• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM łączy nowe pociągi w jeden skład

Krzysztof Koprowski
22 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Pociągi Impuls do liniowej eksploatacji weszły pod koniec marca, ale dopiero niedawno zapadła decyzja, by poruszały się złączone w jeden skład. Pociągi Impuls do liniowej eksploatacji weszły pod koniec marca, ale dopiero niedawno zapadła decyzja, by poruszały się złączone w jeden skład.

Kolejarze wreszcie poszli po rozum do głowy i połączyli dwa nowe pociągi Newag Impuls w jeden dłuższy skład. Takie rozwiązanie proponowaliśmy już w momencie premiery najnowszych pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej.



Czy nowe pociągi SKM powinny jeździć złączone w jeden skład

Przypomnijmy - nowe pociągi Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu zostały oficjalnie zaprezentowane w marcu br.

Już wtedy sugerowaliśmy, by ze względu na nieprzemyślane rozplanowanie wnętrza dla ruchu miejskiego, eksploatować je wyłącznie w jednym składzie. Nasze spostrzeżenia potwierdziły później liczne wiadomości od mieszkańców, którzy skarżyli się na ciasnotę w nowych kolejkach.

Kilka dni temu kolejarze postanowili wreszcie wsłuchać się w opinie pasażerów i zespolili Impulsy. Dzięki temu w godzinach szczytu podróż powinna być nieco bardziej komfortowa.

- Skład Impulsów kursuje obecnie na trasach do Lęborka i Wejherowa. W sezonie letnim rośnie liczba pasażerów, stąd decyzja o połączeniu dwóch pociągów w jeden dłuższy skład - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Kolejarze zapewniają również, że wbrew plotkom, oba Impulsy są w pełni sprawne i gotowe w każdej chwili do jazdy jako osobne pojazdy.

- Pociągi są w pełni sprawne. Już wcześniej testowaliśmy taką jazdę w jednym składzie. Nie jest to absolutnie podyktowane awarią któregoś z Impulsów - zapewnia Głuszek.
Impulsy złączone ze sobą mają kursować przez cały dzień. Rozłączanie ma następować jedynie w sytuacji awaryjnej np. gdy zajdzie nagła potrzeba wzmocnienia lub wykonania kursu za inny pociąg.

Materiał z marca br.

Prezentacja pociągu Newag Impuls dla SKM Trójmiasto.

Materiał z marca br.

Newag Impuls na stacji Słupsk.

Miejsca

Opinie (127) 9 zablokowanych

  • dojna zmiana? jak można klupić coś co się nie nadaje do ruchu miejskiego? (2)

    moze lepiej nich jeżdżą na trasie 'regionalnej'

    • 11 0

    • POwskie złodzieje kupiły bubel (1)

      • 6 4

      • Powiedział idiota co powiedział

        • 1 4

  • Nowe (po)kasociągi jak hamujo straśnie piszczo

    • 4 0

  • jak kulą w płot

    Ciągle piszę, że stare składy z berlińskiego metra były w latach 30 - tych lepiej dostosowane niż obecne. Ciągle piszę , że w obecnych składach jest za mało drzwi, ale nasi projektanci wykonują projekty pod widzimisię producenta a nie pod aktualne potrzeby.

    • 9 2

  • omnibus skm

    jakis kolejowy mysliciel wkoncu cos skumał ,co nie znaczy ze jest kumaty...rzecz jasna

    • 5 1

  • (2)

    Pociag ladny,piekny,areodynamiczny ksztalt(choc maksymalna predkosci SKM miedzy stacjami to 60km/godz)ale co z tego,jesli calkowicie nie praktyczny dlai kolei miejskiej,,ktora zrywnych,blyskawicznie przyspieszjacych,o duzej przepustowosci (4 pary drzwi na wagon),idealnego dopasowania skrajni i poziomu podlogi w wagonie do platformy peronu,aby wsiadanie i wysiadanie nie wymagalo akrobacji czy zajeczych ,niebezpiecznych skokow z poreonu do wagonu i vice versa,kolejki powinny kursowac bardzo czesto,bo wtedy rzeczywiscie samochodziarze wybiora kolejke.
    Niestety widac golym okiem,ze wybierajac tego typu wagony kierowano sie calkiem innymi motywami, a praktycznych w ogole nie wzieto pod uwage.Dlaczego zaden z decydentow SKM po prostu nie wybral sie np do Berlina aby zobaczyc Sbahn cz Ubahn.Tylko mozna pozazdroscic.No ale w innych krajach o wyborze decyduja praktycy,,zbiera sie uwagi pasazerow,ich sugestie praktyczne,planuje sie wszystko kompleksowo ze szczegolami.Jedna firma specjalistyczna np koordynuje wszystko aby wszystko bylo dla wygody pasazerow,wagony,perony,informacja,zakup biletow itd. To wszystko robia nie dyletanci,zza biurka ktorzy kupuja ladne ale nie praktyczne blyskotki, ale wysokiej klasy specjalisci praktycy.Niestety SKM i nie tylko, to ciagle skansen mentalnosci postkomunistycznej czyli czy sie stoi czy sie lezy 2 tysiace sie nalezy".

    • 23 0

    • A w PL sie zbiera gremium tych z SKM i debatuja ile wyniosa 13 i 14 w tym roku :) Za sukcesy rzecz jasna!

      • 5 0

    • To nie metro.

      Konieczna klimatyzacja

      • 2 2

  • Zwolnic urzędników

    Kto zamówił takie pociągi? Teraz mamy najdroższy skład w europie!!! Trzeba było z wagonem zamówić, czy ktoś myśli w tych urzędach?

    • 12 1

  • A najlepsza jest część dla rowerów. Niby wielki piktogram, że to część dla rowerów.
    Wjeżdżam, a pani kierownik pociągu mnie wyprasza, bo "to nie jest miejsce dla rowerów"!!!
    Nie było tam ani jednego stojaczka lub wieszaka!
    Porażka!

    • 12 2

  • Fajne są te nowe skmki, inny komfort jazdy (oczywiście jak się dorwie wolne miejsce). Ale... codzienne jeżdżę do/z pracy skmkami na trasie Sopot - Wrzeszcz i tylko dwa razy udało mi się trafić na nowy skład. Dobrze jakby powymieniali wszystkie skmki.

    • 5 5

  • Wole stare kible. Bardziej funkcjonalne!

    • 4 3

  • (1)

    bardzo nieudane pociągi - nasuwa się pytanie kto pisał przetarg i kto je sprawdzał...
    - ciemne
    - ciasne
    - z fotelami posadowionymi na podwyższeniach
    - bez miejsca dla kierownika pociągu

    • 11 1

    • Jest super

      Kierownik lata wte i wewte jak kot z pęcherzem, w między czasie sprzedając bilety

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane