• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM pokazuje wnętrza nowych pociągów

Krzysztof Koprowski
11 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe pociągi SKM oceniamy na 4 z plusem
  • Tak prezentują się od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.

Szybka Kolej Miejska prezentuje wnętrza niemal gotowych pociągów Newag Impuls, które dotrą do Trójmiasta już w marcu br. Koszt zakupu dwóch pojazdów wyniósł ok. 35,5 mln zł.



Jak oceniasz wnętrze nowych pociągów SKM?

Obecnie pierwszy pociąg przechodzi testy na Centralnej Magistrali Kolejowej, gdzie jest rozpędzany do prędkości 160 km/h. Po wykonaniu jazd próbnych oraz sprawdzeniu wszystkich podzespołów, pociągi trafią do Trójmiasta na początku marca br.

Każdy pojazd produkcji nowosądeckiego Newagu liczy 74,4 m długości i przystosowany jest do przewozu 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Wnętrze przystosowane jest do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz pasażerów z rowerami.

Dla wygody podróżnych w pobliżu siedzeń zainstalowane zostaną gniazdka elektryczne, umożliwiające podczas jazdy np. podładowanie telefonu komórkowego. Przewidziano również toalety z obiegiem zamkniętym oraz bezgotówkowe automaty biletowe.

Przestrzeń pasażerska oraz kabiny maszynisty będą klimatyzowane. Wejście do pociągu ułatwi dodatkowy, wysuwany stopień, zmniejszający odstęp między pojazdem a peronem.

Impulsy wykorzystywane będą przede wszystkim na odcinku od Wejherowa do Tczewa. SKM nie wyklucza skierowania ich także do obsługi tras do Lęborka i Słupska.

Zobacz zdjęcia z postępu prac nad budową pociągów w styczniu br.

Miejsca

Opinie (231) 4 zablokowane

  • (2)

    Na trasie z Wejherowa do Tczewa tzn. te pociągi to tak co 3-4 h będzie można uświadczyć, gratulacje postępu technologicznego...
    PS: Z Wejherowa do Tczewa bezpośrednio się nie dojedzie, więc pewnie jeden będzie leciał Wejherowo - Gdańsk, a drugi Gdańsk - Tczew.

    • 29 3

    • Optymista (1)

      Przy dwóch pojazdach trudno jest włączyć je do eksploatacji z pełna prędkością, gdyż rozklad mozna ułożyć dla jednego pojazdu a drugi bedzie jeździł tak jak stare kible. Sukces!

      • 0 0

      • Dobra uwaga, to tak jak w kompach, problem wąskiego gardla, można mieć super procek ale jak np. grafika słaba to procek się będzie "nudził".

        • 0 0

  • Zawiedziony (1)

    Fajne dywany na podłodze szkoda że nie czerwone :(

    • 10 2

    • Oj tak. Czerwone. Z długim włosem.

      • 5 0

  • (1)

    Podsufitkq odpada na zdjeciu ;-)

    • 14 5

    • A nie widzisz...

      ... że trwają prace wykończeniowe.

      • 5 3

  • Fajne! W sam raz na nocne kursy do Sopotu!

    SOK juz pewnie sie szkoli....

    • 14 1

  • i znowu tapicerka... litości (3)

    będzie brudna po jednym kursie:/ wymiotować się się chce jak się widzi ten syf.. Czemu siedzenia w środkach komunikacji publicznej nie są wszędzie plastikowe???? Take można łatwo odkazić i wyczyścić...

    • 45 10

    • (2)

      jak jeździły skmki z czerwonymi plastikowymi siedzeniami , ludzie spinali sie , ze nie wygodnie i w d*pę kłuje . Wiec to raczej Polska mentalność , nigdy nie mozna takim osobą dogodzić

      • 20 0

      • były wygodne, bo dobrze wyprofilowane w odcinku lędźwiowym kręgosłupa

        problemem był brak izolacji od grzejników pod nimi - zimą roztapiały jeansy, tak grzało od d. strony ;)

        • 14 1

      • Można zrobić plastikowe które bedą wygodne jednak to zbyt zaawansowana myśl technologiczna dla skm wiec albo brudzący się materiał albo niewygodne plastiki na wysokości 10cm od podłogi

        • 0 0

  • (1)

    Nareszcie coś nowego. Zdecydowanie na miarę czasów bo jak dotąd to był żywy skansen.

    • 14 0

    • No tak tylko, że to tylko 2 składy. Teoretycznie dojeżdżając codziennie do pracy możesz na nie nie trafić przez miesiąc ani razu

      • 11 0

  • Ładne ale układ siedzeń nie nadaje się do ruchu aglomeracyjnego (2)

    Zobaczcie chociażby jak to wygląda w warszawskiej SKM czy metrze.

    Taki układ siedzeń jest dobry do ruchu regionalnego np do Słupska czy Malborka, a nie tam gdzie przystanki są co kilometr i jest duża wymiana pasażerów

    • 40 4

    • bo SKM to kłamstwo
      poza tym, że jedzie przez miasto nie ma nic wspólnego z koleją miejską :-/
      i chyba długo nie będzie miała, te impulsy zdaje się nie będą miały też tyle par drzwi ile stosuje się w systemach kolei miejskich

      • 19 0

    • Szybka kolej miejska - trzy słowa i każde to kłamstwo :D a tak serio to na prawdę w skm pracują sami idioci przynajmniej od lat 70. Ciagle pociągi regio w ruchu aglomeracyjnym i to jeszcze sam złom. Brawo skm!

      • 13 1

  • Ciekawe kiedy graficiarze je zamaluja.?

    Ostatnio to jakas plaga jest. Co druga skm to zdewastowana!

    • 20 1

  • Dziwne to wykończenie sufitowe przegubów. Tak ma być czy ktoś zapomniał tego porządnie podpiąć zanim wpuszczono dziennikarzy ? (2)

    • 8 5

    • Tak to jest jak się wpuszcza paparazzich na linię montażu. (1)

      Zawsze znajdzie się ktoś, kto musi się czepić, że tu nie dokręcone tam nie spasowane, a tam w ogóle brak.

      • 0 0

      • To nie do mnie pretensja że oceniam niedoróbkę którą mi się pokazuje na zdjęciu.

        Dla mnie to też bez sensu, że pokazują coś, co nie jest jeszcze skończone.
        Osoba odpowiedzialna za kontakt z mediami w tej firmie powinna dostać po uszach.

        • 0 0

  • A gdzie jest przedział stoczniowy? (1)

    • 27 0

    • w d...

      wali tak samo

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane