• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM wyemituje obligacje za 55 mln zł na remont kolejek

Piotr Weltrowski
19 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przystanek SKM Wzgórze niemal gotowy
Pieniądze uzyskane przez SKM z emisji obligacji posłużą do remontu 22 składów jeżdżących po Trójmieście. Pieniądze uzyskane przez SKM z emisji obligacji posłużą do remontu 22 składów jeżdżących po Trójmieście.

Szybka Kolej Miejska porozumiała się z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w sprawie emisji wartych 55 mln zł obligacji. Uzyskane w ten sposób pieniądze zapewnią SKM wkład własny potrzebny do wyremontowania 22 składów jeżdżących po Trójmieście.



Inwestujesz w papiery wartościowe?

Już wcześniej rozstrzygnięto przetarg na modernizację kolejek. Wygrała go firma Newag SA. Koszt inwestycji to aż ponad 139 mln zł. Co więcej, jest ona tylko częścią większego projektu "Rozwój SKM w Trójmieście", który wyceniany jest na 351 mln zł. SKM ma jednak zagwarantowane pieniądze UE - przynajmniej 131 mln zł - na jego realizację. W jego ramach, poza modernizacją składów, ma m.in. powstać przystanek Gdańsk Śródmieście, nowa linia światłowodowa i układ sterowania ruchem kolejowym.

SKM brakuje jednak pieniędzy na wkład własny. Stąd pomysł na obligacje. - Planowany termin ich emisji to lata 2011-2012, a termin spłaty ostatniej transzy wyemitowanych obligacji, to koniec 2020 roku. Planowany termin zakończenia procesu przygotowania ich emisji, to z kolei koniec listopada bieżącego roku - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Przedstawiciele SKM i banku już podpisali tzw. list mandatowy dotyczący emisji obligacji.

Opinie (122) 2 zablokowane

  • i dodatkowy schodek niech zamontują bo wysiąść i wśiadać strach (3)

    jak jest taka dziura

    • 9 1

    • (1)

      id zawsze była taka dziura... i co nagle zaczęła przeszkadzać? No jak się siedzi wiecznie na 4 literach i krytykuje wszystkich i wszystko na forach internetowych, to nic dziwnego, że problem z postawieniem większego kroku się pojawia

      • 3 0

      • chyba masz 5 lat... ta dziura się pojawiła gdy zdjęli stopień by wysyłać te złomy do Słupska

        zresztą nie wiem po co. Wcześniej nie było takiego kłopotu.

        • 0 0

    • z dzyury wyszedłeś i w dziurze skończysz

      • 5 0

  • super kolej od 1958 roku jak pamiętam wciąż te same, tylko brudniejsze (2)

    niech zyje ZSRR i towarzysz stalin !!! darczyńca wagonów!!!

    • 9 3

    • (1)

      Źle pamiętasz bo w 1958 jeszcze jeździły składy niemieckie (nasza zdobycz wojenna), zasilane stałym prądem 800 V.I jeszcze prawie 20 lat po 1958 także. Dokładnie do 19 grudnia 1976 gdy zmieniono napięcie sieci na standardowe 3000 V i oczywiście cały tabor.

      • 4 0

      • i to były prawdziwe pociągi S-Bahn

        dużó lepsze od tego obecnego syfu

        • 1 0

  • A m i się marzy metro a jak dodatek może być SKM,byłoby wielkomiejsko (2)

    • 5 4

    • jesteś szczurem i lubisz kanały?

      każde metro jakim jechałem to syf. nawet w Stokholmie

      • 1 1

    • Komu to metro byś zbudował?

      • 1 2

  • (5)

    mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM. Normalnie człowiek od wszystkiego - od peronów, przez przetargi, po obligacje. Człowiek renesansu. A SKM taka jak zwykle, syf, kiła, mogiła.

    • 87 7

    • taka skm jak jej człowiek renesansu... (2)

      • 11 1

      • jacy pasażerowie taka skm-ka (1)

        • 4 4

        • tiaa, pasażerowie są winni temu, że pociągi mają 40 lat i są złomem, który od poczatku nie pasował na tę linię

          • 2 0

    • tak samo kiepska SKM-ka jak słaby ten Głuszek

      Nie wiem za co on pieniadze bieże

      • 1 0

    • Sfotografowalem ostatnio w SKM drzwi ktore nie mialy zawiasow

      Trzeba bylo je jak w namiocie popchnac by sie podniosly na ukos, by przejsc.dno!

      • 4 1

  • Siedzenia!!! (9)

    Pytanie mam... w niektórych nowych kolejkach zamontowano siedzenia z wybrzuszeniem pod d... nie wiem co za kreton wymyślił taki profil ale dla mnie są na maksa niewygodne. Ciekawe czy szalony kostruktor przejechał się choćby 20 minut na takim siedzeniu :)

    • 89 2

    • Pośladki masz mieć zwarte i gotowe... do wyjścia

      po to są takie siedzenia

      • 2 0

    • w 20 min to on kasę za to brał bo i tak ludzie będą siedzieć a jak się nie podoba to niech stoją.Smutne to jest ale taki jest (5)

      podejście do ludzi.

      • 21 1

      • Inne wytłumaczenie jest takie... (1)

        że jest gejem masochistą... i jeździ codziennie dla przyjemności tą kolejką ze specjalnymi siedzeniami z Tczewa do Wejherowa :)

        • 13 3

        • O, "mondrego", to i niemiło posłuchać..

          że sparafrazuję wypowiedż pewnego słynnego chłopa, co to się z sąsiadem wadził o miedzę.

          • 1 1

      • a co? (2)

        rozmawiales z tym gosciem i wyjawil Tobie swoj sekret?a moze piszesz na podstawie swojego postepowania?

        • 4 13

        • z nimi się nie da rozmawiać o sprawach istotnych zawsze są wtedy na zebraniu lub urlopie

          • 3 1

        • Moje postępowanie jest takie by ułatwiać a nie utrudniać życie inne a jak robią coś na odp@#$%^ to jest taki a nie inny komentarz do tego typu akcji.Skoro to jest taka wielka nowina i show że modernizują to może by się zreflektowali że mamy 2011 rok a nie 1980 czy tam 1970 czy to jest takie trudne?Może nie widzą tego może wszyscy nadal jeżdżą polonezami nysami i małymi fiatami.

          • 4 3

    • W nowoczesnych siodełkach rowerowych są jeszcze większe wybrzuszenia...

      Pod doopą, i tysiące rowerzystów pokonuje rowerami setki kilometrów. Po kilka godzin dziennie. Masochiści, czy twoje szanowne 4 litery takie delikatne, że 20 minut jazdy na takim siedzeniu, to dla nich katorga?

      • 2 6

    • za mało jesz widocznie

      • 2 0

  • strach siadać na tych brudnych, materiałowych siedzeniach

    • 4 0

  • Powinni kiedyś kogoś ukarać za remontowanie 40 letnich składów (11)

    lepiej by odkładali na nowe

    • 165 29

    • Pewnie za 40 lat by uzbierali na nowe (9)

      Heh a co ma się dziać w tych składach.Proponuje pojechać np do USA do Chicago i zobaczyć kolejki METRA i nagle się okarze że ona starsze od naszych.

      • 36 5

      • Cos co przejezdzilo 40 lat, po tak gruntownym remoncie jakei robia przejezdzi kolejne 40...Niestety, patrzac na nowe tramwaje, one nawet 20 (po remoncie) nie pojezdza...

        • 1 1

      • (4)

        tak tylko oni robią wagony z aluminium co przekłada się na niskie koszty eksploatacji z racji niskiej wagi i odporności na korozje, poza tym coś co jeździ w "pomieszczeniach" psuje się mniej niż trzymane na dworze (czy polu jak mówią na południu polski)

        • 20 1

        • jak można mówić polu ?!?!? (1)

          co to za wieśniaki ehh na pole to sie krowy wyprowadza

          • 3 3

          • Można można...

            Widać kolega nigdy nie słyszał gwary góralskiej...

            • 4 2

        • i tu się mylisz (1)

          Kolejki METRA w Chicago nie jeżdzą w jak to nazwałeś pomieszczeniach. Całą trasę pokonują jak nasze SKM w terenie otwartym, jedynie przystanek w centrum jest przykryty.Kolejki są dwu poziomowe i raczej to nie jest aluminium. Po drugie komfort daje też wiele do życzenia, ale tam to jedyna szybka droga dojazdu do Chicago, choć i tak wolniejsze od naszych SKM.

          • 14 2

          • Ta kolejka w Chicago to tragedia! Nie dość, że wielki syf, to na dodatek głośna i wolna. Nic tylko na złom!

            • 8 0

      • w Paryżu na dwóch liniach też kursują rozklekotane wagony i nikt nie robi rabanu

        drzwi się otwierają ciężko albo i wcale (żaden automat - zacinające się klamki). Na większości linii nie ma też problemu z wsiadaniem i wysiadaniem osób niepełnosprawnych - o przejściu przez bramki można pomarzyć, a nawet jeśli ktoś pomoże, to windy istnieją na zaledwie dwóch stacjach. Łatwiej osoby niepełnosprawne mają w tamtejszych autobusach oraz tramwajach (z którymi Paryż się przeprosił po 70 latach)

        • 4 0

      • Proponuję wziąć słownik do ręki. (1)

        • 23 11

        • nie skihaj się

          ornitolog się znalazł

          • 19 5

    • Dyletanci u władzy

      To już są jaja....oni/SKM/ szukają dopiero pieniędzy na modernizację tego 40-sto letniego złomu.....A miało być tak pięknie.Nie pamiętam który to złotousty prezio czy też jego przydupas oznajmiał całemu światu czego to oni przed EURO nie zrobią.Miał być częściowo nowy tabor a pozostały zmodernizowany.Czyli co ? pieniądze były ? Zdefraudowali go czy też pletli to co im ślina na język przyniosła.Fachowcy czy też dyletanci.....zdecydowanie"fachowcy".Panie prezio ,popatrz pan sobie w internecie jakie nowe SKM-ki kupuje imiennik z W-wy.Wydzierżawialiście im tabor,a my jeżdziliśmy jak sardynki w puszce.A może by tak "pana" prezesa z zapleczem teraz tam wydzierżawić za symboliczną kwotę ....na nauki.

      • 19 4

  • tu nie ma co remontowac, tylko trzeba kupic nowe,pewnie te remonty beda kosztowaly wiecej jak nowe sklady ..

    • 1 5

  • Skmki, (2)

    maja za malo drzwi, jak ktos tego nie zauwazyl, to nie powinien brac sie za kolej miejska.

    • 7 5

    • Po co komu siedzenia

      Niech wszędzie zamiast okien będą drzwi

      • 2 1

    • Słusznie, drzwi powinno być więcej, wtedy wszyscy mogli by stać przy drzwiach, jak obecnie, ale nie było by środków wagonów, które by stały puste.

      • 3 0

  • Kupić nowe a nie remontować stare relikty prlu, te obecne to się do muzeum nadają

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane