• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Będą utrudnienia

Maciej Naskręt
22 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Skrzyżowanie ulic: Podwale Przedmiejskie i Chmielna w Gdańsku. Skrzyżowanie ulic: Podwale Przedmiejskie i Chmielna w Gdańsku.

W poniedziałek rozpoczną się prace związane z przebudową Podwala Przedmiejskiego. Na początek prace będą prowadzone na skrzyżowaniu z ul. Chmielną. Utrudnienia w ruchu aut zaczną się w poniedziałek, a w czasie majówki na Stogi nie pojadą tramwaje.



Czy jesteś zadowolony ze zwężenia Podwala Przedmiejskiego?

W poniedziałek firma MTM z Gdyni rozpocznie prace na ul. Podwale Przedmiejskie. To inwestycja zlecona przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Koszt inwestycji to blisko 16 mln zł. Ponad 12 mln zł to środki miejskie, w tym ok. 60 procent pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostałe ok. 4 mln zł pochodzą z GIWK-u.

W związku z inwestycją od poniedziałku kierowcy muszą liczyć się z tym, że obie jezdnie ulicy Podwale Przedmiejskie zostaną zwężone do dwóch pasów. Aby ruch przebiegał w miarę sprawnie, zlikwidowany zostanie buspas na jezdni w kierunku Śródmieścia, na odcinku od ul. Łąkowej aż za ul. Kotwiczników.

Z ul. Chmielnej utworzona zostanie droga jednokierunkowa - do ul. Spichrzowej z wyjazdem przez ulicę Spichrzową i Motławską. Co ważne, w rejonie placu budowy utrzymane zostaną wszystkie drogi dla pieszych.

Przebudowa wiąże się też z zamknięciem przejazdu przez torowisko. Ruch tramwajowy w tym etapie zostanie jednak utrzymany. Taka organizacja potrwa planowo do września 2018 r.

Organizacja ruchu obowiązująca od poniedziałku w rejonie ul. Chmielnej. Organizacja ruchu obowiązująca od poniedziałku w rejonie ul. Chmielnej.

Cztery dni bez tramwaju na Stogi i Przeróbkę



W dniach 27-30 kwietnia, w związku z przebudową skrzyżowania ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Chmielnej, nastąpi przerwanie ruchu tramwajowego od Węzła Unii Europejskiej aż do Stogów Plaży. Na trasie z Dworca Głównego przez Przeróbkę do Stogów Plaży będą kursowały autobusy linii zastępczej T8.

Tramwaje linii 3, 8 i 9 zostaną skierowane na trasy zastępcze:
  • 3 - Brzeźno - ... - Dworzec Główny - Armii Krajowej - Chełm Witosa
  • 8 - Jelitkowo - ... - Dworzec Główny - Hucisko - Siedlce
  • 9 - Strzyża PKM - ... - Dworzec PKS - 3 Maja - Śródmieście SKM (powrót przez Bramę Wyżynną - Dworzec Główny)


- Termin wstrzymania ruchu tramwajowego nie jest przypadkowy - jest to rozpoczęcie tzw. "długiego weekendu", w którym znacząco mniej pasażerów podróżuje do i z pracy, a więc utrudnienia będą mniej odczuwalne - mówi Zygmunt Gołąb z Zarządu Transportu Miejskiego.
Sprawdź aktualny rozkład jazdy autobusów i tramwajów w Gdańsku

Plan i zakres przebudowy ul. Podwale Przedmiejskie. Plan i zakres przebudowy ul. Podwale Przedmiejskie.

Jakie prace w ramach inwestycji



W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą zobacz na mapie Gdańska. Na skrzyżowaniu powstanie naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.

Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.

Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia w kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy, z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu, umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.

Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej między ul. Pszenną a Spichrzową zobacz na mapie Gdańska, gdzie zgodnie z warunkami Konserwatora Zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.

Według zapisów przetargowych, zwycięska firma ma uporać się ze wszystkim do 28 września.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego to kolejna inwestycja, która będzie realizowana, mimo że oferty znacznie przekroczyły budżet. Również remont trasy tramwajowej na Stogi ma zostać przeprowadzony, chociaż trzeba do niego dołożyć aż 40 mln zł.

Przesuń aby
porównać
06:31 23 KWIETNIA 18

Na drogach jeszcze spokojnie (1 opinia)

Nasz raport zaczynamy od informacji z Podwala Przedmiejskiego, gdzie dzisiaj rozpoczyna się zwężenie jezdni w kierunku centrum na wysokości ulicy Chmielnej.

Przez samo Podwale jedziemy jeszcze sprawnie, nie ma tam jeszcze utrudnień, sądzimy że drogowcy wprowadzą je po godzinie 9.

Na drogach w Trójmieście jeszcze bez korków. Za to trzeba odstać na wlocie do Gdańska od strony Żukowa. Korek ma tam dobre 500 m i powiększa się.
Nasz raport zaczynamy od informacji z Podwala Przedmiejskiego, gdzie dzisiaj rozpoczyna się zwężenie jezdni w kierunku centrum na wysokości ulicy Chmielnej.

Przez samo Podwale jedziemy jeszcze sprawnie, nie ma tam jeszcze utrudnień, sądzimy że drogowcy wprowadzą je po godzinie 9.

Na drogach w Trójmieście jeszcze bez korków. Za to trzeba odstać na wlocie do Gdańska od strony Żukowa. Korek ma tam dobre 500 m i powiększa się.
Zobacz więcej

Opinie (257)

  • chucpa (3)

    Cala wyspa deweloperska to dlaczego z naszych pieniędzy robi się im drogi i udogodnienia ? My Gdańszczanie mamy doplacać do deweloperskich interesów ,to chore prezydent nas okrad i dje biznesowi nasze podatki !

    • 136 20

    • drogi są budowane dla mieszkańców z podatków mieszkańców (2)

      a kto dopłacał do dróg wokół twojego domu ?
      takie jest zadanie miasta żeby budować drogi dla mieszkańców, tak było jest i będzie, nie tylko w Gdańsku, ale na całym świecie
      Czy SKM-ka była budowana dla deweloperów którzy budowali na Zaspie, Żabiance i Przymorzu ?? Czy Rzeczypospolitej czy Chłopska była budowana dla deweloperów i jeszcze linia tramwajowa ?
      czy Al.Zwycięstwa była budowana dla deweloperów z Wrzeszcza ?
      Nie, nie, nie, miasto buduje drogi dla mieszkańców, a nie dla deweloperów czy inwestorów
      Ludzie ogarnijcie się trochę i spójrzcie normalnie - takie jest prawo i obowiązek miasta
      To że niektóre z tych dróg były zbudowane kilkadziesiąt czy kilkaset lat temu nie znaczy że ktoś zbudował je prywatnie - wszystkie i zawsze były budowane z podatków przez miasto

      • 13 23

      • wielu mieszkańców od lat dojeżdża po płytach typu yomb lub po czyms jeszcze gorszym

        trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że niektórzy deweloperzy są pod tym względem faworyzowani i ich inwestycje nie muszą czekać po kilkanaście lat na wsparcie budową dróg dojazdowych z podatków.

        • 9 3

      • pissuary tego nie ogarna nigdy . szkoda tlumaczyc

        • 8 12

  • Jestem lekko mówiąc zniesmaczony . (1)

    Czytam o nowej inwestycji i szlag mnie trafia. W ubiegłym roku również na trojmiasto.pl czytałem o planach remontu ul. Piastowskiej. Jakie plany były - cuda na kiju. Skończyły się na małym fragmencie wymienionej instalacji wodnej, wymianie nawierzchni chodnika / część jednej strony / . Jadąc po dziurawym asfalcie żałuję, że nie ma tu ,,deweloperki '' takiej jak w okolicy Podwala przedmiejskiego.

    • 18 3

    • Walczcie

      Jako podatnicy.Inaczej zasliajcie budżet gdzie indziej.

      • 0 1

  • Prezent...

    Jak zwykle dla deweloperów. Za dojazdówki sami powinni płacić.

    • 6 4

  • pytanie z ankiety obok tekstu (4)

    "tak, droga była traktowana jak autostrada, nie była bezpieczna"
    skąd takie pytanie ?
    mimo ogromnego ruchu, było tam zawsze bezpiecznie,
    mam wielkie obawy czy przebudowa tego nie zmieni.

    • 28 5

    • (3)

      .. a kiedy ostatnio próbowałeś tam jechać rowerem?
      Czułes się bezpiecznie.? A z dziećmi byś pojechał?

      • 3 9

      • Z dzieckiem mozesz jechac chodnikiem

        • 8 0

      • to nie droga dla rowerów

        • 6 2

      • jest dużo miejsca i to po obu stronach, aby zrobić ścieżkę rowerową

        nie trzeba wydawać 16 mln na remont kawałka ulicy, która jest w dobrym stanie technicznym

        • 10 5

  • Podwale - rana rozrywającą serce Gdańska

    Miało być pięknie zwężone, żeby na nowo zszyć dolne i główne miasto i ożywić tę część miasta, tymczasem w sumie pięć pasów przez środek miasta.

    Gdańsk stawia na rozwiązania z lat 50. i zapobiega powiększeniu centrum o te tereny.

    • 15 13

  • Oby jak najszybciej ścieżka wzdłuż całego Podwala! (5)

    • 19 16

    • (4)

      No przeciez nie bedzie. Robia tylko skrzyzowanie dla developerow z Wyspy Spichrzow

      • 9 3

      • (3)

        kawałęk będzie. pytanie kiedy zrobią całość

        • 4 2

        • (1)

          Kawałek to sobie można w kieszeń wsadzić. ALbo jest całość i łączy się z innymi albo wcale. Takich kawałków jest wiele i zanim na to wjedziesz już się kończy i jesteś w krzakach, na chodniku albo po lewej stronie ulicy i nie masz jak się włączyć do ruchu;

          • 7 0

          • Badzmy dobrej mysli

            • 2 1

        • jak ogarną targ maślany i będzie

          przygotowany grunt dla developera

          • 6 1

  • "to kolejna inwestycja, która będzie realizowana, mimo że oferty znacznie przekroczyły budżet" (2)

    Deweloper pogroził paluszkiem, i już miejskie urzędasy spełniają rozkaz, bez względu na koszty.
    Najwyżej nie zrobi się dziurawych 2547 innych dróg w Gdańsku.

    • 37 6

    • Tutaj pogroził FRAG

      Wpływowe stowarzyszenie

      • 0 3

    • Ta sama sytuacja jak z budową nowej, nikomu (czytaj mieszkańcom) niepotrzebnej ulicy na Wyspie Sobieszewskej. Niby dla harcerzy. Ale najważniejsze, że pan od mięsa i wędlin zadowolony.
      Tu pieniądze szybko się znalazły.
      A na chodnik wzdłuż istniejącej ul Turystycznej kasy jak nie było tak nie ma.

      • 11 2

  • jezeli developerzy zaczna budowac drogi do swoich inwestycji to jak myslicie kto bedzie za to placil?zostanie to dodane do ceny mieszkania,no i wowczas bedzie placz ze te ceny to jeszcze dalej niz z sufitu......wolny rynek i kapitalizm albo wracamy do socjalizmu i wszystko nalezy do ludu czyli bida wszedzie....to chyba juz bylo przerabiane.

    • 8 9

  • Zamknac te ulice.zrobic tam parkingi

    I tak tam nikt nie jezdzi. Nie liczac patoli z przerobki

    • 10 6

  • to chyba lepiej jak będą dwa pasy zamiast trzech no nie? a na pewno wolniej

    • 8 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane