• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższy nowy peron SKM w Orłowie. Koniec remontu w 2023 roku

Patryk Szczerba
14 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda

Zobacz peron SKM Orłowo na półmetku prac

Nowy peron stacji SKM w OrłowieMapka ma długość 226 metrów i jest o 2 metry dłuższy od starego. Dzięki likwidacji jego krzywizny zmniejszył się odstęp pomiędzy krawędzią peronu a wejściem do pociągu SKM. Trwa remont stacji, który skończy się na początku 2023 roku.



Czy miewasz obawy przed wchodzeniem i wychodzeniem z SKM na peron?

Trwa gruntowna modernizacja stacji SKM Orłowo - do tej pory zaniedbanej, a popularnej wśród amatorów zakupów (bliskość Galerii Klif) i wybierających się na spacer nad morze. Firma Colas Rail Polska modernizuje przystanek za 17,6 mln zł.

Remont SKM Orłowo: jakie nowości?



  • nowy peron o długości 226 m (dłuższy o 2 m od obecnego),
  • pełnowymiarowa wiata skutecznie chroniąca przed wiatrem i deszczem,
  • system informacji pasażerskiej,
  • mała architektura - ławki, kosze itd.
  • zmodernizowane wejście na peron od strony Galerii Klif, w którym zostanie zainstalowana winda i monitoring.


Remont SKM Orłowo: więcej informacji



Rozpoczęte w styczniu prace minęły półmetek. Co istotne, kolejki SKM od kilku dni zatrzymują się po dwóch krawędziach peronu, co usprawniło ruch pociągów.

Po zakupach znów będzie można wejść na peron. Od 20 lipca otwarte wejście na SKM Orłowo Po zakupach znów będzie można wejść na peron. Od 20 lipca otwarte wejście na SKM Orłowo

- Modernizację stacji Orłowo rozpoczęliśmy jeszcze w 2021 roku od wymiany głowicy rozjazdowej od strony północnej i zabudowy nowej głowicy od strony południowej oraz montażu nowych urządzeń sterowania ruchem. To umożliwiło prowadzenie prac na peronie bez konieczności wyłączenia go z eksploatacji. W trakcie prac przy budowie nowego peronu zamykana była raz jedna, raz druga jego krawędź - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
  • Tak w 2023 roku będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak w 2023 roku będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak w 2023 roku będzie wyglądał peron SKM Orłowo.
  • Tak w 2023 roku będzie wyglądał peron SKM Orłowo.

SKM Orłowo: co zostało już wykonane?



Przedstawiciele SKM informują, że wykonano już prace budowlane dotyczące torów oraz trakcji elektrycznej.
  • Zostały wymienione m.in. tory oraz słupy podtrzymujące liny trakcyjne.
  • Wykonano krawędzie peronowe z przyległymi do nich fragmentami nawierzchni peronowej.
  • Wykonano stan surowy przejścia podziemnego - ściany, biegi schodowe, podziemną część szybu windy.
  • W korpusie peronu wykonano część instalacji sanitarnych, elektrycznych i teletechnicznych.


  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.


SKM Orłowo: stopniowo znikają utrudnienia dla podróżnych



- Od 18 sierpnia pasażerowie już mogą korzystać z przejścia na peron od strony CH Klif, a od 8 września pociągi SKM zatrzymują się po obu stronach peronu - opowiada Tomasz Złotoś.
Nowy peron ma długość 226 m i jest o 2 m dłuższy od starego. Ma też zmienioną geometrię.

- Dzięki likwidacji jego krzywizny będzie bezpieczniej i wygodniej - zmniejszył się odstęp pomiędzy krawędzią peronu a wejściem do pojazdu, co ułatwia pasażerom wsiadanie i wysiadanie, a maszyniści i kierownicy pociągów mają lepszy widok na peron - tłumaczy.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.
  • Remont peronu i stacji SKM Gdynia Orłowo trwa od początku roku. Całość ma być gotowa wiosną 2023 roku.

SKM Orłowo: co jeszcze zostało do zrobienia?



Do wykonania pozostała wiata peronowa, prace wykończeniowe w przejściu podziemnym oraz montaż. Trzeba także dokończyć nawierzchnię peronu. Do wykonania są też prace instalacyjne i montaż małej architektury: ławek, ekranów informacji pasażerskiej, biletomatów, śmietników itp.

- Na peronie zostaną zamontowane wiatrołapy - przestrzenie osłonięte przeszkleniami chroniącymi pasażerów oczekujących na pociąg przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Zostanie też zamontowany system monitoringu oraz słupki SOS. Przystanek będzie też wyposażony w udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się - wyjaśnia Tomasz Złotoś.
Zakończenie modernizacji peronu SKM w Orłowie przewidziane jest na I kwartał 2023 r.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (48) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • I super

    • 5 2

  • Ale składy i tak bedą jeździć krótkie.

    • 20 5

  • Opinia wyróżniona

    czy miewasz obawy (8)

    tak, bo mimo, że perony są często nowe i czasami zdarzy się nowy skład (prawie nigdy) to i tak odstęp między platformą a pociągiem jest taki, że mogłoby tam wpaść co najmniej dziecko. Parodia. Bywałem w krajach, gdzie komunikaty ostrzegały o odstępie między peronem i pociągiem szerokości takiej, że by tam karta płatnicza nie wpadła. A u nas remonty i dalej przepaść.

    • 51 12

    • widziałem jak kilka lat temu na stacji Gdynia główna wpadł tam dorosły facet

      jakby dziecko tam wpadło to nawet nie byłoby go widać

      • 16 2

    • Zapraszam do Słupska (2)

      tam można nogi połamać wysiadając z pociągu. Uskok ma ok. 70 cm wysokości.

      • 11 2

      • Słupsk to nie Trojmiasto (1)

        Przez to właśnie, ze SKM zamiast jeździć na poziomie aglomeracji, jeździ wszędzie, to mamy właśnie taka a nie inna wysokość peronów. Gdyby to była prawdziwa kolej miejska to perony były by na zero z podłoga ale wtedy Słupsk czy inne Wejherowa musiałyby wchodzić po drabinie

        • 5 6

        • Czy ci się to podoba czy nie, Wejherowo to część aglomeracji.

          • 1 1

    • mam receptę na Twoje lęki

      zrób większy krok, pozdrawiam

      • 8 14

    • ja latem wpadłem (1)

      w Sopocie

      • 3 1

      • Parodia

        Zwykły Kowalski poszedł by siedzieć za ten odstęp a raczej podstęp a tak wystarczyło napisać uważaj na ten ...

        • 5 3

    • Orłowo

      Za duży odstęp peron kolejka na każdej stacji !!!! Strach wsiadać i wysiadać !!!!!

      • 0 4

  • Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia czekaja (3)

    • 8 2

    • (2)

      Stocznia to praktycznie nieuczęszczany peron widmo, z resztą budowany i użytkowany na potrzeby stoczniowców. Obecnie spełnia jedynie funkcję dojazdu do klubów na stoczni, ale to głównie wieczorami i w weekendy, gdy Oskarki i Juleczki zmierzają tam na imprezy i lodowe harce w WC lub po wiaduktem...

      • 1 3

      • z resztą

        i bez reszty

        • 1 1

      • mylisz się

        mieszkania na tzw. Młodym Mieście plus biurowce wzdłuż Jana z Kolna i Marynarki Polskiej

        • 3 0

  • Dlaczego nie pochylnia zamiast tych bezsensownych schodów ? Winda nigdy nie będzie działać !!!

    • 16 1

  • Z uwagi na nową strukturę pociągi będą musiałby jeździć wolniej ?

    • 7 0

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    Pamiętam, jak w 2009 roku wysiadłem tam z SKM-ki, w drodze na egzaminy do pobliskiej Szkoły Plastycznej w Orłowie;) Już wtedy moją uwagę zwrócił oldschoolowy wygląd peronu, ławek, a już szczególnie stan kładki;) Można było z powodzeniem kręcić tam filmy, osadzone w latach 70/80;) Mimo to, ówczesne Orłowo było takie bardziej klimatyczne. Mniej pato-apartamentów i warszawskich wiesniaków.

    • 96 4

    • Teraz już tam nie ma klimatu. Sztuczne, bezduszne i plastikowe miejsce.

      • 12 2

    • No i betonoza. Wszedzie beton. (2)

      Ani jednego dzrzewa

      • 4 5

      • Betonoza na peronie? (1)

        Znam takie perony klepiska z odrobiną trawy.

        • 6 0

        • Czyżby w Warszawce?

          • 1 0

  • a mówią, że długość nie ma znaczenia (1)

    • 9 0

    • Pewnie, że nie. Może być nawet mały i śmierdzący, byle właściciel miał dużo zielonych w portfelu;')

      • 6 0

  • już myślałem, że sięgnął wiaduktu Kolibki...

    a tu 2m...
    Wow...

    Istniejący peron powinien zostać przesunięty w kierunku Gdańska...

    • 2 4

  • TrCity (3)

    Tandeta... Peron jak peron tyle że nowy. Czym się tu podniecać. Trasa W-WA - Lublin. Wszystkie przystanki podkreślam przystanki nowiusie i do tego estytycznie 5.0000000 razy lepiej prezentujące się. Czy ktoś z tego powodu rozpisywał się?? Nie! Nie było specjalnych relacji czy opisów tylko inf o zakończeniu prac na danej stacji i tyle. A w Trójmieście za to.... Jak za komuny... Wielki sukces bo po x czasie odpicują pomalują i zrobią peron.... Żenada

    • 14 19

    • to jest portal dotyczący spraw Trójmiasta

      sprawa realizowana przez podmiot gospodarczy z Trójmiasta...

      Trasę Wa-wa - Lublin przez kogo jest utrzymywana (PLK?) i finansowana (budżet?).
      Ile czekano na realizację tej trasy?

      • 9 1

    • Przeprowadz sie tam

      • 2 1

    • .

      jak to jest mozliwe zes*ać się o to, że na lokalnym portalu ktoś informuje o postępie prac nad podstawową linią komunikacyjną w aglomeracji

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane