• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa ul. Unruga. Koniec za rok

Patryk Szczerba
20 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (206)
Prace na ul. Unruga ruszą jeszcze w tym roku. Prace na ul. Unruga ruszą jeszcze w tym roku.

Rusza rozbudowa ul. UnrugaMapka na odcinku od estakady KwiatkowskiegoMapka do skrzyżowania z ul. BosmańskąMapka w Gdyni. Została podpisana umowa z firmą Strabag, która za wykonanie przebudowy zainkasuje blisko 31 mln zł. Prace potrwają rok.




Jeżdżąc po Trójmieście, odczuwasz utrudnienia z powodu remontów?

Po remoncie ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, a w rejonie skrzyżowań zostanie poszerzona do trzech pasów do skrętu w lewo lub prawo.

Skrajny prawy pas w każdym kierunku będzie buspasem.

- Realizacja zadania jest kompleksowa, obejmie zarówno przebudowę infrastruktury drogowej, w tym nowe pasy jezdni, chodniki i drogę dla rowerów; podziemnej, m.in. kanalizacji deszczowej, wodociągu i gazociągu - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Lokalizacja przebudowy Lokalizacja przebudowy

Koszt to blisko 31 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z programu Rządowy Fundusz Polski Ład.

Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.



Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Zdaniem władz miasta przebudowa pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów. Wątpliwości co do tego mają niektórzy mieszkańcy. Jeden z nich podzielił się nimi z naszą redakcją.

Uwagi do projektu



- Po pierwsze przystanek dla autobusówMapka jadących w stronę Pogórza został zaprojektowany na zjeździe z estakady - myślałem, że poszerzą zjazd i będzie tam przystanek, ale przystanek jest zaprojektowany na prawoskręcie, a do zjazdu w kierunku Oksywia będą dwa pasy środkowe - z tym że lewy z tych pasów będzie jednocześnie pasem do jazdy na wprost i do skrętu w lewo, a pas skrajny lewy do jazdy w lewo. W momencie kiedy z przystanku ruszy np. 146, to będzie musiał przeciąć całe skrzyżowanie - zauważa pan Piotr.
Pisze też o problematycznym wyjeździe z parkingu pod estakadą dla samochodów ciężarowych, który poprowadzono małymi uliczkami Traczy i FlisakówMapka oraz zasadności zmian na przejściu dla pieszych na remontowanym odcinku.

- Teraz jest naprzeciwko fotografa. Przesunięto je za skrzyżowanie z ul. FlisakówMapka i pozostanie bez sygnalizacji, która pomogłaby w bezpieczeństwie pieszych i rowerzystów oraz upłynnieniu ruchu. Rozwiązaniem ma być wyniesione przejście i przejazd rowerowy - tłumaczy pan Piotr.
Problem, jego zdaniem, będzie też z lewoskrętem w CechowąMapka.

- Pozostaje tej samej długości, a już teraz często dochodzi do sytuacji, że samochody stojące na tym pasie się nie mieszczą i blokują pas do jazdy na wprost w kierunku Oksywia. Nikt nie zwrócił uwagi na to, że zostanie zlikwidowany lewoskręt w Czeladniczą, a tą uliczką wbrew pozorom jeździ dużo mieszkańców z Kaczego Dołu. Po przebudowie te auta pojadą przez Cechową - opowiada.

Urzędnicy: były analizy, celem poprawa bezpieczeństwa pieszych



Przesłaliśmy postulaty urzędnikom. Odpowiadają, że wszystkie wymienione przecz czytelnika elementy były przedmiotem analiz w trakcie procesu projektowego z udziałem Wydziału Inwestycji, projektantów, a także zainteresowanych jednostek, jak np. ZKM w Gdyni.

- Nadrzędnym celem realizacji projektu, poza bezsprzeczną poprawą stanu infrastruktury drogowej, jest nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu. Projekt przebudowy ul. Unruga został przygotowany właśnie w oparciu o te cele, które są nadrzędne w przygotowywanych przez Wydział Inwestycji projektach - odpowiada Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM w Gdyni.

Miejsca

Opinie (206) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (3)

    Rzucić robotników do pracy w nocy i rach ciach w 2 miesiące zrobine...a tak będą się ślimaczyć rok a znając gdańskie klimaty to i 2.

    • 24 12

    • Ty to już nawet czytać

      Ze zrozumieniem nie potrafisz trollu. Gdzie w Gdyni gdańskie klimaty?

      • 3 0

    • Prace

      A co ciebie gadzie z luzina ta ulica interesuje?kiedy to w końcu trojmiasto.de do siebie wróci.

      • 0 1

    • Geniusz, naprawdę!

      Długo nad tym myślałeś? Tam ludzie mieszkają. I tak mają głośno od ulicy i portu.

      • 0 0

  • Nie chcemy żadnych już działań (2)

    Chcemy zmiany władzy! Od 25 lat na tronie :(

    • 63 15

    • opracuj program sensownych propozycji a potem startuj do Rady Miasta

      • 1 3

    • Akurat to działanie pożyteczne

      • 0 1

  • Droga rowerowa (9)

    Jak już wydają kasę to zamiast dróg rowerowych mogli zbudować buspasy. Znów miliony w błoto dla garstki sezonowych rowerzystów.

    • 42 18

    • Wybory idą

      Cuda, cuda ogłaszają.

      • 5 5

    • Buspasy też będą

      • 5 0

    • (1)

      Czytałeś artykuł w ogóle ?

      • 5 5

      • Ten kawałek do jazdy na wprost?

        Buspasy powinny być na całej długości Unruga.

        • 3 3

    • ciekawe, czy ten wpis pojawił się w nawiązaniu do tezy innego trolla, że rowerzyści są wyjątkowo agresywni? (4)

      • 1 4

      • Bo są, ale przede wszystkim cechuje ich w większości brak wyobraźni. To chyba skutek ucisku siodełka na genitalia (2)

        • 3 3

        • wiesz że piszesz nieprawdę

          spróbuj pojechać rowerem po ulicy w Gdyni, i wtedy się wypowiadaj o tym, kto komu zagraża.

          • 2 2

        • On zdjął siodełko

          • 1 0

      • A ten wpis był agresywny?

        Też spytałbym o zasadność pakowania dużej kasy w margines społeczny.

        • 1 0

  • Remont opóźniony o 18 lat

    Moja matka mieszka w tym rejonie miasta i pamiętam jak z nowo narodzonym synem a było to 18 lat temu mówiła mi że wreszcie wyremontują bo tak w gazetach napisali i sam prezydent miasta się wypowiadał że koniec gehenny itd. Lata leciały a ludzie najpierw wierzyli potem czekali i wreszcie coś w tym temacie po 18 latach ruszyło.

    • 36 6

  • I to jest kwintesencja ostatnich działań szczurzej ekipy (4)

    Robią wszystko żeby tylko uprzykrzyć życie kierowcom. Bez ładu i składu byle do przodu, cały szczur. Z mostkiem na Dąbka jest to samo...

    • 80 22

    • ah ci uciemiężeni kierowcy (1)

      jacy oni mają ciężkie życie

      • 2 12

      • Za Szczurka słuchającego utopijnych wizji aktywistów, faktycznie coraz bardziej.

        • 0 0

    • Mieszkańcom, kolego, mieszkańcom. To nie tylko kwestia zmotoryzowanych ale równiez ludzi korzystajacych ze zbiorkomu. Objazdów nie wytyczą bo nie ma gdzie, postawia tablice z cyklu "prosimy o cierpliwosc i wyrozumialosc..." a na koncu tzn. w 2025 albo 26 roku powiedza ze sie opoznilo bo warunki atmosferyczne byly z d....
      Ale pamietaj ze juz na wiosne bedzie mozna ich przegonic. Ich czas sie skonczyl.

      • 6 2

    • źródłem największych utrudnień jazdy kierowców są sami kierowcy

      sami sobie gotują ten los. Dlatego warto stwarzać im alternatywy.

      • 1 8

  • w matcu zaczał się przetarg (1)

    teraz rozgrzebią na zimę i zostawią na 3 miesiące

    • 59 4

    • Też tak myślę

      Ale powiedzą, że zaczęli w tym roku jak zapowiadali. A więcej nie mogą zrobić, bo "zima".

      • 5 0

  • W Gdyni przynajmniej budują lub naprawiają drogi (1)

    A w Gdańsku Południe najbliższą zmianę doczekamy za kilka lat!!! Chore to

    • 6 39

    • Jak ci przedstawią projekt jak w Gdyni

      To sam poprosisz żeby jednak nie robili.

      • 0 0

  • Po co czytać zakres inwestycji?

    Przykład wlkp pokazuje ze jedyne co się będzie zgadzać na końcu to przepalony budżet l, zakres prac jest umowny i będzie aneksowany

    • 69 9

  • I znowu ten Polski Ład (3)

    Czy branie pieniędzy od tego wstrętnego upadającego pisowskiego rządu, który obciął wpływy do samorządów jest etyczne? Może warto już zaczekać na rząd ukochanego Tuska? On podobno zna sposób, jak można podwyższyć jeszcze bardziej kwotę wolną od podatku bez uszczerbku dla samorządów i dlatego go wszyscy tu w Gdyni popieramy.

    • 30 29

    • jak rudy rządził 8 lat, to w Gdyni nie było żadnej inwestycji (2)

      ludzie i tak go popierają. super

      • 9 5

      • A jak Karzeł rzadził 8 lat to ci Estakade raz próbowali odnowić. (1)

        Nawt twój horała tu nic nie zrobił, oprócz piaskownic.

        • 0 1

        • Estakada to droga miejska

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane