• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza projektowanie nowej linii tramwajowej

Michał Brancewicz
19 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Projektowany odcinek Drogi Zielonej z linią tramwajową nazywany Zielonym Bulwarem. Projektowany odcinek Drogi Zielonej z linią tramwajową nazywany Zielonym Bulwarem.

Wiosną 2024 r. gotowy ma być projekt Zielonego Bulwaru. Przewiduje on powstanie nowej linii tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej oraz rozbudowę układu drogowego. Koszt prac to 3 mln zł.



W przyszłości, na tym odcinku, powinien powstać najpierw:

Umowa na zaprojektowanie tzw. Zielonego Bulwaru (Drogi Zielonej) została podpisana w czwartek, 18 sierpnia.

Projekt przewiduje:

  • budowę linii tramwajowej między al. Hallera a ul. Chłopską przez Czarny Dwór po stronie parku Reagana i i Obrońców Wybrzeża
  • trasę rowerową z parkingami na rowery przy każdym przystanku tramwajowym
  • powstanie na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór, od al. Hallera do al. Jana Pawła II dwóch jezdni po dwa pasy ruchu,
  • powstanie na 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża jednej jezdni z dwoma pasami ruchu,

Wykonawcą projektu jest spółka Green Cities Infrastructure. Umowa opiewa na ponad 3 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r.

Droga Zielona: od tunelu pod Martwą Wisłą do Trasy Kaszubskiej



Tak w założeniu miałaby wyglądać cała Droga Zielona. Tak w założeniu miałaby wyglądać cała Droga Zielona.
Na tym Droga Zielona się jednak nie kończy. Docelowo miałaby ona połączyć ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno, gdzie spotka się Trasa Kaszubska z Obwodnicą Metropolitalną.

Opinie (305) ponad 10 zablokowanych

  • (17)

    mugby powstać tramwaj do gdyni i hciałibym aby jezdził sobie kilka razy a tory mogom iść po drodze aby każdy mugł jehać se do pracy. gdybym ja żondził trójmiastem - to wszendzie byłyby tramwaje i panowałby pokuj

    • 10 45

    • (5)

      Ortografia się kłania.

      • 8 4

      • podwójne dwuznaki (3)

        podwójne dwuznaki to spadek po języku rosyjskim, powinniśmy się już dawno się ich pozbyć bo tylko rosjanie, ukraińcy i białorusini je rozumieją.

        • 2 1

        • Za późno,było wcześniej myśleć.

          • 0 0

        • a umlauty w niemieckim to skąd xd ?? Jacy światli ludzie w komentarzach xdxdxd

          • 2 1

        • a Włosi, Hiszpanie, Portugalczycy i Francuzi stosują dwuznaki zapewne po przemarszu Armii Czerwonej

          • 3 1

      • Włącz myślenie, to zamierzone

        • 1 1

    • Zanim się weźmiesz za rządzenie czymkolwiek (3)

      To najpierw popracuj nad ortografią

      • 5 5

      • Ortografia. (1)

        Ktoś bardzo się "napracował" ,żeby popełnić tyle błędów. To zwykła prowokacja. Po co reagować na takie wpisy?

        • 7 0

        • ok, ale "dziennikarze" też tak piszą

          • 1 0

      • Nie rozumiesz, że to specjalnie?

        To też nie grzeszysz rozumem

        • 2 0

    • niestety mamy demokrację i tacy mają prawo wyborcze

      • 3 1

    • Najpierw to musiałbyś nauczyć się ortografii i zdać maturę xd (1)

      • 1 1

      • zdauem maturem za kadencii pana romana. miałem amnezje maturalnom, ale dzienki jemu dostauem sie na wymażone studja z hemji i filozofji.

        • 1 2

    • Zastanawia mnie, jaki mechanizm stoi za wyborem opinii do wyróżnienia?

      • 5 0

    • Żałosne

      Nudzisz się?

      • 3 1

    • amen

      • 1 0

    • idealny przykład tramwajopwego dzbana który chciałby jak władze gdańska wszedzie wciskac tramwaj

      • 0 5

  • jedna wielka porażka - założenia do projektowania (11)

    Przekrój jezdni 1x2 na odcinku od ul. JPII do ul. Obr. Wybrzeża to jakaś KPINA!!!!!!!! Przecież tam jest takie samo obłożenie ruchem i takie same korki jak na odcinku pomiędzy ul. JPII a ul. Hallera!!!!!!!!!

    • 57 24

    • (3)

      Czyli jak powinno być ? coś zaproponujesz czy tylko toczysz pianę ?

      • 4 4

      • Normalna miejska aleja 2x2 (2)

        Z przejsciami z sygnalizacja świetlną co 100 metrów.
        Ewentualnie rezygnacja z koncepcji Drogi Zielonej i puszczenie tego ruchu przez JP II (ale wtedy trzeba to jakos rozladować na Rzeczypospolitej i/lub Hynka.

        i**otyzmem jest robienie wąskiego gardła na arterii zasilanej DK7.

        • 9 6

        • To ta trasa stanie się de facto przymorską obwodnicą (1)

          Co z tego, że ze światłami - ruch na Grunwaldzkiej jest niewiele mniejszy od obwodnicy i też zawiera istotną porcję tranzytu

          • 6 4

          • A dlaczego nie? W NP zrobiono obwodnice w środku osiedla mieszkaniowego na ul.Wyzwolenia i tiry pomykają do portu,a mieszkańców mają głęboko w 4 literach.

            • 5 1

    • Obszar nadmorski (4)

      to nie miejsce na drogę o funkcji obwodnicy.

      • 25 7

      • To morze damy tutaj, a obwodnica niech sie ciagnie w zieleni

        • 2 0

      • Zapraszam turystów na gdańskie plaże. (1)

        A jak tam dojechać? No wiesz w sumie to sie nie da.

        • 5 8

        • Tramwajem!

          Da się. Samochód zostawiasz (turysta) pod kwaterą, a na plażę jedziesz tramwajem.

          • 5 4

      • I tu jest problem

        Gdańsk ze względu na położenie nie ma szans na ring. Więc albo dopięciem ramy komunikacyjnej będzie ulica Rzeczypospolitej i dalej do Ergo Areny. Z tej ramy powinny byc rozprowadzane ulicę z mniejsza predkością....
        No chyba że zbudujemy estakade nad zatoka ...a to wtedy przepraszam...

        • 10 3

    • Dlatego budowany jest tramwaj żeby odciążyć ten ruch ;) niestety obwodnicy nie da się tam postawić (oby nikt nie wpadł na to aby postawić w miejsce parku Reagana)

      • 7 2

    • obwodnica się marzy?

      to zapraszam na Szadółki

      • 11 3

  • Mieszkancy przymorza nie pozwola zniszczyc park Regana w ta autostrade!!Przypominam ze były konsultacje i mieszkancy są (6)

    To oznacza wycinke setek drzew znisczenie terenów zielonych i likwidacje najbardziej popularnego placu zabaw krainy zabawy w parku!!

    • 22 6

    • (1)

      Nie będzie problemu, bo w ramach walki z betonozą zburzy się falowce i zrobi tam park dla mieszkańców!

      • 2 9

      • A mieszkańców przesiedlą w ramach odwrotnej akcji na Ukrainę?

        • 2 2

    • Jakich setek drzew? (1)

      Puknij się. Od pasa drogowego do parku jest mnóstwo miejsca na którym w tej chwili parkują dziesiątki samochodów niszcząc zieleń. To ci nie przeszkadza?
      Mieszkam tu i jestem ZA budową.
      Mam dość korków.

      • 3 12

      • nie ma w ogóle miejsca

        to że kierofczyki poniszczyły cześć parku to już inna bajka ale dalej to jest park. słupki już powbijane na dzbanów są też

        • 7 1

    • Do parku jeszcze daleko od drogi (1)

      • 5 7

      • całę 2m

        • 6 1

  • Na całym odcinku jezdnia powinna być przynajmniej 2x2 (5)

    Dzięki temu osiągalne byłoby zrobienie wokół Gdańska (a kiedyś może i całego Trójmiasta) ringu, jak wokół dużych europejskich miast typu Amsterdam, Berlin, Paryż czy Londyn.

    Co do tramwajów, to powinniśmy od nich odchodzić w kierunku połączenia SKM (do transportu między dzielnicami) + autobus (na ostatni odcinek, od najbliższej stacji SKM do celu podróży).

    • 22 32

    • dokładnie 2 pasy dla kierowców i dwa pasy dla rowerzystów

      • 2 2

    • A pomyślałeś ile to będzie trwało? (2)

      Czyli idę na przystanek autobusowy, czekam na autobus, w korku jadę do skm, schodami w górę i w dół na peron, czekam na skm, potem znów 2x schody, znów czekam na właściwy autobus, dojazd w korku i spacer od przystanku do miejsca docelowego.
      Alternatywa: spacer na przystanek tramwajowy, czekam na tramwaj, dojazd bez korków, spacer do miejsca docelowego.

      • 7 2

      • (1)

        Na zachodzie metro jeździ co 2-5 minut i zatrzymuje się co osiedle, czyli co 2km, i to się sprawdza. Autobus dowozi od stacji SKM do celu, a wiec pomija zakorkowane drogi główne i jeździ raczej po osiedlach, i zatrzymuje się co 300 metrów, żeby każdy miał blisko do celu.
        Alternatywa: Idziesz 2km do najbliższego przystanku tramwajowego (bo tramwaj nie wjeżdża w osiedle i nie zatrzymuje się pod blokiem, tylko trzyma się drogi głównej dla samochodów), jedziesz przez godzinę bo tramwaj zatrzymuje się co 300 metrów, po czym wysiadasz i znów musisz dojść 1km przez całe osiedle do celu.

        • 3 3

        • Halo, tu ziemia!

          SKM to jednak nie metro. Częściej niż dzisiejsze co 7-8 minut jeździć nie będzie. Prędzej wydłużą składy (najszybciej za kilka lat). Powody są dwa: pieniądze - żeby pociągi trzy razy częściej je kupić, a potem trzy razy więcej dopłacać. Po drugie potrzeba trzy razy więcej maszynistów.

          • 1 1

    • A ja nie bez kozery powiem, że jezdnia powinna być przynajmniej 4x4

      • 5 4

  • 2x1 na czarnym dworze to duży błąd (1)

    To nic nie da.
    Trzeba zrobić 9d razu 2x2 i poprawić skrzyżowanie z JPII, najlepiej w formie ronda turbinowego.
    Tramwaj - super - czekamy na niego od lat. Brakuje nam bezpośredniego połączenia z centrum.

    • 11 10

    • tylko pod warunkiem że dwa pasy to będą pasy rowerowe

      • 2 0

  • Przy okazji barany tepe zrobcie tramwaj na spacerowej od oliwy do pkp osowa!!! (3)

    Jak zobacze to uwieze bo na planach jak z nowa abrachama sie skaczy buahaaa

    • 5 6

    • dla 10 osób?

      zapomnij

      • 2 3

    • co? (1)

      Nic nie rozumiem.

      • 3 3

      • Sro-czytac nie potrafisz

        • 0 4

  • tu jest błąd uniemożliwiający procedowanie umowy (1)

    od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża jednej jezdni z dwoma pasami ruchu, powinno być: "dwie jezdnie z co najmniej dwoma pasami ruchu" - bezwględnie do wykonania

    • 7 7

    • Powinno być po jednym pasie w jednym kierunku i strefa 30

      • 3 0

  • Tramwaj jest najwiekszym szkodnikiem w tym miescie wiec jedynie bus pas !!A mieszkancy nie chca tramwaju!! (2)

    • 11 16

    • nie tramwaje

      zabijają
      smrodzą
      niszczą zieleń, chodniki
      zajmują 80% przestrzeni miejskiej
      nie paraliżują
      nie terroryzują innych
      ...

      • 2 1

    • Nie mów za mnie.

      Mieszkam tu i chcę tramwaj.

      • 4 1

  • Nie. Protest. (5)

    Nie pozwolimy na rujnowanie Parku Reagana. To będzie dopiero początek zniszczenia tego miejsca.

    • 31 6

    • (3)

      Popieram! My mieszkańcy okolic parku Reagana nie dopuścimy do tej tfu "inwestycji"

      • 12 4

      • Świetne prowo!

        "Mieszkańcy parku" - to się obśmiałem. Ale są tacy co łykają to jak pelikany.

        • 1 2

      • (1)

        no tak lepiej żeby dalej były korki i ludzie pchali się tam latem samochodami -.-

        • 4 13

        • Ten rejon powinien być bez samochodów.

          • 14 1

    • Jakie rujnowanie? Przecież park jest obok, a tory się zmieszczą w pasie drogowym

      Nie chodzi ci wcale o rzekome rujnowanie parku, tylko o to że będziesz miał tramwaj pod oknem, tak samo jak ci na Getta.

      • 7 7

  • estakada (3)

    z tramwajem (lub bez) i normalna droga 2x2. Pod estakada parkingi knajpy itd.

    • 8 15

    • (1)

      cała Trasa Zielona mogłaby biec w płytkim wykopie z kładkami co 200m, gęsto obsadzona roślinnością

      • 3 3

      • Nie mogłaby

        Tam są ujęcia wody pitnej. Wkopywanie się zniszczyłoby je.

        • 2 2

    • Na głowie sobie zrób estakade

      To nie lata 80te

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane