• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sąd oddalił skargę w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
27 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie podtrzymał ważność kluczowego dokumentu, który jest niezbędny do rozpoczęcia budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Wyrok nie jest prawomocny, więc zaskarżającym go stronom przysługuje prawo do dalszych odwołań.



Czy skarżący decyzję powinni nadal się odwoływać?

Przypomnijmy: decyzja środowiskowa to dokument niezbędny do rozpoczęcia budowy. Jej wydanie dla Obwodnicy Metropolitalnej zaskarżyło do sądu pięć podmiotów, wśród nich Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka - przedsiębiorca z gminy Kolbudy, wójt gminy Kolbudy, czyli Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.

Spór trafił do Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie. 10 października sędziowie NSA uchylili co prawda niekorzystny dla budowy obwodnicy wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w tej sprawie, ale skierowali sprawę do ponownego zbadania - przez ten sam sąd.

We wtorek sąd administracyjny wydał wyrok, w którym oddalono skargę wspomnianych osób. Wyrok sądu nie jest prawomocny i wspomnianym skarżącym przysługuje ponownie prawo do odwołania do sądu wyższej instancji - Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Warto jednak pamiętać, że w listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych . Jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma (miała?) połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Miejsca

Opinie (184) 7 zablokowanych

  • Stronniczy artykuł (1)

    Zastanawia mnie stanowisko tych pięciu osób.
    Nikt z redakcji z nimi nie rozmawiał? Sołtysa czy wójta nie jest trudno znaleźć.
    Może ta droga w niektórych miejscach przebiega w niedorzeczny sposób i tylko to jest kością niezgody? Takie sytuacje miały miejsce już nie raz ale po zakończonej budowie będzie można tylko ponarzekać, że można było się przesunąć 20 metrów w lewo lub w prawo. Każdy lubi jeździć po nowych, prostych drogach. Te 5 osób zapewne też. Dziwne, że do tej pory nikt nie zapytał ich o powody zaskarżenia.
    Kolejna sprawa to "niewykluczone" partnerstwo prywatne... Czyli ktoś miałby się dołożyć do interesu... Z dobrego serca? Czy może przez kolejnych 20 lat droga bedzie płatna żeby inwestor wyszedł na swoje?

    • 6 4

    • Glos rozsądku

      Dziekuje panu. Chetnie bym z panem porazmawiał na temat ktory pan porusza. Trzeba by ujawnić rolę politykow związanych z przebiegiem OMT przez Lublewo i przyczyn zaskarżenia DŚ

      • 0 1

  • Dziwne, ta trasa nie biegnie przez teren gminy Gdańsk... (4)

    A Pana Przekręta bardzo interesuje. Nigdy nic spoza trójmiasta go nie intreresuje a nagle taki zainteresowany. I jak dzielnie walczy, I jak wzorowo szczuje! Co miesiąc artykuł. Kto myśli ten wie o co chodzi.

    • 17 36

    • (2)

      Ani chybi spisek. Wezwij Antoniego!

      • 6 1

      • Szkoda że Ci się wszystko z Antonim kojarzy, ale Ci wyjaśnię: Nie spisek, tylko kasa

        Ktoś miał przecież zarobić na tej budowie. Jak by Ci przeleciało koło nosa 2 miliardy to być pare tysiaków chyba wydał, żeby nawiedzony redaktorzyna grzał co miesiąc temat?

        • 1 1

      • Slychac strzały!

        • 1 3

    • Pan przekręt pewnie mieszka na trasie ;)

      Stąd żywotne zainteresowanie. Bo w sprawach gdańskich to coś takiego zaangażowania nie widać. Czego to nie dokona odpowiednią motywacja

      • 2 3

  • Z punktu interesu Polski to niepotrzebna doga (2)

    • 2 27

    • Dlaczego? (1)

      • 0 0

      • bo w niczym nie rozładowuje gdańskich korków a zamiliardy ułatwia życie kaliningradzkim titrom

        jadącym do Berlina. W okolicach trójmiasta nie ma żdanego innego tranzytu bo wszytsko jedzie do nas albo od nas a ta trasa ułatwia tranzyt Kaliningrad berlin. Jej nagłe projekt w 2010 roku ma ścisły związek ówczesnym sojuszem niemiecko rosyjskim.

        • 0 0

  • Komentarz (1)

    W Chinach nie ma możliwości zaskarżania , protestów decyzji środowiskowych ale za to rocznie tysiące rocznie nowych ekspresowych dróg !!!!
    Trzeba Cudu by znaleźć kasy w budżecie państwa na budowę tej trasy

    • 0 1

    • przeprowadź się jak tam tak fajnie

      też całe miasta są wyburzane I nikt się nie pyta o zdanie mieszkańców. Fajnie, nie, podoba Ci się

      • 0 0

  • (2)

    sprawa była w NSA, trafiła WSA , teraz z powrotem do NSA, kiedy to trafi do Poncjusza Piłata ?

    • 16 7

    • Chyba Annasza.. (1)

      A potem Kajfasza. Itd.......

      • 2 0

      • Piłat skazał Jezusa nie kapłani żydowscy,

        • 0 0

  • Zapytanie do autora

    Czy poznał Pan treści skarg, odwołań tych pięciu osób? /szczerze wątpię/ W Polsce obowiązuje prawo, procedury i każdy może z nich korzystać. Dlaczego jest Pan tak stronniczy w swoich artykułach?

    • 4 6

  • A ja uwazam że dobrze robią. (2)

    Chcesz pracować w mieście, posyłać dzieci do szkół, przedszkoli finansowanych przez miasto, to tu mieszkań i płac podatki. Nie chcesz to stój w tych korkach i nie stękając że się nie możesz dotelepac do korpobiurowca na czas.

    • 8 8

    • ??? (1)

      To nie przejeżdżajcie przez Żukowo! Bo my mieszkańcy najczęściej stoimy w korkach,próbując dostać się z jednego krańca miejscowości na drugą!

      • 3 2

      • nie zapuszczam die do dziur w d.

        • 0 1

  • To jest dobra decyzja a obwodnica jest potrzebna - żeby tylko kasa na budowę się znalazła! (4)

    Obwodnica ma być dofinansowana przez ministerstwo a wiadomo że PiSuary nie przepadają za Pomorskim ponieważ tutaj regularnie przegrywają wybory i będą chcieli pchnąć kasę tam gdzie ich samorządy przy korycie!

    • 142 56

    • Ciekawe komu (3)

      Już widzę te tłumy jeżdżące dookoła z Gdańska do Gdyni, nakładając 30 km.

      • 5 8

      • obowodnica metropolitalna

        jest potrzebna jako droga tranzytowa dla osób omijających Gdańsk i Gdynię jadących na Kołobrzeg i Szczecin oraz dalej do Niemiec. Istniejąca obwodnica zachodnia jest już na skraju wyczerpania przepustowości , a w okresie letnim już ją wyczerpała. Poza tym na skutek powstania osiedli z drugiej strony obwodnicy staje się coraz bardziej dorgą miejską a nie tranzytową droga ekspresową. należy ruch towarowy wyrzucić na obwodnice metropolitalną. Poza tym obwodnica zachodnia nie posiada parametrów drogi ekspresowej np. brak pasa awaryjnego. Drogą ekspresowa została awansem z dawnych czasów , kiedy parametry drogi ekspresowej nie były tak wyśrubowane. podobnie jako część A 4 jako autostrady między Wrocławiem a Krzywą, gdzie nie ma pasa awaryjnego. Po wybudowaniu obwodnicy metropolitalnej stara obwodnica miała stać się zwykłą droga dwujezdniową GP z prędkością maksymalną 100 km/h. Oczywiście po budowie obwodnicy metrolpolitalnej konieczna będzie przebudowa obwodnicy starej do trzech pasów, co oznacz ai tak budowę drogi od nowa , gdyż na obiektach inżynierskich brak jest rezerwy pod trzeci pas.

        • 0 0

      • Na Gdańsku i Gdyni świat się nie kończy (1)

        • 8 1

        • a co jest poza?

          do Szczecina nikt z kraju przez Trójmiasto nie jeździ, a Hel to 2 m-ce w roku.

          • 5 3

  • Stronniczy artykuł

    Zastanawia mnie stanowisko tych pięciu osób. Nikt z redakcji z nimi nie rozmawiał? Może ta droga w niektórych miejscach przebiega w niedorzeczny sposób?
    zaskarżenia.
    Kolejna sprawa to "niewykluczone" partnerstwo prywatne... Czyli ktoś miałby się dołożyć do interesu... Z dobrego serca? Czy może przez kolejnych 20 lat droga bedzie płatna żeby inwestor wyszedł na swoje?

    • 3 0

  • Budujmy nowe drogi.

    Miasta jeszcze bardziej będą się rozlewać i tak bez końca. Na Zachodzie popełnili ten błąd dawno temu, ale my jak zwykle nie potrafimy wyciągnąć wniosków.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane