• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył przetarg na przebudowę linii tramwajowej na Przeróbkę

Maciej Naskręt
13 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Torowisko tramwajowe jak i droga w ciągu ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza są w fatalnym stanie technicznym. Torowisko tramwajowe jak i droga w ciągu ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza są w fatalnym stanie technicznym.

Około 40 mln zł ma kosztować przebudowa ok. 2,5-kilometrowej linii tramwajowej łączącej śródmieście Gdańska z Przeróbką. Rozpoczęcie prac 1 lipca, zakończenie do 30 września 2015 r. Właśnie rozpisano przetarg.



Zakres robót w ramach przebudowy linii tramwajowej na Przeróbce. Zakres robót w ramach przebudowy linii tramwajowej na Przeróbce.
Dobra informacja dla mieszkańców Przeróbki i Stogów. Gdańskie Inwestycje Komunalne właśnie ogłosiły przetarg na modernizację torowiska tramwajowego wraz z układem drogowym w ciągu ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska i ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska - odcinek od ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska.
- Termin rozpoczęcia prac wyznaczyliśmy na 1 lipca, z kolei termin zakończenia robót to 30 września przyszłego roku. O wyborze wykonawcy w przetargu w 100 proc. decydować będzie cena - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki miejskiej GIK.

Miasto w budżecie na ten cel zarezerwowało 40 mln zł. Inwestycja ma być też dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego.

Plany budowy

W sumie zmodernizowana zostanie 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe ma zaplanować wbudowanie urządzeń do skutecznego smarowania szyn na łukach.

Czy remont linii na Przeróbkę poprawi komfort twoich podróży?

Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskają nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Można je napotkać chociażby na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem.

Na remontowanym odcinku projektanci muszą zaplanować zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich ma być pierwszy tego typu w Gdańsku przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który zostanie poszerzony.

Kolejnym nowym rozwiązaniem jest tzw. przystanek wiedeński, który pojawi się na ul. Lenartowicza przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku.

Na wspomnianych ulicach zostaną wprowadzone elementy spowalniające ruch i poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Ma to zniechęcić szczególnie do jazdy samochodem przez Przeróbkę. W lutym tego roku natomiast wykonano wycinkę drzew, które kolidowały z planowaną inwestycją.

Wykonawca przebudowy zapłaci za zastępczą komunikację autobusową podczas prac budowlanych.. Urzędnicy zdecydowali, że autobusy pojadą od pętli Stogi Plaża do Akademii Muzycznej. Na Długich Ogrodach pasażerowie komunikacji miejskiej będą się przesiadać jadąc do centrum.

Jak skuteczne są opłaty za komunikację zastępczą? Mogli się o tym przekonać mieszkańcy Nowego Portu podczas przebudowy linii tramwajowej w ramach budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Inwestycja nie jest zakończona, ale zaangażowanie wykonawcy doprowadziło do szybszego wznowienia kursów tramwajem. Gdyby tak się nie stało, wykonawca mógłby odwlekać uruchomienie linii.

Most Siennicki na Przeróbce.

Most Siennicki i tunel przy stadionie do liftingu

Podczas robót torowych na Moście Siennickim wykonawca będzie ingerować wyłącznie w nawierzchnię, nie będzie wzmacniał konstrukcji przeprawy. Most przejdzie wyłącznie lifting, nowy wygląd zyskają mury oporowe na dojazdach do niego, zmodernizowane zostanie także oświetlenie i sieć trakcyjna.

W ramach tej inwestycji wykonawca oczyści także tunel dla pieszych przy Bramie Żuławskiej.

Wydarzenia

Spotkanie ws. przebudowy linii tramwajowej Przeróbka (3 opinie)

(3 opinie)
spotkanie

Miejsca

Opinie (106)

  • Remont

    Czyli co zrobią tylko remont Przeróbki a o Stogach to się już zapomniało. A gdzie remont torowiska na całej długości Stryjewskiego aż po Stogi Plaża. Tylko widać jak panowie raz w tygodniu spawają tory by się nie rozleciały

    • 31 2

  • (1)

    "... Ma to zniechęcić szczególnie do jazdy samochodem przez Przeróbkę"
    Niedługo Most Siennicki się zawali więc nie będzie możlwości wjazdu na Przeróbkę.

    • 26 2

    • chodzi pewnie o to

      żeby stogi raczyły do miasta i z powrotem przez most wantowy i przez tunel a nie przez Przeróbkę. Przerobka zostanie ekologiczną dzielnicą.

      • 1 0

  • Wreszcie...

    Cieszę się że będą wreszcie te spowalniacze, oby kilka. Zawsze jak jadę rowerem przez most drażnią mnie sunące z prędkością samochody. Będzie teraz spokojniej. Mogliby też poszerzyć ścieżkę rowerową.

    • 9 7

  • (1)

    a nie taniej by wyszło zburzenie mostu siennickiego??

    • 13 1

    • Taniej pewnie nie... ale faktem jest, że ten remont to taka troszkę "reanimacja trupa"

      Za kilka lat (jak dobrze pójdzie) po remoncie nie będzie śladu. Most pracuje, tramwaj swoje waży, efekt łatwy do przewidzenia.

      • 9 2

  • Przeróbka ??? a gdzie to jest ;) (1)

    • 2 24

    • Gdybyś był w Gdańska to byś wiedział.

      • 10 0

  • Tramwaje na ściezki rowerowe!

    Wszystkie ulice powinny być wyłącznie dla pojazdów samochodowych.

    • 5 8

  • Brawo Gdańsk (3)

    Jako jedyne duże miasto w Polsce konsekwentnie od lat realizuje program remontu wszystkich torów tramwajowych.

    • 9 3

    • (2)

      Słowo "Wszystkich" zastąpmy słowem "niektórych" i będzie mniej więcej zgodnie z prawdą.

      • 5 2

      • Przecież wiadomo, że nie wszystkich w tym samym czasie. (1)

        Wszystkich po kolei. Kolejność jest od lat zapisana w Gdańskim Projekcie Komunikacji Miejskiej

        • 2 1

        • Niezupełnie. Są w Gdańsku dzielnice, gdzie remontów nie było od 25 lat. Vide: Stogi. Jest to dzielnica nadmorska, plażowa. Plaża na Stogach jest najszerszą gdańską plażą, dysponuje nowoczesnym zapleczem. A dojazd d o niej jest taki, że skutecznie odstrasza turystów.

          • 4 2

  • przerobka (1)

    Niech wybiorą firmę sprawdzona a nie najtańsza przy budowie koleli metropolitalnej wybrali najtansza i co mnóstwo podwykonawców glownego wykonawcę to malo co widać Jezdze linia nr 8 wiec pamietam jak byl remont trasy Jana skolna to tam byla firma chyba z gdańska jak dobrze pamiętam cos tran Maja naprawdę sprawnych pracownikow Takie sprawdzone firmy a nie paparuchy

    • 3 6

    • przerobka

      Ta firma to ta trans chyba ja dobrze pamietam

      • 0 1

  • Napiszcie coś o tym, że SKM planuje budowę nowych torów do Wejherowa

    za 900 mln. Jak widać na to jest kasa, a jak trzeba kupić za dużo mniej nowe składy dla Trójmiasta to piszą, że za drogo..

    • 3 3

  • Jak by nie mogli oni zrobić od razu od okopowej tak pocałości jakoś to by wyglądało a tak sama papranina tu nowe tu kawałek starego i taka przeplatanka

    • 5 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane