagana i lasu A tramwaj jest tylko wymówką !!Nie jest potrzebny bo autobusy tam sprawdzają sie lepiej!!

    • 11 5

  • widać, że zbliżają się wybory i zaczynają się obiecywanki ...

    ciekawe kto w to uwierzy ...

    • 4 1

  • Wytłaczanie ruchu w najgęściej zamieszkałe rejony cd.

    Tam, gdzie deweloper I turysta zwęża się ulicę (patrz wjazd od elblaskiej), tam gdzie podatnik wpycha się ruch.
    Obecnie brakuje alternatywy dla istniejącej trasy Gdańsk - Gdynia, należałoby więc zbudować nową drogę wzdłuż Kościuszki w od tunelu do torów kolejowych i to, co zwane jest trasą czerwoną, a biegnie wzdłuż torów z Gdańska do Sopotu.
    Obrońców i chłopska to niemal drogi osiedlowe, już teraz zakorkowane do granic wytrzymałości.

    • 8 4

  • Jest to pierwsza dobra wiadomość jaka od bardzo długiego czasu

    Słyszę i czytam na temat władz Gdańska (to dotyczy jeszcze SW. Adamowicza). To jest tak proste i tak potrzebne i tak "pro-miastowe" i tak "pro-zielone" i tak modnolajfstajlowe (hi hi) itp, że aż trudno to skomentować.... Tak po prostu zadbać o komunikację w mieście.... Szacun. Mam nadzieję, że przyświeca temu jakiś ogólny plan, a nie: "tu coś pierdykniem i tam cuś zrobim".

    • 0 7

  • Tramwaj, buspas (z opcją jazdy dla zaopatrzenia, karetek etc) (1)

    i szeroka droga rowerowa. Prywatne auta won z miasta. Będzie taniej i jakość życia się podniesie. Ewentualnie zostawić jeden pas na całej długości w strefie 30, jednokierunkowy, żeby mieszkańcy mogli wyjechać.

    • 21 31

    • Zapachniało uwstecznieniem

      Takie pomysły może by się sprawdziły na XIX wsi

      • 0 3

  • Po co (3)

    A południe Gdańska bez nowej świętokrzyskiej bez tramwajów ipkm ale w centrum miasta musi być

    • 15 5

    • Centrum miasta

      Dlatego centrum nazywa się centrum m.in., dlatego że to świetna lokalizacja, usługi, zurbanizowane, a peryferia to peryferia-logiczne prawda.

      • 1 0

    • Jakie Południe bez tramwajów?!! (1)

      Przecież do tej pory tylko tam buduje się nowe linie. 2007 na Chełm, 2012 na Łostowice, 2020 na Lawendowe Wzgórze, a w 2023 otworzą Nową Warszawską. A tymczasem, na północy (dolnym tarasie) nie zbudowano ani jednej.

      • 2 0

      • Bo wszystkie potrzebne są

        • 0 0

  • Powinien się nazywać "Zielony eko bulwar zrównoważony zeroemisyjny"

    Może wtedy ktoś by się dał na to nabrać. Na sam zielony nikt się nie nabierze - wiadomo, że to autostrada w mieście - najgorszy wzorzec komunikacyjny, niszczący pas nadmorski.

    • 10 1

  • Korek

    I dalej auta będą stały w korku na Czarnym Dworze w kierunku Nowego Portu. Jedynie że ścieżki rowerowe porobią i chodniki. A ludzie przy ulicy będą stać na przystanku i wąchać smród stojących samochodów. Gratulacje!!!

    • 8 1

  • Dość! (2)

    Czy zamiast ciągle coś projektować i potem przeprojektowywać wiele razy wydając wiecznie pieniądze, oni mogliby w końcu zabrać się za rzeczy, które już zaprojektowali? Kurde, wiecznie tylko projektują i tworzą wizję, wydają na to kasę a potem okazuje się, że brakuje pieniędzy na coś co już jest zaprojektowane i czeka na realizację lub przetarg! Zacznijcie ustalać priorytety w tym mieście i je realizować również pod względem finansowym! Masakra

    • 42 14

    • Czyli mówisz o Nowej Wyzwolenia , czy wizji Zielonej Wyzwolenia czy też o dojeździe do portu gdańskiego?

      • 0 0

    • Na całej trasie będzie układ 2x2, a na tym projektowanym 1x2. Czy tylko mi się wydaje, że to będzie wiecznie zatkane wąskie gardło?

      • 1 3

  • (7)

    Jeżeli chodzi o przystanki to bez sensu je robić aż tak gęsto w obrębie skrzyżowań. Tutaj przykładowo tramwaj zatrzyma się dwa razy na skrzyżowaniu Obrońców Wybrzeża/Dąbrowszczaków i po co? Wystarczy zrobić jeden, podwójny przystanek za lub przed skrzyżowaniem inaczej czas przejazdu się wydłuży.

    • 56 12

    • Pod każdą klatką falowca po 1 przystanku,to dlatego tak długo będą planować.

      • 0 0

    • Po pierwsze tam tramwaj nie jest potrzebny bo doskonale spełnia role tam autobus!

      • 0 8

    • Im więcej przystanków

      Tym dłużej się jedzie, dlatego ludzie wybierają np samochód

      • 1 6

    • bo w przyslzoci bedzie jechal dalej prosto

      analogiczna sytuacja jak na pomorksiej/wejhera

      • 5 1

    • (2)

      Moze to pojedyncze przystanki przed skrzyzowaniem? Tak aby tramwaj stal na nich czekajac na zielone?

      • 13 3

      • Tramwaj zawsze powinien mieć zielone (1)

        • 8 5

        • Po co?

          Skoro i tak musi tuż obok wysadzić pasażerów i zabrać nowych

          • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane