- 1 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (74 opinie)
- 2 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (125 opinii)
- 3 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (641 opinii)
- 4 Z parku Centralnego na 25 dni do celi (31 opinii)
- 5 Dużo atrakcji w Sopocie na Dniach Kurortu (59 opinii)
- 6 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (11 opinii)
Ruszył przetarg na projekt i budowę przystanków PKM w Gdyni
Miesiąc mają firmy i konsorcja na złożenie wniosku o dopuszczenie do przetargu na projekt i budowę przystanków PKM na Karwinach i przy stadionie w Gdyni. Spółka PKM ogłosiła właśnie przetarg na to zadanie. Terminem ich realizacji to koniec 2016 r. Koszt budowy dwóch przystanków PKM na terenie Gdyni ma wynieść niecałe 33 mln zł netto.
Zamówienie będzie prowadzone dwuetapowo. W pierwszym etapie firmy i konsorcja będą mogły złożyć wnioski o dopuszczenie do przetargu. Na to mają czas do 1 lutego. Po tym terminie spółka PKM sprawdzi złożoną dokumentację i zakwalifikuje tych potencjalnych wykonawców, którzy spełnią wymogi formalne. W drugim etapie firmy i konsorcja spełniające wymogi złożą oferty.
O wyborze wykonawcy ma decydować w 90 proc. cena ofertowa. 10 proc. to termin realizacji inwestycji.
Sprawdź aktualny rozkład pociągów PKM i SKM
Perony na nowych przystankach to nie wszystko
Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny pod ul. Wielkopolską obejmuje wykonanie dwóch peronów jedno-krawędziowych wraz z dojściami dla pieszych. Konstrukcja peronu zostanie wykonana z prefabrykowanych elementów. Ponadto zostanie wykonany układu komunikacyjny w pobliżu przystanku PKM Gdynia Karwiny - chodniki powiązanie z peronami i wzdłuż ul. Wielkopolskiej i ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej. Do peronów będzie można dojechać windami i skryć się m.in. przed deszczem pod wiatą.
Natomiast realizacja przystanku PKM Gdynia Stadion przy ul. Sportowej oprócz dwóch peronów jedno-krawędziowych i wind, przewiduje wykonanie układu komunikacyjnego w pobliżu przystanku polegająca na rozbudowie i dostosowaniu do projektowanych schodów na perony. Również wymiana nawierzchni chodnika przy krawędzi ulicy i dostosowanie go do nowego układu pieszego.
Na obu przystankach staną także ozdobne czerwone wiaty, które już teraz napotkamy na gdańskich przystankach PKM, a także elektroniczny system informacji pasażerskiej.
Potrzebny tor w torze
W ramach inwestycji powstanie także splot torowy w rejonie przystanku PKM Gdynia Karwiny. To dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Linią kolejową porusza się się jeden lub nawet dwa pociągi ponadgabarytowe w tygodniu.
Właśnie wspomniany splot torowy był przedmiotem wydłużających się uzgodnień między PKP PLK i spółką PKM.
- Cieszymy, że udało nam się uzgodnić kwestie techniczne związane z budową przystanków ze spółką PKP PLK - zarządcą linii, przy której powstaną przystanki. Planujemy wykonać prace budowlane w 2016 r. Kiedy dokładnie będą otwarte nowe przystanki trudno teraz jeszcze wskazać - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Całość inwestycji w Gdyni ma pochłonąć ok. 33 mln zł. Do inwestycji nie dawno dołożyła 4,5 mln zł Gdynia. Jednak plany wydatkowe ostatecznie zweryfikuje wynik przetargu.
W dalszej perspektywie jest też budowa przystanku PKM na Wzgórzu św. Maksymiliana. Koszt nowej inwestycji miał się zamknąć w kwocie 3-4 mln zł. Pojawiły się wizualizacje. Po stworzeniu projektu budowlanego inwestycja miała szybko ruszyć. Okazało się, ze na jego budowę potrzeba 30 mln zł. Więcej o tym piszemy w osobnym artykule.
Ukończona w połowie grudnia stacja PKM Gdańsk Osowa.
Opinie (177) 2 zablokowane
-
2015-12-29 23:08
A kiedy przystanek Wzgórze św. Nowotki?
- 13 4
-
2015-12-29 23:05
Naskrecie! Jaka stacja PkM osowa?
To stacja PKP PLK SA a nie PKM. Pkm wybudowalo tam jedybie peron, czyli 10% inwestycji...
- 3 2
-
2015-12-29 22:46
Bez wspólnego biletu w miarę przystępnej cenie, sensownych skomunikowań i cyklicznego rozkładu jazdy nadal będzie to prowizorka. Mimo wszystko cieszę się z budowy przystanków bo to kolejny krok do przodu.
- 10 1
-
2015-12-29 21:22
Oj, tak... (1)
Już widzę, jak zrealizują projekt do końca roku...
- 29 6
-
2015-12-29 22:05
Przecież nie tego.
No, chyba że rząd pojedzie znowu na skargę do KE, że perony są "nieuczciwą konkurencją dla Gdańska, finansowaną z pieniędzy publicznych".
- 4 4
-
2015-12-29 22:01
"nie dawno" ??
- 1 0
-
2015-12-29 22:00
bez drugiego toru na Kaszuby i elektryfikacji to tylko półśrodek
obłożenie zapewnić mogą tylko dalsze miejscowości, bo wewnątrz Trójmiasta PKM jest mało atrakcyjna. Nie ma sensu zagęszczać sieci przystanków bo to spowolni główny ruch dojazdowy.
- 16 2
-
2015-12-29 21:25
W Gdyni juz by mogli sie wysilic projektanci i cos wiecej niz wiate z blachy wymyslc !!! (1)
Jakies dzielo artystyczne z szkla i stali a nie byle wiata. Jakas szklana kopule z trojkatow szklanych do ktorej by pociag wjezdzal ! Ruszcie glowami bo czas wiat jak na PKS juz minal !!!. Nie musi byc drogo lecz z pomyslem bo za te same pieniadze mozna wymyslic cos wiecej niz sztampe z PRL jak dla PKS.
- 16 7
-
2015-12-29 21:54
Pewnie projektanci chcą ujednolicić
- 5 0
-
2015-12-29 21:30
czy prawda jest że średnia ilość pasażerów PKM w jednym składzie (w ciągu całego dnia) wynosi poniżej 30 osób? (3)
- 18 4
-
2015-12-29 21:53
Organisto! Odejdź z SKM!!!
Zależy jak liczyć.
Na moim odcinku nie nawet tych uśrednionych 30 osób na pociąg.
Ale to nie jest tylko kwestia cen biletów. Ale przede wszystkim źle ułożonego rozkładu jazdy. Niestety zamiast fachowca, w SKM robi to organista.- 8 0
-
2015-12-29 21:35
dzis lecz mysl o tym co za 10, 30 lat. (1)
nie mysl samolubie o sobie tylko bo ta kolej jest dla twoich pra pra wnukow jak ty bedziesz juz na cmentarzu lezal.
- 4 2
-
2015-12-29 21:53
Racja. Wtedy na złomie pra wnuki trochę zarobia
To dla nich wszystko
- 3 1
-
2015-12-29 21:41
No i spoko
- 2 1
-
2015-12-29 21:24
w Osowie potrzebny jest przystanek przy Kielnieńskiej
- 18 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.