• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: Kamienny Potok do liftingu, informacja pasażerska na każdym przystanku

Krzysztof Koprowski
22 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Na peronie wymienione zostaną zniszczone płyty oraz przełożona będzie w niezbędnym stopniu sama nawierzchnia, która dodatkowo zyska tzw. guzki, ułatwiające orientację osobom niewidzącym i niedowidzącym. Na peronie wymienione zostaną zniszczone płyty oraz przełożona będzie w niezbędnym stopniu sama nawierzchnia, która dodatkowo zyska tzw. guzki, ułatwiające orientację osobom niewidzącym i niedowidzącym.

Szybka Kolej Miejska chce w najbliższym czasie dokonać dalszej modernizacji swojej infrastruktury. Wkrótce ruszą prace na przystankach Gdynia Cisowa i Kamienny Potok, a pozostałe przystanki zyskają nowy system informacji pasażerskiej.



Czy na przystankach, gdzie istnieje winda, należy wzdłuż schodów robić podjazdy dla wózków dziecięcych?

Kilka tygodni temu pisaliśmy o planowanym remoncie przystanku Gdynia Cisowa. Prace mają się rozpocząć jeszcze w tym roku i zakończyć maksymalnie do końca kwietnia 2015 r. Dzisiaj wiadomo już, kto będzie wykonawcą robót.

- Wyboru wykonawcy dokonaliśmy 7 maja. Za najkorzystniejszą została uznana oferta konsorcjum firm Inex jako liderem i partnerami Rajbud, Poltrain oraz MSE, które zaproponowały cenę ok. 3 mln 631 tys. zł. Została złożona też drugą oferta, firmy Dekpol, która proponowała za wykonanie prac ok. 3 mln 875 zł brutto - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Z nowej infrastruktury będą wkrótce cieszyli się też pasażerowie korzystający z przystanku SKM Sopot Kamienny Potok zobacz na mapie Sopotu. Tu również prace ruszą w tym roku, i - podobnie jak w Gdyni - zakończą się najpóźniej 30 kwietnia przyszłego roku. O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa cena.

Największą zmianą w Sopocie będzie wymiana platformy dźwigowej, która dotychczas była pewnego rodzaju "protezą" windy i stwarzała spore problemy - podczas jazdy należało cały czas naciskać specjalny przycisk.

Obecnie urządzenie na ogół jest nieczynne, a pasażerowie muszą korzystać ze schodów, wzdłuż których nie wykonano konstrukcji pod prowadzenie wózka dziecięcego.

Czytaj też: Po co winda, która nie działa?

Nowy dźwig osobowy ma być już windą z prawdziwego zdarzenia, zdolną przewieźć pasażerów o łącznej wadze do 630 kg (obecny udźwig platformy to 300 kg). Winda ma być monitorowana oraz przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach oraz niewidomych i niedowidzących.

Dla osób z problemami ze wzrokiem przystosowana będzie też nawierzchnia peronu, na której pojawią się specjalne "guzki", ułatwiające orientację w terenie. Wymianie ulegną też płyty peronowe oraz w niezbędnym zakresie zostanie przełożona sama nawierzchnia celem uzyskania odpowiednich spadków. Do tunelu przeniesione zostaną kasowniki oraz automat biletowy. To tam oraz na samym peronie pojawią się też kamery monitoringu.

Na przystanku będą też przygotowane instalacje pod montaż nowych ekranów i głośników informacji pasażerskiej, a także słupka SOS-Info. Ich montaż nie będzie jednak wykonany w ramach tej inwestycji, ale jako oddzielne zadanie, które obejmie większość nieremontowanych dotychczas przystanków.

- Pragniemy wykonać kompleksowy system audiowizualny informacji pasażerskich na wszystkich przystankach osobowych i stacjach zlokalizowanych na linii kolejowej 250, z wyłączeniem peronów z projektu "Rozwój SKM w Trójmieście", czyli Gdańsk Politechnika, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Żabianka AWFiS, Sopot Wyścigi, Sopot, Gdynia Wzg. Św. Maksymiliana oraz peronów spoza projektu - Gdynia Orłowo i Cisowa - wylicza Głuszek.

"Sercem" informacji pasażerskiej będzie centrum obsługi systemu, zlokalizowane na stacji Gdynia Główna. Wyposażenie przystanków o nowe elementy ma być zakończone już w tym roku, a w przypadku remontowanych przystanków - wraz z zakończeniem prac budowlanych.

Miejsca

Opinie (107)

  • panowie z SKM

    naprawcie natychmiast perony ,aby mozna swobodnie wejsc do kolejki.Pytam sie czy to sa wytyczne UE ,aby wejscie do kolejki miedzy peronem ,a wagonem bylo 0.5 metra. Panowie magnaci z SKM jaki baran robil taki projekt peronu a wy go akceptowali i zapacili. W wszystkich krajach Uni ,wejscie do pojazdu publicznego jest zrownane z peronem tylko w przekletym kraju Polsce jest inaczej.

    • 8 0

  • proteza windy... wystarczy układ podtrzymania i końcówki... (1)

    za 100 zł zrobić można. no i będzie wspaniała inf o spóźnionych kursach brawo. już teraz wyświetlacze pokazują bełkot jak są obsuwy. pewnie brak spółki pkp informacje sp z o.o. i pkp megafony s.c. a gdzie klimatyzacja kurka mac! już dziś ponad 30 st. a to pierwsze ciepłe dni! i tak już będzie!

    • 5 0

    • Za klimatyzacje odpowiada spolka PKP Klimatyzacja sp. z o.o. Spolki nie ma - klimy nie ma :)

      • 1 0

  • Sopot ma najładniejsze przystanki,

    najgorsze natomiast są w Gdyni. O pomstę do Nieba woła przystanek w Orłowie i chyba wszystkie za Gdynią Główną. Inna sprawa to jakość wykonania remontów. Zaledwie kilka lat temu został wyremontowany przystanek na Zaspie. Nawierzchnia peronu jest obecnie tak nierówna i pozapadana, że jest niebezpieczna.

    • 5 0

  • jak to jest, że przystanki robione za komuny stoją do dziś

    a te remontowane już po styropianowych harcach, w czasach gdy dostępne są technologie itp, za setki milionów zrobione się rozpadły po kilku latach?

    • 3 1

  • informacja pasażerska G... prawda

    nie trzeba daleko szukac zeby sie przekonac ze SKM ma wiadomo gdzie pasażerów, nie dalej jak dzis tj 22.05 w sopocie stala kolejka jedna z dosc nowych ktora ulegla awarii. i co i zero komunikatow dla podroznych ktorych było moze 700, czterdziesci minut i nic sie nie dzieje nikt nic nie wie itd. po czym przyjezdza pociag z trasy krotki i znowu sie ludzie nie mieszcza. masakra.
    Skrót SKM powinien oznaczac Syf Kur... Mać

    • 4 0

  • (1)

    a co z Rumia? jakas prowizorka zjazdów dla wozków, brud, bałagan i juz dawno stacja skm Rumia zyskała miano najgorszej i nic z tym się nie robi a jakby nie patrzec jest jedną z większych stacji.. odnawiaja kamienny potok, który był remontowany a nawet posrednie stacje Gdyni jak Stocznia, Leszczynki czy Grabówek nie słyszały o remoncie peronów w ogole..

    • 0 1

    • Rumia to nie jest przystanek SKM

      tylko PKP PLK

      • 1 0

  • Windy - złoty interes. Drogie, zawsze niesprawne i nieużywane.

    Wiecznie naprawiane i kto za to płaci?

    • 4 0

  • Nowe kolejki Stary PROBLEM

    Co z tego, ze nowe kolejki ładne, ale nadal mało funkcjonalne.
    Od kilku dni ciepło i powtórka z rozrywki.
    Dziś Rumia i wczoraj Lębork do kolejki było wzywane pogotowie.
    Dziś mimo, że najnowsza kolejka, wszystkie okna otwarte (dalej gorąca, za to przeciąg na nerkach i uszach) i umiarkowana ilość pasażerów, zemdlała młoda kobieta. Sam też ledwo stałem na nogach, ciężko było oddychać.
    Gdzie nowoczesne rozwiązania, blokowanie okien i włączona klima?
    Jakoś częste przystanki i otwierane drzwi nie spowodowały w autobusach argumentu aby ich nie montować!!!

    • 4 0

  • Władze Gdyni na bruk !

    Jak długo władze miasta będą lekceważyć mieszkańców Cisowej, tunel pod torami wychodzący w krzaki, brak przejścia do ul. Hutniczej, to skandal, Gdynia to nie tylko marina, skwer Kościuszki, czy tylko śródmieście, to również pozostałe dzielnice.

    • 0 0

  • Jak pociagi beda jezdzic czesto, regularnie i bezawaryjnie to super hiper mulitmedialna informacja nie bedzie nikomu potrzebna. Wystarczy ze megafony beda sprawne zeby poinformowac pasazerow jak raz na jakis czas cos sie zdazy.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane