• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają konsultacje w sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej

Mariusz Kurzyk
18 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej swój początek miałaby na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni. Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej swój początek miałaby na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni.

Ruszają konsultacje w sprawie przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). - Ta trasa na pewno powstanie - zapewnia prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek. Problem w tym, że wciąż nie wiadomo kiedy.



Kto powinien sfinansować budowę OPAT?

OPAT to 14-kilometrowa droga, która ma zaczynać się na przedłużeniu Obwodnicy Trójmiasta. Miałaby odciążyć ruch tranzytowy na drodze krajowej nr 6, między Gdynią a Redą, a także usprawnić ruch w kierunku Helu.

- Obwodnica Trójmiasta, która kończy się w Chyloni przy ul. Morskiej, nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych całej aglomeracji - przyznaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Widać to zwłaszcza w wakacje. Obwodnica korkuje się na coraz dłuższym odcinku, także z uwagi na duży ruch w kierunku Helu. Myślę, że budowa OPAT może być jednym z ważniejszych wyzwań komunikacyjnych dla całego Trójmiasta.

Obwodnica ma przebiegać przez Gdynię, Kosakowo, Redę i Rumię. Wszystkie te gminy (a także samorządy Wejherowa, Pucka, Władysławowa i Helu oraz Województwa Pomorskiego) współfinansują prace projektowe. Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) zostanie przygotowane na kwiecień 2010 r. Będzie opisywać wpływ inwestycji na środowisko, zawierać rozwiązania techniczne oraz ocenę kosztów.

W przyszłym tygodniu rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu trasy. - Będzie to pierwsze z dziesięciu spotkań, jakie zorganizujemy z mieszkańcami terenów znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie planowanego przebiegu obwodnicy - mówi Dorota Jesionek z Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, które koordynuje cykl konsultacji. - Na podstawie opinii mieszkańców przygotowany zostanie raport, który pomoże w podjęciu decyzji o budowie OPAT.

Pierwsze konsultacje odbędą się w najbliższą środę, 25 lutego o godz. 17, w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Organizatorzy spotkania mają świadomość, że mieszkańcy mogą być zaniepokojeni planowaną inwestycją.

- Jeśli ktoś mieszka w Chyloni, w bloku, na 6 piętrze, to nie powiem mu, że będzie miał ciszę i spokój, bo to nieprawda - przyznaje Grzegorz Długosz z firmy WYG International, która tworzy STEŚ. - Zamierzam przedstawić mu jednak inne korzyści. Jakie? Mniejszy ruch na ulicy Morskiej, ekrany tłumiące hałas i odcinające spaliny. Poza tym droga znacznie skróci mu dojazd na plażę do Władysławowa, czy Juraty - wystarczy wjechać na węźle z ulicą Morską i w kilkanaście minut dostanie się na półwysep.

Samorządy mocno zaangażowały się w przygotowanie projektu OPAT, ale droga nie powstanie bez pieniędzy z budżetu państwa. Decyzja w sprawie OPAT, trasy niezwykle ważnej nie tylko dla mieszkańców Trójmiasta, należy więc do władz centralnych: ministerstwa infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt budowy trasy szacuje się na 1,1 mld zł.

Proponowane warianty OPAT różnią się przede wszystkim przebiegiem trasy na terenie Redy


Choć OPAT to przedsięwzięcie niezwykle poważne, wśród użytkowników internetowych forów dyskusyjnych wywołuje też uśmiechy i docinki. Powód? Jedna z najdłuższych w polskim internecie nazw domen: www.obwodnicapolnocnaaglomeracjitrojmiejskiej.pl. Adres długi, ale użyteczny i warty zapamiętania.

Miejsca

  • WSAiB Gdynia, Kielecka 7

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • wariant B

    najlepsze rozwiązanie to wariant B
    najlepsze rozwiązanie to wariant B
    najlepsze rozwiązanie to wariant B
    najlepsze rozwiązanie to wariant B
    najlepsze rozwiązanie to wariant B
    najlepsze rozwiązanie to wariant B
    najlepsze rozwiązanie to wariant B

    • 0 0

  • a drogowców jak zwykle zima zaskoczyła

    j.w.

    • 0 0

  • PRECZ Z TIRAMI Z CENTRUM (3)

    MIESZKAM NA WŁADYSŁAWA IV NA WYSOKOŚCI URZĘDU SKARBOWEGO TIRY JADĄCE DO PORTU TA HAŁASUJĄ , ŻE W BUDYNKU DRŻĄ ŚCIANY !!!
    TRASA KWIATKOWSKIEGO MIAŁA ZMIEJSZYĆ ILOŚĆ SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH W CENTRUM !!!
    ZAKAZ JAZDY DLA TIRÓW PRZEZ CENTRUM MIASTA !!!

    • 4 4

    • Wątpie żeby 40t zestaw powodował drżenie ścian w budynku, rozumiem pociąg ale nie ciężarówka.

      • 0 0

    • (1)

      wiesz takie myślenie ja ci powiem tylko tyle stacisz pracę koleś a ja pije łychę z donim i się śmieje z ciebie hahahahahhahahahahhahahah

      • 0 0

      • jakis (...) jestes koles

        • 0 0

  • B lub E

    • 0 0

  • f1 co ty pierd@#$%^^%$#@ sz

    • 0 0

  • WARIANT - E

    • 0 0

  • GDYNIA JEST WIELKA!!!!!!!!!!!

    • 1 0

  • SKRZYżOWANIE OBWODNICY Z MORSKą (1)

    już od conajmniej 15 lat winno być bezkolizyjne.
    Obecne plany Obwodnicy Północnej w niczym
    skrzyżowaniu by nie przeszkadzały.

    Widzę tu nieudolność i bezwładność
    miłościwie nam panujących władz od 20 lat.

    • 0 0

    • Chcesz ponarzekać, czy sobie poprawić?

      jeśli to drugie to przedstaw swoją propozycje:)) Wyślij petycje do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i idź w najbliższą środę, 25 lutego o godz. 17, w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni.

      • 1 0

  • DLACZEGO ! ! ! (3)

    Dlaczego skrzyżowanie OBWODNICY Z UL. MORSKą w Gdyni
    jest skrzyżowaniem rodem z PóżNEGO PRL - u . ????

    Może mi to ktoś wyjaśni.
    Nie jestem w stanie zrozumieć tego.

    Powinny być wiadukty i rozjazdy bezkolizyjne.
    Rozładowało by to ten jakże ważny węzeł komunikacyjny.

    Za co chwalimy prezydenta Szczurka , jak nie można
    przez tyle lat rozwiązać tak podstawowej sprawy
    dla GDYNI I TRóJMIASTA ZARAZEM

    • 0 1

    • skrzyżowanie jak i cała trasa (2)

      jest dopiero projektowana i konsultowana, wiec złóż konstruktywne propozycje.

      Gdyby nie ten PRL i Gierek, koleś dalej być darł przez centrum Gdyni a o obwodnicy mógłbyś zapomnieć. Dziś drogi mamy tylko dlatego, że unia w pierwszej kolejności je finansuje. Ty pewnie zamiast na drogi dawałbyś na kościoły i modliłbyś się dalej i wieszał w samochodzie św.Antoniego:))aby szczęśliwie dojechać:))

      • 2 0

      • (1)

        Kotuś nie zrozumiałeś mojej aluzji o PRL.
        Doskonale wiem że gdyby nie wyszydzany Gierek
        to byśmy byli jeśli chodzi o drogi daleko
        bardziej w tyle.

        Obecnie nam panujące władze dla dróg
        w Trójmieście ZROBIłY BARDZO NIEWIELE..

        A więc Bezstronny kula w płot z atakowaniem
        mej skromnej osoby bo mamy mocno zbieżne poglądy ...kolego

        • 0 0

        • Więc ciesze się i pozdrawiam:))

          tu się muszę zgodzić.
          Przed wyborami jako kiełbasę wyborczą np. Adamowicz wyciął drzewa na Spacerowej i miała to być super droga. Jak było i jest szkoda gadać. Takich przykładów mogę multum przedstawić.
          W Gdyni drogi osiedlowe też mają wiele do życzenia, no ale jak widzę super wypasioną wille w środku super hiper naturalny kamień a przed nią dziura na dziurze na dodatek droga szutrowa i pytam gościa, nie można poprosić w kotłowni o żużel pokotłowy telefonicznie? to przywiozą i zasypią. A gość w wypasionej bmce ja mam terenówkę a kto zapłaci za telefon do urzędasów:))?

          • 0 0

  • Wiadomo Gdynia, i wszystko jasno i czytelnie opracowane (7)

    bez kłótni, bez zawiści, logistycznie i komunikacyjnie szybko do przodu. W końcu to laureat w ostatniej edycji rankingu samorządów:)) W Gdyni i związanej z nią samorządach nie tylko przy OPAT, liczy się idea w usprawnieniu transportu i to widać w działaniu oraz zarządzaniu. Dochodzi do tego olbrzymia satysfakcja z podsumowania wieloletnich działań co widać gołm okiem. Bo to nie jest efekt jednego roku, ale wielu lat.
    Tak jak w sporcie najtrudniej jest utrzymać pozycję. Wysokiej dynamiki nie można mieć w nieskończoność, a Gdyni jednak się to wciąż udaje.
    Gratulacje, i trzymajmy kciuki za jak najszybsze wcielenie projektu do realizacji.

    • 6 6

    • Mein Fuhrer, panski plaszcz :-))) (1)

      • 0 1

      • Widze najwięcej w sprawie Gdyni mają do powiedzenia Szkopy , Foksdojcze,...

        • 0 0

    • trzymam kciuki, ale chyba trochę popłynąłeś (2)

      1. Jeszcze nie było szansy na kłótnie i zawiść, a o "logistycznie i komunikacyjnie szybko do przodu" to chyba trudno, bo nie wiadomo, kiedy ta droga w ogóle powstanie
      2. Zwycięstwo, mimo że zasłużone, drogi wybudować nie pomoże.
      3. Nie ma czegoś takiego jak samorządy związane z Gdynią.
      4. Małe trójmiasto współpracuje ze sobą tak samo sprawnie jak duże, więc raczej nie ma szczególnych powodów do zachwytów.
      5. Rzeczywiście Gdynia jest dynamicznym miastem i też trzymam kciuki

      • 1 2

      • popieram przedmówcę, a najbardziej rozśmieszył mnie wszystkomówiący nick: bezstronny :)) (1)

        • 1 3

        • Bezstronny sędzia dla Ciebie to ten, co nalatuje na którąś ze stron???:)

          czy kierujący się największym obiektywizmem, nie będący stronniczym a sprawiedliwy?

          - masz coś do tej drogi??
          - chciałeś 15 wariantów?, a Ty masz najlepszy 16-sty?
          - co może Gdynia ma budować z własnej kasy, a ty będziesz grzmiał, że można było poczekać i wybudować z.....?
          - małe Trójmiasto może nie współpracuje w spr. oczyszczalni i ....
          - ............
          Wiesz co to jest samorządność lokalna? a nie partyjniactwo- partioWładztwo?
          Wiesz w ogóle co to identyfikowanie problemów, a następnie poszukanie sposobów ich rozwiązań i likwidacji? Właśnie konsultacje m.in. w spr. Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej są rzeczywistym osiągnięciem ostatnich lat w funkcjonowaniu samorządów, demokracji lokalnej i społeczeństwa obywatelskiego. Gdybyś był normalnym człowiekiem, a nie zwykłym bubkiem, to napisałbyś uwagi konstruktywne i merytoryczne a nie zajadłości. Bo te i podobne zjawiska to również wymagania rzeczowej diagnozy, oddziaływania na środowisko i inne. Odpowiedzialność za procedury i wykorzystanie tej szansy, spoczywa przede wszystkim na władzy, ale również na wszystkich środowiskach i osobach, które mają możliwość uczestnictwa w życiu publicznym więc i na TOBIE - a nie wypisywanie bzdur. W normalnym demokratycznym i świadomym społeczeństwie jest to normą inicjowanie debat na nurtujące nasz tematy. Ja wiem, że w Twoim środowisku tego rodzaju działania są niedopuszczane.

          • 1 0

    • płacą ci za to? ja też mogę takie rzeczy wypisywać...! Gdzie mam wysłać CV?

      • 0 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane