- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (57 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (226 opinii)
- 3 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (241 opinii)
- 4 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (20 opinii)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (149 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (107 opinii)
SKM: mniej pociągów poza szczytem, więcej Sprinterów, możliwe droższe bilety
Pół miliona mniej pasażerów przewiezie Szybka Kolej Miejska w 2010 roku. Spadek w stosunku do zeszłego roku na pewno odbije się na częstotliwości kursowania pociągów oraz - być może - na cenach biletów.
- Zdarzało się, że jeździło nimi dwóch pasażerów, albo nawet sama obsługa. Okazało się bowiem, że ruch - i to coraz większy - jest tylko w dni powszednie. Wielu mieszkańców Pruszcza Gdańskiego pracuje i uczy się w Trójmieście, więc w dni powszednie pociągi pozostają - podkreśla Bartłomiej Buczek, dyrektor ds. przewozów SKM.
Zmienią się za to godziny odjazdów z Gdańska - dwa pociągi zamiast w południe, odjadą wieczorem. Poza tym pociągi z Pruszcza nie będą kończyły biegu w Gdańsku Głównym i bez przesiadki będzie można nimi jechać dalej.
Mimo nowej linii SKM notuje spory spadek przewozu pasażerów. W 2009 roku spółka chciała przewieźć 39 mln osób. Nie wiadomo jeszcze czy plan zostanie zrealizowany, ale plan na 2010 rok jest już skromniejszy: ok. pół miliona pasażerów mniej. - Ma na to wpływ upadek Stoczni Gdynia, ale także spowolnienie gospodarcze - mówi Bartłomiej Buczek.
Także dlatego ograniczone zostaną kursy w Trójmieście poza szczytem. W godz. 8-13:30 pomiędzy Gdańskiem a Gdynią pociągi będą kursować co 10 minut, a w szczycie (godz. 6-8 i 13:30-18:30) nadal co 7,5 min. Pociągi kończące bieg w Chyloni, będą jeździły tylko do Gdyni Głównej, a ruch za Gdynią obsługiwać będą składy jeżdżące do Wejherowa (w weekendy co 30 minut, w dni powszednie tylko w szczycie co 15 min.) i Słupska.
- Trzeba też liczyć się z okresowymi zmianami spowodowanymi remontami torów przez Polskie Linie Kolejowe. O wszystkich będziemy na bieżąco informować - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu SKM.
Są też jednak dobre informacje. Zwiększa się ilość pociągów "Sprinter", które pozwalają skrócić czas podróży z Gdańska do Rumi o 20 minut - będą o dwa więcej na trasie Tczew - Słupsk, kolejne cztery na trasie Gdańsk - Słupsk i jeden dodatkowy pomiędzy Gdynią i Słupskiem.
Mogą jednak podrożeć bilety. Wprawdzie władze SKM jeszcze nie planują konkretnej podwyżki, ale też nie zaprzeczają, że w 2010 roku może być drożej.
- Trwają analizy ekonomiczne i nie mogę tego wykluczyć, musimy bowiem wykonać plan ekonomiczny. Zrobimy jednak wszystko, by podwyżka była ostatecznością - podkreśla Bartłomiej Buczek.
Opinie (285) 7 zablokowanych
-
2009-12-08 14:00
no i caly misterny plan zawiodl...
pozostaja splywy tratwa do morza
- 3 0
-
2009-12-08 14:12
Sprintery, czyli
sprintem do kolejki!
- 2 0
-
2009-12-08 14:14
jaka to "kolej miejska" (3)
skoro jeździ po Tczewach, Słupskach i innych dziurach!
jeździ nieregularnie - bo co to ma znaczyć: w szczycie co 6-8 minut, poza tym 7,5 minuty
co to za czasy
panie Buczek - idź się pan uczyć kolei za Odrę albo dalej
popatrz pan na berliński S-bahn chociażby
a potem rozwijaj pan swoje możliwości!
bo to nie Szybka Kolej Miejska a Straszna Kolej Miejska z taborem po wiecznych liftingach, niedostosowanym absolutnie do dużych potoków ludzi
a jak chceta jeździć po zaduppiach i tam łowić klientów to nazwijcie to "Pomorska Kolej Regionalna" bo z Szybką Koleją Miejską ma to tyle wspólnego co papież z diabłem!- 15 2
-
2009-12-08 14:20
tym ułomom można mówić, krzyczeć, a nawet śpiewać o tym (1)
z jakichś podejżanych powodów nie dociera do nich...
- 4 0
-
2009-12-08 14:48
kolej wiejska, lepeij pasuje
- 2 1
-
2009-12-09 22:00
No cóż, problemem jest przetarg, który SKM wygrała i stała się dzięki temu monopolistą na trasie Gdańsk – Słupsk.
Jako mieszkaniec Lęborka też wołałbym aby woziły mnie Przewozy Regionalne (spółka kolejowa wyłączona ze struktur PKP). Przyczyna prosta: po 1: pociągi PR nie zatrzymują się na małych przystankach, a po 2: mógłbym wtedy tak jak dawniej jechać z przesiadką na jednym bilecie, a teraz muszę kupować 2 (więc przepłacam).- 0 0
-
2009-12-08 14:17
Dlaczego nie zrobi się tak:
1. Zagonić wreszcie Straż Miejską do pracy niech wypisują setki mandatów dla nieprzepisowo parkujących...
2. Za zebrane w ten sposób ogromne kwoty finansować dodatkowe kursy SKM w godzinach szczytu...
to takie proste :)- 4 1
-
2009-12-08 14:22
Na całe szczęście SKM jest tak ważna dla Trójmiasta że nawet najbardziej kreatywni włodarze nie mogą tego popsuć...
- 3 1
-
2009-12-08 14:35
dobrze że ja mieszkam
w centrum gdyni, i nie muszę jeżdzić daleko do pracy:)
- 3 3
-
2009-12-08 14:36
Dobra to kiedy zwijamy asfalt?
To ciekawe bo wszędzie w Europie jest tendencja odwrotna niż u nas...zresztą jak zwykle.
- 5 0
-
2009-12-08 14:37
mniej???
da sie mniej??? i tak sie trudno dostac gdziekolwiek w tym zakichanym miescie. No coz komuna byla, jest i bedzie
- 3 0
-
2009-12-08 14:40
Świetne podejście...
Jeździ mało ludzi, więc... podnieśmy ceny biletów. Wtedy na pewno bedzie ich jeździć więcej... :/
- 8 0
-
2009-12-08 14:46
Kosycarz - tuz fotografii
A wszystkie zdjęcia krzywe!!!
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.