- 1 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (111 opinii)
- 2 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (22 opinie)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (426 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (146 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (92 opinie)
- 6 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (62 opinie)
SKM-piekarniki na szynach
14 lipca 2005 (artykuł sprzed 18 lat)
- Od kilku dni nie trafiłam na wagon, w którym otwierałoby się choć jedno okno! - napisała do nas pani Ela Bieńkowska. - Chyba nie trzeba tłumaczyć, jak czują się pasażerowie rzekomo najdogodniejszego trójmiejskiego środka lokomocji podczas obecnych upałów. Sama byłam dziś bliska zemdlenia, pomimo tego, że miałam siedzące miejsce. Cóż dopiero mówić o tych, którzy stali w tłoku ok. południa.
Paweł Wróblewski z SKM był zdziwiony naszym telefonem. - Nie skarżono się nam do tej pory, że nie otwierają się okna w wagonach. We wszystkich naszych wagonach - zarówno starych, jak i nowych, można otwierać okna. Jeżeli któregoś się nie otwiera, to zapewne na skutek awarii.
SKM nie ma wagonów klimatyzowanych. Zdaniem Pawła Wróblewskiego klimatyzacja nie sprawdzałaby się dobrze, ponieważ częste otwieranie drzwi na przystankach niweluje jej działanie. - Wydaje mi się, że klimatyzowane kolejki podmiejskie jeżdżą tylko na południu Europy - zastanawia się Paweł Wróblewski.
Z kolei Piotr Rydzyński z Zespołu Doradców Gospodarczych Tor twierdzi, że klimatyzacja lub przynajmniej schładzacze powietrza są dziś w standardzie, nawet w przypadku wagonów dla kolejek podmiejskich. Można też je montować w starych wagonach.
- W Polsce nie ma jeszcze klimatyzowanych kolejek, ale warszawska kolej SKM właśnie zamówiła dla siebie sześć takich składów. Wejdą do użytku jeszcze w tym roku. - informuje Piotr Rydzyński. Za każdy skład stolica zapłaci 7,5 mln zł.
Piotr Kołodziejczak z ZNTK w Nowym Sączu, dostarczyciela klimatyzowanych wagonów dla Warszawy, przyznaje, że z technicznego punktu widzenia, można zainstalować klimatyzację w starszych wagonach. Dodaje jednak, ze nie ma to sensu. - To tak jakby instalować klimatyzację w maluchu czy syrence - śmieje się. - Wymagałoby to zmienienia m.in. okien i szyb, żeby zwiększyć szczelność pojazdu. Wydaje mi się, że to raczej nieopłacalne.
ms
Opinie (203)
-
2005-07-13 23:57
Panie Pawełku... Autobusy niskopodłogowe mają klime choc zatrzymują sie 3y razy cześciej niż SKM-ka i nikt nie narzeka w nich że klima jest nieefektywna!
- 0 0
-
2005-07-13 23:47
Od razu widać kto podczytuje pl.regionalne.trojmiasto :)))
- 0 0
-
2005-07-13 23:46
pewnie połowa jest zepsuta
bo od kiedy pamietam nie chciały sie otwierać, albo otwarte nie chciały sie zamykać. Ale i tak lepsze to niż na wschodzie gdzie pociągi mają okna (drewniane ) pozabijane gwoźdźami. Kiedyś jechalem 5 dni takim pociągiem - to była jazda dosłownie i w przenośni :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.