• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sen o odkorkowanym mieście

Wojciech (nazwisko do wiadomości redakcji)
9 czerwca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 10:50 (9 czerwca 2008)
Gdańsk Południe - nigdzie nie powstaje tyle mieszkań, co tu. Nigdzie też nie ma takich korków jak na dojazdach do centrum miasta. Gdańsk Południe - nigdzie nie powstaje tyle mieszkań, co tu. Nigdzie też nie ma takich korków jak na dojazdach do centrum miasta.

Chciałbym opisać sen, jaki co noc śni się mieszkańcom Oruni Górnej, Ujeściska, Chełmu i Jasienia. Sen pt. "Czy zdążę na czas do pracy", "Ile tym razem będę stał(a) w korku", "Kiedy ten autobus w końcu przyjedzie" - pisze nasz czytelnik z Gdańska, pan Wojciech.



Zła sytuacja komunikacyjna Gdańska Południa to konsekwencja:

To sen o największych korkach Trójmiasta.

Pytanie do najjaśniej nam panującego prezydenta Gdańska i jego świty: jak długo będziemy czekać na rozwiązanie tego ciągnącego się kilometrami problemu?

Dlaczego mijają lata, miesiące, dni i nikt nie jest w stanie w sposób choćby doraźny znaleźć rozwiązania, kiedy ono na prawdę jest proste?

Wraz z grupą sąsiadów z Ujeściska zobacz na mapie Gdańska, specjalistów z przydatnych w tym wypadku branż (prawnej, finansowej i inżynieryjnej), w ciągu dwóch tygodni dokonaliśmy niezbędnych obliczeń. No i mamy propozycję odkorkowania tego rejonu miasta.

Dla władz ? Nie. Im pewnie nie są potrzebne. W takim razie dla kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców tych dzielnic. Mamy nadzieję, że podpiszą się pod tym listem otwartym w tej sprawie i z takimi postulatami:

1. Sprzedając w tym rejonie ziemię deweloperom, należy w pierwszej kolejności wymagać stworzenia sieci dojazdów do nowych osiedli wraz z poszerzeniem i przebudową istniejących już ulic.
2. Likwidację niepotrzebnych sygnalizatorów świetlnych.
3. Natychmiastowe poszerzenie ulicy Łódzkiej, budowa zatoczek autobusowych na ulicy Warszawskiej i prawoskręt w ul Świętokrzyską.
4. Dobudowa prawoskrętu z ul. Witosa do skrzyżowania z Armii Krajowej.
5. Naprawa nawierzchni ul. Warszawskiej i budowa prawoskrętu przy zbiegu z ulicą Jabłoniową.
6. Idealnym rozwiązaniem byłaby zamiana skrzyżowań: Łódzka/Świętokrzyska, Łódzka/Warszawska, Warszawska/Witosa, Warszawska/Jabłoniowa, Kartuska/zjazd Auchan na rondo (nawet malowane na jezdni) - upłynniłoby to ruch.

Jakie to spowodowałoby korzyści?

Upłynnienie ruchu, co doprowadziłoby do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza, obniżenia kosztów eksploatacji i renowacji. Nie wspominając o mniejszej frustracji mieszkańców.

Zalety można by mnożyć. Myślę, że każdy, kto zajmuje odpowiednie stanowisko w magistracie wie, lub przynajmniej powinien wiedzieć, że rondo usprawnia ruch. Urzędnicy w Sopocie i Gdyni wiedzą to doskonale.

Czy mieszkańcy tych dzielnic muszą zorganizować protest i zablokować ulice, aby ktoś w końcu zaczął działać? Dłużej nie da sie tego tolerować. Mam nadzieję, że władze miasta w końcu zrobią coś, aby slogan reklamowy "Gdańsk. Tu się żyje " nie został zamieniony na " Gdańsk. Tu się stoi".
Wojciech (nazwisko do wiadomości redakcji)

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (96) 2 zablokowane

  • Sen o potędze!!!

    Co to za sen , taki drobiazg z dojazdem do Ujeściska i paru innych tam wybudowanych osiedli. To co śni się Adamowiczowi i spółce to dopiero jest sen o gigantomani. Oni zrobją , oni zaplanują , oni zdobędą na ten sen odpowiednie fundusze. I przebudzenie przyjdzie w najmniej oczekiwanym momęcie - bo już latem 2012 roku !!! Przyjemnych snów Panie Prezydencie - ale z każdego snu trzeba się kiedyś obudzić i to będzie bardzo przykre przebudzenie!!!

    • 0 0

  • A kto powydawal zezwolenia na budowe?

    Tak to jest jak sie w zupelnej dziczy chce stawiac miastro nie majac na to pomyslu.Zamiast wykorzystac potencjal istniejacych dzielnic z istniejaca infrastruktura pozwolono ludziom budowac sie na obrzezach i teraz sa problemy.A przeciez wystarczyloby wydac 1/3 kwoty potzrebnej na budowe infry na Poludniu w rewitalizacje o odswiezenie DOlnego Wrzeszcza, Brzezna, Nowego Portu tudziez Zaspy i Przymorza.
    Ale POmyslodawcy wola od dupy strony.
    POzdrawiam POludniowe dzielnice.

    • 0 0

  • A może by tak ten artykuł powinien trafić na ręce Premiera . To moze by zrobił porzadek w Gdańskim UM . Panie Prezydencie , co sie stało ? Lat temu kilka pokazałeś nam że potrafisz zarzadzać i zdobywac fundusze , a teraz co ...? Zmeczenie materiału lub Gdańsk Morze mozliwości Pana przerosły ? Pokaż nam wyborcom że potrafisz zarządzać mocną ręką .

    • 0 0

  • POjechali do Klagenfurtu, Ujeścisko mają gdzieś..

    i tak już 10 lat..

    • 0 0

  • Nawet jak człowiek chciałby dojechac rowerem do centrum i potem przesiąśc sie na skmke albo autobus dalej, to w tym całym pieknym, europejskim, a jakze, miescie nie ma miejsca gdzie mozna zostawic rower.Oprocz Madisona TOTALNY brak.
    Do lamp czy znaków przykuwac nie wolno, stojaków nie ma to GDZIE?

    • 0 0

  • To są wszystko fantasmagorie.

    Miasto w ogóle nie rozwiązuje tematów TRUDNYCH. A ekipa pana A kieruje się doraźnymi interesami.
    Przykładem jest wpuszczenie WZki w węzeł przy Auchan zamiast budowa nowego węzła -koniecznego - aby mieć jeszcze jedno połączenie S6 z centrum.
    Słowackiego mamy na odcinku leśnym.. tam gdzie jej poszerzenie wymagałoby twardych decyzji- jest cisza.

    Przesiadka na komunikację miejską ? przecież autobus tak samo stoi w korku jak samochód.. to przyjemniej jest w klimatyzowanym samochodzie.

    • 0 0

  • Pomyśl logicznie autorze artykułu (2)

    Jeśli deweloper będzie miał dodatkowo budować drogi do osiedla to za metr kwadratowy mieszkania zapłacisz 2-3 tyś więcej niż zapłaciłeś. Będzie Cię na to stać? Wydasz 150 tyś więcej na mieszkanie?
    Bo nie myślisz chyba, że wyłoży to z własnej kieszeni...

    • 0 0

    • No tak się składa, że niktórzy developerzy potrafią wybudować drogę dojazdową do siedla od najbliższej drogi (1)

      Przykład: Investing, Hossa

      • 0 0

      • Przeczytaj uważnie artykuł

        Autor nie pisze o budowie "drogi od osiedla do najbliższej drogi"...
        Poczytaj czego on wymaga i się zastanów chociażby ile czasu potrwała by budowa/przebudowa takiej infrastruktury. A potem pomyśl o kosztach.

        • 0 0

  • zablokujcie ulice oszołomy

    To napewno sobie pomożecie, barany
    hahaha!!!

    • 0 0

  • do autora artykułu (6)

    To ze sam stoisz w korku (głównie z własnej winy - bo sami kupujercie 2, 3 auta na rodzinę, poza tym nikt nie kazał wam kupować mieszkania na zakorkowanym południu) i uważasz ze sygnalizatory sa niepotrzebne to wcale nie znaczy ze tak jest
    Sygnalizatory wielokrotnie ratowały zycie dzieciom, matką z dziećmi, osobom starszym ETC
    Poza tym sygnalizatorów nikt nie stawia dla własnego widzimisię. Powstaja na wyraźne polecenie policji lub komisji ruchu drogowego
    Trochę pokory dziadzie za kółkiem

    • 0 0

    • A niech sobie ma i 5 aut na rodzinę i co z tego? Ma prawo i ma prawo jeździć komfortowo i wygodnie jak każdy.
      Dzisiaj to normalna rzecz dwa auta w rodzinie. Mąż zasuwa do pracy, żona również, po drodze jedno z nich zawozi dzieci do przedszkola.
      I co się rzucasz kobieto?

      A mieszkanie kupił tam, gdzie mógł lub gdzie mu się podobało.

      • 0 0

    • syganlizatory... (3)

      może i tak jest jak piszesz ale stawianie 3 syganlizatorów żeby przejechać przez jedno skrzyżowanie to chyba jakiś senny koszmar policjanta który takie coś zalecił. żeby nie być gołosłownym to spróbuj przejechać w godzinach rannych z warszawskiej na łostowicką. Na conajmniej 2 z tych świateł będziesz stała. A jeżeli wierzyć zapowiedzią to niedługo zostanie właczona sygnalizacja na wyjeździe z wilanowskiej. Wtedy bedziesz miała jadąc od wilanowskiej 4 syganlizatory żeby dojechać do łostowickiej.
      Zasłanianie się argumentacją że sygnalizatory ratują życie dziecią i emerytą jest delikantnie pisząc obłudą. Taki stan rzeczy powoduje ze pogotowie zamiast jechać do emeryta 5 minut jedzie 25, co się dzieje w tym czasie z potrzebującym emerytem sama sobie dopowiedz.

      W każdym cywilizowanym kraju gdzie ruch się planuje unika się jak ognia krzyżowania ciągów komunikacyjny samochodów z pieszymi bo z tego są same problemy. Pieszy powinien przechodzić przejściem podziemnym lub viceversa (tutaj należy wziąśc pod uwagę warunki ekonomiczne)

      • 0 0

      • "Zasłanianie się argumentacją że sygnalizatory ratują życie dziecią i emerytą jest delikantnie pisząc obłudą."

        chyba raczej błędem ortograficznym.

        • 0 0

      • oprócz tego, sygnalizatory zmniejszają czujność - masz zielone jedziesz - a dziecko lub emeryt może wyjść na drogę i światło go nie zatrzyma ! Sygnalizacja powinna być tylko na największych krzyżówkach w mieście - a nie na takich popierdółkach jak zjazd do kauflandu na unruga w Gdyni !

        • 0 0

      • Kolejny...

        ... ktory kaze pieszym zainwestowac w skrzydla, bo mu sie silnik w ciezko wypracowanym aucie przerzewa...

        • 0 0

    • Jasne Iwonko, miasto jest cacy, mieszkańcy są źli!!!

      rozumujesz jak nasz jaśnie oświecony Prezydent :-(

      • 0 0

  • nie dziadzie za kołkiem . Nie jesteśmy dzaiadami tylko uzytkownikami dróg , którzy płacą podatki i kupili mieszkania . Nikt nie twierdzi że trzeba zlikwidowac swiatła , tylko niepotrzebne sygnalizatory np >: skrzyżowanie chełm na Armii krajowej 1 stoi tam zupełnie zbędny dalej Następnie ul Kartuska osiedle Jasień do Auchan - przed salonem Vovo vis a vis Apteki .Ruch żaden a sygnalizacja działa nawet w nocy . Piszesz o komisjach które decydują . To wiedz że krzyzówkę Armii Krajowej z chełmem zatwiedzała komisja złożona z 6 osób w tym 4 to Panie w wieku przedemerytalnym nie posiadające nawet prawa jazdy . Efekt : wystarczy popatrzeć co się dzieje na tym skrzyżowaniu . Sodoma i gomora i wiecznie ciagnące się korki . Skręt na ujescisko poszerzany 2 krotnie i nadal zaden autobus nie jest wstanie skrecić normalnie . Brak prawoskrętu z Chełmu na Armii Krajowej powoduje codziennie korki aż za stację BP . To jest normalne ??? Kto decyduje w takich przypadkach ???

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane