• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Będą utrudnienia

Maciej Naskręt
22 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Skrzyżowanie ulic: Podwale Przedmiejskie i Chmielna w Gdańsku. Skrzyżowanie ulic: Podwale Przedmiejskie i Chmielna w Gdańsku.

W poniedziałek rozpoczną się prace związane z przebudową Podwala Przedmiejskiego. Na początek prace będą prowadzone na skrzyżowaniu z ul. Chmielną. Utrudnienia w ruchu aut zaczną się w poniedziałek, a w czasie majówki na Stogi nie pojadą tramwaje.



Czy jesteś zadowolony ze zwężenia Podwala Przedmiejskiego?

W poniedziałek firma MTM z Gdyni rozpocznie prace na ul. Podwale Przedmiejskie. To inwestycja zlecona przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Koszt inwestycji to blisko 16 mln zł. Ponad 12 mln zł to środki miejskie, w tym ok. 60 procent pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostałe ok. 4 mln zł pochodzą z GIWK-u.

W związku z inwestycją od poniedziałku kierowcy muszą liczyć się z tym, że obie jezdnie ulicy Podwale Przedmiejskie zostaną zwężone do dwóch pasów. Aby ruch przebiegał w miarę sprawnie, zlikwidowany zostanie buspas na jezdni w kierunku Śródmieścia, na odcinku od ul. Łąkowej aż za ul. Kotwiczników.

Z ul. Chmielnej utworzona zostanie droga jednokierunkowa - do ul. Spichrzowej z wyjazdem przez ulicę Spichrzową i Motławską. Co ważne, w rejonie placu budowy utrzymane zostaną wszystkie drogi dla pieszych.

Przebudowa wiąże się też z zamknięciem przejazdu przez torowisko. Ruch tramwajowy w tym etapie zostanie jednak utrzymany. Taka organizacja potrwa planowo do września 2018 r.

Organizacja ruchu obowiązująca od poniedziałku w rejonie ul. Chmielnej. Organizacja ruchu obowiązująca od poniedziałku w rejonie ul. Chmielnej.

Cztery dni bez tramwaju na Stogi i Przeróbkę



W dniach 27-30 kwietnia, w związku z przebudową skrzyżowania ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Chmielnej, nastąpi przerwanie ruchu tramwajowego od Węzła Unii Europejskiej aż do Stogów Plaży. Na trasie z Dworca Głównego przez Przeróbkę do Stogów Plaży będą kursowały autobusy linii zastępczej T8.

Tramwaje linii 3, 8 i 9 zostaną skierowane na trasy zastępcze:
  • 3 - Brzeźno - ... - Dworzec Główny - Armii Krajowej - Chełm Witosa
  • 8 - Jelitkowo - ... - Dworzec Główny - Hucisko - Siedlce
  • 9 - Strzyża PKM - ... - Dworzec PKS - 3 Maja - Śródmieście SKM (powrót przez Bramę Wyżynną - Dworzec Główny)


- Termin wstrzymania ruchu tramwajowego nie jest przypadkowy - jest to rozpoczęcie tzw. "długiego weekendu", w którym znacząco mniej pasażerów podróżuje do i z pracy, a więc utrudnienia będą mniej odczuwalne - mówi Zygmunt Gołąb z Zarządu Transportu Miejskiego.
Sprawdź aktualny rozkład jazdy autobusów i tramwajów w Gdańsku

Plan i zakres przebudowy ul. Podwale Przedmiejskie. Plan i zakres przebudowy ul. Podwale Przedmiejskie.

Jakie prace w ramach inwestycji



W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą zobacz na mapie Gdańska. Na skrzyżowaniu powstanie naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.

Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.

Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia w kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy, z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu, umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.

Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej między ul. Pszenną a Spichrzową zobacz na mapie Gdańska, gdzie zgodnie z warunkami Konserwatora Zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.

Według zapisów przetargowych, zwycięska firma ma uporać się ze wszystkim do 28 września.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego to kolejna inwestycja, która będzie realizowana, mimo że oferty znacznie przekroczyły budżet. Również remont trasy tramwajowej na Stogi ma zostać przeprowadzony, chociaż trzeba do niego dołożyć aż 40 mln zł.

Przesuń aby
porównać
06:31 23 KWIETNIA 18

Na drogach jeszcze spokojnie (1 opinia)

Nasz raport zaczynamy od informacji z Podwala Przedmiejskiego, gdzie dzisiaj rozpoczyna się zwężenie jezdni w kierunku centrum na wysokości ulicy Chmielnej.

Przez samo Podwale jedziemy jeszcze sprawnie, nie ma tam jeszcze utrudnień, sądzimy że drogowcy wprowadzą je po godzinie 9.

Na drogach w Trójmieście jeszcze bez korków. Za to trzeba odstać na wlocie do Gdańska od strony Żukowa. Korek ma tam dobre 500 m i powiększa się.
Nasz raport zaczynamy od informacji z Podwala Przedmiejskiego, gdzie dzisiaj rozpoczyna się zwężenie jezdni w kierunku centrum na wysokości ulicy Chmielnej.

Przez samo Podwale jedziemy jeszcze sprawnie, nie ma tam jeszcze utrudnień, sądzimy że drogowcy wprowadzą je po godzinie 9.

Na drogach w Trójmieście jeszcze bez korków. Za to trzeba odstać na wlocie do Gdańska od strony Żukowa. Korek ma tam dobre 500 m i powiększa się.
Zobacz więcej

Opinie (257)

  • Ja tylko pytam (1)

    Po co to wszystko? Po co niszczyć coś, co dobrze działa? A co będzie się działo za kilka tygodni, gdy uruchomią Forum Radunia? Korki bez końca.

    • 14 8

    • może dla pieszych działać lepiej

      i o to chodzi.

      • 0 3

  • I tak jest autostradowo. (2)

    Autostrada jak była tak jest. I tak będzie szeroko. Pustynia asfaltowa w środku miasta.

    • 11 3

    • Korki będą jeszcze gorsze (1)

      Zamiast budować nowe drogi to maja to w d*pie powinni odkorkowac to wszystko to oni.nic nie robią z tym Adamowicz idzie siedzieć wreszcie..

      • 4 3

      • budowa nowych dróg nie rozładowuje korków

        tak jak popuszczanie pasa nie leczy, a sprzyja rozwojowi otyłości i nadwagi.

        • 3 1

  • Ten rząd powinien wylecieć na zbity pysk

    Puszczają się inwestorom mając mieszkańców w d*pie. Można znaleźć pełno takich przykładów, zwłaszcza w nadchodzącym studium...

    • 5 5

  • może trochę zieleni dodac! (2)

    - wygląda koszmarnie, jak autostrada gdzies na peryferiach, a nie w europejskim, historycznym centrum

    • 7 3

    • moze troche oleju do glowy ci dolac! (1)

      europejskie miasta to koszmar. wiec nie wiem czym sie zachwycasz. lepiej zobacz jak ruch jest zorganizowany w miastach usa. ktore sa dobrze przemyslane.

      • 0 3

      • w USA w wielu miastach nie ma miast tylko są węzły autostradowe

        jedyne sensowne miasta to te na wschodnim wybrzeżu: od Bostonu do Waszyngtonu, ale tam się likwiduje autostrady miejskie i stawia na rozwój wygodnych dróg dla rowerów i systemy komunikacji publicznej.

        Houston i Los Angeles to jakość życia poniżej standardu cywillizowanego kraju, skala nadwagi i otyłości dzieci wożonych samochodami do szkół (inaczej się praktycznie nie da) przekracza wyobraźnię.

        • 1 0

  • (1)

    Super. Wreszcie zasypią ten tunel przy Chmielnej. Będzie wreszcie można normalnie przejechać z wózkiem.

    • 5 8

    • miejscowy

      A ty tam w ogóle kiedyś byłaś? Przecież tam są zjazdy dla wózków z każdej strony, i nie mówię tu o zjazdach przy schodach. W tej chwili każdy, nawet osoba niepełnosprawna na wózku może przejechać przez to skrzyżowanie bez problemu, więc nie rozumiem po co wydawać tak duże pieniądze na zrobienie czegoś co nie jest niezbędne. A może wiem. "To jest miś na miarę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie – mówimy – to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo”

      • 5 3

  • socjalistyczny_gdanski (1)

    w miare rozwoju miasta nalezy poszerzac drogi wewnetrz miasta, rozwoj = wiekszy ruch pieszy i samochodowy. a tuytaj widze socjalistyczny regres serwowany prosto z brukseli rekoma ich pacholka.
    pamietajcie kmioty tylko wladza i jej swita ma prawo jedzic autem, reszta bydla do komunikacji miejskiej i do fabryki robic na swych panow, a w zamian dostaniecie , pare godzin na odpoczynek, i z ubolewaniem, ale jednak dostaniecie tyle kasy by zjesc, oplacici co wam potrzebne i zeby w piatek na wodke wam starczylo. i potem znowu do roboty.

    • 3 5

    • do komunikacji ?

      bus pasy likwidują, dodatkowe światła na przejściach - czas przejazdu się wydłuża, ludzie przesiądą się do samochodów.

      • 1 2

  • miejscowy

    Cytując mistrza: "Co by tu jeszcze spie*rzyć, Panowie? Co by tu jeszcze?"
    W tej chwili, czyli przed otwarciem centrum handlowego budowanego na Targu Rakowym, na Podwalu Przedmiejskim tworzą się korki. Po zwężeniu i wybudowaniu kolejnych skrzyżowań te korki się zwiększą. A co będzie się działo za kilka tygodni gdy ruszy moloch zwany Forum Radunia? Tysiące ludzi z miasta i bliższych oraz dalszych okolic będzie chciało zrobić tutaj zakupy. Ci którzy mieszkają w okolicy odczują to najbardziej i żadne zaklinanie rzeczywistości oraz pisanie o możliwości jazdy Obwodnicą południową oraz tunelem pod Wisłą nie zmieni ich sytuacji. Mieszkając przy ul. Ogarnej, Piwnej, Długiej itp. trzeba jechać Podwalem Przedmiejskim. Czyli stać w coraz większych korkach zafundowanych przez miejskich reformatorów. Chcecie nas stąd wyrzucić? Powiedzcie to otwartym tekstem.

    • 5 5

  • przygotujcie jeszcze z 10 mln na zwiększone koszty

    moge się założyć że na półmetku wyjdą nieprzewidziane koszta i trzeba będzie dołożyć.........proponuję dodać klauzule że wszelkie zwiększenia kosztów pokrywa firma która została wyłoniona...

    • 4 2

  • prośba o pomoc (1)

    Witam jakdojechac w takim razie samochodem z gdanska głownego na ulicę powroźniczą w tej sytuacji?

    • 1 3

    • trzeba wysiąść z samochodu i przejść się kawałek.

      czy jazda samochodem upośledza funkcję poruszania się pieszo?

      Mam nadzieję, że nie w Twoim przypadku.

      Dobrze, że nie spytałeś, jak samochodem dojechać pod Dwór Artusa.

      • 0 3

  • nawet z ankiety widać, że mieszkańcy są przeciw (1)

    więc dla kogo jest to robione ?

    • 3 2

    • ta ankieta nie jest reprezentatywna.

      Wielu mieszkańców jest za.

      Na wielu spotkaniach z mieszkańcami przed przebudową tej ulicy wielu, którzy byli przeciw, dało się przekonać.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane