- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (49 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (150 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (89 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (109 opinii)
Ryanair zawiesza w Polsce swoje połączenia. Czy wycofa się z Rębiechowa?
Największy tani przewoźnik lotniczy w Europie - Ryanair - zawiesił wszystkie loty z Krakowa i Rzeszowa, wycofuje także jedno połączenie z Warszawy. Czy zniknie również z Trójmiasta?
Kilka dni temu gruchnęła wieść, że do marca 2009 r. samoloty z harfą na ogonie nie będą latać z Warszawy do Dublina. Tu również powodem są oszczędności: Ryanair argumentuje, że wśród jego baz, Dublin jest w kolejności drugą najdroższą.
Wszystkie te informacje nie spędzają jednak snu z powiek managerom trójmiejskiego Rębiechowa. - U nas trend jest raczej odwrotny, linia otwiera nowe połączenia. Nie wydaje mi się, aby Irlandczycy mieli powody, aby z nas zrezygnować - przekonuje Adam Skonieczny, szef działu marketingu i analiz Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.
Jak twierdzi Skonieczny, lotnisko w Rębiechowie jest jednym z najtańszych w kraju. Do tego samoloty irlandzkiego przewoźnika latają stąd prawie pełne. - Średnie obłożenie wszystkich samolotów startujących z Rębiechowa wynosi ponad 72 proc. Tę statystykę znacząco zawyża nam właśnie Ryanair - wyjaśnia.
Dziś maszyny Ryanaira latają z Trójmiasta do czterech miast: Birmingham, Dublina, Londynu i Frankfurtu. Z kolei jesienią linia uruchamia loty do Brukseli/Charleroi, Bristolu, Shannon i Liverpoolu. Czy te zapowiedzi zostaną dotrzymane? - Nie mam informacji, by miało być inaczej - odpowiada Adam Skonieczny.
Nie da się jednak ukryć, że tanie linie lotnicze przeżywają trudny okres. Największym problemem są rosnące ceny paliwa lotniczego. Z drugiej strony największe zainteresowanie niskokosztowymi podróżami powoli mija. Ten trend widoczny jest szczególnie w Polsce, gdzie spada liczba osób wyjeżdżających do pracy za granicę. Sytuacja zmienia się dynamicznie i podobnie reagują linie lotnicze, które potrafią rezygnować z lotów zanim jeszcze pierwsze samoloty wzbiją się w powietrze lub zaledwie po kilku miesiącach funkcjonowania połączenia.
Z takimi problemami mierzyło się już także trójmiejskie lotnisko. Poważne kłopoty dotknęły taniego polskiego przewoźnika - Centralwings, który z powodu strat zrezygnował z uruchomienia w Trójmieście swojej bazy oraz otwarcia połączeń do Manchesteru, Barcelony i Amsterdamu.
Po pięciu miesiącach przestał latać z Trójmiasta EasyJet, a zaledwie po miesiącu inny angielski przewoźnik, BmiBaby.
Opinie (90) 4 zablokowane
-
2008-07-22 22:08
tanie linie mają straty ale z powodu dużych opłat na naszym lotnisku a nie małego zainteresowania podróżnych.Bardzo brakuje nam tych połączeń z Trójmiasta liniami EasyJet np. do Belfastu.Podróżnych nie brakowało wystarczyło popatrzeć ile ludzi wysiadało i wsiadało do samolotu.
- 0 0
-
2008-07-22 20:20
lotnisko dla Kiszczaka
...W związku z opublikowaną przez IPN książką o Lechu Wałęsie, wnosimy o nadanie gdańskiemu lotnisku imienia Generała Czesława Kiszczaka (GCK Airport)
Z książki wydanej przez IPN wynika, że Lech Wałęsa był tajnym współpracownikiem służb, podlegających generałowi Czesławowi Kiszczakowi. Następnie już jako jawny współpracownik, Lech Wałęsa zasiadł z Czesławem Kiszczakiem do "Okrągłego Stołu". Wynika stąd, że głównym autorem demokratycznych przemian w Polsce jest Czesław Kiszczak.
Wyróżnienie należy się więc jemu a nie jednemu z podwładnych, którzy pomagali mu w realizacji tego zadania.
Stanisław Pobłocki
Klaudiusz Wesołek
Adam Woźniak
PS
Czesław Kiszczak odkupił swoje winy stając się Ojcem-Założycielem polskiej demokracji;)))
Jest czysty jak matka Karnowskiego;)))
Czym się aktualnie zajmuję
Zbieramy podpisy popierające inicjatywę!- 0 0
-
2008-07-22 20:20
rębiechowo drugie na świecie z linią wysokiego napięcia na końcu pasa
jesteśmy na topie razem z meksykiem. z niekontaktowymi ( brak znajomości angielskiego ) pilotami. kretyńskie przepisy w cywilnym prawie lotniczym blokują prywatną awionikę, koszty lotniskowe wyssane z palca. już lepiej hangarować maszynę w rosji lub danii. tylko samopoczucie prezesów lot-u świetne.
- 0 0
-
2008-07-22 20:13
W Gdyni nie opłaca się tworzyc lotniska, ponieważ ani jedno ani drugie miasto nie wyjdzie na tym na plus z powodu większej liczby lotów i koło się zamyka.
Jak napisał wcześniej jakiś idiota, że Gdynia to wizytówka Trójmiasta i jego reprezentant, to się myli. Wystarczy spojrzec na rozwijającą się turystykę w Sopocie czy Gdańsku - napewno cieszy się o wiele większą popularnością niż Gdynia!!!! W Gdańsku można ujrzec piękne zabytki, w Sopocie molo najdłuższe w Europie, czy sławne Monte Cassino, puby i restauracje je otaczające a w Gdyni co? Skwer na ktorym stoją przegnite stateczki i nic poza tym? hahaha- 0 0
-
2008-07-22 19:54
nowe lotnisko koniecznie potrzebne
Na razie nie ma perspektyw na spadek cen benzyny i linie lotnicze-nie tylko tanie- ponoszą straty. Dlatego na razie lepiej wstrzymać się z budową lotniska w Gdyni. Tylko muchy by tam lądowały.
Podobnie jak Kato zawsze powtarzał, że trzeba zniszczyć Kartaginę, niektórzy przy byle okazji wracają do sprawy lotniska w Gdyni.- 0 0
-
2008-07-22 19:25
dlaczego mieszkańcy Gdyni porównują Gdynię z Gdańskiem
... niech mi ktoś z Was to wyjaśni ?????
inna wielkość miast, typ miast, historia itd .....
proponuję porównać Gdynię z Bydgoszczą, Rzeszowem, Częstochową, Lublinem, Białymstokiem itd itd
.... choć i tak większość w/w miast jest znacznie większa od Gdyni- 0 0
-
2008-07-22 18:24
Rebiechowo
Ludzie! Czytać ze zrozumieniem tekstu! Czy tu jest napisane ze wycofuja sie z Gdańska??? Bo jest drogo, albo z jakiegos innego powodu? Wycofuja sie z Krakowa i Warszawy. No ale najlepsi sa z Gdynii........przewoznik sie wycofuje a dla nich to jest właśnie powód do budowy lotniska w Gdyni.........hahahahahah Bravo.
- 0 0
-
2008-07-22 17:54
Wizzair
Szkoda, ze ten przewoznik nie takich mozliwosci jak Ryanair. Jakos wole latac z nimi. Ryanair pozwala sobie na duzo kaprysow. Klientow i tak maja gdzies, przynajmniej tak mi sie wydaje.
- 0 0
-
2008-07-22 17:34
ZNAM PRAWDE (i sie z wami podziele)
powody wycofania sie ryana sa prozaiczne: pieniadze. pracuje w biznesie na tyle dlugo zeby sie nauczyc, ze nie ma tam sentymentow bo za kazda kasa stoja udzialowcy, a najwredniejsi (bo najbardziej przyklejeni do swej kasy) sa ci mali i mniejsi. i to pieniadz decyduje.
w Polscee pokutuje jakies dziwne przekonanie ze o firmie decyduje prezio i kolesie. moze jesli ktos ma kiszarnie ogorkow pod warszawa to i owszem, ale nie linie lotnicze gdzie jest duzy pieniadz i powazni udzialowcy. tu nie chodzi o to ze szef ryanu nie lubi polactwa, albo ze uwaza ze jego daleki pociotek z birmingham stracil prace na rzecz polonusa, albo nawet ze jego siora ma dziecko jakiegos polaczkowego emigranta. ani nawet nie jest zwyklym .... po prostu podjeli biznesowa decyzje uzasadniona strategicznie - moze wejda na nasz rynek jako inna marka? moze postawia na cargo?
jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniadze (albo sex) - a te nie maja narodowosci- 0 0
-
2008-07-22 15:23
"U nas trend jest raczej odwrotny....." (3)
Zwłaszcza latem wynika z potrzeb, że właśnie rozbudowa portu lotniczego w Babich Dołach ma szanse stać się rentownym Terminalem.
Nie wiem dlaczego Ministerstwo Transportu, które pod rządami PO miało nabrać przyspieszenia (i po konsultacjach z resortem obrony narodowej), jak najszybciej przychyliło się do wniosku prezydenta Gdyni, aby to spółka Port Lotniczy Gdynia -Kosakowo już prężnie rozbudowywała i przystosowała inwestycję do celów cywilnych tego wojskowego lotniska w Babich Dołach.- 0 0
-
2008-07-22 15:34
To wstyd dla miasta Gdyni, (2)
że Rzeszów,w którym mieszka 170 722 mieszkańców posiada wspaniały Międzynarodowy Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka, a od czerwca 2008 wznowiono całoroczne połączenia Rzeszów-Nowy Jork (PLL LOT, Port lotniczy John F. Kennedy i Port lotniczy Newark Liberty). Gdynia ma już blisko 270 tys., a latem ta ilość zwiększa się wielokrotnie, posiada niewykorzystane Babie Doły:(((
Wstyd i hańba!!!- 0 0
-
2008-07-22 17:23
Gracjana (1)
Gdynia ma 247 tysiecy mieszkańców
- 0 0
-
2008-07-22 17:29
W br.i ub. liczna wzrosła o ponad 15 tyś.
Ważniejsze dane demograficzne w 2006 r. Ludność ogółem 251 844 w tym:
mężczyźni 120 105
kobiety 131 739- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.