• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa buspasów na ul. Morskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
16 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Budowa buspasów na Morskiej w Gdyni ruszyła w poniedziałek rano. Budowa buspasów na Morskiej w Gdyni ruszyła w poniedziałek rano.

Rozpoczęła się budowa pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Na początek do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego zobacz na mapie Gdyni będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu w kierunku Śródmieścia.




Obawiasz się utrudnień związanych z budową buspasów na Morskiej?

Do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu. Kierowcy muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu.

- Od czwartku do 7 maja będzie zamknięty z kolei prawy pas ruchu. Prace te prowadzone będą na jezdni w kierunku centrum. Wykonana tam zostanie modernizacja zatoki autobusowej - informują pracownicy Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Pasy przeznaczone dla autobusów pojawią się na odcinkach pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia a Zespołem Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. Razem będzie ich pięć. Trzy powstaną w kierunku centrum miasta, a dwa w kierunku Rumi.

Prace przy budowie buspasów w Gdyni potrwają osiem miesięcy. Prace przy budowie buspasów w Gdyni potrwają osiem miesięcy.
Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry.

Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie ośmiu drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Na początku, do pierwszych dni maja, prace będą prowadzone na pasie w kierunku Śródmieścia. Na początku, do pierwszych dni maja, prace będą prowadzone na pasie w kierunku Śródmieścia.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM. Na wykonanie wszystkich prac ma osiem miesięcy.

Nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.


Miejsca

Opinie (154) 4 zablokowane

  • Każda dwupasmówka powinna mieć buspas (1)

    To sprzeczne z zasadami logiki, że autobus wiozący kilkudziesięciu pasażerów stoi w korku za prywatnym samochodem w którym jedzie jedna osoba.

    Można natomiast rozważyć wpuszczenie na buspasy samochodów wiozących np. minimum 4 osoby.

    • 2 5

    • Czyli była by to jedno pasmówka. Teraz wyobraź sobie że wszystkie pojazdy z 2 pasów stoją na lewym pasie, a po prawym jadą dwa autobusy...

      • 0 0

  • Buspas = większe korki

    Autobus przejedzie kilka minut szybciej a reszta będzie stała w większym korku.

    • 3 0

  • (5)

    Zrobić dodatkowy pas ruchu z każdej strony i po problemie..zamiast tych idiotycznych ścieżek rowerowych, z których prawie nikt nie korzysta..

    • 35 19

    • (4)

      Wprowadzić zakaz ruchu osobówek i po problemie. Zamiast rozwiązywać te durne problemy inwalidów społecznych za olbrzymie pieniądze.

      Jak populizm, to na całość

      • 7 9

      • (3)

        Wprowadzić zakaz pisania dla rowerzystów, nie wnoszą nic mądrego..

        • 13 5

        • to już ustaliliśmy twoją fobię (2)

          Rowerzyści. Wszędzie są i zewsząd atakują, nawet gdy to akurat nie rowerzyści.

          Bez obaw, to się da wyleczyc.

          • 5 5

          • No właśnie,

            Rowerzystów jak na lekarstwo, a ścieżkami zawłaszczają przestrzeń.

            • 1 0

          • wódka i ma zwidy

            i pewnie kanapę grzeje 24h na dobę,
            jak w barłogu na niej leży i pluje jadem

            • 2 3

  • Ja

    Tutaj widzę niezly burdel siostry

    • 4 0

  • Jak to się buduje farbą?

    • 5 0

  • Inwestycje/remonty w Gdyni

    Dobrze ze wogole cos sie dzieje bo od dluzszego czasu w moim miescie marazm inwestycyjny. Trudno deweloperow do inwestycji zaliczyc a na drogach, ulicach coraz gorzej! Wogole to Morska zasluguje na rozbudowe bo sie w godzinach szczytow, dlawi juz od dawna

    • 4 1

  • A co z parkingiem przy pawilonach (1)

    • 12 3

    • Jak by przerobili te parkingi na byś pas było by najlepiej ...

      Bus pasy w kawałkach nie mają sensu ...

      • 4 0

  • Hmm...pomyślmy... (2)

    budują buspasy na ulicy wzdłuż której biegnie linia SKM...tak, to zdecydowanie ma sens!

    • 30 3

    • (1)

      Większy niż budowa tam 2 pasmowej drogi

      • 0 3

      • To prawda

        Przy tym natężeniu ruchu powinna być trzypasmowa

        • 1 1

  • (6)

    8 miesięcy na wywalenie wraków i pomalowanie farbą kilku linii ?

    • 74 12

    • Tam się szykuje miejscami dużo większa przebudowa (5)

      Nawet przesuwanie jezdni w bok o kilka metrów, żeby zachować 2 pasy dla prywatnych aut.

      • 13 5

      • szkoda Twojego czasu (4)

        nie robią = źle (bo wiadomo, zmotoryzowanym się należy)
        robią = źle (korki, lepiej w nocy etc - co tam mieszkańcy, szlachta z Pucka dojechać musi)
        MTM = źle (bo to na pewno firma szwagra)
        nie MTM = źle (bo kasa idzie do obcych kapitalistycznych pijawek)
        z nasadzeniami = źle (bo drzewa atakują kierowców)
        bez nasadzeń = źle (bo betonowa pustynia)
        z DDR = źle (bo źli rowerzyści zabierają kierowcom i pieszym)
        bez DDR = źle (bo źli rowerzyści zjeżdżają na ulicę)
        na północ od centrum = źle (korki!)
        na południe = źle (bo na północy nie robią!)
        z pieniędzy unijnych = źle (bo można było szybciej z własnych)
        bez pieniędzy = źle (bo przecież Gdańsk nic nie robil, a potem skokowo zrobił z unijnych i Panie ameryka)

        Wydawanie pieniędzy na tą nad wyraz roszczeniową i od lat uprzywilejowaną grupę społeczną ma naprawdę znikomy efekt końcowy

        • 12 6

        • Tak jest, kierowcy to najbardziej roszczeniowa grupa (3)

          U mnie dzisiaj pod pracą 4 auta i 25 rowerów (zajmujących 2 miejsca dla aut) i kierowcy lamentują, że mają za mało miejsc do parkowania...

          • 6 5

          • Pracujesz w przedszkolu? (2)

            Czy w zakładzie terapii zajęciowej dla rowerzystów?

            • 8 3

            • proponuję bojkotować trolla (1)

              • 2 2

              • Słusznie

                Rowerowe trolle na dobre przejęły ten portal.

                • 1 0

  • Masakra co się porobiło (2)

    Potrzebny ktoś z pomysłem na miasto. Młody i dynamiczny z ambicjami. Tej ekipie zdecydowanie dziękujemy.

    • 18 3

    • pomysły są znane, tanie i sprawdzone (1)

      jego elementy:
      - zdecydowane postawienie na poprawę warunków korzystania z miasta przez pieszych i rowerzystów (deptak na Starowiejskiej, bezkolizyjna cyklostrada wzdłuż linii SKM, zwodzona kładka pieszo rowerowa z Oksywia do placu Gombrowicza)
      - modernizacja taboru SKM i zwiększenie częstotliwości pociągów SKM do 5 minut w godzinach szczytu
      - przedłużenie linii PKM po jej elektryfikacji do północnych dzielnic Gdyni
      - restrykcyjna polityka parkingowa zakładająca, że posiadanie samochodu nie tworzy automatycznie prawa do parkowania nim za darmo w przestrzeni publicznej w pobliżu domu oraz/lub miejsca pracy

      Na razie tyle

      • 0 3

      • Władze Gdyni są jakie są

        Ale warto czytać takie opinie i wyobrazić sobie, co by było, gdyby miastem rządził nowotwór w postaci tzw. aktywistów miejskich.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane