• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przetarg na budowę ekspresówki do Elbląga. Otwarcie planowane na 2018 rok

Patryk Szczerba
29 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Wizualizacja drogi ekspresowej S7 do Elbląga.


40 km nowej drogi ekspresowej S7 od końca południowej obwodnicy Gdańska do obwodnicy Elbląga ma powstać do 2018 roku. GDDiKA w październiku rozpoczyna poszukiwania wykonawcy trasy, która zastąpi na odcinku Koszwały - Kazimierzowo dotychczasową krajową "siódemkę"



W ramach budowy trasy S7 powstaną cztery nowe węzły drogowe oraz 32 obiekty mostowe, w tym dwa nowe mosty na Wiśle. W ramach budowy trasy S7 powstaną cztery nowe węzły drogowe oraz 32 obiekty mostowe, w tym dwa nowe mosty na Wiśle.
Obiekty mostowe i wiadukty będą posadowione na palach. Obiekty mostowe i wiadukty będą posadowione na palach.
Cała inwestycja zostanie podzielona na dwa etapy. Cała inwestycja zostanie podzielona na dwa etapy.

W jaki sposób najczęściej podróżujesz do Warszawy?

Przetarg obejmuje zapowiadaną przez nas pod koniec lipca budowę dwóch odcinków dwujezdniowej drogi ekspresowej na długości 40 km, w tym budowę dwóch nowych mostów na Wiśle.

Inwestycję podzielono na dwa etapy: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz z 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa do włączenia w istniejącą Obwodnicę Elbląga.

- Dwuetapowe będzie też postępowanie przetargowe. Do 2 października czekamy na wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez wykonawców chętnych do budowy. Po pozytywnej weryfikacji ich potencjału zaprosimy wybranych wykonawców do złożenia ofert na budowę drogi. Procedura powinna zakończyć się w pierwszych tygodniach 2015 roku - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Czytaj też: Krajowa "siódemka" u progu wielkiej przebudowy

Budowa potrwa około 36 miesięcy (27-30 miesięcy czasu realizacji bez miesięcy zimowych). W przetargu o wyborze wykonawcy w 90 proc. decydować będzie cena, a po 5 proc. - czas realizacji oraz gwarancja na wybrane elementy infrastruktury.

Droga będzie miała po dwa pasy w obu kierunkach z dwupoziomowymi węzłami i dwoma nowymi mostami na Wiśle. Istniejący obecnie most w Kiezmarku zostanie przeznaczony do obsługi ruchu lokalnego. Oprócz tego, na odcinkach Koszwały - Nowy Dwór Gdański oraz drugim do Kazimierzowa powstaną m.in. po dwa nowe węzły drogowe. Specyfika podłoża Żuław wymagała, by mosty i wiadukty zostały zaprojektowane na palach.

Bezpośredni dostęp do nieruchomości leżących przy drodze ekspresowej zapewnią drogi serwisowe i lokalne. Wykorzystana do tego zostanie m.in. obecna trasa krajowa nr 7. To, czego nie uda się wkomponować w nową ekspresówkę, pozostanie drogą lokalną.

Wiadomo już też, że niemal na całej długości istniejącej "siódemki" zostanie wydzielony ciąg pieszo-rowerowy lub dwukierunkowy pas dla ruchu rowerowego.

- Kierowcy powinni korzystać z nowej trasy w 2018 roku. Wiele zależy jednak od przebiegu procedury przetargowej, terminu podpisania umowy i tempa prac, które prawdopodobnie będą musiały być wstrzymane zimą. Liczymy jednak, że wszystko pójdzie sprawnie - dodaje Michalski.

Koszt budowy 40-kilometrowej trasy szacuje się na 3 mld zł. Inwestycja będzie dofinansowana ze środków Unii Europejskiej dla Polski przeznaczonych na lata 2014-2020.

Czytaj też: Trzeci pas obwodnicy. Na razie kilkaset metrów

Miejsca

Opinie (170) 4 zablokowane

  • Rewelacja (3)

    Przez pięć lat 40 kilometrów,czyli 8 rocznie,rewelacja,buuuuuahahahaha!!!!!!!!!!

    • 4 6

    • policz jeszcze raz do 2018

      • 1 1

    • Dokładnie, PiS budował 35 kilometrów rocznie... (1)

      • 1 1

      • budowa ma trwać trzy lata

        To jest normalne przy takiej skali inwestycji. Pozostały czas to okres rozstrzygania przetargu niestety taki długi

        • 0 1

  • ? (5)

    Przecież DONEK dał słowo honoru, że do Euro2012 cała ta trasa będzie ukończona.

    Jak Donek daje słowo honoru, to...

    • 12 8

    • Jak JArek daje slowo-to tylko daje slowo....a jego minister infastruktury i drogownictwa buduje kilka kilometrow. (4)

      • 5 6

      • daj se siana z Jarkiem - nie rządzi od 7 lat (3)

        Jak tylko ktokolwiek napisze coś absolutnie oczywistego o Donku, że znowu nałgał, to tacy mądrzy inaczej wyskakują z Jarkiem. Napisz coś o Neronie.

        • 9 5

        • Nie rządzi, ale wszyscy (?) pamiętamy co wyrabiał jak rządził (2)

          Ponieważ przy wielkich inwestycjach zawsze istnieje ryzyko, że część pieniędzy zostanie zmarnowana albo wręcz ukradziona, to PiS na wszelki wypadek postanowił nic nie robić - bo jak wiadomo, kto nic nie robi nie popełnia błędów...

          • 2 0

          • kpisz czy (nomen omen) o drogę pytasz

            bo jak wiadomo, kto nic nie robi nie popełnia błędów...

            Kolego - za Jarka kasy z UE nie było. Plany zostały przygotowane bo z czego niby PO budowało? Teraz widać jak się męczą z byle odcinkiem. PO wrzuciło w kampanię że zbudują 2 x tyle co PIS przygotował.

            Na Euro miały być gotowe A1, A2 i A4. Dodatkowo połączone miały być wszystkie miasta gospodarze. Do dzisiaj połączone jest tylko WAW - POZ przez A2. Poznań- Wrocław leży, GD - Poznań kwiczy, GD WAW po 2020?
            A2 było oddane do ruchu w trakcie Euro jako droga w budowie!

            Do zadania budowania dróg PO przeznaczyło najlepszych: Grabarczyka a później NOWAKA! Ja p. naprawdę tego Nowaka. Zbudowali - najdroższe w budowie, najdroższe w korzystaniu dla ludzi. Dodatkowo cały polski przemysł budowlany legł w gruzach.

            I teraz jeszcze raz mi napisz że kto nic nie robi nie popełnia błędów... By żyło się lepiej!

            • 2 3

          • skoro wszyscy pamiętamy, to ty również, więc ...

            ... nam przypomnij proszę.

            • 0 2

  • juz teraz wiadomo, że będzie to najdroższa droga na km w Europie.... (3)

    banda złodzieji i tyle w temacie, dlatego te drogi budują 25 lat dopiero zaczynają, a gdyby nie unia i to, ze muszą się rozliczać z kasy to by nic nie było jak to 2005!!!!

    • 33 58

    • Zmień dilera, a najlepiej przestań brać (1)

      Kocham takich znawców

      • 19 9

      • A ile kilometrów dróg wybudowano pomiędzy rokiem 1989 a 2004 ?

        Pozwól że przytoczę słowa pewnego klasyka:
        " ...Przez 7 lat zbudowano w Polsce 19 kilometrów autostrady.."

        • 4 0

    • bo ten 40km ma aż 32 mosty...

      • 11 3

  • No to jedziemy: Hydrobudowa czy Mostostal? (15)

    • 12 6

    • wakoz (1)

      • 2 0

      • los wakoz locos

        wiecznie żywi...

        • 1 0

    • Raczej Budimex lub Strabag (3)

      Ostatnio oni i Dragados (potocznie zwany Długadosem ze względu na wybitną "terminowość" wykonywanych robót) biorą prawie wszystko. I może się skończyć tak jak z Hydro i PMX.
      Mam nadzieję, że weźmie to Skanska, dwa wielkie mosty zrobili, mają potencjał i doświadczenie.

      • 12 0

      • oni mają kasy juz od groma, wystarcza im male projekty bo nei chca ryzykowac

        • 0 0

      • Skanska

        Fajnie by bylo. Robia solinie i szybko. Chociazby ostatni remont Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. To bylo expresowe tempo.

        • 5 0

      • Skanska już od jakiegoś czasu nie chce wchodzić w duże projekty.
        Mam nadzieję, że zmienią politykę

        • 5 0

    • i dla słoików z NO czy WML (2)

      i okolicznych wioch

      • 3 8

      • a ty co? przesiedleniec z kresow czy niemiec?

        • 3 1

      • I dla mnie po drodze do pracy.

        • 4 1

    • (1)

      MTM albo PUK Rumia

      • 4 2

      • Puknij się w czoło...

        • 1 0

    • Jak któryś z nich wygra to i w 2025 nie pojedziemy tym kawałkiem :)
      Chodzi mi o PMX lub Hydro ofkoz

      • 1 4

    • (1)

      Może rajbud?

      • 3 4

      • Jestem przedstawicielem Mtm i to my będziemy budować

        • 6 3

    • O nie ! ...'' Inwestion Corporation Comercial International de Campaniera of del Company '' :)

      Zeby bylo cos to najpier nalezy powolac konsorcjum i kilka spolek aby prezesi mogli miec pole do dzialania . Ty myslisz ze budowa drogi to tak Hop Siup ? chlopie ! to wielka inwestycja i nie moze byc tak zeby se jeden szybko zbudowal bo to nieuczciwe :)))

      • 10 1

  • Do autora (1)

    Panie OPatryku - ponad 90% obiektów mostowych w Polsce ma fundamenty oparte na palach, Żuławy nie są jakimś ewenementem. Proszę poczytac na SSC kilka wątków o budowie autostrad (także już zakończonych) i popatrzeć na rysunki techniczne, jakie są często wklejane w postach userów.
    Powiem więcej - większość osiadań konstrukcji mostowych wynika ze źle wykonanego palowania - ostatnio na wschodniej obwodnicy Lublina trzeba było rozbierać fragmenty drogi, bo wykonawca z oszczędności skrócił pale.

    • 25 7

    • Wikszośc nieplanowanych osiadań

      Bo osiadanwszystko, grunt zeby siadło tyle, ile się zaprojektowało

      • 0 0

  • kiedy budyń pójdzie siedzieć ? (1)

    • 4 2

    • nie pójdzie ...

      w międzyczasie zmieni się prawo karne, budyń odwoła się od wyroku, sąd apelacyjny będzie rozpatrywał już w momencie obowiązywania nowych przepisów i zgodnie z prawem będą miały zastosowanie właśnie te nowe przepisy, a nie te obowiązujące w chwili popełnienia przestępstwa.

      a wymyślą np, że mieszkania należy podawać z dokładnością do dwóch.

      tak teraz ratują du.ę nowakowi, zmieniając kwotę nierejestrowanych prezentów z 10 do 20 tys.

      poza tym, że go ratują kpiąc sobie z nas, to jeszcze dają jasny sygnał, że legalne korumpowanie ma osiągać większe rozmiary

      • 2 0

  • Samolotem

    • 1 0

  • super

    • 1 0

  • niech budują

    niech budują- mieszkam na wytyczonej trasie ważnej drogi- żyję jak w kraterze wulkanu- niech budują- chcę iść z tego miejsca i zamieszkać gdzieś gdzie będę czuć się bezpiecznie.

    • 1 0

  • Róbcie szybko. (4)

    Bo potem wstrzymają tą budowę.

    Elbląg przywrócić do Pomorskiego! / choćby z woj.War-Maz. /

    • 5 4

    • "Przywrócić"? A kiedy to Elbląg był w woj. pomorskim? (3)

      • 0 1

      • Był w Gdańskim. (1)

        Na jedno wychodzi.

        • 2 1

        • A nawet w elbląskim.

          • 2 0

      • wilno i kowno z polska!!! zy...na madagaskar

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane