• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej

Rafał Borowski
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej. Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej.

Nową nawierzchnię, nowe przejścia dla pieszych, nowe pasy dla rowerzystów i przebudowany przystanek tramwajowy zyska skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie i Łąkowej w Gdańsku po kapitalnym remoncie. Prace rozpoczną się w poniedziałek, 10 lutego, ale przez pierwszy miesiąc organizacja ruchu nie ulegnie żadnej zmianie. Zakończenie inwestycji powinno nastąpić do czerwca tego roku.



Który rodzaj przejścia dla pieszych bardziej ci odpowiada?

Jak już wielokrotnie informowaliśmy w Trojmiasto.pl, gdański magistrat podjął w ostatnich latach decyzję o kompleksowej przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Ulica ma od wielu lat charakter miejskiej trasy, która nienaturalnie oddziela Stare Przedmieście i Dolne Miasto od Głównego Miasta.

Po zmianach Podwale Przedmiejskie ma odzyskać charakter typowo śródmiejskiej ulicy. Ma temu służyć m.in. zwężenie jezdni, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu. Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu.

Przez miesiąc bez utrudnień w ruchu



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego została podzielona na kilka etapów. Jesienią 2018 r. zakończyła się realizacja pierwszego z nich, czyli przebudowy krzyżówki z ul. Chmielną. Drogowcy ogłosili właśnie przystąpienie do kolejnego etapu. Tym razem przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Łąkową.

Prace budowlane rozpoczną się w najbliższy poniedziałek, ale kierowcy nie muszą na razie obawiać się utrudnień. Przez najbliższy miesiąc nie zostaną wprowadzone żadne zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu.

Naziemne przejście przy Akademii Muzycznej



Skrzyżowanie przy gmachu Akademii Muzycznej będzie wyglądać podobnie do tego, jak od przeszło roku prezentuje się wspomniane już skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Elementem zasługującym na wyróżnienie jest budowa naziemnego przejścia dla pieszych, które umożliwi nie tylko pokonanie ruchliwej ulicy, ale również dotarcie na pobliski przystanek tramwajowy.

- Zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane będą chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Zostanie utworzone przejście naziemne. Przebudowane będą również zatoki autobusowe. Dodatkowo zadanie przewiduje wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej - wylicza Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wartość inwestycji to 10,5 mln zł



Przetarg na realizację inwestycji wygrała spółka MTM z Gdyni, a wartość podpisanego z nią kontraktu opiewa na kwotę 10,5 mln zł. Zgodnie z harmonogramem zakończenie prac budowlanych zostało wyznaczone na czerwiec tego roku.

W kolejnych latach drogowcy zamierzają przebudować kolejne skrzyżowania w ciągu Podwala Przedmiejskiego: z ulicami Okopową, Żabi Kruk oraz Długie Ogrody.

Miejsca

Opinie (398) ponad 10 zablokowanych

  • Nie chodzi o to "czy się lubi tunele czy nie" (10)

    Chodzi o ułatwienie życia niepełnosprawnym, seniorom, rodzicom z wózkami. Choćby to miało być kożystne dla 5% (a jest to znacznie wieksza liczba) to warto poprawiać błędy przeszłości.

    Do tego dochoći ogólnie pojęta jakość życia w mieście, estetyka, bezpieczeństwo na ulicach. Wszystkie te czynniki powodują, ze tunele w obrębie miasta to pomyłka.

    • 66 96

    • kierofczykowi nie przetłumaczysz

      • 15 23

    • (2)

      To trzeba też dla nich zrobić przejścia przez tory kolejowe skoro tunele to pomyłka

      • 17 5

      • Troche masz racji ale tory muszą być prowadzone (1)

        z minimalnym spadkiem więc robienie przejazdów pod przejściami jest niemożliwe. Należałoby w tym przypadku zamienić skm w metro na co niestety nas nie stać.
        To samo tyczy się samochodów. Optymalnym rozwiązaniem byłoby puścić cały ruch pod ziemią ale jest to zbyt kosztowne i niebezpieczne ze względu na styl jazdy dużej ilości kierowców którzy co chwila powodują wypadki. Dopiero wprowadzenie samochodów autonomicznych pozwoli na realizacje tego rozwiązania

        • 8 7

        • zapraszam na Zaspę - tam jest zrobione przejście przez tor kolejowy. Na Zielonym Trójkącie zresztą też jest.

          • 7 0

    • Grabarze będą mieli więcej roboty ,myślę że jednego delikwenta miesięcznie więcej !!! Brawo decydenci!!!!

      • 5 9

    • (3)

      Pomyłka to ty jesteś jaki problem zrobić tunel ze spadkiem a nie schody , dobrze go oświetlić i zrobić monitoring i jest to 1000 razy bezpieczniejsze od przejścia naziemnego!!!!!

      • 15 10

      • co za bzdety. może jeszcze ruchomy chodnik w nim? ;)

        • 6 9

      • Chyba umysłowo został Pan (1)

        w czasach związku radzieckiego.
        Proszę zaprzestać używać samochodu i spróbować przez miesiąc komunikacji miejskiej i spacerów. Zobaczymy czy Pańska opinia wciąż będzie taka sama.

        • 8 13

        • Proszę zorganizować piesze pogotowie ratunkowe

          Pieszą straż pożarną i policję. I zlikwidować autobusy bo jak co 200m będą się zatrzymywały przed kolejnymi światłami to po co w ogóle mają jeździć???

          • 14 6

    • Masz rację, ale i tak im tego nie wytłumaczysz bo to zwyczajnie niewykonalne.

      • 3 1

  • Kiedy remont ul. Łąkowej na odcinku Podwale Przedmiejskie - Długie Ogrody? (3)

    Tam nawierzchnia ulicy i chodników wygląda jak po przejściu armii czerwonej w 1945r

    • 84 5

    • (1)

      Chyba nie zrozumiałeś artykułu.

      • 5 11

      • A co Ty zrozumiałeś bo ja również zrozumiałem ze prace będą dotyczyć tylko skrzyżowania

        • 7 0

    • to chyba dawno nie jechałes chmielną od toruńskiej tam to jest dopiero wizytówka wszystkie sruby sie w aucie odkręcaja.

      • 2 0

  • Tu chodzi o deweloperów. (1)

    Mieszkania będą się lepiej sprzedawać. Bezpieczeństwo pieszych czy stanie kierowców w korkach nikogo z UM nie obchodzi.

    • 93 29

    • Nie tylko

      Mieszkam na chłodnej gdy jadę w stronę Chełmu muszę pojechać w prawo i zawrócić odwrotnie gdy wracam ze strony stogów muszę jechać dalej nawrócić lub tułać się po długich ogrodach groblach szuwarach dolnych i innych. Skrzyżowanie zaoszczędzi mi z życia 6 min dziennie czyli 3 h miesięcznie czyli półtora dnia rocznie. Jakoś tak, a tych co będą stać w korku mam gdzieś tak jak miasto mieszkańców. Pozdrawiam

      • 2 3

  • sciezka rowerowa srodkiem uczeszczanej wylotowki (3)

    gratuluje pomyslu za 10 mln.

    • 88 30

    • standard w każdym cywilizowanym mieście (2)

      ja jestem za

      • 13 11

      • tez jestem zapalonym rowerzysta (1)

        ale posiadam intynkt samozachowawczy. tamtedy nie pojade. wybiore chodnik ktory jest tam zawsze pusty. i mam gdzies mandaciarnie miejska gdy chodzi o zycie moje i rodziny

        • 13 14

        • nie kompromituj sie. nie badz baba

          • 8 10

  • Kolejna tendencyjna ankieta w której głosuja ci co się z fotela blachosmroda nie ruszają! (10)

    Tutaj lubię lub nie ,niema znaczenia .Miasto jest dla ludzi a nie dla blachosmrodów !!
    Niech ktoś matołom wyjaśni znaczenie słowa Ergonomia!!
    W każdym mieście zachodnim od lat stosuje się ułatwienia dla ludzi a nie dla szkodników. Dla niepełnosprawnych a nie dla trujących spalinami!

    • 53 61

    • Sam jesteś szkodnik ! Jak śmiesz obrażać innych, zmotoryzowanych mieszkańców !

      • 18 17

    • Chleb który jesz przyjechał blachosmrodem (2)

      Bio marchewki również...

      • 15 9

      • W normalnych krajach ograniczenia (1)

        wjazdów do centrów dotyczą tylko osobówek, a nie aut użyteczności publicznej, którzy przez to nie muszą tkwić w korkach.

        • 2 1

        • W normalnych krajach nie rozbiera się linii kolejowych i robienia na nich ścieżek rowerowych tylko po to aby rowerzyści mogli sobie pojeździć

          • 1 2

    • Rzeczywiście widać (1)

      Że z zapierdzianego siodełka widać tylko własny nos i własne interesy. ped**arz widzi tylko przeciwnika w każdym samochodzie. Egoizm do potęgi n.

      • 13 4

      • Ciekawe glupi Kwaku - jeżdżę tym i tym

        więc mam się bić sam że sobą ?

        • 2 1

    • (2)

      wyjaśnij najpierw dlaczego rozbiera się linie kolejowe by potem wybudować tam ścieżki rowerowe. Dzięki temu ludzie są wykluczeni komunikacyjnie i nie mają wyjścia jak tylko skorzystać z auta

      • 7 3

      • Znajdź zatem chętnych do świadczenia (1)

        usług kolejowych na mocno bocznych liniach kolejowych.

        Po drugie droga rowerowa nie niszczy niwelety linii kolejowej czyli systemu nasypów i wykopów i jest płaska dalej.
        Zatem by w razie czego odnowić ruch pociągów wystarczy zerwać asfalt i zaraz ułożyć tor.

        Może lepiej jak takie linie przejmowalaby deweloperka pod budynki. Wtedy o odbudowie kolei możesz zapomnieć na długi czas lub na zawsze.

        • 2 0

        • To zapraszam do pszczółek gdzie rozebrano część nasypu i wiadukt. Arriva jakoś może obsługiwać boczne trasy. Zresztą proponuje poczytać o planach powrotu pociągów do Świecia nad Wisłą to zrozumiesz w czym rzecz. Żaden samorząd nie zdecydował się na rozwalenie nowo wybudowanej ścieżki rowerowej po to by odbudować linie kolejową

          • 0 2

    • Co to są blachosmrody? Czy chodzi o stare śmierdzące rowery?
      I o co chodzi z tą ergonomią? Pisaną z dużej litery, nie wiadomo dlaczego... Niech ktoś autorowi wpisu wyjaśni zasady pisowni.

      • 2 0

  • miejskie

    cwaniaki trwonią naszą kasę, a to segreguj obywatelu śmieci i płac za to więcej, a to ciesz się, że co 100 m będzie przejście dla pieszych

    • 58 20

  • Beznadziejny projekt (1)

    Wyborcy wyprostuja wiceprezydentow juz niedlugo
    A dodam ze glosowalemk na adamowicza teraz juz nie

    • 53 30

    • bo nie żyje ?

      i**ota

      • 3 3

  • w Gdyni tradycyjnie pędzel i farba? (1)

    • 20 5

    • Przynajmniej mniej jest kretyńskich decyzji

      • 1 2

  • Te pasy ruchu dla rowerów to super sprawa. wreszcie jakas porzadna infrastruktura rowerowa

    pytanie jak to połączą.
    musi byc kontynuacja na wałach jagiellonskich do dworca i dalej. Inaczej bezsensu.

    • 27 27

  • (2)

    10 milionów to skrzyżowanie i 10 poprzednie A wiadukty w ciągu Armii Krajowej 30 milionów i na to nie ma. Dzięki władzo obyś już nie wygrała drugi raz za takie glupoty

    • 58 18

    • nie jestes pepkiem swiata. nikogo nie interesują problemy przedmieść i osciennych gmin.

      • 8 8

    • Bo 10 mln to mniej niz 30 mln.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane