- 1 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (129 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (121 opinii)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (166 opinii)
- 4 Prawie 1 mln kary za opóźnienie Fali (237 opinii)
- 5 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (114 opinii)
- 6 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (529 opinii)
Ruszył przetarg na projekt i budowę przystanków PKM w Gdyni
Miesiąc mają firmy i konsorcja na złożenie wniosku o dopuszczenie do przetargu na projekt i budowę przystanków PKM na Karwinach i przy stadionie w Gdyni. Spółka PKM ogłosiła właśnie przetarg na to zadanie. Terminem ich realizacji to koniec 2016 r. Koszt budowy dwóch przystanków PKM na terenie Gdyni ma wynieść niecałe 33 mln zł netto.
Zamówienie będzie prowadzone dwuetapowo. W pierwszym etapie firmy i konsorcja będą mogły złożyć wnioski o dopuszczenie do przetargu. Na to mają czas do 1 lutego. Po tym terminie spółka PKM sprawdzi złożoną dokumentację i zakwalifikuje tych potencjalnych wykonawców, którzy spełnią wymogi formalne. W drugim etapie firmy i konsorcja spełniające wymogi złożą oferty.
O wyborze wykonawcy ma decydować w 90 proc. cena ofertowa. 10 proc. to termin realizacji inwestycji.
Sprawdź aktualny rozkład pociągów PKM i SKM
Perony na nowych przystankach to nie wszystko
Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny pod ul. Wielkopolską obejmuje wykonanie dwóch peronów jedno-krawędziowych wraz z dojściami dla pieszych. Konstrukcja peronu zostanie wykonana z prefabrykowanych elementów. Ponadto zostanie wykonany układu komunikacyjny w pobliżu przystanku PKM Gdynia Karwiny - chodniki powiązanie z peronami i wzdłuż ul. Wielkopolskiej i ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej. Do peronów będzie można dojechać windami i skryć się m.in. przed deszczem pod wiatą.
Natomiast realizacja przystanku PKM Gdynia Stadion przy ul. Sportowej oprócz dwóch peronów jedno-krawędziowych i wind, przewiduje wykonanie układu komunikacyjnego w pobliżu przystanku polegająca na rozbudowie i dostosowaniu do projektowanych schodów na perony. Również wymiana nawierzchni chodnika przy krawędzi ulicy i dostosowanie go do nowego układu pieszego.
Na obu przystankach staną także ozdobne czerwone wiaty, które już teraz napotkamy na gdańskich przystankach PKM, a także elektroniczny system informacji pasażerskiej.
Potrzebny tor w torze
W ramach inwestycji powstanie także splot torowy w rejonie przystanku PKM Gdynia Karwiny. To dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Linią kolejową porusza się się jeden lub nawet dwa pociągi ponadgabarytowe w tygodniu.
Właśnie wspomniany splot torowy był przedmiotem wydłużających się uzgodnień między PKP PLK i spółką PKM.
- Cieszymy, że udało nam się uzgodnić kwestie techniczne związane z budową przystanków ze spółką PKP PLK - zarządcą linii, przy której powstaną przystanki. Planujemy wykonać prace budowlane w 2016 r. Kiedy dokładnie będą otwarte nowe przystanki trudno teraz jeszcze wskazać - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Całość inwestycji w Gdyni ma pochłonąć ok. 33 mln zł. Do inwestycji nie dawno dołożyła 4,5 mln zł Gdynia. Jednak plany wydatkowe ostatecznie zweryfikuje wynik przetargu.
W dalszej perspektywie jest też budowa przystanku PKM na Wzgórzu św. Maksymiliana. Koszt nowej inwestycji miał się zamknąć w kwocie 3-4 mln zł. Pojawiły się wizualizacje. Po stworzeniu projektu budowlanego inwestycja miała szybko ruszyć. Okazało się, ze na jego budowę potrzeba 30 mln zł. Więcej o tym piszemy w osobnym artykule.
Ukończona w połowie grudnia stacja PKM Gdańsk Osowa.
Opinie (177) 2 zablokowane
-
2015-12-30 10:05
(1)
PKM to sciema dla kolesi ktorzy wyciagneli kaske z Unii ,brylowali w tym projekcie Sekretarze z PO z naczelnym I Sekretarzem Partii w Gdansku,pseudonim Lysy:)
- 2 2
-
2015-12-31 10:18
Pamiętasz jeszcze pajacu, że obiecałeś mamie w Wigilię, że skończysz wreszcie podstawówkę.
- 0 0
-
2015-12-30 10:08
jedno-krawędziowe?
To się pisze naprawdę z kreską???
Redaktorze...- 1 2
-
2015-12-30 10:20
(1)
PIS zrobi porzadek z pusta PKMka,cele beda przygotowane na cwaniakow ktorzy kase wyciagneli na kolejke jezdzaca pusta
- 0 7
-
2015-12-30 11:19
wracaj do torunia
- 4 0
-
2015-12-30 10:37
Co dalej z decyzją środowiskową na Trasę Kaszubską i OMT?
Co dalej z decyzją środowiskową na Trasę Kaszubską i OMT panie Naskręt? Niby miała być prawomocna w połowie grudnia i na razie nic. Czy PiS udupi te drogi?
- 3 1
-
2015-12-30 11:27
Stadion
Najgorsze jest to ze nie powstaje przystanek na wzgórzu które jest dużym węzłem przesiadkowym... Przystanek koło stadionu wygeneruje średnio może maksymalnie 5 osob na pociąg (wariant optymistyczny), natomiast jeżeli powstanie kiedyś przystanek na wzgórzu to będzie zbyt mała odległość miedzy tymi dwoma przystankami. Budowa tego przystanku to uśmiercanie PKM w Gdyni juz od samego początku!
- 10 5
-
2015-12-30 11:35
wstyd (1)
Z moich źródeł podobno kazda kolejka jeździ około 15 osób max
- 1 8
-
2015-12-30 11:39
to dziwne bo jak ja jeżdżę to jest sporo ludzi, na każdym rzędzie siedzeń praktyczne ktoś.
- 4 0
-
2015-12-30 11:51
Wykorzystajmy potencjał miejsca, (4)
aby nie popełniać w skutkach kilku błędów. Czasami warto zrezygnować z prezentu - zwłaszcza, że Gdynia dokłada do niego 4,5 mln., aby ten błąd nie oddziaływał brzemiennie na dynamikę rozwoju tej części Redłowa?
To co proponuje PKM spowoduje małe wykorzystanie terenu pomiędzy Zwycięstwa, / PPNT, SKM "Redłowo" a następnie Węzeł Przesiadkowy dla Witomina/ Wiczlina, M.Kacka... i dodatkowej PKM (...), a w tym i przy okazji powinno się wybudować cywilizacyjny wiadukt i poszerzoną jezdnię, aby przy okazji meczów i imprez nie blokować i zamykać całkowicie jezdni, także droga powinna przepustowa dla normalnego transportu w innym wypadku inwestycja ta pozostawia dużo do życzenia. Tym bardziej, że przecież mamy Drogę Różową, która w zamyśle powinna zbierać więcej pojazdów i przyczyniać się do zwiększenia przepust-owalności między Redłowem, a Orłowem a w przyszłości Sopotem. Wielka szkoda, że potencjał tego miejsca nikt nie stara się właściwie wykorzystać ? Miasto powinno wszelkimi siłami postarać się zrobić z okolic stacji SKM Redłowo/ Stadiom Miejski PKM - niezwykle ważne miejsce przesiadkowe, wymusić na PKM/PLK stworzenie tam dodatkowej stacji przesiadkowej także w kierunku Wielkopolskiej i dalej - tak aby powstało tam Miejskie Centrum Rozwoju i Biznesu.
Na początek należałoby przeprowadzic następny etap rozbudowy PPN-T a w tym przykryć tory SKM i PKP czy to płytą (tak jak przed UM w Gdańsku) czy to jakimś porządnym zadaszeniem i zrobić porządny przystanek SKM z windami niepełnosprawnymi i bezpośrednim wyjściem na PPNT z miejskim placem np.innowacji. Przecież mamy tam warunki terenowe b. sprzyjające wręcz idealne. Wykupić i ew. scalić kilka działek i ustanowić służebności publicznej tak aby powstał aktywny łącznik SKM/PLK/PKM. Lnia 221 jest finansowana poprzez PLK dworce/przystanki PKM dojazdy itd Gmina/... może sporządzić właściwa konstrukcje finansową ew. włączyć PPP - jak to ma miejsce przy dworcu w Sopocie ? To co czytam w tym artykule i komentarzach to zapowiada się, że PKM to sromotna porażka także w Gdyni, ponieważ nie obejmuje Gdyni Zachód i Północ ?) A do tego będziemy mieli ogromny zmarnowany teren między Zwycięstwa, a rondem i Stadionem Miejskim. Miasto musi coś z tym zrobić, i nie może się tłumaczyć, że PKM narzuciło pewien sposób działania "marchewką", a poprzez to zabrano się od złej strony do tego przedsięwzięcia. I zamiast międzydzielnicowego centrum rozwoju zrobiono tylko poprawne przystaneczki, które nic szczególnego nie wnoszą w tkankę rozwojowa, a powinny byc także bardzo atrakcyjnymi dla ruchu pieszego miejscu, a nie blaszanymi przypominającymi afrykańskie puebla. Takie blachy może i są atrakcyjne na gdańskich pustkowiach, ale nie nowoczesnej Gdyni - opamiętajcie się ?
Ja już pomijam kwestię wielkiego koszmaru estetyczno-urbanistycznego jaki wnosi w te miejsca i nie koresponduje z tamtejszą zabudową. Także PKM Stadion nie wiadomo do czego w tym miejscu porównać? Moim zdaniem jest to jedno z najbardziej nieprzyjaznych do otoczenia do tego ta czerwień nie przystająca do Gdyni będzie drażnić żółto niebieskich kibiców i antagonizować i prowokować do agresji w pobliżu przebywania w tych miejscach w mieście. Chyba, że nam zależy, aby z naszych podatków ciagle dokonywać napraw zamiast potrzebnych inwestycji?
Ludzie przecież okolice Redłowa SKM/PKM mogłyby być prawdziwym MAGNESEM ROZWOJOWYM naszego miasta, a nie poprzez narzuconą- fakt, darmowe przystanki, tworzącym z wspaniałych możliwości tylko przedmieście?. Zastanówmy sie czy niepodrzucona nam celowo czegoś co spowolni nasz dynamizm i na zawsze stworzy to obiecujące miejsce bezużytecznym i zwykłym jakich setki? Przecież nam zależy, aby tam było życie z różnorodnością funkcji, gdzie Łużycka jest ulicą nie tylko biurową a okolica rozwojową. Niestety dziś gdy wysiada się na stacji SKM Redłowo lub przechodzi przez Stryjską wygląda nie lepiej niż w jakiejś pipidówie. A powinniśmy zyskać zupełnie nowy standard, dzięki czemu z pewnością zachęcimy wiele osób do korzystania z pociągów. Przecież wpompowaliśmy tam poprzez PPNT nowoczesność i miejskie pieniądze, także biznesmeni na Łużyckiej dołożyli nic nie chcemy za darmo.
Czy Gdynia jest dotknięta jakimś trądem, ze ciągle rząd i województwo nas dyskryminuje? Zobaczmy nasz dworzec Główny, ile złego tam zrobiono poprzez modernizacje zamiast ułatwień i estetyzacji? A miały być realizacje i wielki program inwestycyjny obejmujący gruntowną modernizację infrastruktury, gdzie jednym z jego najważniejszych elementów powinien być rozwój transportu kolejowego w wymiarze makro, ale przede wszystkim lokalnym i aglomeracyjnym.
Druga sprawa to inwestycje dot. kompleksowej przebudowy i modernizacji istniejącego SKM"Redłowo"przejścia dla podróżnych na przystanki A/T, które winny prowadzić poprzez tunel peronowy do wind dla niepełnosprawnych łączący z PPNT i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. To skandal, ze w XXI wieku niepełnosprawny nie może z SKM Redłowa udać się do pracy w PPNT. Kiedy przejście zostanie wyposażone w dodatkową windę, a dodatkowo zamontowane zostaną pochylnie pieszo-rowerowe?.
Dlaczego PKM także nic nie robi w tym kierunku, a przecież dzięki tym pracom podróżni zyskają wygodne i komfortowe przejście, a mieszkańcy bezpieczny łącznik z drugą stroną miasta PKM?SKM.
- Dopiero właściwa realizacja powyższych przedsięwzięć pozwoli na pełną integrację transportu kolejowego z miejskim transportem publicznym i doprowadzi do postawienia na parkingach transportu prywatnego. Pasażerowie zyskają możliwość wygodnych przesiadek z kolejek/pociągów do autobusów/trolejbusów oraz wygodne przejście łączące dwie części Gdyni i Kaszub- 7 7
-
2015-12-30 18:37
oj bezstronny ;)
- 1 1
-
2015-12-30 20:04
Rozpisał się Pan
I świetnie. Tylko urzędnicy mają wizję wyklutą w gabinecie. I nie interesuje ich nawet najlepsza wizja mieszkańca.
- 3 0
-
2015-12-30 23:38
A ta liczba mnoga to po co?
Sam sobie wykorzystaj mądralo
- 0 2
-
2015-12-31 10:26
Dodałbym jeszcze ruchomy chodnik w tunelu.
- 0 0
-
2015-12-30 13:44
Dworzec (1)
Były plany budowy dworca śródmieścia w Gdyni na wysokości Pogotowia Ratunkowego wniosek milionera R Krauzego Czy to nadal aktualne.Czy to kolejna obiecanka dla reklamy Czekamy na lotnisko Chcemy latać z kosakowa
- 6 2
-
2015-12-31 10:28
plan budowy dworca śródmieścia w Gdyni na wysokości Pogotowia Ratunkowego idiotyczny
- 0 0
-
2015-12-30 23:53
33mln.....
Pojęcia nie macie, że za te pieniądze można wybudować 6 przystanków, a nie dwa. Teraz już wiecie skąd te piękne wille w okolicach Gdańska i nowiutkie bmw za gotówke w garażu....
- 0 0
-
2015-12-31 01:54
PKM Gdynia Stadion ? Gdynia Wzgórze Św. Maksym.? - bez sensu
Rozumiem przystanek PKM Gdynia Karwiny, Gdynia Obłuże, Gdynia Oksywie, Pogórze, Kosakowo, ale dublowanie stacji Redłowo/Stadion i Wzgórze/Wzgórze, to jakaś paranoja... to może jeszcze szósty peron w Gdyni Głównej? Wąskotorowy...
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.