- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (163 opinie)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 3 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (108 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 5 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
SKM: mniej pociągów, ale lepiej dopasowane?
Szybka Kolej Miejska od 12 grudnia wprowadza zmiany w rozkładach jazdy. Mimo że pociągów ma być mniej, spółka zapewnia, że będą lepiej dostosowane do potrzeb mieszkańców.
Zmian nie będzie także w przypadku kursowania pociągów typu Sprinter, które od tej pory będą zatrzymywać się również w Gdyni Orłowie, gdzie istnieje peron dalekobieżny.
W dni robocze pociągi na trasie Gdańsk Gł. - Gdynia Gł. będą jeździć rzadziej niż obecnie. Wprawdzie w godzinach szczytu (6 - 9, 13 - 18) pojawią się na przystankach co 7,5 minuty, to już poza szczytem będą kursować nie co 10 minut (jak dotychczas), lecz co 15.
Z okresu nocnego skreślony zostaje pociąg Gdynia Cisowa - Gdańsk Gł., odjeżdżający codziennie o 1:25 z Gdańska i 3:43 z Cisowej. W sezonie letnim, podobnie jak w obowiązującym rozkładzie, pojawią się także dodatkowe pociągi nocne.
- W nocy odbywają się różne prace serwisowe, tak więc kursy nocne nieco przeszkadzają w ich prowadzeniu. - tłumaczy Bartłomiej Buczek, dyrektor ds. przewozów SKM.
Wprawdzie dzięki zmianom uda się zlikwidować 5 minutowy postój pociągów w Gdyni Gł., tak by wpasować się w takt pociągów na północ od tej stacji, to jednak w weekend pociągi, które teraz kończą trasę w Cisowej, pojadą tylko do Gdyni Głównej. Dalsza podróż będzie możliwa m.in. pociągami do Wejherowa (w weekendy co 30 minut).
Ponadto, część pociągów kursujących dotychczas do Wejherowa w dni powszednie w godzinach 6 - 14, będzie jeździć jedynie do Rumi lub Redy. W godzinach 6:30 - 9 do Wejherowa będą kursować pociągi co 15 minut, od 9 do 14 co 30 minut, a od 14 do 20 co 15 minut.
W dni powszednie nadal zostanie utrzymana ilość 8 par pociągów na trasie Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny. Trzy pary z 8 zostaną wydłużone do Tczewa. W weekend komunikację z Pruszczem Gdańskim zapewnią pociągi do/z Tczewa.
Nowy rozkład będzie obowiązywać od 12 grudnia przez okres około roku. SKM zastrzega jednak, że przez dwa najbliższe miesiące będzie zbierać opinie na jego temat i dokonywać ewentualnych drobnych zmian.
Mniejsza liczba uruchamianych jednostek ma na celu poprawienie wyników finansowych Szybkiej Kolei Miejskiej, co przekłada się na większe szanse na pozyskanie dodatkowych funduszy na dalszy rozwój.
- Nowy rozkład jazdy jest pewnym kompromisem pomiędzy potrzebami pasażerów a kosztami funkcjonowania. Przed nami ogromne inwestycje, takie jak gruntowny remont taboru, budowa przystanku SKM Gdańsk Śródmieście czy remont peronu na Żabiance. - tłumaczy zmiany Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu SKM.
SKM chce dążyć do tego, by każdy rok zamykać chociaż na minimalnym plusie. Taki wynik uda się osiągnąć na koniec br., a dzięki zmianom wyniki ekonomiczne powinny być jeszcze lepsze w przyszłym.
Miejsca
Opinie (197) 9 zablokowanych
-
2010-12-06 08:58
Mniej pociągów?Ładny prezent na Mikołajki
Dzięki Wszechmogącemu poz zmianie pracy nie zmusze już korzystać z usług SKM...usługi tej firmy to jakieś nieporozumienie...niestety baaaardzo dużo ludzi jest na nią skazana
- 3 1
-
2010-12-06 09:02
kompromis??? (1)
ktoś chyba zapomnieał jakie jest znaczenie tego słowa!!!!
Co z tego będą mieli pasażerowie??? Jakie kożyści???- 7 2
-
2010-12-06 09:43
ko\"Ż\"yści będą takie iż każdy pasażera do miesięcznego dostanie słownik ortograficzny
jw
- 2 1
-
2010-12-06 09:19
durna ankieta
Pytanie \"Rozkład jazdy powinien być konstruowany z myślą o zasadach ekonomii czy potrzebach pasażerów\" rozłożyło mnie na łopatki. Z czego utrzymuje się SKM? Czy nie z biletów za które płacą pasażerowie? Oczywiście SKM powinno racjonalnie wykorzystać zarobione pieniądze i tak skonstruować rozkład, by koszty nie przewyzszyły przychodów, ale na opieranie strategi wyłącznie na minimalizacji kosztów, bez dbałości o stymulację popytu, może pozwolić sobie jedynie monopolista.
- 5 0
-
2010-12-06 09:19
do Wejherowa od 14 do 20 co 15 minut chyba nie!!!! (1)
gdyż o godz. 16 bedą kursowały co 30 min. Jedna kolejka jest o 16.01 a następna dopiero o 16.29 ( z żabianki), a kolejka 16.16 bedzie kursowała tylko do Rumi. Nie wiem jakim cudem wszyscy którzy koncza pracę o 16 zmieszcza sie do koleki o 16.29. PORAŻKA! Napewno kolejki te nie bedą lepiej dopasowane, gdyby tak było to oo 16 do 17 jezdziłoby wiecej kolejek do Wejehrowa a nie mniej.
- 2 0
-
2010-12-06 09:43
wszyscy pracują na Żabiance?? fajnie
fajnie
- 0 0
-
2010-12-06 09:23
SKM których będzie mniej na pewno będą lepiej dopasowane!!! heheh (1)
dobre...taka propaganda nie dla ludzi myślących!
- 7 0
-
2010-12-06 16:20
na pewno będą lepiej dopasowane
ale jeszcze nie wiadomo do czego ;)
- 1 0
-
2010-12-06 09:24
Wszystko nam, gnoje, obetnijcie
Autobusy, skmki... może jeszcze dostawy prądu...
- 3 1
-
2010-12-06 09:37
Wow jaki nowoczesny pociąg po lewej
teraz to pasażerowie mają lepiej od właścicieli samochodów, nowoczesne składy, miejsca siedzące, super perony, automaty biletowe, jak ja korzystałem takich luksusów nie było.
- 1 0
-
2010-12-06 09:38
porażka!
zamiast się rozwijać my się cofamy!!
co 15 min jak się zerwie trakcja co 45 w tym czasie dojadę tramwajem do pracy.
szybciej, taniej i chyba coraz bradziej komfortowo bo sa nowe ładne tramwaje
a skm jak kazdy monopolista umrze od swoich \"rewolucji kuchennych\"- 7 0
-
2010-12-06 09:45
ekonomia
Zauważyłem, że słowa \"ekonomia\" i \"ekonomista\" są w naszym społeczeństwie odbierane negatywnie - coś jak \"wyzysk\" i \"pazerny kapitalista\", a nie \"gospodarność\" i \"gospodarz\". Z kolei gospodarz, ma u nas takie znaczenie jak rolnik, a nie człowiek, który rozsądnie zarządza majątkiem i rozumie, że jak nie nie zainwestuje (nie zasieje), to nie zarobi (nie dostanie plonu). Niestety wypowiedzi dziennikarzy i polityków, kóre są skonstruowane w myśl ugrania jakiegoś interesu, są tak skonstruowane, że wprowadzają ludzi w błąd. Przykład - za nasz kryzys ekonomiczny obwiniano Balcerowicza, a nie korupcję i niewłaściwe decyzje polityczne, które miały wpływ na gospodarkę. Obrazowo rzecz ujmując, ekonomiści są po to, by podzielić głodowe racje tak, by nikt nie umarł z głodu oraz wskazać co jest potrzebne, by w przyszłości nikt nie był głodny, a w dalszej przyszłości by wskazać co zrobić, by uzyskać nadwyżki, które można sprzedać. Od wykonania planów są pozostali.
- 3 3
-
2010-12-06 09:45
jestem mieszkanką Rumi
Jestem mieszkanką Rumi i dlaczego ma mnie obchodzić Warszawa z jej brakiem składów? Nie rozumiałam do tej pory dlaczego jeźdzę SKM z 1 lub 2 składami i cisnę się rano w brudnej jednoskładowej SKM. Pamiętam nie tak dawne czasy gdy zawsze jeździły 3 składy. Nowy rozkład jazdy ma sie ponoć sprawdzić jalko b. ekonomiczny dla SKM no zobaczymy czy będzie ekonomiczny czasowo też dla mnie, jak nie to przesiadam sie na samochód.
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.