- 1 Setki wniosków o wycinkę drzew (82 opinie)
- 2 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (316 opinii)
- 3 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (255 opinii)
- 4 Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? (1119 opinii)
- 5 Ulica z Mostem Miłości do remontu. Będą odwierty w nawierzchni (45 opinii)
- 6 Zwężą ul. Morską. 9 miesięcy prac (134 opinie)
Są chętni do budowy węzła Karwiny za ponad 100 mln zł
Widok z góry na przystanek PKM Karwiny i okolicę
Trzy z pięciu ofert złożonych na budowę węzła Karwiny mieszczą się w zakładanym przez Gdynię budżecie na inwestycję wynoszącym 122 mln zł. - Wszystko wskazuje na to, że przetarg uda się rozstrzygnąć w pierwszym podejściu - zapowiadają władze miasta.
W lipcu ruszył przetarg w formule "zaprojektuj i wybuduj". Znani są już chętni do wykonania inwestycji.
Pięć ofert, trzy w budżecie
Trzy z pięciu ofert mieszczą się w szacunkach urzędników. Wycenili oni inwestycję na 122 mln zł. Wszystkie firmy oferują pięcioletni okres gwarancji oraz deklarują termin wykonania krótszy o blisko dwa miesiące od zakładanego przez władze miasta na 30 czerwca 2023 r.
Oferty złożone w przetargu:
- Budimex - 129 mln zł;
- MTM - 102 mln zł;
- Strabag - 120 mln zł;
- Konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras- 145 mln zł;
- Konsorcjum Kruszywo i Bituminium - 91 mln zł.
Komisja przetargowa w najbliższym czasie ma przeanalizować wszystkie oferty, po czym zapadnie decyzja dotycząca wyboru wykonawcy. Oprócz ceny, terminu wykonania oraz gwarancji pod uwagę będzie brane też doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia.
- Cieszy nas spore zainteresowanie przetargiem. Trzy z ofert nie przekraczają zakładanego przez nas kosztorysu, co oznacza, że może uda nam się wyłonić wykonawcę za pierwszym podejściem - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Finansowanie unijne dla inwestycji
Kosztowna budowa nie byłaby możliwa, gdyby nie uwzględnienie jej w Zintegrowanych Inwestycjach Terytorialnych (ZIT), skutkujące współfinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
- Dzięki pozyskanemu przez Gdynię unijnemu dofinansowaniu wpłyniemy na sprawniejszy i bardziej ekologiczny transport w obrębie całej metropolii - zaznacza Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Przypomnijmy, że zapowiadana budowa ma być najważniejszym, ale dopiero pierwszym etapem inwestycji. Priorytetem są buspasy i parking przy PKM Karwiny, czyli inwestycje w transport publiczny chętnie finansowane ze środków UE.
W przyszłości kolejne etapy
Władze Gdyni tłumaczyły to przy okazji pytań radnych z opozycji o usunięcie z projektu przebudowy niebezpiecznego dla pieszych i kierowców skrzyżowania Wielkopolskiej - Spokojnej - Grażyny.
- W pierwszym etapie zostaną zrealizowane prace, dzięki którym poprawi się infrastruktura dla transportu publicznego, czyli m.in. wydzielone pasy ruchu. Mając na względzie dobro mieszkańców Gdyni, zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego przy występujących już ogromnych utrudnieniach w ruchu drogowym jest niezmiernie istotne - wskazuje Łucyk.
Opinie (119) 2 zablokowane
-
2020-11-04 11:23
Punkt przesiadkowy powinien być na Wxgórzu
Tam już jest jeden parking, jest miejsce na jeszcze jeden. problem jest w tym że źle zaprojektowano przystanki PKM ale nikt nie czuje się winny. Przystanek jeden powinien być przy Wzgórzu następny przy Małokackiej. Teraz żeby ratować beznadziejną sytuacje próbuje się lansować budowe dwóch przystanków (SKM i PKM) G w Gdyni centrum a wąskimi drogami (choć było miejsce na szersze drogi ale już nie ma) kieruje się komunikacje do PKM ul Kazimierza Górskiego gdzie autobusy przegubowe nie są w stanie skręcić.
- 1 0
-
2020-11-04 11:46
mtm
znając życie w gdyni to mtm zwycięży,,,,.
- 1 1
-
2020-11-04 12:17
wezeł
ten węzeł żeby miał sens ,to Strzelców i Sopocka muszą być w tunelu i do nich dojazdy ślimakami .Jadąc od obwodowej ślimak w prawo na Strelców
- 1 1
-
2020-11-04 12:31
Dopóki trwa inwestycja na obwodnicy nie powinni tego remontu tykac.
- 1 1
-
2020-11-04 13:45
znów będą robić 8h, bez weekendów, a całe miasto zatkane?
kiedy w końcu ktoś zadba o pieniądze mieszkańców i zrobi budowę 24h?...
- 1 1
-
2020-11-04 15:04
no i git, jest z kogo wybierać
pytanie, czy to nie zapowiedź kryzysu - firmy walczą rónież ceną. Ale z punktu widzenia zamawiającego 5 ofert to jest z kogo wybierać.
- 1 0
-
2020-11-04 18:36
Burza w szklance wody
Mam pytanie: co się zmieni?? Przecież to będzie tylko kosmetyka. Czy wybudują drugi wiadukt? Poszerzą go? Czy bus paas to będzie dodatkowy pas, czy zabiorą jeden z dwóch już istniejących?? Po co wyrzucać 120 mln?? Chyba , ze czegoś nie zrozumiałem
- 1 0
-
2020-11-04 21:38
dajcie w końcu spokój!!
Ile będziecie jeszcze mielić ten temat?? Napiszcie wtedy kiedy w końcu coś faktycznie się ruszy, a nie co jakiś czas odgrzewacie temat, pisząc w zasadzie o niczym!
- 4 0
-
2020-11-05 12:17
dodadza bus pas i zadowoleni
- 1 0
-
2020-11-05 12:27
Oksywie
A na Oksywiu kilku ulic od 30 lat nie można zrobić po ludzku? Już takich ulic w takim stanie jak Biała i Żółta to nawet w Gdańsku już nie ma. Chyba tu żaden z tych palantów z UM tam nie mieszka.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.