• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają konsultacje w sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej

Mariusz Kurzyk
18 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej swój początek miałaby na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni. Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej swój początek miałaby na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni.

Ruszają konsultacje w sprawie przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). - Ta trasa na pewno powstanie - zapewnia prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek. Problem w tym, że wciąż nie wiadomo kiedy.



Kto powinien sfinansować budowę OPAT?

OPAT to 14-kilometrowa droga, która ma zaczynać się na przedłużeniu Obwodnicy Trójmiasta. Miałaby odciążyć ruch tranzytowy na drodze krajowej nr 6, między Gdynią a Redą, a także usprawnić ruch w kierunku Helu.

- Obwodnica Trójmiasta, która kończy się w Chyloni przy ul. Morskiej, nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych całej aglomeracji - przyznaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Widać to zwłaszcza w wakacje. Obwodnica korkuje się na coraz dłuższym odcinku, także z uwagi na duży ruch w kierunku Helu. Myślę, że budowa OPAT może być jednym z ważniejszych wyzwań komunikacyjnych dla całego Trójmiasta.

Obwodnica ma przebiegać przez Gdynię, Kosakowo, Redę i Rumię. Wszystkie te gminy (a także samorządy Wejherowa, Pucka, Władysławowa i Helu oraz Województwa Pomorskiego) współfinansują prace projektowe. Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) zostanie przygotowane na kwiecień 2010 r. Będzie opisywać wpływ inwestycji na środowisko, zawierać rozwiązania techniczne oraz ocenę kosztów.

W przyszłym tygodniu rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu trasy. - Będzie to pierwsze z dziesięciu spotkań, jakie zorganizujemy z mieszkańcami terenów znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie planowanego przebiegu obwodnicy - mówi Dorota Jesionek z Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, które koordynuje cykl konsultacji. - Na podstawie opinii mieszkańców przygotowany zostanie raport, który pomoże w podjęciu decyzji o budowie OPAT.

Pierwsze konsultacje odbędą się w najbliższą środę, 25 lutego o godz. 17, w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Organizatorzy spotkania mają świadomość, że mieszkańcy mogą być zaniepokojeni planowaną inwestycją.

- Jeśli ktoś mieszka w Chyloni, w bloku, na 6 piętrze, to nie powiem mu, że będzie miał ciszę i spokój, bo to nieprawda - przyznaje Grzegorz Długosz z firmy WYG International, która tworzy STEŚ. - Zamierzam przedstawić mu jednak inne korzyści. Jakie? Mniejszy ruch na ulicy Morskiej, ekrany tłumiące hałas i odcinające spaliny. Poza tym droga znacznie skróci mu dojazd na plażę do Władysławowa, czy Juraty - wystarczy wjechać na węźle z ulicą Morską i w kilkanaście minut dostanie się na półwysep.

Samorządy mocno zaangażowały się w przygotowanie projektu OPAT, ale droga nie powstanie bez pieniędzy z budżetu państwa. Decyzja w sprawie OPAT, trasy niezwykle ważnej nie tylko dla mieszkańców Trójmiasta, należy więc do władz centralnych: ministerstwa infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt budowy trasy szacuje się na 1,1 mld zł.

Proponowane warianty OPAT różnią się przede wszystkim przebiegiem trasy na terenie Redy


Choć OPAT to przedsięwzięcie niezwykle poważne, wśród użytkowników internetowych forów dyskusyjnych wywołuje też uśmiechy i docinki. Powód? Jedna z najdłuższych w polskim internecie nazw domen: www.obwodnicapolnocnaaglomeracjitrojmiejskiej.pl. Adres długi, ale użyteczny i warty zapamiętania.

Miejsca

  • WSAiB Gdynia, Kielecka 7

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • Najpierw skrzyżowanie

    Nie rozumiem dlaczego, pomimo takiego natężenia ruchu, skrzyżowanie Obwodnicy z ul. Morską nie zostało przebudowane na bezkolizyjne? Co stoi na przeszkodzie aby tak zrobić? Gdynia nie musiałaby nawet finansować tej inwestycji bo to przecież drogi krajowe.

    • 0 0

  • Czym sie rozni wariant A od wariantu B?;|

    jw

    • 0 0

  • wielcy znawcy polityki Szczurka!!!! chyba Wam się w główce poprzewracało!!!!!!!!!!! które z miast w naszym kraju rozwijają się tak szybko jak Gdynia?(oprócz Wrocławia?) aha a jak Wam się nie podoba geniusze to przeprowadźcie się do Gdańska---->jedna wielka zakorkowana KUPA!!!!!! :):)

    • 2 1

  • jak juz ruszyły konsultacje to budowa sie zacznie w 2019-2021.

    jak juz ruszyły konsultacje to budowa sie zacznie w 2019-2021.
    Polska sie rozwija w tempie Zairu.
    W Korei PD w latach 70- były łaki i bagna startowali z poziomu zero i maja dziś cos co my nie będziemy milie zalat 40. Ale oni nie maja komunistycznych elit. a my wszędzie w szkole na uczelni w urzędzie. Poząl sie boże chore głowy

    • 0 2

  • Czy gdańszczanie mają wrodzoną nienawiśc? (3)

    Czytam czasami wpisy na forum trójmiasto.pl i dochodzę do przekonania ,że gdańszczanie maja chyba wrodzoną nienawiśc do gdynian.Obojętnie o czym jest artykuł to za każdym razem kończy sie tak samo.Atak na gdynię i wszystko co jest z nią związane.Skąd to sie bierze?Strach ,zazdrośc ?

    • 2 4

    • a w druga strone to juz klapki na oczach? (2)

      • 0 0

      • (1)

        porównaj ilośc agresywnych wpisów nt gdańska a gdyni.Odpowiedz sie sama nasuwa.

        • 0 0

        • Dokładnie, mieszkańcy Gdyni na każdym kroku atakują miasto Gdańsk!

          Dokładnie, mieszkańcy Gdyni na każdym kroku atakują miasto Gdańsk! Najgorsze jest to, że portal nic sobie z tej wzajemnej wojny nie robi. Większość mieszkańców Trójmiasta to trzeźwo myślący ludzie, którym zależy na rozwoju całego regionu. Wpisy o tym, że gdańszczanie to faszyści, Niemcy i cała chołota zza Buga to wielkie nadużycie! Szkoda, że odwiedzający ten portal mieszkańcy innych miast muszą patrzeć na to żenujące widowisko.

          PROPONUJE CAŁKOWICIE USUNĄĆ MOŻLIWOŚĆ WPISYWANIA KOMENTARZY POD ARTYKUŁAMI! ZAMIAST TEGO NORMALNE, MODEROWANE FORUM!

          • 0 1

  • szczurogadacz i jego blebleble... (1)

    Megaprezydent, outsider szczurek odpala kolejną rakietę... Podobnie jak u premiera cudaka Tuska skończy się na blebleble i propagandzie bez pokrycia w rezultatach. Tak już było w przypadku kosmodromu Babie Doły, czy kompleksu basenów na Polance Redłowskiej, albo tarasu widokowego dla przyjezdnych i mieszkańców Trójmiasta w wieżowcu See Towers, etc (pewnie można więcej wymienić). Ciekawe jak długo będziemy się jeszcze dawać mu wodzić za nosy? Mam nadziję, że następna kadencja oszczędzi nam tego "gadacza" i pozwoli zamienić na kogoś kto potrafi skutecznie działać (bo można - patrz Łodź, albo np. Wrocław, Poznań).

    • 2 3

    • leci gdzie dają więcej

      żeby i dla siebie cos utłuc. Normalka. Ty byś inaczej robił na jego miejscu?

      • 0 0

  • WARINAT B LUB E (3)

    • 3 3

    • (2)

      Popieram, mi co prawda chodzi glownie o wylot na Szczecin wiec albo wariant B albo E.

      • 0 1

      • (1)

        nie da rady, w miejscu przebiegu trasy budowane jest duze osiedle semeko

        • 1 0

        • Wyburzą i po kłopocie

          • 0 0

  • GDYNIA DA RADE......POWODZENIA p.Prezydencie Szczurek

    • 2 0

  • WKOŃCU!!!!!!!!

    • 0 0

  • kilkanaście minut na półwysep to chyba jest przesadą, no może jakby to była autostrada... najlepszy wariant D

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane