• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ki od północy kursują do przystanku Śródmieście

Maciej Naskręt
1 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Dwie minuty po północy odjechała pierwsza kolejka z przystanku SKM Gdańsk Śródmieście. Zabrała ok. 20 pasażerów do stacji Gdańsk Główny. Trójmiejski przewoźnik zakłada, że nowy przystanek uruchomi inwestycje w południowej części Śródmieścia.



Kto najbardziej skorzysta z nowego przystanku?

W nocy pojechała pierwsza kolejka SKM z pasażerami ze stacji Gdańsk Śródmieście w kierunku Gdyni. Na ten już historyczny przejazd przyszli głównie pracownicy SKM. Był też jeden pasażer, pan Jakub, który o planowanym pierwszym odjeździe dowiedział się z naszego portalu.

- Nie sądziłem, że będę jedyny. To dla mnie ogromna frajda. Jadę tylko do stacji Gdańsk Główny - powiedział tuż przed odjazdem.

Władze SKM nie kryją zadowolenia. - Po pierwsze zakończyliśmy trudną inwestycję budowlaną. Po drugie opracowaliśmy rozkład jazdy pociągów, który powinien się spodobać naszym pasażerom. Cieszymy się, że nasze składy już kursują na tej trasie - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Otwarcie nowego przystanku ma zdaniem władz SKM odmienić też południowe tereny Śródmieścia. - Sądzimy, że wielu urzędników, którzy dojeżdżają w ten rejon miasta do pracy zrezygnuje z jazdy samochodem. Ponadto zyskają tereny położone w rejonie ul. Toruńskiej, może teraz łatwiej będzie przyciągnąć tutaj inwestorów, którzy zabudują tę cześć miasta - mówi Głuszek.

Przewoźnik ma też propozycję dla tych, którzy nie są jeszcze przekonani, czy na tej trasie będą podróżować codziennie. Zaznaczamy, że to nie jest primaaprilisowy żart. Przez cały dzień - 1 kwietnia - na trasie z Gdańska Głównego do Gdańska Śródmieście będzie można podróżować pociągami SKM za darmo.

Plakat informujący o zmianach w ruchu SKM. Plakat informujący o zmianach w ruchu SKM.
Na co zwrócić uwagę?

Trzeba będzie jednak uważać szczególnie rano, bo nie każda kolejka przyjeżdżająca z Gdyni do centrum Gdańska dojedzie do nowego przystanku nieopodal al. Armii Krajowej. Swój kurs zakończą one na stacji Gdańsk Główny.

Od dłuższego czasu wiadomo także, że na przystanku SKM Śródmieście nie zatrzymają się składy jadące w kierunku z i do Pruszcza Gdańskiego, a także Tczewa. Spowodowane to jest brakiem włączenia nowych torów SKM w linię dalekobieżną tuż za Wiaduktem Biskupia Górka. Obecnie trwa opracowywanie studium wykonalności dla przedłużenia linii kolejowej nr 250, po której kursuje SKM, w kierunku Tczewa.

Bilety okresowe SKM, zarówno miesięcznie, jak i kwartalne, zakupione przed dniem 1 kwietnia i ważne do lub ze stacji Gdańsk Główny, będą honorowane do końca swojej ważności na odcinku Gdańsk Główny - Gdańsk Śródmieście

Sprawdź rozkład jazdy pociągów z przystanku Gdańsk Śródmieście.

Linia SKM wydłużyła się o kilometr, są dwa nowe perony

Przypomnijmy, że budowa linii kolejowej na odcinku ok. kilometra między stacją Gdańsk Główny a nowym przystankiem SKM Gdańsk Śródmieście zakończyła się w grudniu 2014 r. po prawie półtorarocznym okresie prac. 31 lipca 2013 r. PKP Trójmiasto podpisało umowę na budowę stacji Gdańsk Śródmieście z konsorcjum firm Rajbud i Dekpol. Umowa była warta 66,7 mln zł.

Inwestycja była podzielona na trzy części. Pierwsza to przebudowa istniejącej stacji Gdańsk Główny. Obejmowała ona modernizację peronu trzeciego poprzez utworzenie tzw. peronu wyspowego, remont i adaptację istniejącej wiaty wraz z jej wydłużeniem, a także przebudowę schodów wejściowych na nowy peron. Ponadto pasażerom poruszanie się ułatwi winda, łącząca peron nr 3 z przejściem podziemnym.

Kolejna część przedsięwzięcia to budowa ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej do planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. W jej ramach oprócz torów została wzmocniona konstrukcja Kanału Raduni przechodząca pod torami.

Trzecim i najważniejszym elementem inwestycji była właśnie budowa nowego peronu wyspowego, czyli stacji Gdańsk Śródmieście. Na planowanym peronie została ulokowana wiata peronowa o konstrukcji stalowej, urządzenia elektronicznej informacji audiowizualnej dla podróżnych, słupki SOS-Info, monitoring, instalacja oświetleniowa, a także obiekty małej architektury.

Film promujący nowy gdański przystanek SKM


Wszystkie pociągi będą kursować do przystanku Gdańsk Śródmieście z wyjątkiem:

1) pociągów do/z stacji Tczew oraz Pruszcz Gdański (będą kursowały z pominięciem przystanku Gdańsk Śródmieście);

2) z wyjątkiem pociągów rejsowych (kwestie obiegowe - nocowania w Gdańsku Gł.):
a) dni robocze:
97408 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 6.28)
97788 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 21.50)
97796 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 0.47)
95703 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 1.00)
95403 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 6.22)
95405 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 6.37)
b) soboty:
95703 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 1.00)
c) niedziele i święta:
97796 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 0.47)
06:30 1 KWIETNIA 15

Spokojnie na drogach

Kursują kolejki SKM do przystanku SKM Śródmieście. Szczegóły powyżej w artykule.

Zaczynamy poranny Raport Drogowy. Od godz 6:30 do godz. 9 co 30 minut możecie przeczytać o tym co dzieje się na trójmiejskich drogach. Na drogach jeszcze spokojnie. Korki nie dokuczają kierowcom.

Gdańsk. Nie korkuje się póki co Trakt św. Wojciecha. Jeśli ktoś postanowił wstać nieco wcześniej i w planach ma jechać tą ulicą nieco wcześniej będzie zadowolony. Korkuje się za to ul. Starogardzka do Traktu św. Wojciecha. Na przejazd przez most nad Kanałem Raduni czekamy trzy zmiany świateł.

Na pozostałych ulicach w Gdyni i Sopocie - ruch odbywa się w miarę płynnie.
Zobacz więcej
Kursują kolejki SKM do przystanku SKM Śródmieście. Szczegóły powyżej w artykule.

Zaczynamy poranny Raport Drogowy. Od godz 6:30 do godz. 9 co 30 minut możecie przeczytać o tym co dzieje się na trójmiejskich drogach. Na drogach jeszcze spokojnie. Korki nie dokuczają kierowcom.

Gdańsk. Nie korkuje się póki co Trakt św. Wojciecha. Jeśli ktoś postanowił wstać nieco wcześniej i w planach ma jechać tą ulicą nieco wcześniej będzie zadowolony. Korkuje się za to ul. Starogardzka do Traktu św. Wojciecha. Na przejazd przez most nad Kanałem Raduni czekamy trzy zmiany świateł.

Na pozostałych ulicach w Gdyni i Sopocie - ruch odbywa się w miarę płynnie.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (168) ponad 10 zablokowanych

  • a jeżeli (1)

    chcę dojechać z Pruszcza do tego Nowego, Świetnego i Przepięknego Przystanku to jaki bilet muszę kupić? Do Gdańska Głównego i z powrotem? Żart jakiś.

    • 8 6

    • z pruszcza to tylko na wizy.

      • 0 4

  • Brawo Gdańsk! Dzieje się!

    • 11 4

  • Niech żyje Wielki Budyń!

    • 4 6

  • Zmarnowane pieniadze.

    Ciekawe jaki to "POMYSŁODAWCA" to wymyślił. Oczywiście bez myślenia i ile za to wziął. Wyrzucenie pieniędzy w błoto. Nikt nie pomyślał o schodach do ul. Toruńskiej. Wolę jednak poprzedni dojazd do pracy. Przynajmniej się nie nabiegam niepotrzebnie . Dla osób starszych i mniej sprawnych to dopiero będzie wyzwanie. KTO POZWOLIŁ NA TAKI PROJEKT, BY UTRUDNIĆ LUDZIOM ŻYCIE??? KTO ZA TO ODPOWIADA. PEWNIE ZNOWU JAKIŚ POCIOTEK WYGRAŁ PRZETARG!!!

    • 4 9

  • prima aprilis!!!!

    • 2 4

  • po co tam jechać jak tam nic nie ma,zero sklepów,klubów restauracji a po 16 hula wiatr

    • 4 7

  • zobaczycie za kilka lat. (1)

    ZA kilka lat trudno będzie sobie wyobrazić jak można było funkcjonować bez tego przystanku.

    Przy okazji. CHODNIK na Armii Krajowej w kierunku CHEŁMu. Zamiast pasa dla autobusów, które od kilku lat nie jeżdżą (jest tramwaj).
    - PRIORYTET. TANIM KOSZTEM..

    • 12 3

    • Chodnik razem z drogą dla rowerów oczywiście , bo nam dosyć podjazdu stromą Cienistą o 8% procentowym nachyleniu. Na AK nachylenie to gdzieś ok. 5%. Jeździłem tam po pasie zieleni w miejscu dzisiejszego tramwaju a tak przy okazji jak na Gdańsk Śródmieście dostać się z rowerem , ja tam nie widzę żadnej sensownej drogi

      • 2 2

  • Sródmieście po nic. (1)

    Nie jest to żadne centrum przesiadkowe, więc większość osób i tak będzie musiała dojeżdżać do Głównego. A tam niestety, nie będzie już można wsiąść do SKM i wygodnie poczekać na odjazd tylko będzie trzeba stać na peronie. Jest to spora niedogodność zwłaszcza w zimie. Na dodatek odległość do przejścia między autobusem lub tramwajem a SKM na Głównym wydłuży się. A w zamian otrzymuje się przystanek SKM nieskomunikowany z niczym. Ciekawe, że jak się projektuje transport osobowy to jakoś pomija się pasażera. Tak trudno sobie wyobrazić sobie będąc architektem lub urzędnikiem, że człowiek istnieje? Po co komu usprawnienia, które utrudniają?

    • 11 6

    • tu o nic innego nie chodzi, tylko o udogodnienie dla urzędasów!!!

      • 0 5

  • peron 4 i 5 niepotrzebny !

    Z rozkładu widać, ze peron 4 i piąty nie będzie używany. Może wprowadzić tam PKM?

    • 10 3

  • Ku chwale urzędników

    Jestem wzruszony. No to skorumpowani urzędnicy będą mieli nareszcie bliżej do "pracy?". Nie potrafię znaleźć odpowiedniej nazwy do tego co robią. Może "do przekrętowa".
    Toż to prezent wyborczy PA dla swojej świty.

    • 3 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane