• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM łączy nowe pociągi w jeden skład

Krzysztof Koprowski
22 czerwca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pociągi Impuls do liniowej eksploatacji weszły pod koniec marca, ale dopiero niedawno zapadła decyzja, by poruszały się złączone w jeden skład. Pociągi Impuls do liniowej eksploatacji weszły pod koniec marca, ale dopiero niedawno zapadła decyzja, by poruszały się złączone w jeden skład.

Kolejarze wreszcie poszli po rozum do głowy i połączyli dwa nowe pociągi Newag Impuls w jeden dłuższy skład. Takie rozwiązanie proponowaliśmy już w momencie premiery najnowszych pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej.



Czy nowe pociągi SKM powinny jeździć złączone w jeden skład

Przypomnijmy - nowe pociągi Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu zostały oficjalnie zaprezentowane w marcu br.

Już wtedy sugerowaliśmy, by ze względu na nieprzemyślane rozplanowanie wnętrza dla ruchu miejskiego, eksploatować je wyłącznie w jednym składzie. Nasze spostrzeżenia potwierdziły później liczne wiadomości od mieszkańców, którzy skarżyli się na ciasnotę w nowych kolejkach.

Kilka dni temu kolejarze postanowili wreszcie wsłuchać się w opinie pasażerów i zespolili Impulsy. Dzięki temu w godzinach szczytu podróż powinna być nieco bardziej komfortowa.

- Skład Impulsów kursuje obecnie na trasach do Lęborka i Wejherowa. W sezonie letnim rośnie liczba pasażerów, stąd decyzja o połączeniu dwóch pociągów w jeden dłuższy skład - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Kolejarze zapewniają również, że wbrew plotkom, oba Impulsy są w pełni sprawne i gotowe w każdej chwili do jazdy jako osobne pojazdy.

- Pociągi są w pełni sprawne. Już wcześniej testowaliśmy taką jazdę w jednym składzie. Nie jest to absolutnie podyktowane awarią któregoś z Impulsów - zapewnia Głuszek.
Impulsy złączone ze sobą mają kursować przez cały dzień. Rozłączanie ma następować jedynie w sytuacji awaryjnej np. gdy zajdzie nagła potrzeba wzmocnienia lub wykonania kursu za inny pociąg.

Materiał z marca br.

Prezentacja pociągu Newag Impuls dla SKM Trójmiasto.

Materiał z marca br.

Newag Impuls na stacji Słupsk.

Miejsca

Opinie (127) 9 zablokowanych

  • No i dobrze (2)

    • 31 8

    • Ten impuls wyglada jak stary kibel z dolaczonym nowym przodem (1)

      jw

      • 1 3

      • Wejdz do srodka i wtedy ocen :)

        • 2 0

  • Żal tych pociągów! (5)

    Ostatnio jechałam tym nowym pociągiem i kloszardzi sobie imprezę zrobili. Oblali siedzenia tanim winem i zgasili na nich niedopałek. Dyżurny SOK SKM powiedział że nie ma kogo skierować i się rozłączył. Nie wiem po co są telefony alarmowe. A na tą patologie to szkoda tych pociągów.

    • 150 4

    • Niech przy każdych drzwiach stoi (3)

      Osoba, która będzie wpuszczać tylko normalnych ludzi...

      Albo alkomat, ktöry otwiera drzwi tylko trzeźwym. Albo najlepiej jedno zadanie matematyczne, które otworzy drzwi tylko przy poprawnym wykonaniu.

      Tak można pozbyć się pijaków i analfabetów.

      • 7 5

      • (2)

        Wystarczy zatrudnić z powrotem SOKistów i wywalić tą firmę ochroniarską, która bierze kasę za to że jej ludzie jeżdżą pociągami. Chodzi mi o to, że oni tylko jeżdżą i nic więcej nie robią. Jeżdżą dla samego jeżdżenia, ale chyba nie o to w tej pracy chodzi.

        • 14 2

        • wybacz ale jeszcze nigdy nie widziałem sokisty pracującego, natomiast tych ochroniarzy owszem
          zresztą już przedmówca napisał jak sok "pracuje", nie bo nie i rozłączył połączenie

          • 1 2

        • A co będę nastawiał ryja za 7-8 zeta na godzinę,dlatego mam w d...e szarpać się z oflunami za takie grosze

          • 7 4

    • Klamiesz

      • 2 3

  • Coś nowego.

    Wam trzeba wagony od węgla a nie nowe składy.Co za dzicz w tym kraju?Skąd tylu paranormalnych?Kupili po 30 latach dwa ładne i funkcjonalne pociągi a oni że wolą w g*wnie stać?!

    • 1 1

  • (1)

    Niemieckie SBahny moze nie sa tak piekne na zewnatrz, jak SKMowskie" blyskotki ale sa pojemne, 4 pary drzwi na wagon,zrywne,przyspieszaja blyskawicznie,kursuja czesto,w srodku siedzenia praktycznie umieszczone,tak ze jest wiele miejsca dla stojacych i z przemieszczaniem sie nie ma zadnego problemu,siedzenia wykonane wykonane z twardego tworzywa odpornego na zniszczenie ,wiele uchwytow. i co najwazniejsza sa to wagony dla kolejki miejskiej,metropolitarnej a nie dalakobieznej.Jesli SKM chce wozic pasazerow az do slupska(nie wiem dlaczego skoro nazywa sie koleja miejska)to niech od Gdyni Chyloni czy Wejherowa niech wprowadzi przesiadke na pociagi innego typu.W Berlinie az do poczatku tego wieku jezdzily doskonale, zmodernizowane wagony zbudowane przed II wojna swiatowa,takie same,ktore jezdzily u nas do lat 70 ub wieku.Niestety idiotyczny pomysl zamiany poniemieckiego,doskonalego taboru 800 volt, na polskie grzmoty typu EW57 3000 volt,byla wielkim bledem za ktory placimy do dzis,nie potrafiac skonstruowac wagonow podobnych do owej kolejki poniemieckiej.Byly proby i szly w dobrym kierunku,pokjazalo sie kilka egzemplarzy dosc udanych i praktycznych wagonow,jednak widac ze dla polskich producentow wazniejszy jest piekny ksztalt,fantazyjna forma niz uzytecznosc,praktycznosc, a wlasnie to jest najwazniejsze w komunikacji.

    • 7 2

    • Przesiadka już jest (zazwyczaj w Gdyni)

      chociaż nie wiadomo po co.

      • 0 0

  • SKM

    Jak to czytam, to cieszę się, że jestem EMERYTEM.

    • 2 0

  • Czy projekt nowych składów ktoś zatwierdzał ?? (6)

    Czy ktoś te rozwiązania jakoś testował powiedzmy w realnych warunkach transportowych ?? Nie to że chcę narzekać, ale każdy kto jeździ skm od wielu lat od razu by powiedział, że takie rozplanowanie wnętrza nowych składów po prostu się nie sprawdzi !!! Że jest nowocześnie, kolorowo, cicho, czysto - owszem , ale czy funkcjonalnie ?? To już raczej niekoniecznie.
    mało miejsc siedzących na takiej przestrzeni, a przede wszystkim - za mało miejsca w przejściach ( jak ktoś ma miejsce stojące to wyminięcie go graniczy z cudem ). No i jak już ktoś pisał za mało drzwi.
    te pociągi na jakieś dłuższe trasy regionalne - czemu nie. Ale na krótkich i zatłoczonych przejażdżkach w obrębie trójmiasta - to się zwyczajnie nie sprawdza !!

    • 109 6

    • to są "kryteria" typowe już od wielu lat również dla nowych autobusów i tramwajów,

      widać że ktoś kto je zamawia w ogóle nie korzysta ze środków komunikacji miejskiej na co dzień

      • 0 0

    • Nie nadają się

      za wąskie,za mało drzwi,ciasnota między siedzeniami.Dno totalne.. i 10m mułu,co z tego że ładnie wyglądają jak są nie funkcjonalne

      • 7 1

    • TANDETA

      • 2 0

    • (1)

      No i weź wsadź tam jeszcze rowery.

      Nie myślałem, że zacznę dostrzegać zalety starych - wyremontowanych skmek

      • 19 0

      • Bo w starych wyremomntowanych jedyne czego brakuje to klimatyzacja

        • 12 0

    • No masz! Znowu zapomnieli cię zapytać!

      • 3 6

  • (1)

    bardzo nieudane pociągi - nasuwa się pytanie kto pisał przetarg i kto je sprawdzał...
    - ciemne
    - ciasne
    - z fotelami posadowionymi na podwyższeniach
    - bez miejsca dla kierownika pociągu

    • 11 1

    • Jest super

      Kierownik lata wte i wewte jak kot z pęcherzem, w między czasie sprzedając bilety

      • 3 0

  • (4)

    To nie mało miejsca w składzie powoduje nieprzyjemną podróż, to wszystko wina hołoty trójmiejskiej jeżdżącej tymi pociągami. Cała europa a nawet mazowsze jak Koleje Mazowieckie czy SKM Warszawa jeździ podobnymi składami i nikt nie płacze.
    Wróćmy do plastiku i braku klimy wtedy nikt nie narzekał.

    • 9 11

    • Ty ino popatrz jaki tabor jeździ choćby w Berlinie (2)

      od wieków utrzymywane 4 pary drzwi na wagon,
      wagonów w składzie 8,
      szerokie przedsionki i przejścia,
      nie mówiąc już o wsiadaniu i wysiadaniu bez ekwilibrystycznych umiejętności

      • 7 1

      • bo tam w Berlinie nikt nie stoi przy drzwiach gdy reszta pociągu prawie pusta. (1)

        • 1 1

        • W nowych SKM możesz tylko albo stać przy drzwiach

          albo siedzieć

          • 0 0

    • taki kurna światowy

      tu jest nasza wieś
      i ma być wygodnie.

      • 8 1

  • (3)

    Tylko dzięki połączeniu tych składów jest mniej pociągów.Myślę ze lepszym rozwiązaniem byloby aby na krótszych odcinkach jeździły częściej to mogłyby być krótsze a łączone były w wyjatkowych sytuacjach

    • 17 18

    • pociągi to nie tramwaje (1)

      i nie moga jeździć zderzak w zderzak, obowiązują blokady liniowe itp.
      Druga sprawa może nawet istotniejsza - więcej składów to potrzeba więcej załogi do obslugi.

      • 6 5

      • W Monachium mogą jeździć "gęściej"

        od prawie 25 lat, a potrzebna do tego technika jest prymitywna. Jeśli są jakieś blokady to chyba w głowach zarządzających

        • 8 2

    • I tak jest mniej.

      Czasami jeździ co drugi, żadne tam co 8 minut w szczycie.

      • 3 0

  • Koszt Biletu (4)

    Osobiście nie korzystam z usług SKMki od kiedy skończyły mi się zniżki na przejazdy. Jako student miałem 51% zniżki na bilet i płaciłem za przejazd z Gdyni do Gdańska 2,94. Teraz w jedną stronę płaciłbym 6 złotych, co daje dziennie 12 złotych. Nie kupuję biletu miesięcznego, bo nie muszę obecnie do pracy dojeżdżać codziennie i o wiele taniej mi wychodzi jeżdżenie samochodem. Mam taki zawód, że nie jadę do pracy, albo z pracy w godzinach szczytu więc w żadnych korkach nie stoję. Do czego zmierzam.
    Gdyby ceny biletów były mniejsze, więcej osób by korzystało z usług SKMki, no ale tak nie jest. Jak z narzeczoną chcemy pojechać na Starówkę do Gdańska ( bardzo mi się podoba, pomimo że jestem Gdynianinem ) to wychodzi nam 24 złote.
    Dodałbym do tego jeszcze awarię, które ostatnio zdarzają się dosyć często.

    • 29 5

    • No, tak.

      Bilety nie są tanie, ale są miesięczne tańsze.
      Z narzeczoną to chyba kupujecie 2 bilety, czyli 12 zł na głowę. Da się przeżyć, choć szkoda że nie ma biletów całodziennych poza godzinami szczytu, albo biletów weekendowych z rabatami. Takie rzeczy się zdarzają w niektórych krajach, ale tylko niektórych. W Polsce jeszcze nie, u nas i tak nie każdy bilet kupuje. Przy każdej kontroli wpada kilka osób.

      • 0 0

    • W Gdańsku nie ma Starówki! (2)

      • 4 11

      • no k...a jak nie ma jak jest.

        Tylko po rewitalizacji w 90%,byłem i widziałem że jest.

        • 0 0

      • On jest gdynianinem, nie czepiaj się, nawet całkiem dobrze zdania układa ;)

        • 13 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane