• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka bliżej peronów za dwa lata

Maciej Naskręt
4 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

O 7,5 cm zmniejszy się przestrzeń między kolejką SKM a skrajnią peronów. Obecnie nawet 20-centymetrowy odstęp wzbudza strach wśród pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej. Lada dzień ruszy przetarg na opracowanie dokumentacji dla przebudowy torowiska przy stacjach.



O sprawie pisaliśmy już kilka miesięcy temu, teraz jednak SKM Trójmiasto przygotowuje się do przetargu na opracowanie dokumentacji technicznej, która ma umożliwić dosunięcie torowiska do przystanków. Zlikwiduje to przynajmniej częściowo przestrzeń, jaka jest teraz między kolejką a peronem i wynosi miejscami nawet 20 centymetrów. Szybka Kolej Miejska boryka się z tym problemem od 1976 roku, czyli od czasu, kiedy wycofano z eksploatacji jednostki, które niegdyś służyły berlińskiej S-Bahn.

- Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie musiał przeprowadzić inwentaryzację dotychczasowego układu torowego. Następnie przystąpi on do opracowania projektu dosunięcia osi torowiska o 7,5 cm do peronu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

Aktualnie oś torowiska przebiega w odległości 1725 mm od skrajni peronu. Po planowej przez SKM korekcie przebiegu linii oś toru ma znajdować się w odległości 1650 mm. Pracami mają być objęte wszystkie stacje Szybkiej Kolei Miejskiej za wyjątkiem planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. Tam już odległość - 1650 mm - jest wpisana do projektu.

Prace przy zbliżaniu osi torowiska do peronu, które potrwają dwa lata, nie powinny być skomplikowane technicznie. Podczas robót spółka planuje jedynie wymienić podkłady, które na wysokości przystanków są drewniane i mocno zużyte. Docelowo mają one mieć konstrukcję żelbetową.

Wszystko wskazuje na to, że roboty nie wpłyną na ruch kolejek, bowiem prowadzone mają być w nocy.

Niestety, nie ma szans na razie na to, by przestrzeń, jaka jest między peronem a SKM, została zniwelowana do kilku centymetrów, jak było jeszcze w 1976 r. Powód? Wymaga to od SKM wymiany taboru. Na to jednak w SKM się na razie nie zanosi. Nawet zakres zamówionych ostatnio 21 modernizacji składów z serii EN57 nie uwzględnia poszerzenia podłogi i schodów, by ułatwiały wsiadanie do kolejki.

Prezentacja SKM dotycząca zmniejszenia przerw między peronami a kolejkami

Miejsca

Opinie (155) 2 zablokowane

  • Kto Gluszka mianowal dyrektorem?

    Ten tekst bedzie obrazliwy,ale ja nie bede anonimowy.Panie Gluszek,niewiem kto Pana mianowal na stanowisko dyr. do spraw sprzedazy i marketingu,ale jak zy je,a zyje juz 63 lata takiego polglowka na dyrektorskim stanowisku nawet w PRL u nie widzialem.Powtorze z cala moca przwoznicy tacy jak ZKM ZTM etc. potrafili zmienic nawet dwukrotnie tabor ,a Pan z uporem twierdzi,ze lepiej przerabiac stary niz kupic nowy.Perelowscy wlodarze sta\ry berlinski tabor wykorzystywali do konca,a perony pod ich egida byly dopasowane do wagonow z lat trzydziestych,a Pan swiruje z probami stopni.Wiec konczac,albo Pan tak jak na poczatku napisalem jest polglowkiem,albo cala ta firma tj. SKM jest zarzadzana przez polglowkowJewzelin poczul sie Pan obrazony zapraszam do sadu.Mieczyslaw Cholewa Sopot ul.Lipowa 6/2 tel.502 523 501

    • 18 1

  • mniej inwalidów będzie !!

    Mniej inwalidów będzie ,jak dotychczas ktoś wpadł to przeżył i ZUS musiał płacić . ZUS powiedział dosyć , niech płacą składki za życia , a jak wpadną to nie przeżyją i pieniążki nasze.

    • 2 0

  • zawsze "coś"

    Czy u nas nie można zrobić czegoś raz a porządnie?!
    Bo byłoby zbyt dobrze, gdyby było za dobrze??

    • 9 0

  • Nie rozumiem

    Dziwi mnie to,że SKM ma problem ze zmniejszeniem tej "dziury". Dojeżdżam skmką z Wrzeszcza do Sopotu i mimo,że jestem jeszcze sprawna fizycznie,czasem mam problem z wejściem lub wyjściem z wagonu właśnie przez tą przestrzeń.Często rano we Wrzeszczu na peronie skm zatrzymuje się pociąg dalekobieżny i przez ciekawość podejrzałam tę właśnie dziurę między peronem a wagonem.Byłam zdziwiona bo przestrzeń była tak mała,że niemowlę by przeraczkowało!!! Więc nie rozumiem skąd ten problem w skmce?!Początkowo była mowa o nowych peronach - są,o tym,że pociągi dalekobieżne mają inny rozstaw osi,czy coś tam - nie jestem specjalistą od wagonów.Teraz mamy czekać aż 2(!!!!) lata by cokolwiek było zrobione.A może tak jakiś "dyżurny" z zarządu skam będzie robił za platformę - wystarczy położyć się na brzuchu wagon - peron, a my przemaszerujemy.Będzie bezpieczne i adekwatne do ceny biletu!

    • 10 0

  • SKANDAL

    GDZIE SA NORMY?! JAK TO MOZLIWE ZE KIEDYS BYLO TAK DOGRANE A TERAZ ... TO TYLKO SWIADCZY O WLASCICIELU SKM LIPA NA MAXA TUNELE CIEMNE SCHODY STROME PRZESTRZENIE ZBYT ODLEGLE WINDY NIE DZIALAJA CZY NIKT TEGO NIE NADZORUJE? NIGDZIE NA SWIECIE NIEZNAJDZIECIE TAKIEJ POPELINY. TAK TRZYMAC ZOBACZYMY JAK NA TYM WYJDZIECIE POLAK JEST CORAZ MONDRZEJSZY LIPY SOBIE NIEDA WCISNAC

    • 6 1

  • ... (1)

    tylko 7,5 cm ? :(

    • 2 0

    • Nie przejmuj się - urośnie bardziej,niż tym,którzy mają większe

      A poza tym liczy się technika

      • 3 0

  • Furda odstęp

    teraz robią pkm a tam tez pewnie będzie taka szczelina
    a potem tez zrobią psietarg, by ją "posunąć"

    "posuwają" głównie nas, podatników i pasażerów

    bilety tez będą osobno pkm, osobno skm, osobno kr, osobno zkm, osobno ztm

    • 2 0

  • piotr

    Gluszek - on powinien nazywac sie idiotuszek a w sumie co on winien decyzje podejmuja inny debile remontuja perony , remontuja sklady skm , i od 1976 nie moga sobie poradzic z 7,5 cm no czy to nie młoty parowe ale przeciez to polska gdzie debile sa bezkarni i tyle !!!

    • 8 1

  • barany

    Barany nalepily nakleiki uwaga duza przestrzen i problem z glowy ,w sumie o czym tu pisac przeciez to sa mloty parowe i nic tego nie zmieni

    • 12 2

  • Za tą szczelinę

    między peronem a wagonem powinien ktoś odpowiedzieć przed sądem

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane