- 1 Lech Wałęsa trafił do szpitala (467 opinii)
- 2 Idziesz do sklepu? Nie bierz psa (218 opinii)
- 3 Ekshumacja szczątków z leśnego grobu (164 opinie)
- 4 Strefa Czystego Transportu w Trójmieście? (469 opinii)
- 5 Tam z Gdańska jeszcze nie lataliśmy (22 opinie)
- 6 Nie przyjęła dotacji na remont willi (162 opinie)
Rusza przebudowa ul. Unruga. Koniec za rok
Rusza rozbudowa ul. Unruga na odcinku od estakady Kwiatkowskiego
do skrzyżowania z ul. Bosmańską
w Gdyni. Została podpisana umowa z firmą Strabag, która za wykonanie przebudowy zainkasuje blisko 31 mln zł. Prace potrwają rok.
- Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?
- Skrzyżowanie będzie czterowlotowe
- Uwagi do projektu
- Urzędnicy: były analizy, celem poprawa bezpieczeństwa pieszych
Skrajny prawy pas w każdym kierunku będzie buspasem.
- Realizacja zadania jest kompleksowa, obejmie zarówno przebudowę infrastruktury drogowej, w tym nowe pasy jezdni, chodniki i drogę dla rowerów; podziemnej, m.in. kanalizacji deszczowej, wodociągu i gazociągu - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Koszt to blisko 31 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z programu Rządowy Fundusz Polski Ład.
Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?
- Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
- Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - Cechowa
, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
- Na odcinku od ul. Cechowej do ul. Bosmańskiej
, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
- Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
- Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i Unruga
, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
- Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.
Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i Flisaków
W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.
Skrzyżowanie Unruga z Cechową
będzie czterowlotowe
Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.
- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z Robotniczą
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z Bosmańską
Zdaniem władz miasta przebudowa pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów. Wątpliwości co do tego mają niektórzy mieszkańcy. Jeden z nich podzielił się nimi z naszą redakcją.
Uwagi do projektu
- Po pierwsze przystanek dla autobusów
Pisze też o problematycznym wyjeździe z parkingu pod estakadą dla samochodów ciężarowych, który poprowadzono małymi uliczkami Traczy i Flisaków
- Teraz jest naprzeciwko fotografa. Przesunięto je za skrzyżowanie z ul. Flisaków
Problem, jego zdaniem, będzie też z lewoskrętem w Cechową
- Pozostaje tej samej długości, a już teraz często dochodzi do sytuacji, że samochody stojące na tym pasie się nie mieszczą i blokują pas do jazdy na wprost w kierunku Oksywia. Nikt nie zwrócił uwagi na to, że zostanie zlikwidowany lewoskręt w Czeladniczą, a tą uliczką wbrew pozorom jeździ dużo mieszkańców z Kaczego Dołu. Po przebudowie te auta pojadą przez Cechową - opowiada.
Urzędnicy: były analizy, celem poprawa bezpieczeństwa pieszych
Przesłaliśmy postulaty urzędnikom. Odpowiadają, że wszystkie wymienione przecz czytelnika elementy były przedmiotem analiz w trakcie procesu projektowego z udziałem Wydziału Inwestycji, projektantów, a także zainteresowanych jednostek, jak np. ZKM w Gdyni.
- Nadrzędnym celem realizacji projektu, poza bezsprzeczną poprawą stanu infrastruktury drogowej, jest nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu. Projekt przebudowy ul. Unruga został przygotowany właśnie w oparciu o te cele, które są nadrzędne w przygotowywanych przez Wydział Inwestycji projektach - odpowiada Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM w Gdyni.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-11-20 14:28
Kiedy wreszcie powstanie PKM do północnej Gdyni ? (13)
I nie piszcie o różnicy +/- 10 minut, która niby rzutuje na opłacalność połączenia. PKM ma służyć przede wszystkim do połączeń Gdańsk - Gdynia Obłuże/Oksywie przez Chylonia. Przesiadanie się I oczekiwanie na autobus na dworcu w Gdyni Głównej zajmuje więcej czasu.
- 75 3
-
2023-11-20 14:37
Dojazd z Gdansk Zaspa do Obluze Centrum (5)
transportem łączonym tj. SKM + autobus/trolejbus (32), to 1,5 h +/- 15 minut. Odjazd z Gdańsk Zaspa po 17.15. Absurd.
Wybrałem pracę z domu, bo szczęśliwie mogę. Mając małe dziecko wychodziłem z domu o 7.15, żeby zdążyć na 9 do biura, wracałem między 18.30 a 19.00 w zależności od korków na Wiśniewskiego w Gdyni. W tygodniu Syna widziałem jaktransportem łączonym tj. SKM + autobus/trolejbus (32), to 1,5 h +/- 15 minut. Odjazd z Gdańsk Zaspa po 17.15. Absurd.
Wybrałem pracę z domu, bo szczęśliwie mogę. Mając małe dziecko wychodziłem z domu o 7.15, żeby zdążyć na 9 do biura, wracałem między 18.30 a 19.00 w zależności od korków na Wiśniewskiego w Gdyni. W tygodniu Syna widziałem jak spał.
I nie piszcie mi, że co było kiedyś, że nie każdy ma taką możliwość. Nie o to chodzi.
Chodzi o ułatwienie ludziom życia. Moje zycie to moja rodzina, a nie praca i dojazd do czy z niej.- 16 1
-
2023-11-20 17:10
Komuś bardzo zależy, aby ta inwestycja nie powstała (1)
Tory do Oksywia już zostały częściowo zmodernizowane, sieć trakcyjna w ramach poprawy dostępu do portu częściowo zbudowana. Zatem, jak długo jeszcze przyjdzie na tą linię czekać ? Za chwilę Gdańsk wyprzedzi Gdynię i zacznie budować PKM do dzielnic południowych.
- 6 2
-
2023-11-20 17:55
Południowe dzielnice Gdańska są łatwiejsze niż tereny północnej Gdyni koło portu i wojska z docelowym lotniskiem.
- 2 3
-
2023-11-20 17:53
(2)
Zmień pracę, a żona do roboty zamiast w dzień do Riviery.
- 2 4
-
2023-11-20 18:23
What?
Co poeta miał na myśli? Do czego to komentarz?
- 0 1
-
2023-11-21 17:31
No to idź w końcu do tej roboty
Pasożycie
- 0 0
-
2023-11-20 17:52
Stary temat od 40 lat to słyszę i nic.
NIgdy, nie ma szans.
- 0 1
-
2023-11-20 19:21
PKM na Północ przez Chylonię jest bez sensu (3)
Dlaczego? Z dwóch powodów. Po pierwsze, przez Chylonię to podróż turystyczna. SKM z Gdyni Gł do samej Chyloni jedzie 10 minut. Droga z Chyloni na Obłuże zajmie z kolejnych 10 po obecnej trasie. I wylądujesz na Obłużu Centrum. I co dalej? To po drugie. Jeżeli nie mieszkasz na dolnym tarasie musisz się przesiąść. Oczywiście, mogą być parkingi, choć
Dlaczego? Z dwóch powodów. Po pierwsze, przez Chylonię to podróż turystyczna. SKM z Gdyni Gł do samej Chyloni jedzie 10 minut. Droga z Chyloni na Obłuże zajmie z kolejnych 10 po obecnej trasie. I wylądujesz na Obłużu Centrum. I co dalej? To po drugie. Jeżeli nie mieszkasz na dolnym tarasie musisz się przesiąść. Oczywiście, mogą być parkingi, choć na to miejsca nie ma. Pozostaje więc przesiąść się na autobus, który z tej samej Gdyni Gł jedzie dwukrotnie szybciej, oczywiście teoretycznie, a do tego nie trzeba się przesiąść. Naprawdę radzę myśleć i włączyć wyobraźnię
- 1 6
-
2023-11-20 19:46
Nie czytasz ze zrozumieniem i jesteś w ogromnym błędzie (2)
Jadąc z Obłuża czy Oksywia linia ta ma być dedykowana przede wszystkim pasażerom podróżującym w kierunku Chyloni (w tym Wejherowa), a także w kierunkach: Gdyni Redłowa, Sopotu, Gdańska, ale także Portu lotniczego czy Kaszub. I choć centrum Gdyni nie jest brane pod uwagę jako cel nadrzędny, to wieczne korki i problemy z nimi związane mogą również przyczynić się do większego zainteresowania i tym kierunkiem.
- 4 3
-
2023-11-21 10:15
Doskonale rozumiem co piszę (1)
Patrzę na to realnie. Przykładowa jazda do Gdańska dla mieszkańca np. ul. Płk. Dąbka. Musi z górnego tarasu zjechać na dolny, na przystanek PKM. Czekać na pociąg, który będzie jeździć rzadziej niż z Gdyni Gł. Nawet jak wsiądzie to, będzie jechać dłużej niż zjeżdżając np tym samym 194 pod dworzec, gdzie będzie miał dużo więcej połączeń. O kierunku
Patrzę na to realnie. Przykładowa jazda do Gdańska dla mieszkańca np. ul. Płk. Dąbka. Musi z górnego tarasu zjechać na dolny, na przystanek PKM. Czekać na pociąg, który będzie jeździć rzadziej niż z Gdyni Gł. Nawet jak wsiądzie to, będzie jechać dłużej niż zjeżdżając np tym samym 194 pod dworzec, gdzie będzie miał dużo więcej połączeń. O kierunku Wejherowo nawet nie wspomnę, bo ewentualne połączenie bezpośrednie z Wejherowem jest niemożliwe, chociażby technicznie. Więc zanim mi zarzucisz brak zrozumienia to pomyśl logicznie. wg mnie temat jest w sferze marzeń. Natomiast gdy powstanie, to może się okazać nieopłacalnym. Jedynie rozwój Kosakowa i puszcznie tam linii kolejowej może mieć jakikolwiek ekonomiczny sens.
- 1 3
-
2023-11-21 17:45
Dojeżdżam od 5 lat na akademię na Oksywiu
I zawsze, ale to zawsze największym problemem jest przesiadka na zatłoczonym dworcu głównym lub w Chyloni na 198. To nie jest normalne, że trzeba czekać 15/20 minut na dojazd na dolne Oksywie i jeszcze przy okazji wystać swoje w korku po drodze. Jadę z Chełmu, czyli z drugiego końca Trójmiasta, i nigdy nie było bezpośredniego połączenia jednego krańca aglomeracji z drugim. Czas w końcu to zrobić, czas wreszcie zacząć podchodzić do transportu w cywilizowany sposób.
- 2 0
-
2023-11-20 21:46
(1)
Nawet za 10 lat nie powstanie. Ty jesteś tu od wczoraj?
- 3 1
-
2023-11-21 17:33
W przeciwieństwie do ciebie nie
- 0 0
-
2023-11-20 10:34
Nie należy spodziewać się cudów (20)
Nikt normalnie myślący nie powinien przypuszczać, że w stronę Oksywia mogłaby powstać 4 pasmowa autostrada. Przede wszystkim z powodu zabudowy na wysokości Auto Mastera. Jeżeli powstanie bus pas, to i tak kierowcy odczują mniejsze obłożenie na pasach dla pozostałych pojazdów.
Co innego, to uparte dążenie UM do priorytetu komunikacjiNikt normalnie myślący nie powinien przypuszczać, że w stronę Oksywia mogłaby powstać 4 pasmowa autostrada. Przede wszystkim z powodu zabudowy na wysokości Auto Mastera. Jeżeli powstanie bus pas, to i tak kierowcy odczują mniejsze obłożenie na pasach dla pozostałych pojazdów.
Co innego, to uparte dążenie UM do priorytetu komunikacji zbiorowej, pomimo tego, że nie daje to żadnego efektu. Samochodziarze i tak się nie przesiadają do autobusów a Korki nie maleją. Bus pasy są rzeczywiście fajne, ale to chyba za mało, żeby przekonać tych nieprzekonanych.- 64 12
-
2023-11-20 11:28
Ta przebudowa sprawi, że 80 procent kierowców przesiądzie się do komunikacji i na rowerek (2)
Dziękujemy panie prezydencie.
- 7 9
-
2023-11-20 15:03
Dzidzia płacze, że dla samochodzików tylko 90% powierzchni w mieście?
- 4 6
-
2023-11-20 17:29
Tylko samochód
W życiu, rowerkiem pod górę w moim wieku? Rowerkiem na Grabówek po estakadzie?
- 7 1
-
2023-11-20 11:31
korki nie maleją bo zwiększa się liczba samochodów - są tacy, którzy uważają, że ona rośnie w proporcji do liczby mieszkańców (13)
Badania wykazują, że więcej osób jest skłonnych do przesiadki z samochodu na rower niż na autobus (nawet korzystający z buspasa). Dla usprawnienia komunikacji na Oksywiu warto rozważyć budowę wysokowodnego wiaduktu wyłącznie dla rowerzystów w stronę Placu Gombrowicza i dalej do Placu Kaszubskiego. Wiem, że wielu komentatorów uzna to za science fiction, ale takie rozwiązania są znane z wielu miast świata przedzielonych drogą wodną z dużym ruchem statków.
- 5 3
-
2023-11-20 11:40
(3)
Bądźmy realistami, jaki procent ludności będzie jeździć rowerem z centrum na górny taras Obłuza i Oksywia, zwłaszcza zimą
- 13 2
-
2023-11-20 11:47
to zależy od jakości infrastruktury rowerowej (2)
która pozwoli na zniwelowanie potrzeby pokonywania dużych różnic wysokości. Estakady rowerowe są znane i stosowane w wielu miastach świata. Rozwój popularności rowerów wspomaganych elektrycznie poszerza wyobraźnię wielu mieszkańców.
- 1 11
-
2023-11-20 16:00
(1)
Ale jak podjechać z centrum Gdyni na samą górę ? Ma być wyciąg ?
- 7 1
-
2023-11-20 22:12
przy pomocy łagodnie nachylonej rampy, albo przy pomocy roweru wspomaganego elektrycznie
sprawdzone w praktyce w wielu miejscach Trójmiasta
- 0 2
-
2023-11-20 12:32
Uwielbiam jeździć (1)
rowerem po estakadzie jak jest 3 stopnie powyżej zera i zacina deszcz, bo wiatr jest 9 w skali Beauforta. Co mnie do tego skłoniło? łatwiej dziecko podrzucić do przedszkola (siedzi na bagażniku), poza tym dziecko ma plecak z zakupami z biedry. Wszystko super. 700 m drogi za 31 mln złotych, żeby zbudować dwa buspasy. Stoją Karwiny/Dąbrowa, stoją
rowerem po estakadzie jak jest 3 stopnie powyżej zera i zacina deszcz, bo wiatr jest 9 w skali Beauforta. Co mnie do tego skłoniło? łatwiej dziecko podrzucić do przedszkola (siedzi na bagażniku), poza tym dziecko ma plecak z zakupami z biedry. Wszystko super. 700 m drogi za 31 mln złotych, żeby zbudować dwa buspasy. Stoją Karwiny/Dąbrowa, stoją Chwarzno/Witomino, to teraz czas, żeby postało jeszcze Obłuże/Oksywie. Wybierzemy znowu tych durniów od rowerowejgdyni? A i jeszcze sprzedają trolejbusy, bo polikwidowali linie i nie trzeba już tyle. Chyba tylu ludzi już się przesiadło na rowery, co nie?
- 15 5
-
2023-11-20 22:16
trasy rowerowe na wysokich estakadach mogą być chronione od wiatru
Jechałem takimi w Glasgow, gdzie wiatry bywają dużo silniejsze niż u nas. Nie stosuj ironii pomieszanej ze słowami powszechnie uważanymi za obraźliwe, ponieważ po prostu dajesz wyraz swojemu uzależnieniu od samochodu. Spróbuj zrozumieć, że jeśli nawet sam nie zdecydujesz się na rower, to im więcej ludzi taką decyzję podejmie (po stworzeniu
Jechałem takimi w Glasgow, gdzie wiatry bywają dużo silniejsze niż u nas. Nie stosuj ironii pomieszanej ze słowami powszechnie uważanymi za obraźliwe, ponieważ po prostu dajesz wyraz swojemu uzależnieniu od samochodu. Spróbuj zrozumieć, że jeśli nawet sam nie zdecydujesz się na rower, to im więcej ludzi taką decyzję podejmie (po stworzeniu odpowiedniej infrastruktury) tym Tobie będzie łatwiej poruszać się swoim dwuśladowym pojazdem wydzielającym pachnące fiołki pozytywnie wpływający na zdrowie Twoje i Twoich dzieci samodzielnie docierające do szkoły.
- 0 2
-
2023-11-20 14:18
A może tunel :) (4)
Po pierwsze, po co? Ile ludzi mieszka lub pracuje na Oksywiu? Żeby chociaż z Oksywia prowadziła droga poza miasto. Ale nie, wojsko idealnie zniechęca do opuszczenia Oksywia w stronę północy. Po drugie, południowy wylot takowego musiałby być na okolice Polskiej. A stamtąd te albo do centrum, skąd auta się wyrzuca i nie ma warunków do przejęcia wzmożonego ruchu samochodów, albo na Wiśniewskiego, co nic nam nie daje. Może jak Droga Czerwona się pojawi to sytuacja się zmieni
- 1 4
-
2023-11-20 21:45
(1)
Ot, wioskowy chłopek... I wojsko i stocznia to trochę luda tam pracuje. Jechałeś kiedyś Unruga po 6 rano?
- 2 1
-
2023-11-21 10:21
W latach słusznie minionych
Pracowało tam kilkakrotnie więcej osób. Fakt, jeździł pociąg, nawet dwa. Tyle, że towarzystwo nie woziło tyłka autami. Korków nie było wcale. To oczywiście porównanie z sufitu, ale ludzie sami sobie gotują ten los.
- 0 0
-
2023-11-20 22:13
tunel jest dużo droższy niż wysokowodny wiadukt rowerowy
- 0 2
-
2023-11-21 11:56
Na chwilę obecną wielu pracowników AMW, portu czy stoczni nie zamieszkuje okolic Oksywia. Jest spora część osób dojeżdżająca z Gdańska i dalej. Mnóstwo osób pobudowało się na Północy Gdyni lub w stronę Chwarzna. Gdyby pracownicy Oksywia siedzieli tylko na Oksywiu, to żaden remont nie byłby potrzebny.
- 0 0
-
2023-11-20 17:33
I po co dla kilku maniaków rowerowych?
Dajcie sobie spokój, już zniszczyliście ruch w centrum kontrpasami pod prąd na wąskich ulicach, to czego jeszcze chcecie? Ciekawe jaki wysoki miałby być ten wysokowodny wiadukt pomnik chorej głupoty? Czy Ty wiesz jaki wysoki jest kontenerowiec z masztami i kominem, dzieciaku?
- 3 4
-
2023-11-20 20:36
To jest realistyczny projekt
Myślę że warto się nim zająć zaraz po wybudowaniu kosmodromu w Kosakowie.
- 2 1
-
2023-11-20 11:38
(2)
Budowa buspasa na Karwinach zwiększyło korek obok wiaduktu, stąd niestety można się spodziewać że w wyniku tej przebudowy będzie gorzej.
- 8 4
-
2023-11-20 14:13
(1)
Gorzej nie będzie, bo pasów nie ubędzie. Za to autobusy nie będą stać w korkach i zabierać miejsca na normalnych pasach. Za to dziur będzie mniej. Przynajmniej coś
- 5 3
-
2023-11-20 16:01
Proponuje zobaczyć jak jest teraz na Karwinach. Jest gorzej niż przed tą cudowną modernizacją. Ograniczono przepustowość istniejącej drogi co potęguje korek
- 4 4
-
2023-11-20 08:27
Ciekawe (33)
Gdynia robi swego rodzaju eksperyment. Przy remontach dróg dokłada wyłącznie buspasy i ścieżki rowerowe, dla użytkowników indywidualnych prawie nic się nie zmienia. W sytuacji, w której spodziewany jest odpływ liczby mieszkańców i w kontekście rozwoju zrównoważonego wydaje się to właściwe podejście. Zobaczymy za kilka lat.
- 94 29
-
2023-11-20 08:42
to nie jest eksperyment (25)
cały cywilizowany świat dawno poszedł już w tę stronę i jest zadowolony z efektów
- 17 35
-
2023-11-20 09:00
(7)
Ja to popieram, ale w Polsce takie podejście budzi wręcz agresję. Wystarczy poczytać komentarze na tym portalu.
- 11 23
-
2023-11-20 09:38
(5)
Agresja to mi się kojarzy właśnie z wyznawcami "zrównoważonego transportu". Niekończące się jeremiady o blacho-smrodach, mordercach i słabo skrywana chęć "wyeliminowania" kierowców.
- 28 12
-
2023-11-20 11:38
być może skupiasz uwagę na wpisach anonimowych prowokatorów antyrowerowych (4)
Jazda rowerem znakomicie rozładowuje stresy, osoby mające trudności z uznaniem prostego faktu, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście często używają pojęć odwracając ich sens. Ciekawe, kiedy ostatnio poruszałeś się po mieście inaczej niż pieszo lub samochodem? Jakbyś spróbował skorzystać ze swego prawa do jazdy rowerem po
Jazda rowerem znakomicie rozładowuje stresy, osoby mające trudności z uznaniem prostego faktu, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście często używają pojęć odwracając ich sens. Ciekawe, kiedy ostatnio poruszałeś się po mieście inaczej niż pieszo lub samochodem? Jakbyś spróbował skorzystać ze swego prawa do jazdy rowerem po jezdni, dopiero wtedy byś doświadczył przejawów agresji. Osobiście doświadczam tych sporadycznych, ale bardzo groźnych przejawów agresji ze strony niektórych kierowców w realu prawie zawsze gdy jadę rowerem po jezdni. Wczoraj, przy znikomym natężeniu ruchu jechałem z prędkością 25 km/h z górki po ulicy strefie Tempo 30 i mijał mnie kierowca "na gazetę" - nie zyskał na czasie nic, bo musiał potem zwolnić na zwężeniu jezdni, przypuszczalnie nawet nie zdawał sobie sprawy, że zachował się agresywnie.
- 3 13
-
2023-11-20 20:37
Nie popłacz się (2)
- 4 1
-
2023-11-20 22:19
dziękuję, wuju dobra rada (1)
uważaj na skutki siedzącego trybu życia. Uzależnienie od samochodu jest źródłem wielu groźnych chorób.
- 0 1
-
2023-11-20 22:32
Przynajmniej nie szkodzi na głowę
- 0 0
-
2023-11-20 22:21
widzę że amatorów odwracania znaczeń jednak jest wielu.
tylko współczuć. Karma wraca. Agresja wewnątrz gatunkowa wśród kierowców w realu bywa bardzo częsta. Anglicy nazywają to "road rage", po polsku można to przełożyć na "wku*w drogowy".
- 0 1
-
2023-11-20 12:02
niekiedy budzi agresję, niekiedy skłania do lajkowania
to zależy od czytelnika. Warto uważać z uogólnieniami - rzadko kiedy dobrze odzwierciedlają rzeczywistą strukturę opinii.
- 1 0
-
2023-11-20 09:43
USA też zaliczają się do cywilizowanego świata? Bo tam komunikacji zbiorowej to ze świecą szukać. (4)
- 18 5
-
2023-11-20 10:24
Najbogatszy kraj trzeciego świata
- 7 4
-
2023-11-20 10:50
Wykluczenie komunikacyjne to jeden z większych problemów społecznych, który w USA sami zidentyfikowali (chociażby przy okazji Infrastructure Act). Cała kasa ma iść właśnie na transport zbiorowy, a infrastruktura indywidualna tylko do odtworzenia. Największe w historii wsparcie dla Amtrak, etc. I USA nigdy nie będzie przykładem dla Polski i
Wykluczenie komunikacyjne to jeden z większych problemów społecznych, który w USA sami zidentyfikowali (chociażby przy okazji Infrastructure Act). Cała kasa ma iść właśnie na transport zbiorowy, a infrastruktura indywidualna tylko do odtworzenia. Największe w historii wsparcie dla Amtrak, etc. I USA nigdy nie będzie przykładem dla Polski i większości Europy przez niską gęstość zaludnienia. Często transport indywidualny musi dominować, ale w zaludnionych obszarach podejście jest analogiczne jak w Europie już od dłuższego czasu, a teraz ma być kasa na realizację.
- 5 4
-
2023-11-20 11:40
zależy w jakim mieście (1)
W Nowym Jorku na Manhattanie liczba samochodów na 1000 mieszkańców jest dużo niższa niż w Gdyni. To jest wynikiem nie tylko rozbudowanej sieci połączeń metra, autobusów i od niedawna dróg dla rowerów, ale również bardzo restrykcyjnej polityki parkingowej.
- 7 2
-
2023-11-20 17:48
Zupełnie jak u nas.
- 1 1
-
2023-11-20 10:28
Na poważnie: (7)
skoro tam to podobno działa, to dlaczego u nas nie?
- 3 0
-
2023-11-20 10:41
(3)
U nas jeszcze nie ma jak działać - poszczególne inwestycje się nie zazębiają - brakuje przede wszystkim przebudowy wiaduktów na Dąbka i Wielkopolskiej, tunelu w Chyloni i obwodnicy Witomina, w dalszej perspektywie Jana Nowaka Jeziorańskiego. Do tego podstawowe znaczenie ma po stronie państwa Droga Czerwona przynajmniej od obwodnicy do estakady.
U nas jeszcze nie ma jak działać - poszczególne inwestycje się nie zazębiają - brakuje przede wszystkim przebudowy wiaduktów na Dąbka i Wielkopolskiej, tunelu w Chyloni i obwodnicy Witomina, w dalszej perspektywie Jana Nowaka Jeziorańskiego. Do tego podstawowe znaczenie ma po stronie państwa Droga Czerwona przynajmniej od obwodnicy do estakady. Obecne połączenie portu z siecią krajową jest głęboko patologiczne i drastycznie obciąża kolejne rządy naszego pięknego kraju, a Gdynię w zasadzie paraliżuje na amen. Sam do końca nie rozumiem jak ten ruch w ogóle się jeszcze odbywa.
Na obecne działania trzeba patrzeć przez pryzmat planowanej docelowej sieci komunikacyjnej, a ta wygląda moim zdaniem optymalnie i krok po kroku jej realizacja się przybliża, od trzech lat nawet w znośnym tempie.- 4 2
-
2023-11-20 11:19
Znafco (2)
Po co nam obwodnica Witomina?
Chcesz zaprosić w większej ilości prywatny transport do Centrum?
To miasto nie jest z gumy, nie rozciągnie się.- 4 7
-
2023-11-20 11:45
Budowa obwodnicy Witomina
Obwodnica ma ograniczyć ruch tranzytowy przez zakorkowane Witomino. Poza tym np. mieszkańcy Kosakowa nie przesiądą się na komunikację miejską , bowiem tam ona nie dociera od strony Wiczlina.
- 9 2
-
2023-11-20 13:49
Tam gdzie brakuje podstawowej sieci drogowej należy ją uzupełnić, byle bez megalomanii. Obwodnica Witomina jest potrzebna, bo dojazd od Obwodnicy Trójmiasta do centrum Gdyni nie może wisieć na Wielkopolskiej (de facto przez całe miasto) i wąskiej, lokalnej Chwarznieńskiej. Dodatkowo Gdynia-Zachód też musi mieć normalne połączenie do centrum. To jest kwestia minimalnej sieci dróg zbiorczych, wszyscy na tym skorzystają, w tym zwłaszcza zbiorkom na Chwarznieńskiej.
- 6 0
-
2023-11-20 11:42
u nas by działało lepiej, gdyby polityka parkingowa była bardziej restrykcyjna (2)
a polityka podnosząca komfort i bezpieczeństwo dostępu do stacji i przystanków SKM dla pieszych i rowerzystów była bardziej radykalna. Oczywiście warunkiem byłaby wymiana taboru i podniesienie częstotliwości połączeń SKM do np. taktu 5 minutowego i 15 minutowego w weekendy.
- 0 4
-
2023-11-20 13:57
To wszystko powinno dziać się stopniowo, równolegle. Osobiście uważam, że większe restrykcje powinny być wprowadzone dopiero po wymianie taboru SKM i podniesieniu częstotliwości, choćby symbolicznie na SKM/PKM. Do tego czasu pewnie będzie też widać pierwsze efekty inwestycji w buspasy. Wtedy oczywiście np. koszt parkowania powinien zacząć odzwierciedlać jego rzeczywistą wartość.
- 3 2
-
2023-11-20 20:38
Polityka parkingowa jest bardziej restrykcyjna niż w Berlinie
- 0 1
-
2023-11-20 11:41
Bardzo widać te efekty zmian w Gdyni
- 0 1
-
2023-11-20 17:45
Nie małpujmy innych
Jeśli myślisz o Holandii to popatrz na Amsterdam czy Utrecht. Tam wszędzie jest płasko i blisko. Auta nie mieszczą się na wąskich i jednokierunkowych ulicach centrum i na dodatek środkiem tych ulic biegnie sieć kanałów.
- 2 1
-
2023-11-20 22:35
Co możesz powiedzieć na temat cywilizowanego świata? Zaglądnij jak to naprawdę wygląda w różnych miejscach tego świata
cwaniaczku. Stosuje się różne rozwiązania. I wcale nie jest tak, że z założenia kierowców samochodów uważa się za tych, których trzeba zdecydowanie wyrzucić z ruchu drogowego.
- 0 0
-
2023-11-21 11:57
Rozumiem, że na bieżąco monitorujesz i rozmawiasz z całym cywilizowanym światem, stąd wiesz jak bardzo są zadowoleni?
- 0 0
-
2023-11-20 09:10
Tak tak
Szczególnie symbolizują to te nowe osiedla w tym rejonie. Co za dzban
- 5 5
-
2023-11-20 11:32
warto zauważyć, że transport rowerowy to także transport indywidualny
- 3 0
-
2023-11-20 17:41
Raczej mało ciekawe
Odpływu ludności nie będzie bo biurowce w Gdyni stoją puste, a wiara "studiująca" tutaj za pieniądze nie chce już wracać na swoją Warmię i Mazury bo po co? Kupią sobie lub wynajmą klitki ze ślepą kuchnią gdzieś na obrzeżach i będą jeździć do centrum bo przecież trzeba mieć dwa samochody w domu skoro wszędzie jest teraz daleko.
- 0 3
-
2023-11-21 02:05
Ja sie z tego durnie zarzadzanego miasta wylrowadzam
Przebudowa nic nie zmieni,bo planują je "tęgie " głowy.
- 0 0
-
2023-11-21 11:59
O ile ruch byłby sprawniejszy, gdyby zlikwidowano przejścia naziemne w Trójmieście. Zwykły przykład - jadąc Sopotem, prawie codziennie trafiam na zieloną falę i praktycznie przejeżdżam Sopot bez zatrzymywania, w Gdańsku czy Gdyni często stoi się z 3/4 razy z rzędu na kolejnych światłach - i nie, nie jadę za szybko, a przepisowo.
- 1 1
-
2023-11-22 11:40
Odpływ mieszkańców
Nie do końca można zgodzić się z opinią że następuje odpływ mieszkańców z Gdyni. Ostatnie raporty dotyczące migracji wewnątrz naszego kraju pokazują że największa migracja następuje właśnie do Trójmiasta. Wielu studentów zostaje tu po studiach, wracają ludzie którzy kilka lat temu podjęli decyzję o wyprowadzce np do Bojana itp. czy wreszcie wszyscy ci którzy uważają że w Trójmieście żyje się lepiej niż np. w Warszawie....ilość mieszkańców się zwiększa a nie zmniejsza.
- 1 0
-
2023-11-26 09:04
Zmienia ilość miejsc parkingowych
...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.