- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (203 opinie)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (191 opinii)
- 3 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (78 opinii)
- 4 Wałęsa apeluje, Bodnar wraca do spraw (147 opinii)
- 5 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (88 opinii)
- 6 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (56 opinii)
Ruszają konsultacje w sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej
Ruszają konsultacje w sprawie przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). - Ta trasa na pewno powstanie - zapewnia prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek. Problem w tym, że wciąż nie wiadomo kiedy.
- Obwodnica Trójmiasta, która kończy się w Chyloni przy ul. Morskiej, nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych całej aglomeracji - przyznaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Widać to zwłaszcza w wakacje. Obwodnica korkuje się na coraz dłuższym odcinku, także z uwagi na duży ruch w kierunku Helu. Myślę, że budowa OPAT może być jednym z ważniejszych wyzwań komunikacyjnych dla całego Trójmiasta.
Obwodnica ma przebiegać przez Gdynię, Kosakowo, Redę i Rumię. Wszystkie te gminy (a także samorządy Wejherowa, Pucka, Władysławowa i Helu oraz Województwa Pomorskiego) współfinansują prace projektowe. Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) zostanie przygotowane na kwiecień 2010 r. Będzie opisywać wpływ inwestycji na środowisko, zawierać rozwiązania techniczne oraz ocenę kosztów.
W przyszłym tygodniu rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu trasy. - Będzie to pierwsze z dziesięciu spotkań, jakie zorganizujemy z mieszkańcami terenów znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie planowanego przebiegu obwodnicy - mówi Dorota Jesionek z Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, które koordynuje cykl konsultacji. - Na podstawie opinii mieszkańców przygotowany zostanie raport, który pomoże w podjęciu decyzji o budowie OPAT.
Pierwsze konsultacje odbędą się w najbliższą środę, 25 lutego o godz. 17, w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Organizatorzy spotkania mają świadomość, że mieszkańcy mogą być zaniepokojeni planowaną inwestycją.
- Jeśli ktoś mieszka w Chyloni, w bloku, na 6 piętrze, to nie powiem mu, że będzie miał ciszę i spokój, bo to nieprawda - przyznaje Grzegorz Długosz z firmy WYG International, która tworzy STEŚ. - Zamierzam przedstawić mu jednak inne korzyści. Jakie? Mniejszy ruch na ulicy Morskiej, ekrany tłumiące hałas i odcinające spaliny. Poza tym droga znacznie skróci mu dojazd na plażę do Władysławowa, czy Juraty - wystarczy wjechać na węźle z ulicą Morską i w kilkanaście minut dostanie się na półwysep.
Samorządy mocno zaangażowały się w przygotowanie projektu OPAT, ale droga nie powstanie bez pieniędzy z budżetu państwa. Decyzja w sprawie OPAT, trasy niezwykle ważnej nie tylko dla mieszkańców Trójmiasta, należy więc do władz centralnych: ministerstwa infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt budowy trasy szacuje się na 1,1 mld zł.
Miejsca
Opinie (172) ponad 10 zablokowanych
-
2009-02-20 07:57
wariant B
najlepsze rozwiązanie to wariant B
najlepsze rozwiązanie to wariant B
najlepsze rozwiązanie to wariant B
najlepsze rozwiązanie to wariant B
najlepsze rozwiązanie to wariant B
najlepsze rozwiązanie to wariant B
najlepsze rozwiązanie to wariant B- 0 0
-
2009-02-19 21:31
a drogowców jak zwykle zima zaskoczyła
j.w.
- 0 0
-
2009-02-18 17:18
PRECZ Z TIRAMI Z CENTRUM (3)
MIESZKAM NA WŁADYSŁAWA IV NA WYSOKOŚCI URZĘDU SKARBOWEGO TIRY JADĄCE DO PORTU TA HAŁASUJĄ , ŻE W BUDYNKU DRŻĄ ŚCIANY !!!
TRASA KWIATKOWSKIEGO MIAŁA ZMIEJSZYĆ ILOŚĆ SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH W CENTRUM !!!
ZAKAZ JAZDY DLA TIRÓW PRZEZ CENTRUM MIASTA !!!- 4 4
-
2009-02-19 19:10
Wątpie żeby 40t zestaw powodował drżenie ścian w budynku, rozumiem pociąg ale nie ciężarówka.
- 0 0
-
2009-02-18 17:34
(1)
wiesz takie myślenie ja ci powiem tylko tyle stacisz pracę koleś a ja pije łychę z donim i się śmieje z ciebie hahahahahhahahahahhahahah
- 0 0
-
2009-02-18 17:50
jakis (...) jestes koles
- 0 0
-
2009-02-19 18:28
B lub E
- 0 0
-
2009-02-19 18:25
f1 co ty pierd@#$%^^%$#@ sz
- 0 0
-
2009-02-19 18:23
WARIANT - E
- 0 0
-
2009-02-19 16:13
GDYNIA JEST WIELKA!!!!!!!!!!!
- 1 0
-
2009-02-19 14:44
SKRZYżOWANIE OBWODNICY Z MORSKą (1)
już od conajmniej 15 lat winno być bezkolizyjne.
Obecne plany Obwodnicy Północnej w niczym
skrzyżowaniu by nie przeszkadzały.
Widzę tu nieudolność i bezwładność
miłościwie nam panujących władz od 20 lat.- 0 0
-
2009-02-19 16:05
Chcesz ponarzekać, czy sobie poprawić?
jeśli to drugie to przedstaw swoją propozycje:)) Wyślij petycje do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i idź w najbliższą środę, 25 lutego o godz. 17, w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni.
- 1 0
-
2009-02-19 08:21
DLACZEGO ! ! ! (3)
Dlaczego skrzyżowanie OBWODNICY Z UL. MORSKą w Gdyni
jest skrzyżowaniem rodem z PóżNEGO PRL - u . ????
Może mi to ktoś wyjaśni.
Nie jestem w stanie zrozumieć tego.
Powinny być wiadukty i rozjazdy bezkolizyjne.
Rozładowało by to ten jakże ważny węzeł komunikacyjny.
Za co chwalimy prezydenta Szczurka , jak nie można
przez tyle lat rozwiązać tak podstawowej sprawy
dla GDYNI I TRóJMIASTA ZARAZEM- 0 1
-
2009-02-19 08:49
skrzyżowanie jak i cała trasa (2)
jest dopiero projektowana i konsultowana, wiec złóż konstruktywne propozycje.
Gdyby nie ten PRL i Gierek, koleś dalej być darł przez centrum Gdyni a o obwodnicy mógłbyś zapomnieć. Dziś drogi mamy tylko dlatego, że unia w pierwszej kolejności je finansuje. Ty pewnie zamiast na drogi dawałbyś na kościoły i modliłbyś się dalej i wieszał w samochodzie św.Antoniego:))aby szczęśliwie dojechać:))- 2 0
-
2009-02-19 14:39
(1)
Kotuś nie zrozumiałeś mojej aluzji o PRL.
Doskonale wiem że gdyby nie wyszydzany Gierek
to byśmy byli jeśli chodzi o drogi daleko
bardziej w tyle.
Obecnie nam panujące władze dla dróg
w Trójmieście ZROBIłY BARDZO NIEWIELE..
A więc Bezstronny kula w płot z atakowaniem
mej skromnej osoby bo mamy mocno zbieżne poglądy ...kolego- 0 0
-
2009-02-19 14:59
Więc ciesze się i pozdrawiam:))
tu się muszę zgodzić.
Przed wyborami jako kiełbasę wyborczą np. Adamowicz wyciął drzewa na Spacerowej i miała to być super droga. Jak było i jest szkoda gadać. Takich przykładów mogę multum przedstawić.
W Gdyni drogi osiedlowe też mają wiele do życzenia, no ale jak widzę super wypasioną wille w środku super hiper naturalny kamień a przed nią dziura na dziurze na dodatek droga szutrowa i pytam gościa, nie można poprosić w kotłowni o żużel pokotłowy telefonicznie? to przywiozą i zasypią. A gość w wypasionej bmce ja mam terenówkę a kto zapłaci za telefon do urzędasów:))?- 0 0
-
2009-02-18 17:40
Wiadomo Gdynia, i wszystko jasno i czytelnie opracowane (7)
bez kłótni, bez zawiści, logistycznie i komunikacyjnie szybko do przodu. W końcu to laureat w ostatniej edycji rankingu samorządów:)) W Gdyni i związanej z nią samorządach nie tylko przy OPAT, liczy się idea w usprawnieniu transportu i to widać w działaniu oraz zarządzaniu. Dochodzi do tego olbrzymia satysfakcja z podsumowania wieloletnich działań co widać gołm okiem. Bo to nie jest efekt jednego roku, ale wielu lat.
Tak jak w sporcie najtrudniej jest utrzymać pozycję. Wysokiej dynamiki nie można mieć w nieskończoność, a Gdyni jednak się to wciąż udaje.
Gratulacje, i trzymajmy kciuki za jak najszybsze wcielenie projektu do realizacji.- 6 6
-
2009-02-19 12:14
Mein Fuhrer, panski plaszcz :-))) (1)
- 0 1
-
2009-02-19 14:18
Widze najwięcej w sprawie Gdyni mają do powiedzenia Szkopy , Foksdojcze,...
- 0 0
-
2009-02-18 18:03
trzymam kciuki, ale chyba trochę popłynąłeś (2)
1. Jeszcze nie było szansy na kłótnie i zawiść, a o "logistycznie i komunikacyjnie szybko do przodu" to chyba trudno, bo nie wiadomo, kiedy ta droga w ogóle powstanie
2. Zwycięstwo, mimo że zasłużone, drogi wybudować nie pomoże.
3. Nie ma czegoś takiego jak samorządy związane z Gdynią.
4. Małe trójmiasto współpracuje ze sobą tak samo sprawnie jak duże, więc raczej nie ma szczególnych powodów do zachwytów.
5. Rzeczywiście Gdynia jest dynamicznym miastem i też trzymam kciuki- 1 2
-
2009-02-18 21:02
popieram przedmówcę, a najbardziej rozśmieszył mnie wszystkomówiący nick: bezstronny :)) (1)
- 1 3
-
2009-02-19 13:57
Bezstronny sędzia dla Ciebie to ten, co nalatuje na którąś ze stron???:)
czy kierujący się największym obiektywizmem, nie będący stronniczym a sprawiedliwy?
- masz coś do tej drogi??
- chciałeś 15 wariantów?, a Ty masz najlepszy 16-sty?
- co może Gdynia ma budować z własnej kasy, a ty będziesz grzmiał, że można było poczekać i wybudować z.....?
- małe Trójmiasto może nie współpracuje w spr. oczyszczalni i ....
- ............
Wiesz co to jest samorządność lokalna? a nie partyjniactwo- partioWładztwo?
Wiesz w ogóle co to identyfikowanie problemów, a następnie poszukanie sposobów ich rozwiązań i likwidacji? Właśnie konsultacje m.in. w spr. Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej są rzeczywistym osiągnięciem ostatnich lat w funkcjonowaniu samorządów, demokracji lokalnej i społeczeństwa obywatelskiego. Gdybyś był normalnym człowiekiem, a nie zwykłym bubkiem, to napisałbyś uwagi konstruktywne i merytoryczne a nie zajadłości. Bo te i podobne zjawiska to również wymagania rzeczowej diagnozy, oddziaływania na środowisko i inne. Odpowiedzialność za procedury i wykorzystanie tej szansy, spoczywa przede wszystkim na władzy, ale również na wszystkich środowiskach i osobach, które mają możliwość uczestnictwa w życiu publicznym więc i na TOBIE - a nie wypisywanie bzdur. W normalnym demokratycznym i świadomym społeczeństwie jest to normą inicjowanie debat na nurtujące nasz tematy. Ja wiem, że w Twoim środowisku tego rodzaju działania są niedopuszczane.- 1 0
-
2009-02-19 01:53
płacą ci za to? ja też mogę takie rzeczy wypisywać...! Gdzie mam wysłać CV?
- 0 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.