- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (64 opinie)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (83 opinie)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (162 opinie)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (285 opinii)
Siedem firm chce zaprojektować obwodnicę Witomina
Urzędnicy zarezerwowali 3,4 mln zł na dokumentację potrzebną do rozpoczęcia budowy obwodnicy Witomina. Siedem firm, które zgłosiły się do przetargu, wyceniło swoją pracę znacznie taniej, więc wszystko wskazuje na to, że wykonawcę uda się szybko wyłonić. Projekt będzie gotowy w ciągu 15 miesięcy.
Koszt jej budowy ocenia się na 60-70 mln zł. Dokładną kwotę poznamy po rozstrzygnięciu przetargu na wykonawcę.
Na razie urzędnicy otworzyli koperty z ofertami w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej obwodnicy Witomina. W ramach tego zadania zwycięska firma wykona też prace geodezyjne oraz będzie sprawować nadzór autorski dla inwestycji.
Gdynia zarezerwowała dla zwycięzcy 3 mln 444 tys. zł brutto. Wszystkie oferty są niższe niż górna granica założona przez urzędników.
Najbardziej atrakcyjną złożyła firma Kontrakt Biuro Projektowo-Konsultingowe z Gdańska, która oczekuje 1 mln 448 tysięcy 300 zł brutto. Jeśli nie będzie przeszkód formalnych, to właśnie z nią urzędnicy podpiszą umowę. Wszyscy oferenci wyznaczyli bowiem taki sam czas wykonania dokumentacji - 65 tygodni (ok. rok i trzy miesiące). To znacznie mniej niż zakładali urzędnicy, którzy dopuszczali, że może to potrwać nawet dwa lata.
Oferty na dokumentację obwodnicy Witomina:
- Kontrakt Biuro Projektowo-Konsultingowe z Gdańska - 1 mln 488 tys. 300,00 zł brutto
- Europrojekt Gdańsk z Gdańska - 1 mln 842 tys. 746,15 zł brutto
- Lafrentz Polska z Poznania - 1 mln 973 tys. 842,50 zł brutto
- Mosty Gdańsk z Gdańska - 1 mln 998 tys, 147,00 zł brutto
- Eco - Investment Poland z Warszawy - 2 mln 107 tys. 900,20 zł brutto
- Transprojekt Gdański z Gdańska - 2 mln 259 tys. 510,00 zł brutto
- Multiconsult Polska z Warszawy - 2 mln 278 tys. 915,71 zł brutto
- Cieszy fakt dużego zainteresowania wykonaniem dokumentacji projektowej tej ważnej inwestycji. Docelowo obwodnica Witomina odciąży ul. Chwarznieńską i usprawni ruch w dynamicznie rozwijającej się zachodniej części Gdyni. Po wnikliwej analizie złożonych ofert, wybierzemy najlepszą z nich, by przystąpić do dalszych prac nad realizacją tej strategicznej dla miasta inwestycji - mówi wiceprezydent Marek Łucyk.
Obwodnica Witomina - informacje technicznie
- Początek: odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej (przed pętlą Sosnowa),
- Koniec: ul. Kielecka za skrzyżowaniem z ul. Witomińską,
- Długość: 2650 m,
- Liczba pasów ruchu: 4 (po 2 w każdym kierunku),
- Obiekty inżynieryjne: 4 (kładka, wiadukt oraz 2 przepusty),
- Harmonogram realizacji: 24 miesiące (od momentu wyboru projektanta) na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz 18 miesięcy (od wyboru wykonawcy prac) na realizację.
Miejsca
Opinie (140) 2 zablokowane
-
2019-11-25 14:27
(2)
Po co te dwa pasy w każdą stronę? Żeby się mogli ścigać? Szkoda lasu niech urzędnicy pójdą po rozum do głowy .
- 49 22
-
2019-11-25 21:35
Chyba nigdy przez Chwarzno-Witomino nie jezdzila(e)s skoro takie glupie pytania zadajesz.
- 10 4
-
2019-11-25 16:36
Bo w tej chwili jest jeden pas i właśnie w tym miejscu się korkuje?
Dwie drogi w stronę obwodnicy wchodzą w witomino, i trzeba ten ruch przepuścić przez witomino i dalej. I w drugą tak samo.
- 15 1
-
2019-11-25 21:25
Niebywałe - konkurencja przekłasa się na obniżkę cen - kiedy śmieci pytam???
- 36 24
-
2019-11-25 08:55
Gamonie !- nie potrafią robić porządnego bezkolizyjnego Węzła Obwodnica -Chwarznieńska a za budowe węzła chcącię brać !!! (1)
Ten Węzeł -Prowizorka tak jak powstał w czasie budowy obwodnicy na przełomie lat 60- 70 ubiegłego wieku tak funkcjonuje do dziś ! Ach nie !- jakieś 5 lat temu jakiś bęcwał zaczął go udoskonalać - -narobił węzłów gordyjskich ,łamigłówek , sknocił jeszcze bardziej niż było !!! została w2ywalona w błoto tylko Kasiora ! . Tym powinna zająć się Prokuratura !!!
- 51 30
-
2019-11-25 21:19
Porazajacy brak wiedzy !!!
Obwodnica jest drogą krajową i w gestii państwa leży utrzymanie, modernizacja, itd. jej samej jak i skrzyżowań, zjazdów, parkinków, itd. Dlaczego więc miasto miało by za własną samorządową kasę naprawiać to co należy do państwa ???!!! Uporządkowali po prostu to co należało do nich (czyt. ul. Chwarznieńską) i chwała (a nie żaden prokurator) im za to !!!
I tyle w temacie.- 5 1
-
2019-11-25 20:15
Jednopasmowa kielecka skutecznie zatka te obwodnice
Kiedy poszerzenie Kieleckiej? Bez poszerzenia korek jedynie przesunie sie z lesnego odcinka chwarznienskiej, troche dalej do polaczenia z Kielecka
- 40 24
-
2019-11-25 07:40
A Trójmiejski Krajobrazowy Park kurczy się i kurczy (7)
i tak, co dzielnica, to zabierane i wycinane są kolejne połacie lasu
- 133 71
-
2019-11-25 08:28
A tak konkretnia jaka alternatywe sugerujesz? (4)
Tunel pod lasem czy wiadukt nad?
- 32 30
-
2019-11-25 08:43
(2)
Może ruszenie mózgiem i korzystanie w mieście z komunikacji miejskiej a nie wiejskiej (czyt. samochód)
- 39 30
-
2019-11-25 20:10
Jak lubisz to jeździj komunikacją miejską
ale nie zabraniaj innym jeździć tak jak chcą i jak im wygodniej. A nie oszukujmy się, najgorszy samochód jest wygodniejszy od komunikacji miejskiej, stania na przystankach i stania w tłoku w dusznych autobusach.
- 23 11
-
2019-11-25 12:48
szkoda ze mozgiem nie ruszyles ale fakt nie takie jest zadanie pistrolla
- 20 14
-
2019-11-25 14:59
tu nie chodzi o alternatywny przebieg drogi
tylko o alternatywną filozofię rozwiązywania problemów komuniikacyjnych miasta i mieszkańców. NIe tylko drogami i samochodami miasto żyje. Samo stawianie na rozwój transportu zbiorowego i jego infrastruktury nie przycznia się do poprawy sytuacji. Chodzi o docenienie roli transortu szynowego - np. rozbudowę PKM do północnych dzielnic Gdyni i poprawę dostępności stacji SKM i PKM położonych w zachodnich dzielnicach Gdyni dla pieszych i rowerzystów, nie mówiąc o poprawie częstotliwości połączeń. MIastu potrzebna jest wizja tworzenia alternatywnego systemu, a nie tworzenie zludzeń, że rozbudowa sieci drogowej to skuteczna metoda poprawy jakości systemu komunikacyjnego miasta i jego gospodarki przestrzennej w dłuższej perspektywie.
- 31 4
-
2019-11-25 08:40
Tak, znika niczym puszcze Amazonii
- 35 13
-
2019-11-25 07:44
Nie, bo czarne jest biale a biale jest czarne
Dałem ci minusa
- 20 27
-
2019-11-25 07:19
(2)
Więcej samochodów w centrum to wielki sukces Gdyni!
- 92 41
-
2019-11-25 19:48
Rozumiem, że to sarkazm
... więc zaorajmy drogi, to będzie dopiero prawdziwy sukces, a ile kasy się zaoszczędzi...
- 11 0
-
2019-11-25 07:34
O sukcesie mówimy
po fakcie
- 16 4
-
2019-11-25 19:42
wjazd do Tunelu na Kieleckiej -gdzieś przed ostatnim prostym podjazdem do Witomina ...
Wyjazd w połowie leśnego odcinka Chwarznieńskiej tam gdzie zbudowano wiadukt dla jeleni i zająców !. Przecież w dalszej perspektywie prócz dojazdów do nowych zachodnich dzielnic Gdyni , będzie to również dojazd z Gdyni do Bojana -Koleczkowa dalej do - {właśnie zaczęła się budowa ! } nowej 6 . Słupsk , Koszalin , Szczecin und Berlin !... patrzmy w przyszłość ! - nie róbmy niczego na wczoraj lub na dziś -to jest wyrzucanie kasy w błoto !
- 44 19
-
2019-11-25 18:04
jakie skrzyżowania?
Szanowni czytelnicy - mam pytanie - jakie będą skrzyżowania na wlocie i wylocie tej obwodnicy ? - np. chwarznieńskiej z proponowaną obwodnicą czy kieleckiej i witomińskiej - kolizyjne czy bezkolizyjne ?
Szanowni decydenci dość tych propwizorek i tematów zastępczych p.. prowizorka .- 65 0
-
2019-11-25 17:58
obwodnica
a ile to juz bylo projektow w Gdyni baseny lodowiska itd i ciagle pozostaly projektami okaze sie ze budowa drogi za droga albo nie znajdzie sie wykonawca smiechu warte
- 44 16
-
2019-11-25 16:53
Projekt obwodnicy+szafa do której włodarze zapakują te obrazki
Projekt razem z zakupieniem szafy pancernej w której bedzie leżał długo i wygodnie nic mu sie nie stanie przez 20 lat.Estakadę Kwiatkowskiego budowano 30 lat rekord swiata
- 55 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.