• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM zawiesza kolejki do Pruszcza do końca maja. Później będzie jeszcze gorzej

Piotr Weltrowski
14 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Od poniedziałku SKM zawiesi do końca maja dziesięć kolejek jeżdżących z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego. Od poniedziałku SKM zawiesi do końca maja dziesięć kolejek jeżdżących z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego.

W związku z trwającą modernizacją linii kolejowej między Gdynią a Warszawą, od 18 kwietnia SKM wycofa na kilka tygodni dziesięć kolejek kursujących do Pruszcza Gdańskiego. To jednak tylko wstęp do utrudnień, których spodziewać będzie się można już od czerwca.



Czy czasowe wyłączenie kolejek do Pruszcza spowoduje, że SKM straci na stałe część pasażerów?

Decyzja SKM to wynik prac prowadzonych przez Polskie Linie Kolejowe. - Nasze pociągi nie zmieszczą się na torach na stacji Pruszcz Gdański, nie będziemy w stanie zawrócić i stąd trudna, ale konieczna decyzja ich odwołania - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

W formie rekompensaty dla pasażerów, SKM uruchomi dodatkowe połączenie między Gdańskiem Głównym a Pszczółkami (na tej stacji kolejki będą mogły zawracać). Pociągi - jednak już nie dziesięć, a jedynie cztery - zatrzymywać będą się m.in. na stacji w Pruszczu, a także na peronach w Oruni i Lipcach.

Na szczęście nie zmieni się liczba pociągów jeżdżących z Gdańska do Tczewa. Codziennie nadal będzie ich po 11 - z i do Tczewa. One także zatrzymywać będą się w Pruszczu.

Utrudnienia potrwają do końca maja, a później... pojawią się kolejne. - Z powodu wejścia prac modernizacyjnych w zaawansowaną fazę, po 31 maja możemy się spodziewać kolejnych utrudnień na tym odcinku - mówi Głuszek, po szczegóły odsyła nas jednak do PLK.

- Od początku czerwca wejdzie w życie zupełnie nowy rozkład. Ze względu na prace i konieczne wyłączenia torów, na pewno będzie mniej pociągów - zarówno dalekobieżnych, jak i tych SKM, korzystających poza Trójmiastem z naszych torów - między Gdynią a Tczewem. Trudno mi w tej chwili mówić, o ile mniej, bo prace nad rozkładem cały czas trwają. Staramy się w nim oczywiście zmieścić jak najwięcej pociągów - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.

Miejsca

Opinie (180) ponad 10 zablokowanych

  • jak tak patrze na to zdjecie (13)

    to przerazajacy odstep od peronu do pociagu, przeciez tam trzeba wskakiwac, dla mlodych to nie problem, ale sa jeszcze ci inni....

    • 61 5

    • Zobacz na stację w Pruszczu i spróbuj wysiąść z rowerem (4)

      Skok z metra z rowerem pod pachą. Inaczej się nie da. Tylko młodzi dają radę.

      • 8 2

      • ale po co bajkiem do skm zasuwaj a nie chojrak w pruszczu w skm w gd wysiadka i pod prace 2km a u kumli ja tak codziennie do (1)

        roboty na rowerku dla zdrowia a do szefuncia no widzi pan dojazdy drogie na rowerze musze a jak sie człowiek rozchoruje to starta aaaaaaaaaaaaaa nie wazne

        • 0 2

        • Jeszcze nie zwariowałem żeby na Trakt się pchać rowerem.

          Ale jak jesteś hojrak to spróbuj. Ja mam rodzinę, dziecko, chcę żyć.

          PS. Imponowanie kumplom też pozostawiam Tobie, ja z tego wyrosłem. Jak egzamin gimnazjalny poszedł?

          • 1 0

      • wpadaj w szczeline poczwaro.... (1)

        i nie wychodz

        • 1 7

        • Panie prezesie...

          takie tekty do pasazerow?

          • 4 0

    • (2)

      emeryci, renciści, studenci bezrobotni, to prawda! Hańba! Hańba! Najpierw nam dowody zabierają, a teraz chcą przed wyborami w szczeliny pod pociąg wypchnąć! To po prostu niebywały skandal i kolejna kompromitacja, powtarzam, kompromitacja ekipy Donalda Tuska!

      • 5 0

      • Tak, tak (1)

        wydaje mi się, że to zamach. Ostatnio wysiadając w Pruszczu słyszałem strzały

        • 4 0

        • ... zdradzeni o świcie na peronie w Pruszczu. Komorowski powinien się za to podać do dymisji!

          • 4 0

    • takie perony pobudowali kiedyś komuchy- za krótkie (3)

      • 9 1

      • szerokośc peronów w momencie ich budowy była dostosowana do SKM'ek (2)

        t.j. do poniemieckich składów mknących jeszcze na 3 szynę i napięcie 800V. Wówczas odstęp był bardzo mały. Obecne pociągi SKM to są zwykłe pociągi osobowe (nie przystosowane do jazdy przy wysokim peronie), stąd taki odstęp. Jedynymi pojazdami budowanymi za komuny, przystosowanymi do takiej jazdy były te kanciaste pomarańczowe zgrzytające EW 58. Mają lepsze przyspieszenie i więcej drzwi, a także są przystosowane do wysokich peronów i ruchu aglomeracyjnego. Wyprodukowano 28 sztuk tych pojazdów, wszystkie dla Trójmiasta, obecnie pozostało ich tylko kilka i to w tragicznym stanie.

        • 15 2

        • Bzdury wypisujesz... (1)

          Po pierwsze w Pafawag dla trójmiasta wyprodukowano 31 składów, a nie 28 i nie EW 58, a EW 5B, poza tym 14 składów zostało wyprodukowanych dla Bratysławy, z czego 3 trafiły i jeżdżą do dziś po Budapeszcie.
          Po drugie zanim coś przeczytasz w internecie to sprawdź czy to prawda, bo potem ludzie czytają takie bzdury wypisane przez pseudo ekspertów i powtarzają dalej.

          • 0 9

          • EW 5B ? to chyba jakaś nowość, bo internet nie słyszał o takim tworze..

            Jeśli liczyć drugą serię EW 58 z 1992 liczącą 2 sztuki to faktycznie wychodzi około 30. Aczkolwiek o ile dobrze pamiętam to oba jeżdżą w Kolejach Mazowieckich.

            Poproszę źródło informacji o składach dla Bratysławy i Budapesztu, jak również nieistniejącej lokomotywie chyba, że ostatnie zdanie skierowałeś do samego siebie.

            • 5 2

    • Nie osłabiaj mnie. Jako 5 latek obrażałem się na dorosłych, którzy chcieli pomóc mi w pokonaniu tej pseudoprzeszkody.

      Odczuwałem to jako upokorzenie. Nabijałem się z 6 latków, którzy piszczeli jak małe dziewczynki na ten widok.

      Ile ten odstęp wynosi? Góra 20 centymetrów. Chcesz droższych biletów? To domagaj się przeróbki peronów.

      • 8 7

  • Tylko DB (4)

    PKP zlikwidować, niech DB weźmie transport.

    • 2 2

    • Tylko DB? (2)

      Już w Polsce jeździły niemieckie koleje przez ponad 5 lat. Żyją jeszcze ludzie, którzy to pamiętają.

      • 2 0

      • Oby tylko DB nie dalo sie na to bagno nabrac.

        • 0 0

      • Ale nie DB, tylko DR

        • 1 0

    • DB nigdy nie wejdą do nas - zeby im polska patologia rozkładła co się da i zniszczyła

      • 1 0

  • i tak kto jeździ na te wiochy! (3)

    i tak kto jeździ na te wiochy!
    powinni wycofać moim zdaniem kursy w tamtą stronę, nie raz widzę jak dwu składowa skmka jedzie w stronę Tczewa a w niej można policzyć na jednej dłoni ilość pasażerów.

    • 8 29

    • sam jesteś wiocha (1)

      mieszka taki w metropolii Szadółki czy Wiczlino i głupoty p@###$li

      Wsiądż sobie w pociąg po 16 i poszukaj wolnego miejsca, frajerze

      • 4 0

      • wiocha

        nie obrazaj kociewiakow,ale zaraz...masz racje wiocha.

        • 1 0

    • 2/3

      pracownikow Gdanska i polecam jechac skm pusta o 8 rano ale to chyba za wagonem taki luksus

      • 3 2

  • antypkp (4)

    nie będziemy w stanie zawrócić dobre sobie hehehe z tego co wiem to wystarczy aby kierownik wysiadł i poszedł na koniec pociągu he w gdańsku niech rondo zbudują bo nie ma jak zawracać hahaha

    • 12 2

    • (1)

      Niestety ale nie jest to tylko kwestia przejścia kierownika na drugi koniec składu. Pociągi w Pruszczu przy peronie czasami musiały stać trochę dłużej. Niestety przez modernizacje i zamknięcia torów na szlaku pomiędzy Gdańskiem Głównym a Pruszczem Gdańskim pociągi SKM nie będą mogły zajmować tak długo torów przy peronie "przelotowym"

      • 6 1

      • A te twoje kwestie,tylko petla jest potrzebna.

        • 0 0

    • w tym życiu tego nie zrozumiesz - za wysokie progi jak na ciebie... (1)

      • 0 2

      • Ale za to ty wytłumaczyłeś idealnie, od razu wszystko zrozumiałem

        • 1 0

  • "nie będziemy w stanie zawrócić" (9)

    Do tej pory sądziłem, że wystarczy żeby maszynista przeszedł na koniec składu i ruszył w kierunku przeciwnym. Coż, widać się myliłem:-)

    • 143 6

    • No jasne, ze sie pomyliles,tam potrzebna jest petla,no i jej szukaja.

      • 0 1

    • A pomyślałeś, że wypada zmienić jeszcze tor? (3)

      Wiesz co to tor "właściwy" i "niewłaściwy"? Jak widać słabo, za to do wymądrzania się i narzekania jesteś pierwszy.

      • 14 15

      • dajcie numer do prezesa sam zadzwonie

        • 2 0

      • Istnieje super wynalazek (1)

        dzięki któremu można zmienić tor jazdy.

        • 8 1

        • odejsc

          na drugi krag -tor :)

          • 8 2

    • horyzont

      501, 502 w zaleznosci od kierunku jazdy ;)

      • 1 0

    • Zapytaj Prezesa co mieli ma mysli ? albo innego SZEFA,KIEROWNIKA cyz

      kogokolwiek z 300osob w biurach....... co " wiedzą" - a co do kolejki do pruszcza....... to WINA PKP ze nie robia nowej trasy a remontuja stare - ktore i tak nie bedzie szybsze!

      • 6 1

    • jak na recznym to nawet nie musi wstawac z fotela ;) (1)

      moze o takie zawracanie im chodzi

      • 21 0

      • im chodzi o nie zawracanie sobie głowy pasażerem

        • 32 0

  • PKSa tam... (3)

    puścić, raz dziennie i wystarczy.

    • 7 24

    • (1)

      dokładnie :) jakieś odludzie i tyle

      • 5 2

      • może do ciebie puscimy raz dziennei pks coo

        • 1 0

    • Typowa wypowiedź zakompleksionego mieszkańca "metropoli""

      To jedyna szansa aby pokazać swoją pseudo "wyższość"
      Pewnie kolego nawet nie byłeś nigdy w Pruszczu i twoja wyobraźnia jest ograniczona wyłącznie do granic Gdańska

      • 2 0

  • Ale za to jak skończą remonty (13)

    do W-wy w 2,5 godziny nowoczesnymi składami

    • 62 31

    • Akurat!!! (9)

      Tak tak!!! jak dokleją im skrzydła!!! :)

      • 17 6

      • (8)

        Nie trzeba doklejać skrzydeł, PKP IC będzie kupować nowoczesne składy PKP IC.

        • 2 7

        • (7)

          PENDOLINO miało być.

          • 4 2

          • Pendolino dla ubogich bo bez wychylnego pudła... (6)

            ...a tym samym niczym sie nie różniące od składów które PKP już ma bo te też mogą jeździć 200km/h

            • 12 1

            • (2)

              Wagony z ICków mogą jeździć 160 km/h. Jak dla mnie, bomba, byle by to było 160 na CAŁEJ TRASIE.

              • 2 1

              • Wagony z IC mogą jeździć 200 km/h.

                A 160 te od pośpiechów i ekspresów.

                • 1 0

              • nie! ;)

                160 przez 160km :D

                • 1 0

            • mogą (2)

              PKP IC już ma świetne kilkuletnie wagony (drzwi elektryczne, klima, cyfrowe wyświetlacze), problem w tym że stoją nieużywane na bocznicy bo.. nie mają przeglądu. Niektóre już po kilka lat już tak stoją i niszczeją. A PKP wozi nas starymi szrotami..

              polecam na "jutube" filmiki pasjonatów kolei odnajdujących na bocznicach "zaginione" wagony i lokomotywy.

              • 15 2

              • a co sie dziwisz, przeciez to panstwowe... wiec mamy w d....

                patrz przyklad wyremontowanego peronu w poznaniu....
                pkp - pieknie kr..a pieknie az d..a mieknie, dlatego sprywatyzowac, wywalic 3/4 biura i won zwiazki zawodowe - darmozjady do uczciwej pracy...

                • 8 0

              • proszę

                • 2 0

    • Oj faktycznie jesteś naiwny ;)

      Mój rekord czasu podróży do Warszawy to 5 godzin,paranoja... Niestety długo, długo to potrwa kiedy będziemy mogli podróżować komfortowo i przede wszystkim szybko.

      • 0 0

    • To dłużej niż trwa jazda pociągiem z Paryża do Lyonu. A odległość między Gdańskiem a Warszawą

      jest na oko 3 razy mniejsza. Smutne.

      • 3 0

    • slusznie prawisz

      zes naiwny :p

      • 1 0

  • Odpowiedź SKM na pytanie

    > Witam, czy wzwiązku z ograniczeniem liczby pociągów SKM pomiędzy
    > Pruszczem Gdańskim a Gdańskiem od 18.04.2011 osoby posiadajace bilety
    > okresowe mogą korzystać z pociągów PR na tej trasie? Czy w zwizku z
    > tymi ograniczeniami osoby posiadające bilety okresowe w promocji 2,3,4
    > mogą korzystać z pociągów Sprinter na tej trasie? Proszę o szybką
    > odpowiedź. Pozdrawiam
    >
    PKP SKM informuje, że na dzień dzisiejszy nie ma propozycji o wzajemnym
    honorowaniu biletów w pociągach PR i SKM oraz biletu promocyjnego 2.3.4
    w pociągu Sprinter. Jeśli taka propozycja będzie, to informacja o tym
    umieszczona zostanie w gablotach SKM na peronach oraz na stronie
    internetowej www.skm.pkp.pl pod pozycją "informacje dla podróżnych".

    • 3 0

  • Głuszek!!! (6)

    Szlak mnie trafia przy każdym info o skm gdzie ty patafianie się wypowiadasz !!
    Oddaj mi ze swojej pensji100 którą zapłaciłem za jeżdżenie tym syfem, a wy jeszcze zmniejszacie połączenia!!!
    Szlak mnie trafia gdy czytam Twoje wypociny i jeszcze wiem, że za to wszystko zarabiasz z mojej kieszeni grubą kasę!!
    A jedyne na co Cie stać to iść i nalepić naklejkę, żeby nie niszczyć wind i pięknie pozujesz do fotki dla Faktu:/ Łysku jeden\!!!!

    • 7 1

    • On nic nie umie i nic nie potrafi

      ściemnia tylko i bierze pieniadze za nic

      • 1 0

    • (1)

      nie napinaj się, bo ci żyłka pęknie.

      • 0 0

      • Panie prezesie, to pan ?

        • 0 1

    • Szlag, pisze się szlag (1)

      • 1 0

      • czyli tak samo :)

        • 0 0

    • no skoro robi za rzecznika, to sie i wypowiada.

      nie chcę Cię nakręcać, ale za twoje pieniądze (ja nie jeżdżę skm) na składach skm promowała się swego czasu np. solidarność śniadkowa, czy tam jaka ich kolejna fundacyjka, która nie zapłaciła za tę reklamę, wiec kto za nią zapłacił? Hmmm... na bank nie myszka miki tyle ci podpowiem ;)

      • 2 0

  • :) (7)

    XXI wiek Gdynia -Zakopane 14,5 h , w Warsie nie ma piwa,bajonska cena za przejazd zdezelowanymi skladami-wrażenia bezcenne... POLSKA : )

    • 88 2

    • (2)

      Ale za to jak znam życie, jest wagon modlitewny. Jest?

      • 12 7

      • aleś kretyn

        ZA ciebie to faktycznie trzeba się pomodlić, o twoje zdrowie, bo o rozum za późno

        • 0 3

      • a na czele lokomotywy krzyż

        • 11 5

    • nawet się znieczulić nie można (1)

      • 2 0

      • jechlem do warszawy ostatnio ic, bo niby fajnie

        bo godzinie jazdy polowa pasazerow doszla do wniosku ze chyba ogrzewanie nie dziala, ale byli i tacy do warszawy dojechali w tym wagonie, na pewno w warsie nie byli

        • 2 0

    • Gdyby była szybka kolej, możnaby w 14,5 h przejechał z Lublina do Lizbony...

      Ale to wymaga przeróbki torów. Odstęp między szynami musi być wszędzie taki sam z dokładnością do czterech atomów. Inaczej, podróżni śpiewaliby: "Wyginam śmiało ciało".

      • 5 1

    • 14,5 h? chyba ekspresem. TLK bezposrednie jedzie minimum 17 h.

      • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane