• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Są pomysły na ratowanie mostu Siennickiego

Rafał Borowski
11 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Problem z mostem Siennickim został wykryty podczas przeglądu gwarancyjnego, który miał miejsce w połowie 2019 r. Problem z mostem Siennickim został wykryty podczas przeglądu gwarancyjnego, który miał miejsce w połowie 2019 r.

Z powodu osuwania się przyczółków most SiennickiMapka musi zostać wyremontowany. Rozważane są dwa warianty naprawy. Pierwszy zakłada przedłużenie przeprawy i oparcie jej na nowych przyczółkach, a drugi wybudowanie nowych przyczółków wraz z fundamentami w miejsce istniejących. Pytanie, czy most zostanie zamknięty na czas remontu, nadal pozostaje otwarte.



Czy zamknięcie mostu Siennickiego utrudniłoby ci życie?

Przypomnijmy: w czerwcu informowaliśmy o fatalnym stanie mostu Siennickiego. Było to o tyle zaskakujące, że przeprawa została wyremontowana w 2015 r. podczas modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Jednak wbrew pozorom zakres prac był w zasadzie kosmetyczny.

Wymieniono wówczas nawierzchnię jezdni czy mury oporowe na dojazdach do mostu, ale sama konstrukcja pozostała nietknięta. Choć most Siennicki został oddany do użytku w 1912 r., to w zasadzie pochodzi z końca lat 80., kiedy to rozebrano starą konstrukcję i zbudowano nową.

Czytaj więcej: Zły stan mostu Siennickiego. Czeka go zamknięcie?

Sytuacja jest obecnie ustabilizowana, ale...



Podczas przeglądu gwarancyjnego natrafiono na niepokojącą usterkę. Deformacji uległa nawierzchnia wzdłuż dylatacji. Zlecona przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ekspertyza wykazała, że przyczyną usterki jest fatalny stan drewnianych pali, na których posadowione są przyczółki mostu. Tłumacząc to w bardziej obrazowy sposób - stan fundamentów jest na tyle zły, że konstrukcja przeprawy zaczyna się osuwać.

Sytuacja była na tyle poważna, że konieczne było natychmiastowe wprowadzenie ograniczeń dla pojazdów, które obowiązują do chwili obecnej. Samochody i tramwaje mogą poruszać się z prędkością nie większą niż 30 km/h, a pojazdy o wadze powyżej 10 ton mają bezwzględny zakaz wjazdu. Dzięki temu, czyli zmniejszeniu tzw. obciążeń dynamicznych, przyczółki mostu ustabilizowały się. Jednak monitorujący na bieżąco stan mostu Siennickiego geodeci nie pozostawiają złudzeń - sytuacja może zmienić się na niekorzyść w każdej chwili.

Remont mostu siennickiego zakończył się w 2015 r. Został przeprowadzony w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Prace miały de facto charakter kosmetyczny, gdyż polegały przede wszystkim na wymianie starej nawierzchni jezdni i ułożeniu nowego torowiska. Remont mostu siennickiego zakończył się w 2015 r. Został przeprowadzony w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Prace miały de facto charakter kosmetyczny, gdyż polegały przede wszystkim na wymianie starej nawierzchni jezdni i ułożeniu nowego torowiska.

Dwa warianty remontu



Aby zapobiec nieuchronnie zbliżającej się katastrofie, przeprawa nad Martwą Wisłą będzie musiała ponownie zostać poddana kapitalnego remontowi. Wciąż otwartym pozostaje pytanie, w jaki sposób zostanie przeprowadzony. Pod uwagę brane są obecnie dwa warianty. O sprawie jako pierwsza informowała Gazeta Wyborcza Trójmiasto.

- Pierwsza koncepcja zakłada przedłużenie mostu skrajnie o dwa przęsła - tj. zarówno od strony centrum, jak i Stogów - i oparcie całej konstrukcji na nowo wybudowanych w tym celu przyczółkach. Innymi słowy, przedłużamy most i budujemy nowe przyczółki. To jest wariant, za którym na chwilę obecną my optujemy. Drugi wariant polega na wybudowaniu nowych przyczółków w miejsce istniejących wraz z fundamentami pod nie - informuje w rozmowie z Trojmiasto.pl Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Nasz rozmówca tłumaczy, że pierwszy wariant byłby wprawdzie droższy, ale niewątpliwie krótszy w realizacji. Część prac można by bowiem wykonać poza placem budowy, chodzi tu o wykonanie przęseł. Ponadto remont w tej formie nie wiązałby się z koniecznością całkowitego wyłączenia mostu z ruchu. Drugi wariant byłby nieco tańszy, ale z całą pewnością bardziej czaso- i pracochłonny. W tym przypadku zamknięcie mostu dla ruchu kołowego byłoby konieczne.

Most Siennicki został oddany do użytku 8 czerwca 1912 r. Pierwotnie nosił nazwę most Breitenbacha (niem. Breitenbach-Brücke), na cześć Paula von Breitenbacha, pochodzącego z Gdańska pruskiego ministra robót publicznych. Most Siennicki został oddany do użytku 8 czerwca 1912 r. Pierwotnie nosił nazwę most Breitenbacha (niem. Breitenbach-Brücke), na cześć Paula von Breitenbacha, pochodzącego z Gdańska pruskiego ministra robót publicznych.

Rozważane jest całkowite zamknięcie mostu



Wybór wariantu jest obecnie przedmiotem analiz specjalistów, a ostateczna decyzja powinna zapaść pod koniec stycznia. Jednak bez względu na rozstrzygnięcie całkowite zamknięcie mostu Siennickiego wciąż jest poważnie rozważane. Gdyby to nastąpiło, ruch samochodowy, w tym zastępcza komunikacja autobusowa, zostałby skierowany na pobliski most im. Jana Pawła II, zwany potocznie mostem wantowym.

- Analizujemy, czy nie warto mostu w całości zamknąć. W ten sposób udałoby się obniżyć koszty remontu oraz znacznie skrócić czas jego trwania. Drugi wątek, który w tej chwili rozpatrujemy, to pytanie, na ile z tego mostu korzystają piesi. Innymi słowy, w jakim stopniu zamknięcie mostu utrudniałoby im życie. Musimy dokonać wyboru: albo zrobić remont drożej i dłużej przy mniejszych utrudnieniach, albo przy większych utrudnieniach, ale szybciej i taniej. Musimy dokonać pełnego rozeznania wszystkich argumentów za i przeciw, by potem umieć merytorycznie obronić nasz wybór - kontynuuje dyr. Kotłowski.
Trzeba jednak podkreślić, że ewentualne zachowanie ruchu samochodowego na moście nie oznacza wcale, że udałoby się zachować pełną przepustowość. Kierowcy musieliby stać w korkach, gdyż ruch odbywałby się wyłącznie wahadłowo. Wydaje się niemal pewne, że w tej sytuacji większość kierowców i tak kierowałaby się na objazd przez most wantowy.

Do końca II wojny światowej środkowa część mostu Siennickiego - zwanego wówczas mostem Breitenbacha - była zwodzona. W charakterystycznych wieżyczkach urzędowali operatorzy mostu. Do końca II wojny światowej środkowa część mostu Siennickiego - zwanego wówczas mostem Breitenbacha - była zwodzona. W charakterystycznych wieżyczkach urzędowali operatorzy mostu.

Kładka dla pieszych byłaby nieopłacalna



W głowach wiele czytelników zapewne pojawił się pomysł, czy na czas remontu nie warto by rozważyć wybudowania obok mostu tymczasowej kładki, z której mogliby korzystać piesi i rowerzyści. Teoretycznie jest to możliwe, ale praktycznie taki pomysł nie ma większego sensu. Dlaczego?

- Wybudowanie nowej kładki, nawet w formie obiektu tymczasowego, wiąże się z długotrwałą procedurą. Przykładowo, trzeba by załatwić z Urzędem Morskim pozwolenia wodnoprawne, gdyż pod kładką przebiega tor wodny. Reasumując, budowa takiej kładki wydłużałaby inwestycję oraz generowała dodatkowe koszty. Gdyby się okazało, że jednak musimy zachować ruch pieszy, to raczej skłaniałbym się do wykorzystania istniejącej konstrukcji mostu niż stawiania tymczasowej kładki - argumentuje nasz rozmówca.
Most Siennicki został poważnie uszkodzony w trakcie II wojny światowej. Zniszczeniu uległy m.in. wieżyczki operatorów. W 1947 r. został odbudowany jako most stały, bez zwodzonych przęseł. W latach 1986-1989 dotychczasowa konstrukcja została rozebrana i zastąpiona nową. Most Siennicki został poważnie uszkodzony w trakcie II wojny światowej. Zniszczeniu uległy m.in. wieżyczki operatorów. W 1947 r. został odbudowany jako most stały, bez zwodzonych przęseł. W latach 1986-1989 dotychczasowa konstrukcja została rozebrana i zastąpiona nową.

Remont rozpocznie się prawdopodobnie w 2022 r.



Rozpoczęcie remontu mostu Siennickiego zostało zaplanowane na przyszły rok. Zgodnie z przewidywaniami prace mogą potrwać kolejny rok lub pół roku. Wbrew pozorom ich długość nie zależy od wyboru koncepcji, ale od decyzji o utrzymaniu albo wstrzymaniu ruchu kołowego na przeprawie.

- Po dokonaniu wyboru zlecimy wykonanie projektu przebudowy. Wraz z załatwieniem niezbędnych pozwoleń potrwa to ok. rok. Na podstawie posiadanej ekspertyzy wiemy, że niezależnie od wybranego wariantu, ale przy zachowaniu ruchu na moście - remont potrwa 52 tygodnie, czyli kolejny rok. Tym samym zakończenie remontu nastąpiłoby na przełomie 2022 i 2023 r. Jednak gdybyśmy most całkowicie wyłączyli z ruchu, to zyskalibyśmy ok. 20 tygodni, a przebudowa skróciłaby się do pół roku - wylicza dyr. Kotłowski.
08:54 11 STYCZNIA 21

Most siennicki (15 opinii)

65 mln kosztowal remont mostu siennickiego żeby ogłosić za dwa lata kolejny remont.... czy ktoś nad tym panuje????
65 mln kosztowal remont mostu siennickiego żeby ogłosić za dwa lata kolejny remont.... czy ktoś nad tym panuje????

Miejsca

Opinie (205) ponad 10 zablokowanych

  • a to on nie był całkiem niedawno remontowany? (12)

    ano tak, zapomniałem, że lepiej robić 10 razy fuszerkę, zamiast raz, a dobrze

    • 160 99

    • (4)

      A czytałeś artykuł? Oczywiście, że nie bo po co...

      • 78 20

      • 1989 dotychczasowa konstrukcja została rozebrana i zastąpiona nową. (3)

        nieźle ... stary niemiecki stał 80lat i gdyby nie wojna postałby dłużej
        ten polski rozpada się już po 30latach... i remoncie

        • 15 8

        • A rzymskie drogi stały po 2000 lat. (1)

          Mały haczyk - 40 tonowe TIRy mamy tak od 30 lat właśnie.

          • 18 2

          • A mosty kolejowe?

            Pociągi parowe ważyły dużo więcej niż jakiś tam TIR

            • 8 5

        • Niemiecki stał do wojny.

          Po wojnie został odbudowany. Jakie 80 lat? Ale napiszę bo wiem.

          • 6 1

    • warto najpierw przeczytać artykuł a potem komentować

      no ale wtedy bezsensowny komentarz nie byłby na czele

      • 66 13

    • Bo sie nie da. Ani cos takiego jak nowy most w innym miejscu albo nawet dwa, bo sie nie opłaca.

      • 6 3

    • Byl (1)

      Ake sztuka robic nie zrobic a zarobic

      • 7 5

      • Ake?

        • 3 1

    • Adamowicz już nie żyje więc nie ma kogo pociągnąć do odpowiedzialności . Aha ale była wtedy jeszcze przy korycie obecna prezydenta miasta Dulcymea może do niej pretensje , albo nie bo wtedy to byłby atak polityczny pisu , a nie rozliczanie za przewały.

      • 5 7

    • no cóż oczywiście nie było można stwierdzić że most nadaje się do wyburzenia przed remontem...

      w Gdańsku się najpierw remontuje a potem rozbiera...

      • 0 4

    • Remont w 2022

      Do tego czasu się rozpadnie. Nie ma co, pani dulska ma super tempo

      • 0 0

  • Jak zamkną most to chyba wtedy dopuszczą ruh rowerowy w tunelu (12)

    bo jak inaczej? hehe stolca rowerowa... chyba kaszub

    • 31 65

    • Kup sobie

      Rower wodny.

      • 23 6

    • (2)

      Ruch przez "ch".
      Warto znać język ojczysty.

      • 24 0

      • (1)

        bo on jest zuh

        • 18 0

        • Druh..

          ...Boruch.

          • 4 0

    • (6)

      Ja bym się nie odważył przejechać rowerem tunelu zważywszy na to co tam wyprawia część kierowców. Ryzyko tak ale w granicach rozsądku.

      • 12 1

      • (2)

        Nie mówiąc o zatruciu spalinami. Bo nie wierze że tunel jest wentylowany.

        • 5 5

        • (1)

          jest wentylowany poza tym jest na tyle krótki że jest w nim przeciąg

          • 4 1

          • Jak wszystko w gdansku - teoretycznie Hahahahaha

            • 2 0

      • (2)

        idąc tym tokiem rozumowania nikt by z domu nie mógł wyjść.
        "wyprawia" się przecież wszędzie,a nie tylko w tunelu.
        kierowcy to nieformowalna dzicz to prawda.
        legenda głosi że jeden procent stosuje się do ograniczeń prędkości.

        • 4 4

        • (1)

          Napisałem ze nie przejechałbym rowerem tunelem a jeżdżąc rowerem po mieście mam oczy dookoła głowy i kask na głowie .W tunelu nie miałbym żadnych szans w przypadku kolizji gdybym trafił na kierowcę pędzącego 120 na 70 , nie ma gdzie uciec więc miazga na ścianie . Taka rzeczywistość .

          • 8 0

          • Na czas remontu można by przeznaczyć jeden tunel lub odgrodzić jeden pas to oczywiste nikt nie mówi o zwykłym dopuszczeniu bez zmian.

            • 1 6

    • może na Obwodnicy też powinien być ruch rowerowy?

      • 0 0

  • Zróbcie raz porządnie. (7)

    To jest jakaś parodia, co kilka lat robiony jest remont jednej części a potem okazuje się że trzeba zrobić kolejny fragment.

    • 82 28

    • (2)

      Dopóki najważniejszym warunkiem przetargu będzie cena a nie jakość to tak będzie

      • 15 4

      • (1)

        Tu nie o cenę chodzi tylko o zakres zleconych robót. Zlecono wymianę torów i nawierzchni to to zrobiono bo na więcej w tamtym czasie nie było pieniędzy .

        • 12 3

        • piniendzy nie było i nie ma.

          • 3 0

    • (2)

      Też czasami odnawiam mieszkanie ale ze względu na koszty nie przeprowadzam za każdym razem kapitalnego remontu . Most stoi i funkcjonuje od lat bez zagrożenia i jak się zbierze odpowiednie środki na ten cel to zrobi się ten remont.

      • 7 6

      • Też zaczynasz od malowania ścian kiedy cieknie z sufitu? (1)

        • 10 3

        • Ja zaczynam od sufitu

          • 0 0

    • na "raz a dobrze" nikt by nie skorzystał. za wyjątkiem mieszkańców

      • 9 0

  • (4)

    "Samochody i tramwaje mogą poruszać się z prędkością nie większą niż 30 km/h, a pojazdy o wadze powyżej 10 ton mają bezwzględny zakaz wjazdu."

    A które tramwaje w Gdańsku są lżejsze niż 10 ton? Ehhhh.

    Ogólnie radośnie musi się zarządzać linią na Stogi. Najpierw dwa lata remontu, a teraz tylko jeszcze rok. I może jeszcze jakaś przebudowa na podwalu, byle nie w tym samym terminie.

    • 77 11

    • (1)

      Tramwaje nie mają innej drogi więc to zło konieczne , inne pojazdy mają alternatywę więc zakaz ich wjazdu na most ma realne i logiczne ze względu na stan mostu wytłumaczenie . Czego nie rozumiesz .

      • 15 4

      • za 90% zniszczeń odpowiadają właśnie tramwaje

        więc tak, tramwaje to zło, ale konieczne tylko w głowach urzędników, bo autobusy są teraz "be" i takie nieeuropejskie...

        • 2 3

    • A które tramwaje w Gdańsku są lżejsze niż 10 ton? PUSTE !!!!

      • 1 0

    • Linię kolejową z Berlina do Prus chyba szybciej zbudowano, a było 19 wieku.

      • 2 0

  • pare remontów w ostatnim dziesiecioleciu już było (6)

    łącznie z zamknieciem mostu, ta linia tramwajowa na Stogi to nie ma szczęścia, szykuje się kolejne zamkniecie linii

    • 76 7

    • miasto bez gospodarza...i wszystko w temacie

      • 14 7

    • (4)

      No to powiedz ile w ostatnim dziesięcioleciu remontów tego mostu było. Pytam o remonty nie o o zaklejenie dziury. w jezdni .Piszesz o paru a ja naliczałem 1 remont , wiem co piszę bo mieszkam po tej drugiej stronie mostu. Lubię poczytać wasze opinię ale opinie mądre i prawdziwe.

      • 4 5

      • Uwazasz, że poza 10 latami to nie jest często? (2)

        Ten most juz się zapadał ok 2005 roku. Z tego powodu ( pofałdowane tory) nie mogły jeździć na Stogi niskopodlogowe tramwaje, a te które wtedy jeździły na Przerobkę bo w Centrum był remont uszkodziły sobie konstrukcje. Nie zbadano wtedy przycxyny, tylko w zapadnięte miejsca przed mostem ( z dwóch stron) wylano betonowe czopy i wyrównano jezdnię. Ten most od powojnia zawsze był remontowany prowizorycznie

        • 6 0

        • Mieszkam tutaj 42 lata , w tym czasie pamiętam 2 remonty z powodu których był wstrzymany na moście ruch , jeden w latach 80 i wtedy zbudowano obok przeprawę tymczasową i drugi ostatnio przy okazji kapitalnego remontu na Przeróbce kiedy to wymieniano wszystko na powierzchni ale również pod nią łącznie z kanalizacjami i innym i instalacjami . Co do zakresu remontów , tak krawiec kraje jak mu materii staje . 42 lata 2 poważne remonty i most spełnia swoje zadanie to chyba niezły wynik ale pewnie najlepiej byłoby mieć nowy most.

          • 2 1

        • ale napisałeś ze w ostatnim dziesięcioleciu było tych remontów "pare "więc pytają ile.

          • 0 0

      • co najmniej 2 zamknięcia mostu byly zwiazane z wylaczeniem linii tramwajowej

        wystarczy wrzucic wyszukiwarke trojmiasto.pl

        • 3 0

  • To się Stogi nacieszyły tramwajem, że ho ho (: (7)

    Daje Wam słowo, że zanim skończą remont mostu sennickiego to już do remontu będzie pierwsze modernizowane torowisko tramwajowe na Przeróbce, i tak w kółko :)

    • 138 13

    • (3)

      ale mamy niepotrzebną kladke kolo zurawia za to!

      dobry gospodarz by zrobil siennicki zwodzony a nie kladke dla kilku pieszych

      • 16 9

      • A to miasto ja budowalo?

        • 9 2

      • po co?

        • 2 0

      • I o to chodzi aby nie od razu zrobić dobrze ale aby cięgle można było wydawać publiczna kasę na znajomych od remontów i inwestycji. Ile kosztowały by badania przyczółków przed ostatnim remontem mostu?

        • 6 3

    • Masz rację podpisując się "beton możliwości".

      • 3 3

    • Będą mieć autobus zastępczy do samego centrum (1)

      tak samo szybki (albo nawet szybszy niż tramwaj) i bardziej niezawodny bo tramwaje w Gdańsku to seryjne awarie. Nie mieszkam na Stogach ale jakbym mieszkał to bym się specjalnie nie przejął. Co innego było jak się musieli na Przeróbce przesiadać - o to była bezsensowna strata czasu dopiero.

      • 1 7

      • Do centrum to raczej nie,tylko do.Głębokiej ,gdzie będzie przesiadka na tramwaj.Przed przystankiem.Głeboka w torze zostanie zamontowany rozjazd ,podobnie jak ma to miejsce na końcówce Lawendowe Wzgórze.

        • 5 0

  • Stogi

    zaś odetchną od tramwajów.

    • 48 11

  • (11)

    Skoro zamknęliby most, to w takim razie jak mieszkańcy mieliby dostać się do innych części miasta?

    • 8 23

    • Kombinuj, może się uda

      • 21 2

    • (1)

      Tunel

      • 2 1

      • W tunelu jest zakaz

        • 3 0

    • (2)

      Kiedyś za komuny wojsko w jeden dzień postawiło taki metalowy zastępczy w trakcie remontu, ale dziś przy naszej wspaniałej armii to raczej niemożliwe

      • 12 0

      • Bo kiedyś wojsko składało się z żołnierzy, a nie kapelanów

        • 20 2

      • W jeden dzień powiadasz......

        • 3 0

    • (1)

      Tunel i most wantowy

      • 2 1

      • W tunelu i na wantowym jest zakaz ruchu pieszego

        Na wantowym to nie ma miejsca na ruch pieszy,chyba ze między tirami mogącymi tam jechać 70 km/h. jak coś zmienią to tam dopiero będą korki.

        • 4 0

    • Tyrolką na drugi brzeg

      • 4 0

    • tak jak np mieszkańcy Osowy np autobusem. Oni też nie mogą chodzić na piechotę Obwodnicą

      • 2 0

    • ....

      Czytaj ze zrozumieniem głąbie!!!

      • 2 0

  • czy cokolwiek może w naszym nieszczęsnym mieście może być zrobione dobrze ? (7)

    • 76 18

    • Wracaj na Podlasie (5)

      Tak będzie lepiej

      • 11 19

      • To chyba dobra rada (4)

        Życie w Gdańsku jest coraz trudniejsze. Miasto robi się nieprzyjazne dla mieszkańców i jest fatalnie zarządzane.

        • 18 7

        • A przynajmniej tak podano w dzisiejszym SMSie do przepisania. (3)

          Pokaż mi przykład lepiej zarządzanego miasta..

          • 4 11

          • Warszawa? (1)

            Wrocław, Lublin, Poznań... Właściwie ciężko znaleźć obecnie gorzej zarządzane.

            • 2 5

            • Z tego co wymieniłeś, może Wrocław się łapie.

              Byłeś kiedyś w Lublinie? :D

              • 2 3

          • Każde

            • 4 2

    • za wladzy postadamowiczowskiej - nie

      nie dziekuj, głosuj z głową

      • 10 5

  • (26)

    Generalnie miasto z dykty .... mam wrażenie że pani dulkiewicz zamknęła się w gabinecie i nie widzi w jakim stanie sa drogi stare i te świeżo po remoncie

    • 98 41

    • Masz racje.... (14)

      ...miasto powinno sobie dodrukować trochę pieniędzy i było by na drogi. A czy nie zauwazyłeś, chłopcze, że rząd co chwilę zwiększa "zadania własne" samorządów nie dajac na nie dodatkowych pieniędzy ?

      • 19 22

      • (1)

        Generalnie mam mamę w oświacie znaczy się w szkole i hak słyszę co Pan Broniarz z nsz odpier..... to krew mnie zalewa :) tak samo jest z panią prezydent wolna amerykana .....
        20 tysiecy ba podświetlenie ratusza na jeden dzień wydali wiec chyba a te pieniądze są???

        • 15 8

        • ...mama "w oświacie"?

          ...to może niech ci załatwi dodatkowe korepetycje z języka polskiego !

          • 6 13

      • (2)

        Na rydwany , podświetlenie ratusza tęcza , podświetlenie zieleniaka , marsze równości i inne pierdoły to są ? Już podsumowywujac te wszystkie wydatki było by żeby dołożyć do budowy

        • 14 5

        • Dzieciaki....podszkolcie się (1)

          w języku ojczystym no i matematyce. Policz ile złotówek było by z tego co wymieniłes i porównaj z kosztami remontu mostu....

          • 7 13

          • rok do roku jak się doda te pierdy to wyjdą setki mln zł

            • 11 2

      • (8)

        Wystarczyłoby nie odpuszczać kar umownych za cyrk z remontem torowiska na Stogach. I nie wyrzucać pieniędzy w błoto na "budowę przejść naziemnych". Ale wtedy by nie było koperty od wykonawcy.

        • 15 5

        • Widzę Maniek , że "masz wiedzę" (5)

          Podziel się nią z prokuratorem, a jak nie to" m...a w kubeł" i wykorzystaj ferie na naukę !

          • 2 10

          • (4)

            A kim ty jesteś żeby mnie uciszać? Fakty są powszechnie znane, każdy mógł zobaczyć jak wyglądał i remont na Stogach (m.in. oddanie linii bez przystanków), i "budowa" na skrzyżowaniu z Łąkową, która była potrzebna jak ból zęba, a co najmniej kilkanaście milionów kosztowała. Ja rozumiem że klakierzy z UM wolą by o tym zapomnieć, ale mieszkańcy nie zapomną - i będzie to powtarzane do porzygu.

            • 8 2

            • (3)

              Za te pomówienia składam info do prokuratury. Jeśli nie masz dowodów, to będziesz miał spore kłopoty! Właśnie jestem w trakcie pisania donosu!!!

              • 0 9

              • (2)

                Składaj składaj. Straszne będę miał kłopoty - szczególnie że faktycznie wtedy tych przystanków nie było (i to nawet z archiwalnych rozkładów jazdy wynika), a że "budowa przejścia naziemnego" na Łąkowej kosztowała kilkanaście milionów, to UM sam się chwalił. Także dawaj, nie masz daleko, prokuratura po drugiej stronie ulicy.

                • 2 1

              • (1)

                Tłumaczyć się będziesz w prokuraturze.

                • 0 4

              • Na pewno. W trzech na raz.

                • 3 0

        • (1)

          Koperty to są od córki leśnika, dla księdza, handlarza bronią. Mylisz pisiorku czas i miejsce.

          • 1 6

          • "Pisiorek" to do swojego starego możesz mówić. Jak nie odpowiada komuś bajzel fundowany nam przez urzędników , to oczywiście pisiorem musi być. Niepisior pewnie piał z zachwytu, jak remont tramwaju na Stogach zaliczał poślizgi bo nikogo na budowie nie było, albo teraz stojąc w korku przez i**otyczne światła na Podwalu.

            • 5 1

    • Jak Ci się miasto Gdańsk nie podoba to wyprowadź się do np. Radomia (7)

      • 3 10

      • (6)

        Miasto mi się podoba - urzędnicy mi się nie podobają. I nie wiem dlaczego mam się wyprowadzać z mojego miasta - to miasto jest w końcu dla mieszkańców czy dla urzędników?

        • 15 2

        • (5)

          wg fanatycznego peowskiego betonu dulkiewicz łaskę robi że miastem kieruje powinniśmy ją za to po d.. całować

          • 10 1

          • Nii, pomieszało Ci się z całowaniem po rękach Prezesa, bo mógł zabić. (4)

            • 1 7

            • (3)

              A co on ma do tego? Nie słyszałem by odpowiadał za stan miejskiej infrastruktury w Gdańsku.

              • 7 1

              • (2)

                On jako zbawiciel odpowiada za wszystko. Dwie wieże to mało!

                • 0 7

              • (1)

                A te dwie wieże to chyba nie w Gdańsku? Ty w ogóle ogarniasz o jakim mieście jest rozmowa?

                • 6 1

              • PiS zawłaszczy wszystko. Komuchy zmieniły nazwę Katowic. Tylko patrzeć jak po zmianie ulic w mieście będą próbować zmienić nazwę miasta Gdańska!

                • 0 6

    • To wracaj do Iławy jak się w Gdańsku nie podoba

      • 6 8

    • (1)

      Maniek jeśli myślisz że jesteś anonimowy w sieci to jesteś i**otą. Możesz mieć spore problemy.

      • 1 7

      • Rozumiem że ty jesteś anonimowy? Bo wiesz że za groźby też można mieć problemy?

        • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane