- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (91 opinii)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (128 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (230 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (672 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (57 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Ruszyła przebudowa torów dalekobieżych w Trójmieście za miliard złotych
Ruszyły pierwsze prace torowe na linii dalekobieżnej w Trójmieście.
We wtorek ruszyła przebudowa torów dalekobieżnych w Trójmieście, za którą zapłaci miliard złotych spółka PKP PLK. Pierwsze utrudnienia w ruchu pociągów nastąpią już 1 czerwca.
Na bocznicy przy stacji kolejowej Sopot ruszyła największa inwestycja torowa na Pomorzu, obejmująca gruntowny remont linii dla pociągów dalekobieżnych. Przedsięwzięcie będzie prowadzone na odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni, który został podzielony dodatkowo z uwagi na organizację ruchu na Lokalne Centra Sterowania, tzw. LCS-y.
Modernizację torów od Pruszcza Gdańskiego do wysokości stacji SKM Gdańska-Żabianki (LCS Gdańsk) przeprowadzi konsorcjum firm Torpol (lider) i Feroco z Poznania. Ten kontrakt wart jest ok. 584 mln zł.
Modernizację linii z Sopotu do Gdyni Chyloni (LCS Gdynia) - wykonają te same firmy, tyle że w tym przypadku liderem jest Feroco, a pomaga mu Torpol. Spółki za realizację inwestycji zażądały ok. 453 mln zł.
Pierwsze utrudnienia pasażerowie napotkają już 1 czerwca tego roku. Zostanie wtedy na potrzeby przebudowy torowiska wprowadzony nowy rozkład jazdy pociągów (odbędzie się to w ramach ogólnopolskiej zmiany planu jazdy). Podróż na szczęście wtedy do stolicy z Trójmiasta nie powinna trwać dłużej niż siedem godzin. Kolejna zmiany w organizacji ruchu pociągów nastąpi 1 września.
Aktualnie, pomijając Trójmiasto, zaawansowane prace torowe trwają na LCS-ach: Tczew, Działdowo, Nasielsk i Ciechanów. Aby do Warszawy pojechać w 2 godziny i 43 minuty muszą być jeszcze zmodernizowane m.in. torowiska w ramach LCS Iława i LCS Malbork. Kiedy tam zobaczymy torowców? - Na tych odcinkach kolejowych trwa procedura przetargowa. Prawdopodobnie wykonawca zostanie wyłoniony w kwietniu tego roku - mówi Alina Giedryś.
Zdziwią się ci, którzy liczą, że zobaczą wagony na wzór woza Drzymały, zamieszkiwanych przez torowców. - Ze względu na długi okres prac wykonawcy będą wynajmować pokoje w hostelach i dawnych hotelach pracowniczych [m.in. w Gdyni Orłowie przyp. red.]. Tzw. betlejemki - wagony mieszkalne - pojawiają się w miejscach, gdzie prace torowe trwają nie dłużej niż miesiąc - opowiada Leszek Lewiński - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.
Gdyby zestawić kolejowe przedsięwzięcie realizowane w Trójmieście do inwestycji drogowej, za 1 mld zł można by zlecić budowę kolejnej Południowej Obwodnicy Gdańska. W tej cenie można też wybudować trzy Ergo Areny lub prawie dwa stadiony w Letnicy.
- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.
Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:
- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
Opinie (120) 4 zablokowane
-
2011-03-23 09:08
Obejrzałem filmik
Jakie wnioski? Nie wiedziałem, że złomiarze mają już tak dobre wyposażenie do rozbiórki torów
- 3 0
-
2011-03-23 09:12
nie rozumiem, po co LSC Gdańsk i LSC Gdynia ?
myślę, że chłopaki wyhaczyli super zlecenie i dlatego potrwa 3 lata. Może dłużej, bo zima sroga, lato upalne, kryzys na Madagaskarze itp.
- 0 0
-
2011-03-23 09:17
Po takich remontach i inwestycjach
pewnie sprzedadzą to Niemcom za 1/10 tych inwestycji.
- 3 0
-
2011-03-23 09:28
'Podróż na szczęście wtedy do stolicy z Trójmiasta nie powinna trwać dłużej niż siedem godzin'
Średnia prędkość 50km/h, czy to aby nie za szybko? Dlaczego nie 12 lub 15 godzin? W sumie i tak dzień w plecy...
- 4 0
-
2011-03-23 10:03
Co to jest szczęście
"...podróż na szczęście wtedy do stolicy z Trójmiasta nie powinna trwać dłużej niż siedem godzin...." rzeczywiście szczęście
- 1 0
-
2011-03-23 10:25
"NA SZCZĘŚCIE 7 GODZIN Z W-WY DO TRÓJMIASTA !?!?"
faktycznie, jesteśmy ogromnymi szczęściarzami ! 0.o
- 0 0
-
2011-03-23 10:55
Spać... (1)
Spać mi się chce...
- 2 0
-
2011-03-23 12:17
a masz gdzie ?
- 0 0
-
2011-03-23 10:56
Pytanie
Mam pytanie a jaka firma wydrała ten przetarg??
- 0 0
-
2011-03-23 12:00
Cyt. "Podróż na szczęście wtedy do stolicy z Trójmiasta nie powinna trwać dłużej niż siedem godzin. Kolejna zmiany w organizacji ruchu pociągów nastąpi 1 września." "Woza Drzymały". Czyżby wydawca Trójmiasta.pl płacił redaktorom cukierkami?
- 1 0
-
2011-03-23 12:23
Panowie ze zdjęcia nr 2
i te pióra z futerałów.
Ja nie wierzę w te 2h i 40 min- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.