• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM przewiozło o milion więcej pasażerów niż rok temu

Piotr Weltrowski
26 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Część zysków wynikających z większej liczby pasażerów zostanie przeznaczona przez SKM na zabezpieczenie trakcji przez mrozami. Część zysków wynikających z większej liczby pasażerów zostanie przeznaczona przez SKM na zabezpieczenie trakcji przez mrozami.

Szybka Kolej Miejska przewiozła w kończącym się właśnie roku aż 38,5 mln osób, co oznacza, że liczba osób korzystających z kolejek stale rośnie.



Czym dojeżdżasz do pracy?

- Patrząc na tegoroczne ilości przewiezionych pasażerów, można śmiało odczytać nasz skrót SKM jako Szybka Kolej...Milionowa. Wszystko wskazuje na to, że w 2011 roku - w porównaniu do roku ubiegłego - z naszych usług skorzysta o ponad milion więcej pasażerów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor sprzedaży i marketingu SKM.

Teoretycznie wzrost taki mógłby dziwić. Nie zmieniła się liczba składów, co więcej, podróże kolejką w mijającym roku często napotykały na mniejsze lub większe utrudnienia związane głównie z remontem prowadzonym nie przez SKM, a przez Polskie Linie Kolejowe PKP i dotyczącym torów na trasie Gdynia - Warszawa.

Skąd więc taki wzrost liczby pasażerów? - Wydaje się, że przyczyn było kilka. Jedna z nich to na pewno przejściowe trudności komunikacyjne, związane z potrzebnymi remontami sieci tramwajowej w Gdańsku Wrzeszczu, budową tak zwanej "Nowej Słowackiego" oraz wzrost cen paliw. Druga przyczyna - dla nas najważniejsza - to taki warszawski, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, sposób postrzegania komunikacji masowej, którą przemieszczanie staje się po prostu rodzaju modne - tłumaczy Głuszek.

Zwiększenie liczby pasażerów przełożyło się realnie na przychody SKM. Mimo planowanych inwestycji (czyli m.in. wymiany części taboru), spółka chce część dodatkowych zysków (około 300 tys. zł) przeznaczyć m.in. na konserwację i zabezpieczenie przed zimą linii trakcyjnej.

Miejsca

Opinie (188) 4 zablokowane

  • Żadna "moda warszawska"

    tylko KORKI w całym trójmieście coraz wieksze, i nie ma ŻADNYCH innych powodów do jazdy skm-ką. No może jeszcze wzrost cen paliw... Pozdr. psychologów komunikacji

    • 11 1

  • Poprostu o Milion osob wiecej kupilo bilet

    • 4 1

  • milion pasazerow wiecej?? (1)

    to chyba tylko dlatego ze liczbe pasazerow mierzy sie przez ilosc sprzedanych biletow a te z kolei sa kupowane bo skm zatrudnilo 3 razy wiecej orangutanow z renomy! Nie ma sie czym podniecac.
    Jakby byli powazna spolka inwestowali by w nowe pociagi i remonty peronow zamiast ladowac milony w te same trzeszczace, sypiace sie i podrdzewiale rzechy ktore pelzaja po naszych torach od 40 lat! Jak dla mnie to jest zalosne ze skm mysli ze jak wstawi do srodka nowe rurki, ekranik i obije krzeselka innym materialem a do starego pociagu przyczepia jakis plastikowy kadlub to ze pasazerowie zaczna myslec ze jezdza nowoczesnym pociagiem na miare 21ego wieku w UE! O odnawianiu peronow nie wspominacjac..
    Warto dodac zeTrojamiasto jest dosc popularna lokalizacja turystyczna a na zadnym dworcu nie ma zadnych znakow chociazby w angielskim, zadna kobita sprzedajaca bilety nie mowi nawet plynnie po polsku a chlopcy z renomy to juz wogole tylko jezyk agresji znaja.
    Marze o tym zeby kiedys pojawila sie konkurencja ktora zmusi skm do podjecia prawdziwych krokow dla wiekszego komfortu pasazerow!

    • 9 2

    • Nie zgodzę się! Moi znajomi z UK zostali doskonale obsłużeni w kasie Gdynia Chylonia. Pani nawet wytłumaczyła im jak dojść na peron, gdzie się kasuje bilety i jak wygląda kasownik. Wszystko oczywiście po angielsku.

      • 1 0

  • a myślałem, że SyF Kiła Mogiła

    Tak zawsze rozwijałem ten skrót SKM. No bo Syf jest, Kiła jest, Mogiła jest. A Szybkości brak, Kolej to bardzo małą literą a miasta nie są zasługą tej kolei.

    • 7 2

  • opłaciło się (5)

    opłaciła się taryfa gratis dla rowerzystów.

    ludzie mają wybór między samochodem (każdy ma lub może mieć)
    a wygodnym szybkim dojazdem rower-skm-rower, omijając korki

    a połączenie biletu kolejowego z tramwajowym i trolejbusowym doda kolejny milion, dlaczego takie oczywistości tak trudno sie przebiaja do tępych lbow zarzadu skm, ztm i zkm?

    • 17 1

    • Przydałyby się jeszcze (1)

      dodatkowe drzwi prosto z peronu do tzw. świetlicy, żeby tam bezpośrednio wprowadzać rowery, zamiast zasuwać nimi po nogach pasażerów.

      • 8 0

      • wygoda biurw zarządu a nie pasażerów

        idealistko,

        masz racje, wtoczenie się z rowerem do "wózkarni" pokonując rozsuwane drzwi wymaga kondycji i sił kulturysty. Osobne drzwi ułatwiło by rowerzystkom życie.
        Te drzwi służą tylko żulom w wózkarniach, ułatwiają im przetrwanie z papierosem i flaszką, odizolowanie się od od normalnej reszty.

        Ale te nowe składy nie mają "wózkarni", więc zwykle nie ma tego problemu z żulami i z tymi upiorrrnymi drzwiami w poprzek.

        skm + rower to namiastka jazdy autobus/tramwaj+SKM+autobus/trolejbus.

        Wpuszczenie rowerzystów dodało milion, kosztem jazdy samochodem z Gdańska do Gdyni. Gdyby zrobić jeden bilet na Gdanska, Gdynska komunikacje ORAZ SKM (bez łaski, każdy bilet, a nie ich paranoiczną i śmierdzaącą drożyzną namiastkę czyli bilet metropolitalny) sprawiłoby przejazd co najmniej miliona o ile nie więcej, Ale u nas polityka transportu miejskiego równa się tylko promocji samochodów.

        • 4 0

    • SKM + rower (2)

      Gorąco polecam. Sam tak robię od prawie roku, nawet obecnie, w tę niby zimę. Oszczędność czasu, pieniędzy i nerwów z powodu korków i jeszcze obecności niektórych, wciąż nieucywilizowanych polskich kierowców.

      • 3 0

      • money talks

        tylko że to ok 2x drozej wychodzi niz jazda autkiem, niestety.
        nawet jeśli nie dodasz do tego jakiegoś autobusu

        jak by wychodziło choc tylko troche taniej, mogło by się okazać, że częstotliwość jazdy SKMek taka jak warszawsiego metra nie wystarczyła by.

        a szkoda. tez wolalbym nie zasmradzac planety.

        dlatego to się opłaca tylko jak co najmniej w jedną stronę jadę rowerem bezpośrednio. Jak muszę go wieźć w obie strony, to wolę jechać autkiem

        • 0 0

      • Korki to, korki tamto. Ale z was nudziarze. Tylko o korkach potrafią, gdy porównują różne środki transportu.

        Czują się dyskryminowany z powodu faktu, że każda metoda inna niż samochód sprawia mi ból fizyczny. Jedyną zaletą innych metod jest brak korków. W morzu wad. Wolę zaznawać tę jedną wadę samochodu, w morzu zalet. Czuję dyskryminowany, choć płacę najwięcej. Żądam tolerancji.

        • 0 0

  • a w ankiecie brak roweru! (1)

    • 10 2

    • dokładnie

      można nawet nie pracować, ale najwyraźniej dojazd rowerem nie mieścił się w horyzontach myślowych autora:)

      • 1 0

  • Nie narzekajcie na to co jest, bo może być tylko gorzej

    Już niedługo większość samochodów zajmie komornik i SKM przybędzie kolejny milion. Cała nadzieja w tym, że wzrośnie bezrobocie, docelowo w 2012 pomiędzy 16 a 20 procent, więc nie będziecie mieli gdzie dojeżdżać. PS tylko mi nie piszcie o jadzie i nienawiści, ja się po prostu trzymam faktów, a z nimi jak wiadomo nie da się dyskutować:-P

    • 4 5

  • hehe

    jak paliwo po nowym roku bedzie kosztowac 6 zl to w 2012 przewieziecie o 10 mln wiecej :)

    • 6 1

  • o kolejek coraz mniej?

    paradoks? jeżdżą co 8 minut w godzinach szczytu (jak w Afryce), miały być dłuższe, a niekonieczne są... ludzie tak jak się cisnęli cisną dalej. Jest brudno, czasami, aż strach usiąść na te zielone pufy, będące siedliskiem miliona bakterii (jedna taka urokliwa kolejka z szarozielonymi starymi siedzeniami). Brak punktualności czasami kolejka przyjeżdża 2 minuty szybciej, a innego dnia 3 później.
    O dziwno ilość pasażerów wzrosła, a oni zamiast ulepszać komfort i jakość podróży, żeby zdobyć jeszcze więcej klientów, mają to gdzieś bo i tak przeciętny mieszkaniec Trójmiasta nie ma wyjścia i musi korzystać z tego "transportowego bagna". Życzę kiedyś prezesom i dyrektorom skm podróży w czymś takim jak nie będą mieć innej alternatywy.

    • 12 2

  • Dziwne (1)

    SKM odnotowuje wzrost przewiezionych pasażerów a pociągi kursują coraz rzadziej bo podobno jest mniej pasażerów. W nadchodzącym roku będzie podobnie. Ceny paliwa jeszcze podskoczą po wprowadzeniu kolejnego podatku na ropę naftową co spowoduje wzrost zainteresowania SKM. A więc wraz ze wzrostem popytu na usługi kolei miejskiej wzrośnie jej cena podróży, a składów będzie tyle samo. Szkoda ale tak jest już polityka owej firmy.

    • 12 1

    • cena paliwa

      Jak cena benzyny i ropy urosnie, to ludzie nie przesiądą się do SKM, tylko doinstalują gaz.

      A jak LPG podrożeje, to będą jeżdzić na prąd. Albo nie będą jeżdzić w ogóle, byle uniknąć SKM, tłoku, spóźnień, chamstwa obsługi i kontroli, upiornego kasowania biletów."zakazu łączenia nominalów". zamalowanych na głucho okien. zimna. wymiocin i papierochów.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane