Fakty i opinie

Rusza przebudowa dróg przy SKM Kamienny Potok

Najnowszy artukuł na ten temat

Ulice w Dolnym Sopocie będą największą strefą woonerf w Trójmieście

Od poniedziałku w Kamiennym Potoku rozpocznie się nowy etap przebudowy układu drogowego w obrębie przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej zobacz na mapie Sopotu. Pasażerowie komunikacji miejskiej i kierowcy aut muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu. To już kolejna inwestycja drogowa w tej części Sopotu.



Czy nowy parking skłoni kierowców do przesiadki na SKM i autobusy?

tak, to świetne rozwiązanie, promujące komunikację miejską 41%
nie, parking będzie służył jedynie okolicznym mieszkańcom i pracownikom 59%
zakończona Łącznie głosów: 408
Od poniedziałku 20 maja przez około miesiąc zamknięta dla ruchu zostanie ul. Wejherowska od skrzyżowania z ul. Obodrzyców do ul. Małopolskiej.

Na ul. Małopolskiej, która w dolnym odcinku stanie się ulicą dwukierunkową, będzie obowiązywał zakaz parkowania. Dojazd do ul. Obodrzyców będzie odbywał się ul. Łużycką.

Zmiany na liniach autobusowych



W przypadku komunikacji miejskiej, zmiany obejmą wszystkie linie autobusowe kursujące do/z pętli Kamienny Potok SKM. Zmiany dla kursów wykonywanych w kierunku Kamiennego Potoku wejdą w życie w poniedziałek od godz. 8, zaś dla kursów z pętli już od samego rana.

  • Autobusy linii 177 i 187 w obu kierunkach od/do pętli przy SKM będą kursowały ul. Małopolską - Łużycką. Na trasie objazdu przewidziano zatrzymania na żądanie na przystankach na ul. Łużyckiej 03 i tymczasowym 90. Przystanek Łużycka 01 na ul. Obodrzyców nie będzie obsługiwany przez linie 177 i 187.
  • Autobusy linii 185 w obu kierunkach pojadą ul. Kujawską - Łowicką - Małopolską - Łużycką - Obodrzyców - Wejherowską. Na trasie objazdu w kierunku Rynku Non-Stop będą obowiązywały przystanki: tymczasowy Kamienny Potok SKM 90 na ul. Małopolskiej (za skrzyżowaniem z ul. Kaszubską) oraz Łużycka 01 n/ż (na ul. Obodrzyców za skrzyżowaniem z ul. Łużycką). Przystanek Kamienny Potok 03 na ul. Wejherowskiej nie będzie obsługiwany. Na trasie w kierunku Kamienny Potok autobusy zatrzymają się na tymczasowym przystanku Łużycka 90 n/ż na ul. Łużyckiej. Drobnej korekcie (1-2 min) ulegną czasy przejazdu.
  • Autobusy linii 287 w kierunku Kamiennego Potoku będą kursowały ul. Obodrzyców - Łużycką - Małopolską. Na trasie objazdu przewidziano tymczasowy przystanek Łużycka 90 n/ż na ul. Łużyckiej. Przystanek Łużycka 01 nie będzie obsługiwany przez tę linię. Trasa w kierunku Osiedla Mickiewicza nie ulega zmianie.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Prace potrwają do 11 września



Zmiana w organizacji ruchu wymuszona jest kolejnym etapem prac w ramach realizacji nowego układu komunikacyjnego w obrębie przystanku SKM, na który składają się:
  • przebudowana ul. Wejherowska od Obodrzyców do Łowickiej, wzdłuż której powstanie wydzielona droga rowerowa o szerokości 2 m i nawierzchni asfaltowej,
  • przebudowana pętla autobusowa przy przystanku SKM wraz z postojem taxi, dwoma stanowiskami typu Kiss & Ride oraz siedmioma miejscami parkingowymi (w tym dwa dla osób niepełnosprawnych),
  • budowa parkingu dla 75 samochodów (w tym trzech dla osób niepełnosprawnych) - w miejscu zajmowanym dotychczas przez pawilony handlowe,
  • montaż nowego oświetlenia w technologii LED,
  • przebudowa kanalizacji deszczowej wraz z budową trzech podziemnych zbiorników retencyjnych,
  • budowa rurociągu teletechnicznego dla monitoringu miejskiego,
  • nowe nasadzenia drzew i wykonanie trawników.

Wykonawcą robót jest Firma Budowlano - Drogowa MTM z Gdyni, która w przetargu zaoferowała kwotę prawie 4 mln zł. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 11 września.

Wcześniej dwa ronda, wkrótce kolejny etap remontu wiaduktu



Przypomnijmy, że to już kolejna zmiana w układzie drogowym w tym rejonie Sopotu. Wcześniej zbudowano dwa ronda u zbiegu ulic Obodrzyców - Wejherowska i Wejherowska - Kraszewskiego, a także wykonany został I etap remontu pobliskiego wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Niepodległości. Latem tego roku planowany jest kolejny etap prac przy tym wiadukcie.

Materiał z marca br.


Opinie (80) 5 zablokowanych

  • Brawo. Tak trzymać. (2)

    Elegancko zaprojektowane. Mam nadzieję, że wykonają jak najszybciej i bez fuszerek.

    • 49 14

    • żart przedni ;) (1)

      • 6 6

      • Tylny nieżart

        • 1 2

  • Bardzo dobrze

    Bardzo mnie to cieszy.

    • 29 7

  • (11)

    Jak zwykle w Sopocie dziwaczne drogi rowerowe i to w strefie tempo 30. A można było taniej i prościej zrobić już pasy rowerowe w jezdni.

    • 60 32

    • (6)

      Jak by zrobili pasy w jezdni to zaraz by było hurr durr rowerzyści denerwują kierowców.

      • 12 10

      • (3)

        Kierofczyki nie mają bladego pojęcia o ruchu i nie kumają, że właśnie pasy są bezpiecznejsze, bo "nagle" nie wyjedzie im z boku rowerzysta.

        • 20 6

        • polscy kierowcy są tak żałośnie beznadziejni, że żal o tym gadać, tylko się wszyscy zdenerwujemy

          ale mowa jest nie o durniach za kierownicą, ani o durniach na rowerach, tylko o durniach projektujących i robiących drogi takie jak sopocka Armii Krajowej, niepobity wzorzec d**ilizmu drogowego. dlaczego Sopot w tym aqurat aspekcie musi być naj?

          • 14 3

        • (1)

          Hurr durr? Po jakiemu to?

          • 0 3

          • Pewnie ten sam dialekt co "aqurat"

            • 1 2

      • (1)

        czemu denerwują? każdy jedzie swoim pasem wszyscy są szczęśliwi.
        ogólnie to w strefie 30 nie tworzy się pasów, ani tym bardziej oddzielonej od jezdni "ścieżki" bo po co? żeby zachęcić do szybkiej jazdy kierowców? Sopot to jakiś stan umysłu z tymi "ścieżkami". Komu to ma służyć? dla rowerzystów, pieszych i kierowców to katastrofa jedna wielka.

        • 10 5

        • Sopot ze sciezek slynie..szczegolnie w okolicch Monciaka..

          • 3 3

    • to jest po to, żeby wprowadzić chaos i paranoję. (1)

      rowerzysta musi wiedzieć, że jest słabszym uczestnikiem ruchu i ma tam się ciskać i kombinować zamiast pojechać normalnie po jezdni.

      • 4 3

      • I dlatego zwiększa się ilość miejsc kolizyjnych?

        • 1 2

    • Zacznijmy od tego że znaczna część tych sopockich "dróg rowerowych" nie istnieje bo nie ma oznakowania

      • 0 3

    • pasy rowerowe w jezdni ul. Jana Pawła II na osiedlu Zaspa w Gdańsku

      są postrzegane przez wielu malkontentów uważających siebie za rowerzystów za niebezpieczne. Wiele osób nie mających doświadczenia szosowego boi się korzystać z pasów rowerowych wygospodarowanych z jezdni - nie oddzielonych krawężnikiem od pozostałej części jezdni. W strefie Tempo 30 warto niekiedy tworzyć wydzielone drogi dla rowerów, gdy natężenie ruchu samochodów jest duże i tworzą się korki. Obecnie realizowane rozwiązanie sprawia niezłe wrażenie.

      • 1 0

  • A w Gdyni jak w lesie (5)

    • 34 16

    • (2)

      W Gdyni "się nie da"

      • 7 4

      • spokojnie (1)

        statek z farbą i mandarynkami już płynie. ma być na święta. włodzimierz szczurek obiecał.

        • 9 3

        • To może by chociaż wystawili jakąś wizualizacje tej farby ;)

          • 6 2

    • Janusz ....

      A ty lepiej pakuj walizki i jedź na wakacje bo Grażyna czeka...

      • 3 3

    • szczur najleprzy prezydent:)

      • 2 2

  • Nawet Sopot ma dwa razy większe inwestycje niż Gdynia... (8)

    Szczurek, mówi Ci to coś?

    • 51 14

    • (5)

      do budy horala i tam szczekaj

      • 5 14

      • (4)

        Najlepiej brak inwestycji zrzucić na pisiora zamiast się zabrać za robotę

        • 12 2

        • (3)

          Brak inwestycji to masz w swojej głowie, a szczurowi to Ty możesz buty lizać.

          • 3 10

          • Ggff (1)

            To może podzielisz się jakie drogi są remontowane w Gdyni ?

            • 6 2

            • pasy startowe portu kosmicznego QYD

              • 3 1

          • Nie jestem urzędnikiem, więc nie muszę.

            • 1 2

    • Ale Sopot nie organizuje lotów na byle czym i nie stawia nowych pomników (1)

      • 3 1

      • za to samoloty na molo laduja

        • 2 0

  • Ciągle rozkopuja kamienny (1)

    Ile można? Ostatnio droga rozwalona kilka msc a twraz dalej, a po co? Sołtys weź się za inna cześć Sopotu a nie tam się bawisz gdzie rodzina mieszka

    • 15 36

    • jak ci się nie podoba to dawaj do gdyni

      tu się nic nie rozkopuje a miejscowy sołtys ma już wszystko zrobione. możemy się zamienić...

      • 6 4

  • W Sopocie duże inwestycje, a w Gdyni ciągle przekładają lub odwołują (1)

    • 23 6

    • dopóki szczurek ma wyznawców którzy na niego głosują dopóty nic nie musi robić

      • 2 0

  • (1)

    Po co ta DDR wchodzi bez sensu na chodnik? Kto to projektowal?

    • 27 7

    • deb*l jakiś. Sopot jeszcze jest w latach 90 ubiegłego wieku.
      Nikt nigdzie tego tak nie projektuje.

      • 5 4

  • znowu???? dopiero co był zablokowany wyjazd całą zime...

    • 7 11

  • I po co ta DDR w strefie Tempo 30? (5)

    Tylko marnotrawstwo kasy to jest i dodatkowo generuje większą ilość punktów kolizyjnych.

    • 39 8

    • to nie jest ddr tylko droga pieszo rowerowa (4)

      można z tego nie korzystać.

      • 4 0

      • (3)

        Dla drogi dla rowerów i pieszych takie wątpliwości są, dla dróg dla rowerów i dróg dla pieszych już nie :/

        • 1 4

        • owszem są. (2)

          ustawa jasno określa czym jest droga dla rowerów. nieodseparowana droga dla rowerów od chodnika jest zawsze tylko drogą pieszo-rowerową.
          żadne rozporządzenie zmienić tego nie możne.

          • 4 1

          • ależ są mitomani (1)

            twierdzący, że asfalt sąsiadujący z chodnikiem jest ddr-em :), a nie drogą pieszą i rowerową z wyznaczonymi strefami dla pieszych i rowerzystów. Twoje argumenty nie są brane pod uwagę, gdyż oni są mądrzejsi od logiki.

            • 0 1

            • i przegrane w sądach nie uczą ich niczego
              tylko łatają to "prawo" dotyczące infry rowerowej, łata na łacie
              parodia i farsa

              • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.