- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (93 opinie)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (286 opinii)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (116 opinii)
- 4 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (108 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 6 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (377 opinii)
Ruszyła budowa buspasów na ul. Morskiej w Gdyni
Rozpoczęła się budowa pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej w Gdyni. Na początek do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu w kierunku Śródmieścia.
- Od czwartku do 7 maja będzie zamknięty z kolei prawy pas ruchu. Prace te prowadzone będą na jezdni w kierunku centrum. Wykonana tam zostanie modernizacja zatoki autobusowej - informują pracownicy Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Pasy przeznaczone dla autobusów pojawią się na odcinkach pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia a Zespołem Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. Razem będzie ich pięć. Trzy powstaną w kierunku centrum miasta, a dwa w kierunku Rumi.
Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry.
Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie ośmiu drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM. Na wykonanie wszystkich prac ma osiem miesięcy.
Nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"
Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni
Odcinki buspasów w stronę centrum:
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
Miejsca
Opinie (154) 4 zablokowane
-
2018-04-16 23:55
Każda dwupasmówka powinna mieć buspas (1)
To sprzeczne z zasadami logiki, że autobus wiozący kilkudziesięciu pasażerów stoi w korku za prywatnym samochodem w którym jedzie jedna osoba.
Można natomiast rozważyć wpuszczenie na buspasy samochodów wiozących np. minimum 4 osoby.- 2 5
-
2018-04-17 23:56
Czyli była by to jedno pasmówka. Teraz wyobraź sobie że wszystkie pojazdy z 2 pasów stoją na lewym pasie, a po prawym jadą dwa autobusy...
- 0 0
-
2018-04-17 23:53
Buspas = większe korki
Autobus przejedzie kilka minut szybciej a reszta będzie stała w większym korku.
- 3 0
-
2018-04-16 13:12
(5)
Zrobić dodatkowy pas ruchu z każdej strony i po problemie..zamiast tych idiotycznych ścieżek rowerowych, z których prawie nikt nie korzysta..
- 35 19
-
2018-04-16 15:36
(4)
Wprowadzić zakaz ruchu osobówek i po problemie. Zamiast rozwiązywać te durne problemy inwalidów społecznych za olbrzymie pieniądze.
Jak populizm, to na całość- 7 9
-
2018-04-16 15:46
(3)
Wprowadzić zakaz pisania dla rowerzystów, nie wnoszą nic mądrego..
- 13 5
-
2018-04-16 15:56
to już ustaliliśmy twoją fobię (2)
Rowerzyści. Wszędzie są i zewsząd atakują, nawet gdy to akurat nie rowerzyści.
Bez obaw, to się da wyleczyc.- 5 5
-
2018-04-17 23:14
No właśnie,
Rowerzystów jak na lekarstwo, a ścieżkami zawłaszczają przestrzeń.
- 1 0
-
2018-04-16 17:14
wódka i ma zwidy
i pewnie kanapę grzeje 24h na dobę,
jak w barłogu na niej leży i pluje jadem- 2 3
-
2018-04-17 22:46
Ja
Tutaj widzę niezly burdel siostry
- 4 0
-
2018-04-17 12:24
Jak to się buduje farbą?
- 5 0
-
2018-04-17 12:13
Inwestycje/remonty w Gdyni
Dobrze ze wogole cos sie dzieje bo od dluzszego czasu w moim miescie marazm inwestycyjny. Trudno deweloperow do inwestycji zaliczyc a na drogach, ulicach coraz gorzej! Wogole to Morska zasluguje na rozbudowe bo sie w godzinach szczytow, dlawi juz od dawna
- 4 1
-
2018-04-16 17:14
A co z parkingiem przy pawilonach (1)
- 12 3
-
2018-04-17 06:54
Jak by przerobili te parkingi na byś pas było by najlepiej ...
Bus pasy w kawałkach nie mają sensu ...
- 4 0
-
2018-04-16 14:55
Hmm...pomyślmy... (2)
budują buspasy na ulicy wzdłuż której biegnie linia SKM...tak, to zdecydowanie ma sens!
- 30 3
-
2018-04-16 21:36
(1)
Większy niż budowa tam 2 pasmowej drogi
- 0 3
-
2018-04-17 06:26
To prawda
Przy tym natężeniu ruchu powinna być trzypasmowa
- 1 1
-
2018-04-16 13:09
(6)
8 miesięcy na wywalenie wraków i pomalowanie farbą kilku linii ?
- 74 12
-
2018-04-16 13:34
Tam się szykuje miejscami dużo większa przebudowa (5)
Nawet przesuwanie jezdni w bok o kilka metrów, żeby zachować 2 pasy dla prywatnych aut.
- 13 5
-
2018-04-16 14:16
szkoda Twojego czasu (4)
nie robią = źle (bo wiadomo, zmotoryzowanym się należy)
robią = źle (korki, lepiej w nocy etc - co tam mieszkańcy, szlachta z Pucka dojechać musi)
MTM = źle (bo to na pewno firma szwagra)
nie MTM = źle (bo kasa idzie do obcych kapitalistycznych pijawek)
z nasadzeniami = źle (bo drzewa atakują kierowców)
bez nasadzeń = źle (bo betonowa pustynia)
z DDR = źle (bo źli rowerzyści zabierają kierowcom i pieszym)
bez DDR = źle (bo źli rowerzyści zjeżdżają na ulicę)
na północ od centrum = źle (korki!)
na południe = źle (bo na północy nie robią!)
z pieniędzy unijnych = źle (bo można było szybciej z własnych)
bez pieniędzy = źle (bo przecież Gdańsk nic nie robil, a potem skokowo zrobił z unijnych i Panie ameryka)
Wydawanie pieniędzy na tą nad wyraz roszczeniową i od lat uprzywilejowaną grupę społeczną ma naprawdę znikomy efekt końcowy- 12 6
-
2018-04-16 15:43
Tak jest, kierowcy to najbardziej roszczeniowa grupa (3)
U mnie dzisiaj pod pracą 4 auta i 25 rowerów (zajmujących 2 miejsca dla aut) i kierowcy lamentują, że mają za mało miejsc do parkowania...
- 6 5
-
2018-04-16 19:47
Pracujesz w przedszkolu? (2)
Czy w zakładzie terapii zajęciowej dla rowerzystów?
- 8 3
-
2018-04-16 21:38
proponuję bojkotować trolla (1)
- 2 2
-
2018-04-17 06:25
Słusznie
Rowerowe trolle na dobre przejęły ten portal.
- 1 0
-
2018-04-16 20:08
Masakra co się porobiło (2)
Potrzebny ktoś z pomysłem na miasto. Młody i dynamiczny z ambicjami. Tej ekipie zdecydowanie dziękujemy.
- 18 3
-
2018-04-16 21:43
pomysły są znane, tanie i sprawdzone (1)
jego elementy:
- zdecydowane postawienie na poprawę warunków korzystania z miasta przez pieszych i rowerzystów (deptak na Starowiejskiej, bezkolizyjna cyklostrada wzdłuż linii SKM, zwodzona kładka pieszo rowerowa z Oksywia do placu Gombrowicza)
- modernizacja taboru SKM i zwiększenie częstotliwości pociągów SKM do 5 minut w godzinach szczytu
- przedłużenie linii PKM po jej elektryfikacji do północnych dzielnic Gdyni
- restrykcyjna polityka parkingowa zakładająca, że posiadanie samochodu nie tworzy automatycznie prawa do parkowania nim za darmo w przestrzeni publicznej w pobliżu domu oraz/lub miejsca pracy
Na razie tyle- 0 3
-
2018-04-17 06:10
Władze Gdyni są jakie są
Ale warto czytać takie opinie i wyobrazić sobie, co by było, gdyby miastem rządził nowotwór w postaci tzw. aktywistów miejskich.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.