• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ki pojadą bliżej peronów

Piotr Weltrowski
20 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Prezentacja, podczas której SKM pokazała swoje pomysły.


SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.



Czy wchodzenie do pociągów SKM jest trudne?

O tym, że problem z dostaniem się do kolejek SKM istnieje, przekonują listy i telefony od pasażerów, głównie osób starszych, niepełnosprawnych, ale też i rowerzystów czy młodych rodziców przemieszczających się z wózkami. O sprawie napisał też jeden z naszych czytelników. Zaproponował on spółce zamontowanie ruchomych, wysuwanych stopni przy drzwiach wagonów. SKM znalazło jednak inny sposób na rozwiązanie sytuacji.

Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.

- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.

Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.

Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.

Opinie (181) 3 zablokowane

  • natrętny pasażer

    1) Po co ten duży pan miał kask ?. Czy nie naraził statystów na niebezpieczeństwo podczas tych niesamowitych badań naukawych ?
    2) Kiedy nasi dzielni naukowcy odkryją kobietę pasażera z dziećmi,a już z wózkiem nie wspomnę.
    3) Czekamy na zawody strongman-ów w otwieraniu okien.
    4) Może sięgnąć do technologii z lat 30, jakoż niemcy w E90 potrafili zgrać peron z wyjściem.
    5)Klimatyzację nasi mali einsteini odkryją w 22 wieku.

    Najlepiej wprowadzić jeszcze poradnik dla obsługi pociągu np:
    Natrętny pasażer
    A gdyby tu wasz synek z grupą stuosobową odlatywał i każdy z rodziców chciałby wejść, to jaki byłby tłok, sami widzicie i nie mówcie, że nie macie synka, bo w każdej chwili mieć możecie (sprawdzić, czy nie ksiądz).

    • 7 0

  • Głuszek jest z nadania PO odejdzie PO odejdzie i On

    Tyle w temacie

    • 2 0

  • GŁUSZEK TO GNOM (1)

    Największy idi.ta w SKM. Dyr. ds. marketingu i sprzedaży hahahaha. To jakas paranoja jest.

    • 5 2

    • ale za to z PO w piłke gra i ma ładny zegarek oraz złote adidasy

      • 2 0

  • Wymieniliby

    Wymieniliby w końcu ten jeżdżący złom na coś nowego.

    • 3 0

  • Usprawnienie (1)

    Nie trzeba kombinować wiele wystarczy większy syf w SKM i ludzie ostrożniej będą wsiadać.

    • 0 0

    • Jeszcze większy?!

      • 2 0

  • skm

    w latach piędzieśątych powstała SKM (modraki)wysłano jednego pracownika który wymierzył perony na całej lini - miał jedną miarę (do biodra)teraz mają przymiary laserowe i każdy peron jest na innej wysokości - weście jest na czworaka - wydano miliony na modernizacię

    • 3 0

  • SKM do Pruszcza (6)

    Zrobic SKM do Pruszcza

    • 5 0

    • Dlaczego SKM nie jezdzi regularnie do Pruszcza (3)

      • 2 0

      • Bo to jest Szybka kolej MIEJSKA (2)

        • 2 3

        • Pruszcz jest wiecej niz miasto jest powiatem (1)

          • 0 1

          • A co w nim jest ciekawego?

            (dla utrudnienia - oprócz zamkniętej faktorii)

            • 0 0

    • po co ? (1)

      przecież do tej dziury, wiochy nie warto.
      Jeszcze do miasta nazjeżdżają te małomiasteczkowe wsioki. Przyjeżdżajcie se w swoich golfach III

      • 0 4

      • SKM to TRASA PRUSZCZ - WEJHEROWO

        Dla twojej wiedzy te okoliczne wsie i wiochy dzisiaj lepiej wygladaja jak sam GDANSK
        Gdansk to miasto brudu smieci blota walacych sie chalup , wc na Oruni na podworkach, do wc ludzie w nocy lataja z kluczem na szyji.
        Gdansk powstal z polaczenia kilku wsi i dlatego niemoze wyjsc z tego syfiastego i wsiowego wygladu bo pelno tu syfu brudu gnoju i balaganu

        • 1 2

  • Bareja 2013 (6)

    Ludzie przecież to komedia Barei w najczystszej postaci. Od lat 70-tych problem jest znany wszystkim. Nic - absolutnie nic - nie zostało zrobione w tym temacie przez 40 lat. Wciąż słyszymy tylko i wyłącznie "niedasie" A teraz raptem pan Głuszek OSOBIŚCIE prowadzi(pożal się Boże) eksperyment (!!) z drewnianą deseczką. Jakież to potężne narzędzie, którego wynalezienie trwało 40 lat!! Nawet prezentacje nakręcili!! Ludzie! czy ja żyje na innej planecie?? O co chodzi?? Opamiętajmy się, bo to się kiedyś źle skończy

    • 21 1

    • (1)

      Ależ tak sobie jeszcze myślę. Toż to Bareja w dwóch aktach. Najpierw poeksperymentujemy z deseczkami, ba - uwzględnimy te deseczki w nowym przetargu na modernizację zespołów trakcyjnych, a rok później przysuniemy TORY DO PERONÓW. Tory do peronów? Konia z rzędem temu kto mi to logicznie uzasadni. I księżniczkę dorzucę. Dlaczego nie perony do torów??? Przecież wystarczy te betonowe płyty na peronach wymienić na dłuższe, tak aby wystawały poza obrys platformy. Ja naprawdę mam źle poukładane w głowie?

      • 2 0

      • - Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo.
        ...
        - prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.

        • 2 0

    • I doszli do wniosku, że będą przesuwać tory! : ))) (1)

      To tak, jak z filmową poprawką autorską dotyczącą przesunięcia jeziora, żeby bloki się zmieściły. : )))

      • 9 0

      • spółdzielcze punktowce

        - Panie dyrektorze! Tu jest jezioro!
        - a to nie, nie, nie
        -
        - a nie, dobrze! To jezioro damy tutaj, a ten niech sobie stoi w zieleni

        • 9 0

    • hehe (1)

      sama prawda. Bareja by się nie powstydził nakręcić tego materiału.

      Podróż koleją skraca czas podróży pociągiem!

      • 10 0

      • i jeszcze: "Dzień Pieszego Pasażera"

        • 8 0

  • skm..

    rzadko jezdze skm, ale jak juz.. to jest szok !!! ta przepasc miedzy schodami a peronem.... Tyle lat...

    • 6 1

  • Niech słupsk i lębork sobie (2)

    wyremontuja perony za unijne dotacje oczywiscie.

    • 16 2

    • Lebork i Slupsk to przewozy regionalne a nie SKM (1)

      • 4 1

      • Akurat tam nie jeżdżą pociągi PR.

        Tylko SKM i TLK.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane